........... Bumi Ini Bumi Melayu ! Anda Setuju ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Bumi Ini Bumi Melayu ! Anda Setuju ?

Friday, February 28, 201418comments



Bumi ini bumi Melayu! Dunia jangan pertikai lagi.

Memang TERBAIK la pendirian yang ditegaskan oleh ISMA. Gerenti melompat Najib kalau dijolok oleh puak2 kiasu di luar sana. Saya percaya orang Melayu pasti setuju dengan kenyataan dari ISMA ini, cuma mungkin tidak terucap dek kerana menjaga sensitiviti kaum .... tapi ianya sentiasa tersemat dalam hati.

Timing nya juga tepat dalam Najib berkira2 mahu berRekonsiliasi dengan pembangkang yang semuanya berfahaman Liberal, yang tidak putus2 menuntut Hak Kesamarataan dalam segala segi. Jadi amatlah wajar kita meletakkan the GROUNDRULES atau ASAS sebelum berRekonsiliasi.

Tanah ini adalah Tanah Melayu ! Itu asas yang perlu diterima oleh semua. Bila semua dah terima .... Jom BerRekonsiliasi.

Sebelum ada pihak yang melompat, saya harap mereka fikirkan terlebih dahulu kenapa ramai orang Melayu menyokong pendirian yang dilihat protektif ini ?

Kita mahu dunia mengiktiraf  bumi ini sebagai warisan dan hak orang Melayu. Sama seperti dunia mengiktiraf benua Cina adalah hak warisan orang Cina dan benua India hak warisan orang India, England untuk Inggeris, Ireland untuk orang Irish dan Germany untuk orang  German dan seterusnya.  Atau adakah orang Melayu tidak punya tanahnya sendiri ?  Sudah tentu inilah benua Melayu dan inilah tanah untuk bangsa Melayu.

Beberapa bulan yang lalu satu pasukan penyelidik Melayu berprofail tinggi mendedahkan asal usul bangsa Melayu. Antaranya kajian saintifik Mitochondrial DNA (MtDNA) menunjukkan genetik Melayu ditemui terbukti lebih awal wujud dari genetik bangsa Cina dan India. Genetik Melayu berusia 60,000 – 70,000 tahun berbanding genetik Cina yang hanya berusia sekitar 40,000 – 45,000 tahun. Benua Sunda yang berpusat di bumi Melayu yang kita pijak ini di sebut sebagai ‘ the Cradle of Human Civilazation’ yang membiakkan kaum etnik lain. Maka sah, bumi ini asalnya adalah bumi orang Melayu.

Tidak berapa lama dahulu, Majalah 3 TV3 pula menyiarkan penemuan mercu tanda penting lagi bersejarah di Lembah Bujang Kedah oleh pasukan Arkeologi Universiti Sains Malaysia  yang diketuai sahabat sekolah saya Prof Mohtar Saidin. Di situ ditemui kesan sejarah tamadun maju Melayu Kedah Tua yang dianggarkan berusia seawal abad ke2 sebelum Masihi. Jadi, sah sekali lagi bahawa bumi ini warisan bangsa Melayu lebih awal dari Angkor Wat atau Borobudur.

Oleh itu, kita mahu orang Cina, India atau sesiapapun tidak lagi mempersoalkan kedudukan Melayu. Kita juga mahu seluruh dunia mengiktiraf bumi Malaysia ini yang sebelumnya dikenali Malaya dan sebelumnya lagi dipanggil TANAH MELAYU sebagai warisan Melayu dan hak Melayu.

Kita mahu dunia mengktiraf perkara ini sama seperti dunia iktiraf benua Cina adalah hak warisan orang Cina dan benua India hak warisan orang India. Ini adalah identiti negara ini dan agama anutan terakhir orang Melayu di bumi ini sejak berkurun-kurun lamanya adalah addeenul Islam.

Islam mengiktiraf pendirian ini dan menuntut umatnya mempasak berpendirian ini kekal sampai Hari Pengadilan. Di bumi mereka sendiri umat Islam mesti izzah dengan Islam dan keimanan tanpa kedayusan dan wajib berpegang dengan pendirian ini.  Sebagaimana para sahabat salafussoleh dahulu izzah tanpa gentar walau berdepan raja kuffar, berjuang sehingga tidak ada fitnah di muka bumi.

Islam adalah satu sistem bersepadu yang mencakupi seluruh aspek kehidupan. Islam adalah negara dan tanahair atau kerajaan dan rakyat. Islam adalah akhlak dan kekuatan atau rahmat dan keadilan, pengetahuan dan undang-undang atau ilmu dan kehakiman, benda dan harta atau pendapatan dan kekayaan.

Islam adalah jihad dan dakwah atau tentera dan gagasan. Selain itu, Islam adalah aqidah yang sejahtera dan ibadah yang sahih.

Encik Abdul Rahman Mt Dali
Naib Presiden II ISMA

Share this article :

+ comments + 18 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 28, 2014 at 12:31 AM

Sapa berani nak ckp? Umno banyak sngt main benda sampai nak ckp benda macamni pun takut tegigit lidah sendiri. Umno dah takde fungsi. Semua pertubuhan melayu yg asalnye join dulu dah mati. Last2 ISMA yg aku tak kenal ni la yg berani? Berani ke umno nak ckp dengan nak rekonsiliasasikakrosbasi ni suma? Umno dah tak kuat. Mic ngan mca ngan gerakan tepok tangan senyap2 je. Ummo cuma syok sendiri je. Selagi si lembik penakut bini tu ada, jangan harap la

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 28, 2014 at 12:45 AM

masaalah nya,bro din , sampai ke apa yang di tulis ni kapada pembacaan si najib liberal tu...

....................
Reply To This Comment ...................
February 28, 2014 at 1:52 AM

@Anonymouswell.... kalau puak kiasu bising, pasti dia baca !

....................
Reply To This Comment ...................
February 28, 2014 at 5:35 AM

Bro
Yg rekon2 ni tak da bahasa melayu yg lebih mudah difahami oleh rakyat.
Ini semua kosaltan punya kerja ke. Core isunya adalah perpaduan rskyat. Cinabeng2 tu bukan faham pun perkataan recon ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 28, 2014 at 5:48 AM

ISMA, SETUJU, dan tolonglah BAIKI PEMUDA UMNO yg. makin diKUASAI si liberal. pencinta "hak asasi-demokrasi" SAMPAH Barat-Zionis!!

Dahlah si KAPIR RASIS sampai boleh pakai TUDUNG Islam kita, utk. sembahyang dlm. GEREJA - mana JAIS tak buat SERBUAN, sebab kalau mereka benar org. Islam, mana boleh sembahyang dlm gereja?! Jadi, kalau serbuan dibuat, dpt. pastikan mereka ini benar tak org Islam atau dari gerakan si KAPIR BUAS, nak MEMBURUKKAN umat Islam! Cuba mereka ni pakai TUDUNG ISLAM, sembahyang kat kuil Hindu, tentu tak BERANI si PENGECUT -PENGECUT HARAM JADAH ni!

Bahkan ramai si PENYAMAQ KAPIR menyamaq sbg. org Islam termasuk sebgai PENGGANAS! Bahkan pengganas TALEBAN dan AL-QAEDA adalah diCIPTA oleh Barat-Israel sendiri, untuk tujuan MENJATUHKAN Islam/umatnya dan untuk melaksanakan PENJAJAHAN Barat-Israel, ke atas negara-negara Islam yg. kaya minyak gas; lihat di http://www.globalresearch.ca/fighting-al-qaeda-by-supporting-al-qaeda-in-syria-the-obama-administration-is-a state-sponsor-of-terrorism/5339728, Fighting Al Qaeda by Supporting Al Qaeda in Syria: The Obama Administration is a “State Sponsor of Terrorism”, By Prof Michel Chossudovsky, Global Research, June 19, 2013.

Inilah akibat Si PENDATANG KAPIR BUAS BANGKAIBABIDAP dibiarkan BERMAHARAJALELA! Bayangkanlah puak PENDATANG KAPIR BUAS ini memerintah Tanah Melayu ISLAM kita - HANCOQ! Bakal jadi tanah SYAITAN!

Baik si PENGGANAS KAPIR DAPBANGKAI DIHALAU saja dari NUSANTARA MELAYU (Alam Melayu - yg. termasuk Tanah Melayu, Borneo, Indonesia, Brunei, Filipina, Kampuchea dan Thailand serta Kepulauan Pasifik yg. termasuk Hawaii - pusaka berzaman nenek moyang kita ini, dari sebelum dijajah dan dipecahkan oleh si Barat-Zionis KAPIR laknat) buat selamanya!. Si PENGECUT ini takkan berani hina agama Hindu ataupun pemimipin Hindu atau Kristian macam ni , termasuk Raja-raja Barat! Kalau di India, kalau hina agama ataupun pemimpin Hindu, mungkin dah diPANCUNG!

Gerakan nak menghapuskan identiti bangsa, adalah gerakan si PENGKHIANAT, disyaki DALANG PENYAMAQ, paling merbahaya, yg. malangnya termasuk dr. dlm BN sendiri (disyaki ejen Barat-Zionis/DAPBANGKAI), disyaki nak jatuhkan ISLAM serta Malaysia sbg. NEGARA ISLAM, dan hak umat BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA Islam lain, serta nak MENGHAPUSkan fakta sejarah PENJAJAHAN KAPIR Barat-Zionis ke atas Tanah Melayu dan Sabah-S’wak - tetapi di Barat pun, bangsa Bumiputera pun dikenali identiti dan hak mereka sbg Native Americans/Aboriginal Australians/Canadian First Nation Peoples atau Bumputera Eropah yg. dikenali sbg. Native (Europeans) dlm. EU Heritage Laws! Cuba kalau PENDATANG galak nak suruh Native Americans dsbnya, hapuskan identiti bangsa Etnik mereka, tentu diHALAU dr. Amerika dsbnya! Bahkan yg BUKAN BUMIPUTERA/PENDATANG di Barat pun dikenali dgn, identiti bangsa Etnik spt. African-Americans, Korean-Americans, Turkish-German, Morroccan-French dsbnya.

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 28, 2014 at 7:27 AM

Bumi yang dipijak ini milik melayu
Selain melayu lain-lain adalah penumpang semata-mata
Di sini kita dilahirkan
Di sini kita dibesarkan
Dan kita jugak ingin disemadikan di sini

Negara ini terasnya melayu
Negara ini tiang serinya melayu
Binasa melayu, maka binasalah negara
Aman melayu, maka amanlah negara

Jangan sesekali dijolok sarang tebuan
Jika tidak padah akan menanti
Hak melayu
Hak raja-raja melayu
Hak bahasa melayu
Hak adat resam melayu
Hak Islam
Semuanya terkunci kemas dalam perlembagaan negara

Jangan sesiapa berani pertikaikan
Bahawa melayu adalah tuan rumah
Penumpang tetap penumpang
Jika penumpang nak jadi tuan rumah
Tuan rumah takkan teragak-agak untuk menghunus keris
Demi mempertahankan warisan nenek moyang sejak zaman berzaman

....................
Reply To This Comment ...................
February 28, 2014 at 7:47 AM

Apa yang dikatakan leh ISMA adalah tepat tapi malangnya banyak pemimpin Melayu cuba berkompromi dengan bangsa lain demi kelansungan politik, Pada saya buar lah berpoltik tetapi jangan sekali menggadaikan nama dan bangsa serta tyanah air.

Siapa pun pemimpin Me;layu , UMNO atau PAS atau PKR harus diingatkan hal ini sejarah tetap sejarah , KIta sedai mempertahan negara melayu ini jika perlu demi Islam dan bangsa melayu itu sendiri.

Kepada puak lain dari Me;ayu, ingat lah jangan dijolok sarang tebuan , jtuh satu banyak lagi sarang akan ujud.

....................
Reply To This Comment ...................
February 28, 2014 at 7:48 AM

Saya setuju sangat dgn pendapat saudara. Tetapi kalau bukan Umno yg bersuara persatuan Melayu yg boleh bersuara? Berpuluh-puluh persatuan Melayu di Malaysia tlh ditubuhkan ttp semuanya atas dasar2 sendiri dan syoq sendiri. Langsung xde taring. Disamping itu Najib seorgkah yg kita harapkan utk mengutarakan tuntutan kita ini? Mengapa kaum Melayu x boleh bersatu sebagai satu bangsa tanpa apa2 persatuan dan buat tuntutan ini? Kalu Najib tu lembik maka kita pun lagi lembik krn mengharap sangat kpd dia dan x mahu bertindak sendiri. Adakah kita lemah secara satu bangsa? Sekarang bangsa lain dah berani bersuara. Malah bukan sja bersuara ttp didetik2 tertentu mereka sudah berani bertindak secara kekerasan. Jgnlah kita pandai bercakap sja ttp xde substance.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 28, 2014 at 7:52 AM

Melayu nih banyak sangat main wayang, suka menari-nari, macam seni silat jugak. Lambat nak menyerang! Mana tak kalah Melayu nih! Hati pula tidak waja, walau ada Proton Waja, senang dibeli, konon memperjuangkan agama dan bangsa, tapi bila cap kepala agong sudah di hadapan, hilang lengok tari silatnya, keberanian waja hanya tinggal cerita.

Orang cina pula, gaya kungfu! Pantas, tidak berfikir lama. Pantang ada peluang, pasti terima penangan! Tak perlu berbunga-bunga bahasa atau bertempias air liur atau mengelap bibir yang merah! Bagaimana tidaknya luntur semangat jati diri Melayu! Jangan diharap pada golongan bangsawan Melayu, 1/2 sen pun tak berguna! Letaklah harapan kepada mereka-mereka yang benar-benar berjuang dan pernah hidup dalam kesusahan!

Bagi saya, cakaplah apa pun, selagi Najib adalah PM, selagi itu Melayu akan terus merana! Apa ada pada darjat? Darjat hanyalah idealisma penjajah semata-mata. Tapi jangan pula dipilih kaum-kaum yang berperasaan sebagai ULAMA TERSOHOR, sebab mereka sebenarnya adalah ULAMA AKHIR ZAMAN!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 28, 2014 at 8:43 AM

kalau bijan baca ni..dia hanya tersengih macam kerang busuk je..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 28, 2014 at 8:59 AM

kalau perati ramai sejarahwan cukup tebal dgn jati diri sebagai org melayu. lagi byk kita faham tentang tamadun melayu lebih awal dr kesultanan Melaka lebih tebal rasa bangga dan sygg kita pada bangsa kita.

sejarah melayu pada kepala najib hanyalah ketika Malaysia beroleh kemerdekaan maka sudah tentu semuanya nk diberikan pada kiasu.

Bahayanya anak2 kita bila system pembelajaran hampir tidak langsung menyentuh tamadun melayu (sekurang2nya era saya) sebaliknya hanya bermula dr kesultanan melayu Melaka.

mereka juga nnt akan liberal seperti najib. saya sudah tau perkara ni 10 tahun lepas tp masih tidak ada apa2 initiative dr siapa2. saya yakin para sejarahwan terutamanya sedar hakikat ini. malah ketika subject sejarah diteliti kenapa perlu ada panel dr bangsa lain? kita mahu bercerita sejarah Malaysia tetapi kita mahu semua org faham ini tpt melayu berpijak dan berkembang sejak barangkali zaman nabi nuh. jesteru tidak boleh tidak tamadun melayu perlu diterapkan dlm subject sejarah. x payah peduli desakan kalau mcm tu perlu ade cerita tamadun cina dan india. kenapa ? kalau nk belajar tentang tamadun mereka maka hanya perlu berhijrah di sana dan belajar sejarah mereka.

dan tidak pelik kenapa generasi kita semakin liberal. apa yg mereka belajar dan tau tentang bangsa melayu dan tamadunya? saya hanya tau kegemilangan tamadun melayu bila melakukan research sendiri.

kita harus ingat senjata kaum kiasu tidak hanya aim pada tahun terdekat, lagi 50 tahun nnt masih adakah org melayu yg berjatikan org melayu yg sebenar dan tidak liberal?

nauzubillah


melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 28, 2014 at 12:48 PM

tak ada ke sesiapa yg bolih bagi artical ni direct kat tangan ajib...

....................
Reply To This Comment ...................
February 28, 2014 at 2:49 PM

@MG OsmanSebagai satu bangsa kita MEMANG lemah

....................
Reply To This Comment ...................
February 28, 2014 at 2:51 PM

@Anonymoussebab itu kalau kita ada sekolah vernakular Melayu, kita boleh berikan penuh tumpuan pada sejarah dan budaya Melayu ! :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 28, 2014 at 7:34 PM

ISMA DAH GANTI PERKASA DAN UMNO...

....................
Reply To This Comment ...................
February 28, 2014 at 7:39 PM

@AnonymousTak perlu ditimbulkan sapa nak ganti sapa... lagi ramai lagi bagus !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 1, 2014 at 1:17 AM

Tergamam dan tersentak puak2 liberal dlm umno yg bercadang nak serahkan malaysia kpd cina.... isma dah bocorkan rahsia besar kpd pengundi umno....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 1, 2014 at 2:33 PM

Najib berkira2 mahu berRekonsiliasi dengan pembangkang sebab Najib dah sedar tak boleh menang GE14

Post a Comment