........... Firman Allah DiPertikaikan ..... Pemimpin Melayu Masih BerPolitik. | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Firman Allah DiPertikaikan ..... Pemimpin Melayu Masih BerPolitik.

Monday, February 3, 201418comments

Quran5
Maksudnya:

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali

akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad)

sehingga engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu).


Itu adalah firman Allah yang telah digunakan dalam teks khutbah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia ( Jakim ) pada Jumaat 31 Januari 2014. Tafsiran dan penerangan yang diberikan pula berbunyi -

Perpecahan sememangnya merugikan tetapi persoalannya mengapa umat Islam masih terjebak dalam perselisihan dan perpecahan walaupun dilarang agama. Jawapan persoalan ini bukan semata-mata terletak pada lemahnya penghayatan agama, tetapi didorong oleh hasutan musuh-musuh tradisi Islam seperti kaum Yahudi dan NASRANI yang tidak pernah padam,

Dalam kitab tafsir menjelaskan bahawa golongan Yahudi dan Nasrani akan terus berusaha sedaya upaya untuk MEMPERDAYA orang Islam supaya mengikut kehendak mereka. 
 
Justeru, mereka akan menggunakan pelbagai cara dan jalan untuk merosakkan akidah dan akhlak umat Islam.

Tapi malangnya, peringatan Allah itu tidak dihiraukan oleh kebanyakan orang Islam. Maka tidak menghairankan bilamana terdapat di kalangan orang Islam itu yang terpedaya dengan musuh Islam.
 
Akibatnya, Islam sesama Islam bercakaran dan berpecah-belah, sedangkan musuh-musuh kita ketawa meraih kejayaan memperdaya orang Islam yang alpa terhadap amaran dan peringatan Allah SWT.

Bayangkanlah, apakah kita sanggup bersubahat dengan musuh yang sudah jelas mahu meruntuhkan negara dan memecahkan tembok yang selama ini melindungi agama islam dan umatnya?

Percayalah, perbuatan yang melampau ini hanyalah merosakkan akidah umat Islam untuk menghakis kedaulatan umat Islam. Tariklah nafas kebijaksanaan, bukakanlah hati dan lihatlah apa yang sedang berlaku saat ini. 

Bukankah agama Islam sentiasa dicabar?. 

Bukankah maruah umat Islam sedang dipersenda?. 

Bukankah pemimpin umat islam sedang diaibkan oleh musuh-musuh Islam? 

Maka, apakah perjuangan dan peranan yang telah kita laksanakan? Apakah perasaan dan tindakan kita? Adakah kita hanya menjadi penonton atau telah kita zahirkan sokongan kita untuk mempertahankan kesucian islam dan hak umat islam?


Antara yang mula2 kritik khutbah Jumaat itu adalah Puteri Balqis Pas dan dibantusebarkan oleh pemimpin wanita pujaan Pas yang saya tak pasti orang Pas sedar atau tidak adalah juga merupakan seorang mubaligh Kristian yang sangat aktif. 


Khutbah itu disifatkan sebagai satu Mesej yang AMAT TIDAK BERTANGGUNGJAWAB, MESEJ PALSU, TIDAK MENGHORMATI Perayaan Raya Cina, KETERLALUAN dan MENYEBARKAN PERPECAHAN. 

Baca komen dari Helenang.
 
Lim Kit Siang pula menyalahkan Najib kerana gagal mengawal Jakim -

“Bagaimana beliau boleh membenarkan Jabatan Perdana Menteri (JPM) menyebarkan kebencian antara agama sementara jabatan lain di bawah JPM iaitu Jabatan Perpaduan Negara dan Integrasi mempromosikan keharmonian antara agama dan kaum,” ( TMI )


Versi omputeh TMI lebih kasar bunyi tuduhannya -

“How can he allow Jakim under the Prime Minister’s Office to incite religious acrimony, animosity and hatred while another department in PMO – the Department of National Unity and Integration – is entrusted with promoting inter-racial and inter-religious goodwill, understanding and harmony?”

Beliau menyifatkan khutbah Jakim itu sebagai MENGHASUT, MENGGALAKKAN KEBENCIAN DAN PERMUSUHAN dikalangan rakyat. TMI juga sengaja meletakkan gambar bekas tapak yang terbakar dek balingan bom api di sebuah gereja Pulau Pinang baru ini ..... faham2lah mesej tersirat yang cuba disampaikan...
 
Lim Kit Siang juga mengaitkan khutbah itu sebagai berlawanan dengan usaha Rekonsiliasi Nasional Najib-Anwar ! ( TMI )


Kritikan terbaru pula datang dari MP Penampang dari Pkr Darell Leiking yang mahu Jakim di SIASAT (!) -

“Saya lihat dakwaan Jakim itu serius kerana ia boleh mencetuskan permusuhan dan syak wasangka antara orang Islam dan bukan Islam di negara ini, yang jika dibiarkan berpotensi mendorong ke arah konflik agama besar-besaran di negara ini,”

“Jadi, seperti jutaan lagi penganut Kristian dalam negara ini yang bosan dijadikan umpan untuk agenda politik, saya gesa Jakim mengemukakan bukti bahawa orang Kristian memperdaya umat Islam supaya berpecah antara satu sama lain dengan segera.”


Beliau minta Jakim kemukakan bukti akan Firman Allah itu !

Kenapa tidak ada seorang pun pemimpin Islam tak kiralah dari parti mana Umno, Pkr atau Pas yang tampil bersuara ?

Tapi anda nampak kan permainan licik orang kafir ini .... Tidakkah anda terasa seperti satu cubaan menggagalkan sebarang usaha kearah menyatukan umat Islam negara ini ?

Tidakkah anda lihat khutbah oleh Jakim itu bertujuan untuk menyatukan umat Islam dari dipecahbelahkan oleh musuh Islam ?

Cuba baca sekali lagi penjelasan pihak Jakim melalui khutbah di atas ..... adakah ia lari dari maksud asal firman Allah itu ?

Jika tidak lari, apakah mereka yang mengkritik ini cuba melakukan sesuatu yang saya kira amat BESAR implikasinya - mengkritik apa yang cuba disampaikan oleh Allah dalam alQuran ! ?

Inilah contoh betapa perlunya kita terus mempertahankan status Islam sebagai status agama resmi negara kita dan tidak melayan sebarang tuntutan SAMARATA dari segi layanan antara agama. Jika dibiarkan, tidak mustahil alQuran juga akan mereka ini LIBERALkan supaya sesuai dengan kehendak mereka.

Bukankah umat Islam MAJORITI dinegara ini ? Tapi kenapa suara2 minoriti ini pula yang lantang bersuara sesuka hati seolah langsung tidak ada perasaan hormat kepada hak majoriti ?

Kenapa pemimpin Islam yang majoriti terus sepi dan membiarkan penghinaan ini ?

Adakah pemimpin Islam masih mengutamakan POLITIK walaupun dalam hal sebegini ?

Share this article :

+ comments + 18 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 3, 2014 at 5:06 PM

tong kosong di mana....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 3, 2014 at 7:54 PM

Zahirnya kini, beberapa org yg dianggap pemimpin yg mengaku muslim berusaha bersungguh sungguh mencari redha kafirin termasuk yahudi dan nasara walaupun dlm perkara yg dimurkai Allah swt.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 3, 2014 at 8:22 PM

KAFIR sudah semakin biadap. sudah mula mau arah islam boleh buat itu dan ini. Gampang. Mana Najib? Mana Zahid? BABI semua ni

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 3, 2014 at 9:55 PM

Sebab ahjibgor kangkong' PM For All' termasuk kepada orang cina dan orang kristian jadi dia TIDAK boleh menyebelahi kepada orang islam aje. Orang Kafir dan orang Cina ADA juga di bela oleh dia. Yang sedih nya dia tak nampak yang orang kafir disini SUDAH di bela oleh Pope dari Vatican, President America, Amnesty International,Bar Council Malaysia,Marina Mahathir,Anwar Ibrahim,Idris Jala dan President Pas.

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 3, 2014 at 10:05 PM

ooiii!!! orang2 sial . pasal bola kau orang macam nak perang . ta pi ayat quran di hina kau orang senyap tak berbunyi . pas lagi le pukimak , cina sial menghina ugama kau orang senyap....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 3, 2014 at 10:11 PM

pemimpi melayu kebanyakanya SSSIIIIAAALLLLLL ,tak kira le dari UMNO ke,PAS ke atau PKR , jilat JUBUUURRR cina je kerja kau orang..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 3, 2014 at 10:54 PM

salam,

salah siapakah ini? menyalahkan ah jib gor semata tak berapa tepat tindakan itu. gila kuasa lebih tepat. orang yang gila kuasa bukan setakat pemimpin, tetapi penyokong juga gila kuasa. mereka inginkan kuasa sehingga lupa akan ajaran agama sebenarnya. mereka lupa kepada pesanan-pesanan orang tua. lupa akan segala sejarah kerana gila kuasa.

pandangan saya, semua ini berpunca daripada sikap pemimpin dan ahli yang taksub kepada kuasa, lupa kepada qada dan qadar, dah tentu kurang rukun iman, tiada kesabaran, iaitu sebahagian daripada iman. letak quran lebih bawah daripada ajaran pemimpin mereka. kurang lagi satu rukun iman. buktinya, ajaran pemimpin diutamakan melebihi apa yang terdapat dalam quran. tafsiran quran ikut sedap mulut pemimpin nak cakap tanpa kajian menyeluruh. dan menyempitkan pemikiran. angkat pemimpin melebihi nabi, walaupun mulut cakap lain, tindakan menunjukkan bahawa pemimpin dan tok guru lebih mulia daripada nabi. kurang lagi rukun iman. percaya kepada pemimpin sampai anggap pemimpin berfirman dan segala kata pemimpin betul belaka. dan banyak lagi la nak cakap, tapi pihak ini akan menafikan segala tindakan mereka.

sekarang kita nak baca quran dan terjemahannya pun dah dianggap menyalahi peraturan dan undang-undang. kat mana pendakwah dan ustaz kita yea? kalu terjemahan itu menyentuh orang kafir dan dilaknati, bagaimana ustaz nak tafsir yea bagi menjaga hati nurani kekawan mereka yang kafir tu.mungkin terjemahan untuk ahli umno ikut apa yang tercatat, tetapi untuk dap, kita berlembut dalam tafsiran. nak berdakwah agar orang kafir tak takut dengan islam agaknya, itu yg mungkin ada dalam kapla mereka.

apa yang sangat kita banggakan ialah, orang yang mula mempertikan khutbah itu ialah orang islam sendiri. maka kita pun berlawan sesama islam seperti di palestine, iran, iraq dan sebagainya

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 4, 2014 at 12:12 AM

@AnonymousBro, hari yang kita dapat tahu si Ahjibgor ini seorang PM yang DAYUS,orang cina mula menghina orang melayu,orang kristian mula mencabar orang islam,Ahjibgor HANYA berdiam diri aje,dan akibat 'dayus' nya,Sultan macam dari Pahang sudah tidak boleh lagi di tegur dalam kegagalan nya meneraju FAM,anak Sultan Johor sudah mula memukul orang dalam perlawanan bola.

Lemah dan Dayus nya seorang pemimpin itu MAKA segala budaya tamadun dan cara hidup 'civil' kita akan mula terhakis. Saya fikir keadaan ini akan menjadi LEBIH TERUK selagi Ahjibgor jadi PM.Bagi Zahid Hamidi kalau boss dia tidak beri dia kebenaran untuk MENYALAK kepada orang2 cina ini maka berdiam lah juga dia.

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 4, 2014 at 2:28 AM

inilah akibat liberalisme yang tertanam pada diri pemimpin kita. kita harapkan mereka untuk memperjuangkan dan membela Alif Ba Ta, tetapi hampa. mereka mereka lebih mementingkan diri. mereka tidak lagi memperdulikan bangsa sebab mereka telah berada. walau pun menjadi pengemis ditempat sendiri mereka tidak kesah sebab mereka tidak akan termasuk kedalam kategori itu.

kemana pulak perginya PERKASA yang satu masa dulu GEMPAR dengan perjuangan BANGSA dan AGAMA. berceramah dan mencari ahli dimerata tempat KONONya memperjuangkan HAK kepentingan MELAYU. KONONya ditubuhkan untuk membela nasib bangsa MELAYU dan memberi teguran kepada UMNO.

tidak keterlaluan jika dinyatakan bahawa segala yang berlaku adalah kerana kerajaan tidak bersikap TEGAS. kerajaan dilihat terlalu kecut dengan kaum cinabeng ini dan terlalu mengambil hati. jika didalam keluarga dimana keadaan rumah tangga yang tidak terurus dan kucar kacir, ketua keluarga itu sepatutnya dipeersalahkan. Ketidakadilan dan ketidaktegasanya mengurus keluargalah menyebabkan keadaan berlaku sedemikian.

LKS dilihat saperti menghalang ISLAM diperingatkan dan didakwahkan kepada orang MELAYU. semangat kebencian kepada bangsa dan agama kita terlalu tebal pada dirinya. sehingga segala apa yang dilakukan oleh orang MELAYU dianggapnya tak betul.

bagaimana pun dianggap satu KESALAHAN/KESILAPAN besar yang telah dibuat dengan menghapuskan ISA. mereka mendesak dan berjaya untuk ISA dihapuskan semata mata untuk mendapatkan ruang yang banyak untuk bersuara tanpa batasan. tidak mengira samada menyentuh sensitiviti kaum atau sebaliknya.

sangat pelik sekali kenapa pemimpin nombor SATU begitu senyap sekali. daripada seinci sudah menjadi sebatu sekarang ni. apa kah yang kerajaan pimpinan orang MELAYU nak tunggu lagi atau nak tubuhkan makmal untuk mencari jalan menyelesaikan masaalah??????????

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 4, 2014 at 2:34 AM

@Anonymous

"Saya fikir keadaan ini akan menjadi LEBIH TERUK selagi Ahjibgor jadi PM".

saya sokong pendapat kamu bro. itu sajalah jalanya untuk sekurang kurangnya menghentikan kemaraan kaum ini. mana perginya pulak KP UMNO?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 4, 2014 at 2:36 AM

@Anonymous

amat jelas disini perbezaan diantara ISLAM baka dengan ISLAM saka.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 4, 2014 at 2:37 AM

@Anonymous

ada kat belakang rumah, nak buat apa bang?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 4, 2014 at 3:49 AM

@AnonymousLantang nya suara PERKASA semasa PRU13 yang lepas ia lah kerana harapan mereka di pelawa untuk menjadi salah satu komponen dalam BN.

Selepas PRU13 si dayus bodoh Ahjibgor sudah tidak mahu apa apa pertalian dengan PERKASA kerana Ahjibgor TAKUT Perkasa akan menyinggung perasaan orang cina yang di sayangi oleh nya.

PERKASA juga tak ada 'TELUR' untuk menjadi sebuah parti politik yang berdikari tanpa bawah nuangan UMNO dan tak berani di anggap sebagai 'lawan' UMNO jika bertanding.

Kalau PERKASA ada otak mereka sudah boleh tengok ramai melayu sudah hilang kepercayaan terhadap UMNO dan masih tidak mahu tengok Anwar jadi PM,sekarang adalah lah waktu dan masa untuk mereka ambil alih sokongan ini.Kita perlu tanya Ibrahim Ali sama ada kemampuan nya hanya setakat menjadi MENTERI yang lapor diri kepada Perdana Menteri atau pun beliau memang ada TOKOH jadi PERDANA MENTERI. Bila kita renung keupayaan dan kemampuan Ahjibgor sebagai PM,saya fikir orang bodoh dengan DOWN syndrome pun boleh ambil alih kerja dia.

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
February 4, 2014 at 8:13 AM

Ini lah masaalah besar yang menghambat Malaysia semenjak dua menjak ini :

1. Kegagalan Najib ( biasa nya saya sebut PM Najib tetapi kini saya rasa malu, kerana sikap beliau gagal menjaga kepentingan Melayu Islam sehingga di hina dan terhina ke peringkat paling paria ! ) mengatasi kemelut buatan musuh-musuh Melayu dan Islam dari pihak pembangkang.

2. Gagal bertindak juga di akhir ini, kenyataan LKS menghina Allah dan Al Quran - kutbah jumaat, di ikuti "the great cock of Damansara" dengan video u tube nya dan terbaru ahli pkr di Sabah. Tokoh lama tahap anjing dan babi masih gah dan di biar terus menerus memperkasa provokasi - tongkang tin chua.

3. Kerana mengangkat liberalisasi, Melayu di korbankan seada nya. Pemimpin-pemimpin Melayu yang sudah di lantik dari kalangan orang-orang yang tidak berwibawa kerana mencontohi 'satu idola' yang penuh dengan kebathilan dari tokoh pihak lawan yang beRajakan nafsu serakah ...

Malaysia semakin hancur kerana nya.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 4, 2014 at 9:09 AM

Mungkin pemimpin pas ada idea lain... "dalam AlQuran disebut Nasrani, bukan kristian, jadi pihak pas bersetuju dgn LKS dan Ambabiga!!!" . Kebijaksanaan pas ialah cuba memutarbelitkan fakta dan menyuapkan kpd para penyokong mereka... yang penting politik dan kekuasaan akan terus menjadi tujuan dunia akhirat mereka... Jika tidak bersetuju dgn pandangan saya, maka buktikan dengan gesaan mengecam LKS dan Ambabiga!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 4, 2014 at 12:08 PM

tong kosong ada belakang rumah ye , buat apa lagi , kasi tuang najis leeehhhhh

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 4, 2014 at 1:18 PM

cacing sudah naik ke mata ...
ah jib gong kang kung masih lena tidur dalam jaga.
pembodek kekal menyalahkan penasihat .....
peminpin pilihan dalam umno disekat untuk mengganti ah jib gong

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 4, 2014 at 11:39 PM

Apabila kita tidak mengambil tindakkan dari sekarang janganlah pelik sekiranya suatu hari nanti kalian akan mendengar soalan ini atau ditanya soalan ini.
Years from now they're going to ask us: where were you when they took over the Malaysia or islam in Malaysia? We're gonna say: we stood by and watched.
Apabila kalian ditanya waku itu kalian akan merasakan bahawa putus segala harapan kepada semua pemimpin di Malaysia tetapi janganlah putus harapan kepada rahmat ALLAH S.W.T.

Post a Comment