........... Isu Video Malai-seh-Lei-ah : ahKok Ada Kelainan Sendiri Dalam Ekspresi Diri ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Isu Video Malai-seh-Lei-ah : ahKok Ada Kelainan Sendiri Dalam Ekspresi Diri !

Thursday, February 6, 201412comments


Yang sebenarnya korang dah tengok belum sepenuhnya video kontroversi ahKok "onederful Malaysia" berdurasi lebih 11 minit tu ? Kalau belum, silalah tonton dulu -  KLiK. , malas saya nak letak video tu di sini.

Sebelum ni saya cuma komen bagian awal je di mana ahKok sebut Malai-sai yang beliau terjemahkan sebagai Kuda Mali ( KLiK ) ! Kita pula terjemahkan sebagai Melayu Mati ! sebab teringatkan kata2 glamer  Lim Kit Siang masa Peristiwa 13 Mei 1969 - Malai Si !

Hmmmm .... kenapa Lim Kit Siang tidak pertahankan kata2nya dulu tu sebagai melalak Kuda Mali! Kuda Mali!

Actually ..... agak kelakar jugalah satira politik yang dipersembahkan oleh ahKok ! Tapi anda kena letakkan diri BUKAN sebagai rakyat Malaysia dulu .....kalau anda boleh lakukannya, pasti anda akan ketawa menontonnya..


Katanya dah berpuluh repot Polis dibuat serata negara termasuk oleh ahKok sendiri. Besok mesti meningkat ke tiga angka..... tak lama lagi mungkin saja mencecah 4 angka !

Hmmmm ..... trend negara kita ni, kalau repot TERLALU BANYAK, biasanya orang yang dikomplen itu akan terlepas ! ( ni pun satu bentuk kenyataan satira ! )

Actually kan, semasa saya menonton video ahKok itu, terasa seperti omputeh kata dejavu ..... seperti ulangtayang sesuatu yang hampir sama pernah ditonton dulu. Stail, gaya dan cara filem itu mengingatkan saya pada - NAMEWEE !

Sebijik sepesen sama stail nya.

Ia juga sama lawak ..... kalau kita mampu meletakkan diri kita sebagai BUKAN rakyat Malaysia.

Dan kerana stail, gaya dan cara filrm ahKok itu hampir sama dengan stail, gaya dan cara filem Namewee, maka saya tidak menolak kemungkinan ahKok akan dilepaskan begitu saja ..... malah mungkin saja ahKok akan diPUJI oleh Najib !

"Saya tak nak beri komen, tapi sebab masing-masing ada kelainannya. Dia merupakan seorang yang ada kelainan dia, bukanlah merupakan seorang konvensional dari segi pendekatan pemikirannya,” kata Najib.

.
Begitulah komen Najib terhadap Namewee yang LEBIH BANYAK video yang LEBIH HEBAT mengutuk segalanya yang kita pertahankan. Dibandingkan dengan video ahKok ..... eleh, jauh sangat bezanya.

Kalau ada beza pun adalah kerana ahKok seorang ahli parlimen..... kalau tidak, senang jer ahKok boleh dapat dana untuk menerbit dan mengarahkan sebuah filem sendiri !

Sebab ahKok seperti juga Namewee .... mereka berdua ada KELAINAN !

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 6, 2014 at 12:51 AM

kihkih.. tergelak sampai berguling-guling di atas lantai aku baca posting ko nih Din..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 6, 2014 at 2:49 AM

Salam,

Kadang2 saya terfikir, negara kita ini sebenarnya negara apa? Negara Islam atau negara Kristian? Bangsa majoriti yang tinggal dalam negara ini bangsanya apa? Bangsa Melayu atau bangsa komunis? Kerajaan sekarang ditunjangi bangsanya apa? Melayu atau sepet? Agamanya Islam atau kafir? Agama rasmi negara ini Islam atau Kristian? Macam2 persoalan timbul dalam kepala ini.

Respons yang kita mampu buat selain mengomel dalam ruang komen blog2, pergi report polis. Stesen TV siarkan luahan kemarahan orang Melayu. Suratkhabar jadikan tajuk utama dalam sehari dua. Menteri mengumumkan berapa banyak laporan polis diterima. KPN berjanji akan menyiasat kes ini........

Bila Melayu bersuara kuat sikit, PM terus nak jumpa. Bincang itu ini. Kesudahannya "saya mahu orang Melayu bertenang. Kita tak mahu mengeruhkan keadaan". Sampai bila perkara yang sama ini akan berulang?

Generasi Melayu sekarang termasuk saya patut malu dengan datuk nenek moyang kita dahulu yang bersusah payah membuka tanah berdaulat dengan tulang empat kerat. Hutan diteroka, semak samun ditebas, harimau gajah bukan halangan. Perkampungan dibuka. Penempatan makin bertambah. Semua ini dilakukan untuk kesenangan kita sebagai generasi akan datang supaya mewarisi bumi bertuah ini. Titik peluh susah payah mereka membangunkan tanah ini diharap diingati generasi terkemudian dengan menjaga elok2 tanah ini.

Kalau datuk nenek kita masih ada, apa agaknya yang mereka akan kata bila melihat keadaan sekarang? Melayu merempat di bumi sendiri. Agama Islam yang menjadi pegangan masyarakat Melayu sejak kedatangan Islam ke Tanah Melayu dihina sehina-hinanya puak kafir. Oh bangsaku.. mengapa begini jadinya kita semua?

....................
Reply To This Comment ...................
February 6, 2014 at 3:30 AM

Hmmmm saya sendiri nak lari jauh dari topik - ada hamba Allah dari Terengganu berminat nak berniaga di kawasan KL atau Shah Alam yang ramai penduduk Melayu. Bermasalah mencari kedai yang sesuai untuk disewa. samada bersendirian atau berkongsi ruang kedai.

Bajet rendah jer max rm1500 sebulan

Sesiapa yang boleh bantu saudara kita ini, bolehlah emel kepada saya - dinturtle@hotmail.com

....................
Reply To This Comment ...................
February 6, 2014 at 3:31 AM

@AnonymousSaya percaya ramai yang punya pandangan yang sama.... termasuk saya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 6, 2014 at 6:26 AM

Alaa....kalau setakat nak wat klip murahan mcm tu sapa2 pun boleh buat...kena kreatif sikit jer...contoh mcm nie la...buat satu adegan sorang pelacur anak dara tua sundal bernama Teresa...sedang cuba mengambil hati dgn sorang apek tua gatal nama Apek yg ada sorang anak nama Ah Kok..nama manja Kok...maklum laa...si Teresa nie suka kan anak Apek tu yg bernama Ah Kok....so..Teresa pun mula menggatal..."Aiyaaaa...Apek aaaa..how's your Kok...olait aaaaa..?" Apek pon balas "Telesa aaa...my Kok ok maaaa...apa pasal mau tanyaaa..?" Teresa pun menjawab "Of course laaa...i suka you punya Kok...aiyaaaa Apek hensem..." Apek tu pon mula naik miang.."Aiyaaaa....suka saya punya Kok kaa..hehehehe" Haaa...lepas tu ramai2 gelak kt dlm youtube...gerenti si Teresa Kok angin satu badan sbb main2 kan nama family dia. Aku pon boleh ckp mana ada kutuk nama tu..? Bukan aku cakap "cock" tapi "Kok"...apa salah dialog Teresa suka Kok..? Nama bapak dia hina sgt ker sampai aku tak boleh nak pakai dalam lawak aku..? Begitu la belit lawak video cina nie...ckp double meaning dlm bahasa dia...mcm la org2 melayu nie bodoh sgt tak reti maksud apa yg dia nak sampaikan...what a stupid idiot...stop cocking around la missy...

....................
Reply To This Comment ...................
February 6, 2014 at 7:04 AM

@Anonymouserrr.... cock tu ayam jantan kan ?

....................
Reply To This Comment ...................
February 6, 2014 at 7:34 AM

natijah nya kita, melayu berkokok je lah... sebab akhir nya kita juga yang akan di malukan, bukan kepada orang seperti ahkok dan sejenis nya...

malah LKS pun dah jadi tokong tersohor kerana ayat Al Baqarah 120 yang terang di lenyek nya, di sokong pula oleh tokong-tokong kanan yang rapat dengan nya - dari kalangan Islam sendiri.

Suara yang bukan lagi suara.... ia Utube.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 6, 2014 at 2:53 PM

Din..cock tu banyak makna...gaya ayat kita cakap tu la yg menyerlahkan makna dia...dlm dialog jenaka tu Kok=Cock=Anu apek tu...cuba nengok definisi no 7 di bawah:

cock 1 (kŏk)
n.
1.
a. An adult male chicken; a rooster.
b. An adult male of various other birds.
2. A weathervane shaped like a rooster; a weathercock.
3. A leader or chief.
4. A faucet or valve by which the flow of a liquid or gas can be regulated.
5. The hammer of a firearm or the position of the hammer of a firearm when ready for firing.
6. A tilting or jaunty turn upward: the cock of a hat.
7. Vulgar Slang The penis.
8. Archaic The characteristic cry of a rooster early in the morning.

Lebih kurang mcm tu la gaya bahasa cina nie...sesama diorang depa gelak2 la tapi bila melayu bising cina2 nie cakap apa mau bising2..? Mana ada kutuk..? Melayu yg bodoh2 nie pulak akan ckp alaaa....depa tak bermaksud mcm tu...mungkin kita yg kurang paham bahasa diorang..so cina2 nie pun naik kepala sampaikan kalimah Allah pun diorang boleh ckp apa mau bising2 org kristian mau pakai..? Bukan melayu punya bahasa pun...Allah itu Tuhan jugak...org Arab panggil Tuhan kan pakai Allah? Bayangkan sume mende diorang nak pandai2 belit...kat sini pon kita dah tau ilmu mantik jenis apa yg diorang dok pakai nak tipu...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 6, 2014 at 3:22 PM

Natijahnya adalah penerimaan org ramai sebagai "alaaa....cuma lawak2 jer" akan menjadi satu kebiasaan...so org2 cina akan kutuk2 org melayu dlm bentuk lawak santera....dlm bahasa diorang cina2 akan akan gelak2 sbb paham lain yakni berjaya mengutuk menghina org2 melayu sesama diorang dan org2 melayu akan turut sama ketawa terbahak2 sbb sarikata terjemahan kt bawah cakap makna lain...so lama2 cina2 lahanat nie akan menambah koleksi2 lawak santera nie dgn bebas dan jadi la kita nie umat melayu yg berjaya diperbodoh2 kan di pentas opera2 diorang masa chinese new year di television dan youtube....sedangkan Namewee the Babeee (pandai2 la korang sebut babe=baby or babee=babi) boleh terlepas siap ada pak menteri jemput lagi mau jumpa beramah mesra...dah kaya pon mamat tu sbb dapat modal buat movie....sapa2 melayu yg ada berani tiru cara cina2 nie dipersilakan...kita nengok apa jadi kt mamat melayu nie...atau maybe mana2 MP cuba tiru gaya Theresa Kok (Therasa Kok=Terasa Cock=Terasa Kote..pandai2 la korang pilih mana yg sesuai)...aku yakin MP yg melayu nie akan disaman dan last2 mintak maaf...btw...sampai skrg pon amoi tu tak mintak maaf sbb dia ckp melayu je yg bodoh tak paham makna bahasa dia padahal terjemahan dah pon di buat dlm bahasa inggeris...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 6, 2014 at 3:35 PM

Jangan buang masa untuk isu ini sebab nya kes kes yang lebih berat dari ini pun kerajaan dayus Ahjibgor tak ambil tindakan. Contohnya anarkis2 BERSIH yang rosak harta dan pukul polis pun MASIH tak ada tindakan seperti Khalid Ismath dll.

Saya ada juga dengar interview talipon TV3 dengan MCA Dtk Donald Lim,dia pun tak KUTUK perbuatan Teresa cuma dia berkata ia akan di kaji oleh MCA,ia itu SAJA. Selepas tu kita tengok headline dalam Blog2 'Cina MCA kutuk Teresa',syiok sendiri bloggers pro UMNO ini.

Seperti biasa lah STATEMENT akan di ambil dari dia lepas tu 'tarak apa apa' cerita dari polis.


alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 6, 2014 at 6:48 PM

salam,

walaupun tak tonton video ah kok, tak minat pun. kekadang orang kita ni cepat ambil kesempatan. dah jadi macam ahli pas, dap dan pkr. pantang dapat peluang, terus terkam. mungkin itulah pemimpin yang akan datang. cepat bertindak, tapi hangatnya macam tahi ayam. hasilnya tak seberapa, ceritanya macam besar sangat. jasa kecil, kalu orang lama, malu nak cerita, tapi sekarang, sebesar zarah jasa, setinggi gunung dipuji, setinggi langit disanjung. kemudian lepas terhempas bila dah tak ada jasa kecil yang lain.

kekadang, nak puji juga ah jib gor kerana berfikir juga bila nak ambil tindakan. mungkin dah selalu playsafe, maka tindakan juga nak safe juga. tak cepat melatah macam pengikut, tapi lembab, tak boleh tahan. mungkin penasihat tak dapat memberikan maklumat yang tepat dan menyakinkan. banyak sangat penasihat, maka pening sendiri nak tentukan maklumat yang perlu disampaikan. banyaknya macam boomerang. dah baling, pusing balik kena kapla sendiri. mungkin kita dah terlalu lama dengan TDM, setiap jawapan mematikan akal orang lain untuk bertanya dan memuaskan hati serta faham akan segala isu. sebabnya, ayat dan perkataan mudah dan tak banyak orang boleh spin dan memberikan maksud yang lain.

ah kok dah dapat publisiti. ramai yang suka spin. cerita kecil, mungkin orang kampung pun tak tahu, tapi dah tahu. mula nak cari dan lihat. kalu diam dan tak kisah, apa yang ah kok buat pun kita tak tahu. orang pun nak nilai sendiri cerita tu. jadi macam nabil la, lu pikir la sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 6, 2014 at 10:21 PM

Modus operandi puak2 nie sama saja..diaorang akan cuba buat air yg tenang berkocak...melayu nie dgn sifat sabar akan membiarkan air di lopak tenang kembali tapi elok2 je dah nak tenang depa balik taik dalam air..maka berkocak la balik air tu dgn bau2 dia sekali...satu pihak suka bertenang dan satu lagi pihak suka mengocak..bayangkan la sampai bila pon takan selesai melainkan kita bertindak dgn keras. Nak dakwa tu biar lah sesungguh hati...ini tak..mcm nak tak nak...takut sgt dgn peristiwa 13 May berulang walhal yg dok mengeruhkan keadaan radikal2 komunis mcm Teresa Cock...dulu ada ISA boleh la sumbat org2 nie dlm tahanan tapi puak2 bodoh melayu nie pegi kensel...percaya laa wahai org2 melayu...dlm korang bersabar nie depa dah didik generasi ke 4...ke 5...utk meneruskan agenda memporak-poranda kan negara kita...sooner or later jer generasi ke 4..ke 5 ker akan mula hilang sabar dan jadi balik 13 Mei...masa tu tak dapat la kita join... Teresa Konkek pon dah jadi abu..

Post a Comment