........... Artikel Ridhuan Tee - Pihak Berkuasa Kena Beri Perhatian dan Bertindak ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Artikel Ridhuan Tee - Pihak Berkuasa Kena Beri Perhatian dan Bertindak !

Monday, February 24, 201410comments

Ada satu point dari artikel terbaru Ridhuan Tee yang patut diberi perhatian serius oleh pihak berkuasa.

Minggu lalu, rakan Kristian saya memberitahu keadaan sebuah gereja di Jalan Kelang Lama. Seorang pastor India dari Singapura telah dijemput untuk menyampaikan syarahan, bermula jam 7.30 – 11.30 pagi, yang dihadiri lebih seribu orang Cina Kristian. 

Syarahan itu penuh dengan emosi dan memutar-belitkan sejarah Tanah Melayu. Beliau menceritakan bagaimana orang Cina disembelih di Singapura ketika kependudukan Jepun.

Pastor tersebut menambah, perkara sebegini tidak mustahil berlaku kepada orang Cina di Malaysia tidak lama lagi. Pastor itu merujuk kepada orang penyembelihan yang akan dilakukan oleh orang Melayu terhadap orang Cina. 

Saya amat mengharapkan pihak polis dapat memantau gereja tersebut, mungkin juga gereja-gereja yang lain. Ada segelintir daripada paderi ini sedangkan menanam kebencian orang Cina terhadap orang Melayu, terutama paderi-paderi luar. 

Peliknya bagaimana pastor tersebut boleh memberi syarahan sedemikian rupa  di sini, sedangkan beliau adalah warga Singapura? Bila ultra kiasu berada di Malaysia, mereka bebas berkata apa sahaja. Apa hujah dan hak beliau untuk berkata sedemikian? .... KLiK

Menghasut dan subversif tuh ! Pihak berkuasa kena ambil perhatian, siasat dan bertindak. 

Saya tidak pasti apakah ada garis panduan kepada pihak gereja dalam soal ceramah ini tapi pihak gereja juga seharusnya memainkan peranan menghalang perkara sebegini dari berlaku .... melainkan ia berlaku dengan izin dan pengetahuan mereka.

Berapa ramai agen2 provocateur Singapura ini ? Berapa lama dan kerap sudah berlaku ? Berapa banyak gereja yang pernah menganjurkan ceramah berunsur hasutan seperti itu ?


Langkah awal yang perlu dibuat jika siasatan mengesahkan kejadian di atas adalah dengan menyenaraihitamkan Pastor India dari Singapura itu dan sesiapa lagi penceramah luar yang terlibat sama dari memasuki negara !

Share this article :

+ comments + 10 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 24, 2014 at 6:12 PM

Saya harap ada laa pegawai atau anggota polis, tak kira apa pangkat pun, yang membaca artikel ini, akan membuat laporan polis supaya pihak polis dapat membuat siasatan.

Saya yakin kat Malaysia ni ada ramai anggota polis.

Saya yakin masih ramai anggota polis yang berpegang teguh dengan Agama Islam.

Saya yakin masih ramai anggota polis yang teguh imannya....yang akan tersentuh imannya apabila mengetahui tentang hal ini.

Saya HARAP saya tidak akan mendengar KPN memberitahu pemberitahu pemberita bahawa "pihak polis belum menerima sebarang laporan polis dibuat oleh mana-mana pihak mengenainya...bla..bla..bla..."

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 24, 2014 at 6:49 PM

salam,

tak apa la. mereka bukannya bodoh, selagi tak sentuh orang melayu, umno tak kisah. lagipun tak ramai paderi kat mesia ni. orang india cakap bukan orang cina. orang luar yg cakap, mereka tak faham tentang masyarakat mesia. bukan rasis untuk membenci orang melayu. hak asasi untuk mengatakan apa sahaja. buat dalam majlis ilmu. ada kerajaan kisah. ada pm tergugat. lagipun dah ramai yang sokong pm sejak brim diberikan. ramai yang puji. pm pun dah banyak dapat pahala. segala kejian tu tak gugat pun pm. pm berjiwa besar. cakap la apa pun, pm kebal pasal pakai kondom.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 24, 2014 at 7:20 PM

Polis tak akan terima penulisan ini.

Kena pergi buat report ke balai ok.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 24, 2014 at 8:12 PM

din ....
maaf keluar tppik ...
engkau tak nak ulas ka kes hj hadi kena bayar ganti rugi rm 2 juta akibat fitnah calun pkr bukut besi ... terengganu ...

....................
Reply To This Comment ...................
February 24, 2014 at 8:37 PM

Pihak berkuasa di Malaysia yang tak ada kuasa....tak sensitif dan malas kerja!

....................
Reply To This Comment ...................
February 24, 2014 at 8:37 PM

aduh... din turtle..ko tak kenal ke najib? atau ko x ikut perkembangan malaysia.. (jgn marah ha)... come on... this is malaysia... freedom country....pas boleh kate ape2...pkr boleh kate ape2... dn Dap pun boleh berkata ape2... inikan pula gereja... kerajaan nak saman? x dak la... isu remeh pun x bleh nak selesai.. ini kan besaq2 mcm ni.. just forget it.. ini kepetingan rakyat bukan kepentingan diorg..

....................
Reply To This Comment ...................
February 24, 2014 at 9:29 PM

@AnonymousMasih terlalu awal untuk komen. Keputusan itu dibuat setelah hadi gagal failkan pembelaan.

Katanya akan fail permohonan untuk ketepikan keputusan itu esok.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 24, 2014 at 10:02 PM

PAU dah lepas , dok diam2 dah le , tak gitu datok..,

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 24, 2014 at 10:20 PM

Hmmmm....tin kosong mana? Tak bangun lg ke pegi mkn angin lg

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 25, 2014 at 5:52 PM

Paderi India ni yang patut kena sembelih.
Tak boleh tengok perpaduan kaum kita sekarang ni.

Post a Comment