........... Umno Berjiwa Besar - TAHNIAH ! ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Umno Berjiwa Besar - TAHNIAH ! !

Tuesday, January 14, 201412comments



Selepas hampir setahun, Tian Chua berkata - Wa manyak kesal la .......

Dan Umno pun sahut - OK, KES SELESAI ! 

Dan kedua pihak pun berjabat tangan, berpelukan demi mempereratkan silaturrahim .....

UMNO Berjiwa BESAR .....kan ? kan ?  TAHNIAH  !  !

PS - Errr.... Perkasa pun berjiwa besar .... kan ?

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2014 at 4:41 PM

dan tiang chua pun dilantik menjadi menteri dalam negeri 2 ... oleh ah jib gong ...ataupun ahli penasihat dalam pemandu ... ataupun konsultan ... atauupun dalam majlis perpaduan nasional ... kan ... kan .... kan ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2014 at 4:44 PM

..kepala butuh lah UMNO ......takut ke dengan cina DAP tu.......ataupun memang betul sindiwara ....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2014 at 5:17 PM

UMNO sudah Mengesahkan Ianya Suatu SANDIWARA...

Kesian Blogger2 semuanya... berhabisa2san main citer Lahad Datu.. TV3, Utusan Malaysia BH dll... rupa2nya suatu sandiwara...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2014 at 5:19 PM

Kan betul aku ckp...umno is b***...pi mampuih dgn umno..aku boikot tak nak keluar ngundi..duduk rumah tengok drama melayu lagi baguih!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2014 at 5:19 PM

Lahad Datu suatu Sandiwara UMNO...Tak Percaya Kalu Tanyalah Presiden UMNO.. PM KANGKUNG...nanti dapat jawapan Ala-ala Kangkung...untuk Rakyat Kangkung...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2014 at 5:35 PM

Memang sandiwara...kerajaan yg diterajui umno HAMPAS...

Kafir tu dah tergolek...dah tu bagi nyawa...

Memang umno penyembah china...sama macham Pas dan PKR. ..

Umno memang Sia dibawah najib...

....................
Reply To This Comment ...................
January 14, 2014 at 6:57 PM

Saya propose Tian Chua dilantik sebagai senator dan tugas khususnya ialah sebagai penasihat PM dalam hal2 yang berkenaan dengan masyarakat cina...sapa setuju angkat tangan.....!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2014 at 7:13 PM

eh kan ke orang Islam kena maaf bermaafaan. Umno tu kan ke diangotai majority muslim. Biarlah mereka bepelukkan sesama sendiri maaf memaafkan. Lepas ni nak tengok Najib dan Anwar berpelukan bermaaf maafan sesame mereka. Kemudian Lim Guan Eng berpelukan dengan Ah Gib Gor bermaaf maafan . THE END.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2014 at 7:43 PM

Salam,

Banyak persoalan yang timbul berhubung perkembangan terbaru ni. Antaranya, ini secara tak langsung mengesahkan dakwaan Tian Chua insiden Lahad Datu hanyalah sandiwara UMNO. Bermakna UMNO bertanggungjawab sepenuhnya ke atas kematian 10 perwira negara yang gugur. Adakah pengorbanan mereka sia-sia akibat permainan politik UMNO?

Abang saya antara anggota ATM yang diaturgerak ke Lahad Datu sebelum Ops Daulat dilancarkan. Saya masih ingat perasaan berderau apabila mendengar berita abang saya bakal dikerah ke Lahad Datu. Bertambah menyakitkan hati bila spesies komunis seperti chua melemparkan dakwaan krisis di Lahad Datu hanya sandiwara UMNO. Saman UMNO ke atas komunis ni sekurang-kurang menjaga perasaan ahli keluarga anggota keselamatan yang terlibat dengan Ops Daulat yang hampir 99% adalah orang Melayu dan Bumiputera.

Bila berita UMNO menarik balik saman terhadap tian chua, saya percaya hampir kesemua orang Melayu yang celik hati kecewa dengan keputusan ini. Satu suruhanjaya diraja perlu ditubuhkan untuk menyiasat insiden Lahad Datu ini. Walaupun tahap intelektual kerajaan sekarang sama tahap dengan kangkung dan ayam, sekurang-kurangnya untuk menunjukkan mereka masih ada maruah, siasatan telus perlu dilakukan.

Pasukan keselamatan yang mempertaruhkan nyawa mereka di barisan hadapan Lahad Datu perlu dibela. Saya berharap IGP dan juga Panglima Angkatan Tentera akan membuat kenyataan berhubung penarikan saman UMNO ini secepat mungkin.

p/s: sebenarnya saya nak maki je, tapi memandangkan hari ni Maulidur Rasul tahankan je.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2014 at 7:57 PM

Ah jib bacul

Ah jib pondan

Ah jib dayus

Ah jib bapok

Ah jib gagal membenteras pelampau cina dap communist dong zong king kong

Ah jib gagal memerangi pemberontak nasrani kafirun

Ah jib gagal menghapuskan puak kopiah pas khawarij bebal bidaah sesat

Ah jib gagal menangani marina mujahid kj liberal murtad

Ah jib harus meletak jawatan tidak layak memimpin agama bangsa negara

Ah jib adalah pemimpin lemah 7x lebih bodoh drpd paklah

NYAH KAU AH JIB GOR

....................
Reply To This Comment ...................
January 14, 2014 at 8:07 PM

@AnonymousKatanya dulu dah siasat cuma tunggu masa yang sesuai je nak didedahkan siapa dalang kes Lahad Datu .......

Tapi senyaaaaaaap .............

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2014 at 4:05 PM

Selagi tiada sepatah kata dari TDM, maka umno dan rakyat akan terus di pandu kejurang.. pm akan hanya seadr bila TDM berdehem...
Apa jenis pemerintahan ni? Semua tndakan perlu dipandu, ditegur... rakyat jgn tggu hingga pru14... huru hara jd nya nnti...

Post a Comment