........... Kebangkitan Apakah Ini ? - Rakyat ? Ngo Melayu ? Kristian ? Pondan ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kebangkitan Apakah Ini ? - Rakyat ? Ngo Melayu ? Kristian ? Pondan ?

Monday, February 10, 201413comments

- Umat islam di negara ini semakin hari semakin tersepit. Bukanlah umat kristian yang menyebabkan umat islam tersepit, sebaliknya sikap dan amal perbuatan pemimpin dan umat islam sendiri yang telah menyebabkan mereka tersepit.

- Isu kalimah Allah di Malaysia terus berlarutan seolah-olah sudah tidak wujud undang-undang sebagai jalan terakhir kepada penyelesaian yang menyeluruh.

- Kebangkitan apakah sebenarnya yang sedang berlaku di Malaysia kini?

Apakah kebangkitan rakyat menentang kerajaan dan parti pemerintah?

Atau, apakah kebangkitan melayu Islam melalui NGO-NGO sedang berlaku di negara ini?

Atau, apakah kebangkitan umat kristian yang sedang dan akan berlaku sebenarnya?

Atau apakah kebangkitan suatu situasi permusuhan antara agama yang belum pernah berlaku akan terjadi di negara ini? Atau apakah ulangan permusuhan antara kaum sebenarnya yang sedang berkembang pantas?

- Setegas-tegas dan sekuat-kuat kepimpinan Tun Razak, Tun Ismail, Tun Hussein dan Tun Mahathir pun, mereka tetap berpendirian bahawa negara ini wajib ada undang-undang ISA.

Tapi, anakanda Tun Razak dan Tun Hussein yang lemah dan lembik serta jauh panggang dari api dari sifat ayahanda mereka pula begitu berani membuang senjata kebal yang selama ini digunakan oleh ayahanda mereka yang tegas dan keras terhadap isu-isu yang menyentuh sensitiviti kaum dan agama.
 


Tak pernah saya baca blogger ni kepal nasi sekeras ini ! -Baca sepenuhnya -  Kepal Nasi Kepal Beras

ISA dan Akta Hasutan dah dimansuhkan .... Gantinya apa ? Akta PlaySafe !


Share this article :

+ comments + 13 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 10, 2014 at 1:20 AM

Bro Din,orang2 melayu dan NGO melayu/islam sepatut nya fokus dengan sebulat suara menyoal kepada kerajaan si sial Ahjibgor mengapa ia MEMBIAR orang Cina SENTIASA menghina bangsa dan ugama kita ! DARIPADA marah kepada orang cina yang sentiasa biadap dan kurang ajar kita sepatut berharap kepada orang yang memegang KUASA.

Protest protest NGO melayu/islam sepatut nya dari sembelih ayam dan menijak gambar Teresa Kok/DAP,mereka sepatut nya membayar effigy dan gambar Ahjibgor KERANA tidak mengguna kuasa supremo nya untuk MENGHALANG orang CINA dari menghina kita!! Betul tak Bro!!!

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
February 10, 2014 at 1:57 AM

@AnonymousPandangan luarkotak yang pastinya dicemuh oleh pro Najib ! :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 10, 2014 at 8:11 AM

Helo, saya singgah kat sini bukan lah kerana topik abg ni. Sebab gambar punden tu mengganggu mata saya ni. Hehehe, jangan marah. *!*
PCP84

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 10, 2014 at 8:18 AM

nampak macam salah sorang yang dok possing tu macam najib

....................
Reply To This Comment ...................
February 10, 2014 at 8:36 AM

@Anonymouslamaaaaaaaanya orang Sarawak tak singgah ! Mujur mata je yang terganggu :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 10, 2014 at 9:15 AM

Kalau ambil tindakan pon tapi x dpt sokongan rakyat x guna juga...

Kita x lupa .... brapa ramai yg kene tangkap isa tp pembangkang demo dpn kamunting minta dibebaskan... kunun hak asasi manusia... utk dpt keadilan ...

Berapa ramai org politik yg kene tahan isa masa muda dulu ikhtiraf kamunting univeristi politik terulung negara.....

Tgk dgn hati bukan emosi...

....................
Reply To This Comment ...................
February 10, 2014 at 9:27 AM

@AnonymousMajoriti rakyat atau sekelompok kecil yang menjadi keutamaan ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 10, 2014 at 10:12 AM

Negara kita tak sama macam negara Amerika yang memberi layanan sama rata sama rasa kepada setiap warganegaranya. Malaysia, walaupun terdiri daripada pelbagai bangsa dan keturunan, terasnya tetap melayu-bumiputera.Jika terasnya stabil dan kukuh, maka stabillah negara ini. Senang citer, kalau kerajaan menjaga melayu-bumiputera sebaik yang mungkin, saya pasti Malaysia akan kekal sebagai negara yang paling aman di dunia. Apabila negara kita aman, buatlah apa-apa slogan pun 1Malaysia ke, Wawasan2020 ke, negara berpendapatan tinggi ke....saya gerenti takkan ada masalah untuk dilaksanakan.

Apa yang berlaku sekarang ini ialah Ah Jib Gor mewujudkan slogan dulu dan agenda melayu-bumiputera dikemudiankan. Contoh slogan popular ialah 1Malaysia. Apakah dengan slogan semata-mata, kita dah boleh bersatu-padu? Tapi pada masa yang sama melayu-bumiputera diabaikan. Kehendak minoriti dipenuhi, tapi kehendak majoriti diabaikan. Oleh itu, ISA dan Akta Hasutan patut dikembalikan semula demi kesejahteraan semua.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 10, 2014 at 10:16 AM

1Malaysia.....minoriti diutamakan, majoriti dikemudiankan....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 10, 2014 at 11:35 AM

In bukan gambar perwakilan2 UMNO sebelum PAU baru2 ini kah?

Seingat saya, Hishamudin kat yg paling kiri sekali tu....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 10, 2014 at 5:42 PM

Gambar barisan "sotong" & "kangkong" yang diketuai oleh PM Malaysia yang paling lemah dan paling x tentu arah.

Ya Allah... Ya Tuhanku....Kau selamatkan negaraku yang tercinta ini... Kau berikanlah kami pemimpin baru yang dapat menegakkan kesucian Agama, keperibadian bangsa dan kemakmuran negara... Amin.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 12, 2014 at 8:34 AM

@dinturtletapi kenapa orang-orang UMNO yang menangis bagai nak rak ketika PAU, tak menangis tengok agama Islam dan bangsa Melayu di Tanah Melayu ni terus di pijak?

Kenapa mereka tak bersuara sebagai ahli UMNO ya?

Kenapa mereka hanya berani bersuara sebagai NGO?

Ada larangan ke dalam UMNO utk mereka bersuara?

....................
Reply To This Comment ...................
February 12, 2014 at 9:51 AM

@AnonymousAhli Umno sendiri dah terikut rentak pemimpin Umno yang keliru antara parti Umno dengan kerajaan BN

Post a Comment