........... Titah Raja2 Melayu Sudah Mula DiPertikai ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Titah Raja2 Melayu Sudah Mula DiPertikai !

Monday, January 20, 201415comments

 


KLiK
“Apa-apa titah dikeluarkan, sama ada daripada Sultan atau Yang di-Pertuan Agong, tidak terpakai kepada bukan Islam,” kata Paulsen.

“Islam bukanlah faktor utama yang boleh menafikan hak asasi rakyat Malaysia seperti dijamin Perlembagaan Persekutuan,” kata Paulsen.

Share this article :

+ comments + 15 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 20, 2014 at 8:21 PM

Macam lah Ahjibgor Kangkong tak tahu titah tuanku akan di spin oleh Anwar dan pembangkang. Kita sudah tengok networking Anwar dengan media barat bila mereka spin isu kangkong oleh Ahjibgor. Mana pergi mana consultant Ahjibgor kangkong dalam hal untuk anticipate perkara ini akan di spin oleh pembangkang. Dengan bayaran $7.2 billion all dia punya consultant is doing is damage control aje bukan nya educating the public before it happens. Mana pi Datuk Farid Media prime untuk manage semua negative reaction from the public setiap kali kerajaan bersuara?

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 20, 2014 at 8:32 PM

Cayalah cina..phewwiittttt...apa lagi tunggu melayu ooiii..jom pancung semua kepala cina dalam malaysia ni...totaly melampau broooo...skang kita tanya melayu dlm PR, apa pendapat mereka ngan kenyataan peguam cina sial ni...jwb la weeiii

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 20, 2014 at 9:32 PM

Baik la mansuhkan jer semua undang2 kt malaysia ni..ade pon mcm takde jer.
Sakit sgt hati bila tengok org dari keturunan pendatang terang2 mempertikaikan titah agong..
Org melayu skrg ni tgk tggu 'spark' jer nk mulakan 13 mei kali ke-2.. Accumulated factor mmg dh terlalu byk dh, sampai dh tak larat nk kira..
Kepada Allah kita berserah..

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu Kampung
January 20, 2014 at 9:41 PM

Nak dapatkan respon Najib @Ketua Kerajaan dalam hal ini, kena tunggu dia balik dari Sarawak. Kalau dia bersuara sekarang, takut orang Iban Sarawak tolak BN. Menteri KDN sibuk kejar GRO yang masuk kerja kat Malaysia tanpa permit. KJ tengah pujuk Lee Chong Wei jangan bersara. Muhyiddin tengah tolong menteri cap ayam mengendap kat pasar. ISA dah berkubur tanpa batu nesan. PAS tengah perhati sentimen orang cina. Kalau lebih ramai cina tak bersetuju titah Agung dipertikai, maka kesitulah arah suara mereka. Anuar tengah bengang dengan Jepun. PEMANDU tengah cari consultant untuk draft respon kerajaan dalam isu ini. UMNO tengah mencari telor mereka yang hilang dijentik Tian Chua. Maka terbiar bersendiri bangsa Melayu Islam menanggung aib dipersenda oleh SEORANG cina.

....................
Reply To This Comment ...................
January 20, 2014 at 9:52 PM

Bro, aku tetap letak kesalahan dan punca semakin ramai rakyat yang makin biadap adalah kerana Najib Kangkong. Kalau ISA masih ada apakah spesis spesis ini berani untuk berlaku biadap ? Kangkong oh kangkong...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 20, 2014 at 10:17 PM

Puak-puak cina ni memang kaki penipu dan oportunis. Bab ni memang mereka pandai. Kita jangan ikut jadi bodoh. Siapa pin sekarang tak boleh nak mansuhkan apa juga fasal dalam perlembagaan, yang boleh dibuat adalah provokasi bangang bagi mengukur tindakbalas kerajaan dan orang melayu. Cina bangang ni memang tahu apa pun tak boleh dibuat untuk menidakkan kuasa YDP Agung sebagai ketua negara. tak ada satu fasal pun dalam perlembagaan yang tak sebut YDP Agung dan kuasanya.

Lepas satu2 puak puak oportunis ini buat kajian mereka dan lawyer bangang ni sebagai tukang bom isu baru, mana datang makhluk ni dalam malaysia ni? Woi, tak payah nak gempak la... Cuba suruh lawyer tu sendiri yang langgar perintah YDP Agung dulu daripada nak suruh orang lain buat. Kita tengok ada telor ke tidak. Jadi saudara2 seislamku jangan kita melompat menari ikut rentak puak2 ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 20, 2014 at 10:26 PM

Kata Hang Tuah, "Tak kan Melayu hilang di dunia.." dan benar..melayu masih belum hilang tetapi apakah jenis melayu yg tinggal kini?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 20, 2014 at 10:53 PM

Bro Din,

Mana maruah kita sebagai orang Melayu? Saya teringat buku "Malay Dilemma" karangan Tun M 50 tahun dulu. Ternyata pemikiran Tun M terkehadapan berbanding zamannya. Isi buku ini masih relevan pada zaman sekarang. Keadaan getir yang kita hadapi sekarang antara salah satu contoh dilema melayu.

Di belah kerajaan kita ada UMNO sebagai tunjang kerajaan. Kuasa telah diberi PRU lepas oleh orang Melayu ketika hanya 3% Cina menyokong kepimpinan Melayu Islam. Di belah pembangkang kita ada PAS sebagai tulang belakang PR. Orang Melayu telah menjauhi parti ini pada PRU13 disebabkan tindak tanduknya. Parti ini mendapat kerusi paling sedikit berbanding rakan lain. Parti paling rugi dalam PR tapi masih tak mahu mengaku.

Ketika kita galak berbalah sesama sendiri tak kira isu apa, tak kira masa. tak kira siapa, puak komunis dan kafir bersatu hati untuk menjatuhkan kita. Hasilnya orang Melayu tersepit dalam dilema seperti diingatkan oleh Tun M. Kita hanya boleh mengharapkan NGO-NGO Melayu Islam untuk bersuara.Suara NGO ini kecil, tidak seperti parti politik. Kedua-dua parti UMNO dan PAS tidak mahu dikaitkan dengan gerakan ini. Makanya, kita bergerak sendiri tanpa sokongan dua parti terbesar Melayu.

Persamaan kedua-dua parti Melayu ini ialah kedua-duanya memilih untuk menjadi anjing komunis kafir daripada memilih menjaga bangsanya sendiri. Kepentingan parti dan peribadi lebih utama dari kepentingan agama Islam dan bangsa Melayu. Apa yang patut kita buat? Siapa yang patut kita harapkan? Sampai bila agama Islam dihina, Raja2 Melayu diperlekeh, bangsa Melayu dipijak? Inilah dilema Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
tebing tinggi
January 20, 2014 at 11:06 PM

Dah nasib Melayu begitu nak buat macam mana ,terima sahajalah hakikat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 21, 2014 at 12:44 AM

“Apa-apa titah dikeluarkan, sama ada daripada Sultan atau Yang di-Pertuan Agong, tidak terpakai kepada bukan Islam,” kata Paulsen.

Baik, kalau macam tu apa-apa persetujuan Raja-raja Melayu yang memberi kerakyatan Persekutuan Tanah Melayu dahulu kepada pendatang (majoriti kafir) adalah juga tidak terpakai! Jadi sepatutnya golongan keturunan pendatang cauvinis ni adalah juga BUKAN RAKYAT MALAYSIA.

Pandai spin baik punya. Bab kerakyatan nak tapi titah perintah sultan/raja Melayu tak terpakai konon.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 21, 2014 at 12:47 AM

masalahnya skrg..betul atau tidak cara hidup kaum kerabat itu mencerminkan ketua agama Islam? jika benar seperti apa yg didedahkan oleh blogger PR tentang gaya hidup seorang kerabat tempoh hari, mahukah kita terus bersubahat dan menyanjungi pemimpin seumpama itu?

jangankan bukan islam, kita umat Islam pun hilang respect jika bgt. jika institusi diraja benar2 membuktikan mereka adalah Ketua Agama Islam dan payung umat Islam negara ini, secara otomatik rakyat akan hormat dan sanjung dan sanggup berkorban membela institusi tersebut..sbg contoh, tuanku Sultan Kelantan ( saya bukan org kelantan)..setakat pengetahuan kita rakyat di bawah ini, baginda disenangi rakyat dan jemaah..bukankah itu lebih baik?

....................
Reply To This Comment ...................
January 21, 2014 at 1:16 AM

@AnonymousYa, saya setuju. Pihak yang ikhlas memperjuangkan bangsa pula yang dipandang serong ...

....................
Reply To This Comment ...................
January 21, 2014 at 1:19 AM

@AnonymousRaja2 ini hendaklah dilihat dalam bentuk satu institusi bukan individu.

Soal sesetengah kerabat itu betul juga, merosakkan maruah institusi yang mereka wakili. Yang ini diharap pihak Raja2 kena insaf dan tangani sesama mereka.

Jangan sampai rakyat naik meluat dan mula hilang perasaan hormat pada Raja2 ....

Raja2 adalah benteng terakhir kita .... diharap semua pihak sedar itu termasuk Raja2 sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 21, 2014 at 7:52 AM

Hang ni kote dah tak naik ke? Lawan sikit la...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 21, 2014 at 7:59 AM

Raja Melayu tu setengahnya ada yang 'di questionable sikit' bukan semua...

Kot ada pon masa muda dulu buat silap pi ikut chara keluarga RAJA Saudi yang jemuan tu...

Kat keluarga Sultan Sultan ana harap berakhlak lah ikut AlQuran sepenuhnya baharu boleh dihormati..

Kalau ada anakanda anakanda yang buas sikit tu eloklah dijinakkan akhlak mereka..insyaallah Selamat nama baik keluarga dan terhindar dari dosa dan maksiat...

...abu ahmad...

Post a Comment