........... Isu Waythamoorthy Letak Jawatan - Persoalan Yang Patut Kita Tanya | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Isu Waythamoorthy Letak Jawatan - Persoalan Yang Patut Kita Tanya

Wednesday, February 19, 20148comments


KJ berikan alasan kenapa Waythamoorthy letak jawatan -

"Waythamoorthy ingin mengawal semua transaksi kewangan dan membelakangi kementerian-kementerian dan agensi kerajaan. Kerajaan tidak beroperasi sebegini. Apabila beliau tidak mendapat perkara tersebut, beliau berhenti dan menyalahkan Perdana Menteri," - Utusan.

Moorthy pula kata  -

"Saya ingin menyatakan bahawa dalam tempoh lapan bulan lepas saya telah mengadakan pertemuan dengan PM sebanyak 16 kali. Dalam setiap pertemuan itu saya mengusulkan penamaan unit baru dan bajet seperti yang dijanjikan kepada saya sebelum ini, ".... tapi habuk pun tarak. 

Dan membalas kenyataan KJ, Moorthy berkata -

"Bolehkah Khairy melaksanakan tugasnya jika belanjawan kementeriannya dihapuskan dan beliau diminta menjalankan tugasnya sebagai menteri belia dan sukan?"


Moorthy juga desak Najib letak jawatan kerana gagal memenuhi MOU mahu membantu kaum India bla bla bla .....

Ramai dah yang komen isu ini dengan memetik kenyataan KJ. Maka malulah Moorthy bila agendanya terlondeh dan jatuhlah kemaluannya di mata orang Melayu .....

Persoalan yang patut kita tanya - Kenapa MIC senyap ? Kenapa pemimpin2 MIC tidak tampil beri kenyataan dan menempelak sama Moorthy ? Apakah reaksi kaum India dalam isu ini ? Apakah mereka terima alasan yang diberikan KJ ?


Apakah tindakan Najib mahukan peruntukan diberikan terus kepada pihak sekolah Tamil mampu balas tuduhan Moorthy ? ( mungkin kebetulan jer kot timing kenyataan Najib itu selepas Moorthy balun Najib )


Yang pasti masyarakat India SENYAP ...... pemimpin2 MIC juga SENYAP. 

KENAPA ?

PS - Topik sampingan - Kenapa KJ pula yang bersuara ek ? Dah beberapa kali KJ yang lebih banyak bersuara sejak akhir2 ini ..... mana pergi Menteri2 Di JPM semua ?

Share this article :

+ comments + 8 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 19, 2014 at 7:06 PM

Kenapa engkau tak ulas betapa ah jib gong nangis guling2 bila morthy letak jawatan ....
Itpupun isu yang menarik.juga untuk dibincangkan ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 19, 2014 at 10:08 PM

menteri2 si bijan pun dah malas nak defen dia, yang punya diri pun tak cuba defen diri sendiri , tak kan yang lain nak serah tengkok, si kitol lain dia dah termakan budi ,,

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 19, 2014 at 11:58 PM

Saya juga berfikiran sama dgn Encik Din, kenapa selalu sangat KJ yang menyahut ya?

Setiausaha sulit KJ @ tali barut DAP tu punya idea ke atau memang dari rasa sayang KJ yg teramat sangat kpd bakal mantan PM?

Harap KJ tak gelojoh sangat mengejar cita-cita.... hihihi...

....................
Reply To This Comment ...................
February 20, 2014 at 9:27 AM

Tengok paper hari ni ada dari MIC yang kritik waytha...

Din kalau sudi tolong sebarkan mesej berhemah gunakan air, sempena krisis air yang makin meruncing sekarang ni. InsyaALlah saya akan usahakan membuat sedikit penulisan juga berkenaan air.

Terima kasih.

KK

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 20, 2014 at 11:13 AM

Tgk ye kafir zimmim atau harbi mmg tidak akan bela org islam tetapi org2 muslim ramai yg lebih2 baiknya pd mereka. BS!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 20, 2014 at 3:45 PM

Selain dari kj ...
Orang yang banyak defence ah jib gong ialah kak ros ... Berjawatn perdana menteri 2 dan menteri pelbagai jawatan ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 21, 2014 at 9:08 AM

muka berdua tu macam serupa je, patut le dua2 kuat pusing..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 21, 2014 at 9:11 AM

kj ni patut letak dekat menteri di jamban tan perdana menteri...apamacam bro din setuju...

Post a Comment