........... Tak Patut Najib Dera Menteri KPDNKK ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Tak Patut Najib Dera Menteri KPDNKK !

Saturday, January 18, 201426comments

 

Tuan PM Najib ..... tuan tak kesian ke kat Menteri KPDNKK kita ?


Earlier in his speech, Najib also said he has instructed the Ministry of Domestic Trade and Consumer Affairs to determine how much sugar is used in an average glass of teh tarik, a popular milk tea drink. - See more at: http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/najib-says-opted-for-kangkung-in-analogy-due-to-popularity#sthash.BEV5caAp.dpuf



Psssst .... bang, rasanya diorang buat teh tarik tak pakai gula la... diorang pakai susu pekat !
Ya ker ?

Yalah ... tak caya abang tanya mamak kat warung....
Hmmmm ... tak per, tak per. Ko diam2 dah la. Biar Hasan kira dulu.... nanti pengsan dia kalau nak kena kira berapa banyak gula yang terkandung dalam berapa banyak sudu susu pekat yang digunakan dalam segelas teh tarik. Saya kesian jer kat dia..... Tak patut Najib dera dia macam ni.


Themalaymailonline

Share this article :

+ comments + 26 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 17, 2014 at 11:50 PM

Tak apa,Menteri Ayam ini akan report kepada Ah Jib Kongkong bahawa rakyat masih sayang dan sokong dia kerana tak ada orang yang baling kasut kepada boss dia lagi,contohnya macam Bush kena paling kasut di Iraq. Tak macam Kamalanathan bila dah kena tumbuk tu tanda orang dah tak suka. Dan juga jika tak ada orang yang baling telur busuk kepada kereta Ah Jib so itu tanda dia masih di sayangi oleh rakyat. Cara pantau sentimen rakyat sebegini cost nya amat MURAH dan tak payah bayar berbillion2 kepada consultant..

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2014 at 12:01 AM

Adoii aii!! Apa punya bijak PM bangsawan sekor ni. Nampak sangat tak pernah buat air sendiri. Dari kecik sampai jadi PM suruh orang gaji buat. Bila dah besar bagi cadangan mengarut tak masuk dek akal. Kononnya sama-sama bersama rakyat la tu.

Setakat teh tarik naik 10 sen orang takde menyampah sampai tahap ni dengan kerajaan. Isu utama tarif elektrik naik, minyak naik sampai melarat pegi ke ayam, ikan, daging, tambang bas sekolah segala benda. Kenapa tak nak sentuh pasal ni? Yang sibuk nak sentuh harga kangkung turun, check bape banyak gula satu gelas teh tarik. Kata belajar ekonomi, tengok la makro dulu, yang pegi tengok sampai ke nano watpe.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2014 at 12:45 AM

Kenyataan Hassan Malek berhubung arahan Perdana Menteri mengira jumlah gula pasir yang diperlukan untuk satu gelas teh tarik:

Kementerian saya secara dasarnya menyokong penuh arahan terbaru Datuk Seri Najib ini. Ia penting supaya rakyat dapat memahami kesan kenaikan harga teh tarik bukan disebabkan kerajaan tetapi disebabkan faktor luaran seperti cuaca dan sebagainya. Kajian awal kami menunjukkan setakat ini, sebanyak 7165980489628 butir gula diperlukan untuk secawan teh tarik.

Walau bagaimanapun, kajian lanjut perlu dijalankan untuk memastikan sama ada gula pasir benar-benar digunakan dalam pembuatan teh tarik atau tidak. Sebarang maklum balas daripada pihak pengguna amat kami hargai.

Hassan Malek
Menteri Pembangunan & Kelestarian Ayam

....................
Reply To This Comment ...................
January 18, 2014 at 12:52 AM

@Anonymousitu gula pasir halus atau kasar ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2014 at 1:02 AM

Tu kena tanya najib.. den cuma ikut arahan.

....................
Reply To This Comment ...................
January 18, 2014 at 1:33 AM

@AnonymousTak pun kita biar Hasan kira dulu lepas tu baru kita tanya gula kasar ke halus.

Lepas dia dah kira, kita tanya pulak kedai mana yang dia ambil sampel yang guna gula buat teh tarik !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2014 at 1:37 AM

Negara indonesia, pengeluaran minyak 860,000 tong sehari.Keperluan sehari 1.4 juta tong sehari.Jumlah kenderaan 93 juta.Penggunaan petrol jenis Ron 92.Tetap memberi subsidi/BBM.Tidak gaduhpun negara mereka akan bengkrap.Penambahan kenderaan 300,000 setahun.Malaysia ,pengeluaran minyak 693,000 tong sehari.Keperluan sehari-tiada-.Jumlah kenderaan yang berdaftar 20.4 juta.Menghapuskan subsidi berperingkat2 dalam program rasionalisasi subsidi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2014 at 1:49 AM

Salam bro din,

Masa zaman Tun Mahathir memerintah,saya bagi 4 bintang.Zaman Tun Abdullah 2 setengah bintang sebab permulaan lagu cantik.Suara sedap,Tang chorus suara pecah.PM sekarang 1 bintang sahaja la,lagu ada munyi sampai habis tapi lupa lirik (janji di tepati).

....................
Reply To This Comment ...................
January 18, 2014 at 2:08 AM

oghang tak buek kojo camni la din. kan bos dah maghah. ammek kau ! asyik kokok je.

buek teh pakai gulo ko tidak? tak tau, tak cukup syarat jadi mentoghi pengguno.

cino pulun harga baghang belipat gando. naik gaji, hargo banghang gerenti naik. naik minyak, tak tunggu esok dah baghang naik. PM umum naik pekebenda macam tarif letrik, kutip gst dll, hargo totap naik ! ini bukan hal dunia. ini sumo hal cokek daghah, bia umno / bn tesungko ! apo, montoghi pengguno tak paham ?

cagho paling padan, lopehkan stok penimbal. bia padan muko. fama pun nak begantung kek cino. usoho lah...tahun ni, impot limau gayo cino takdo. bagi lobam.... bilo cino tau melayu tak sokong, naghih... takut naaa....

( din kalau tak paham aku tulis, tanya geng n9 yo! ni bongang sobab melayu aku tengok makin bongap ! baik di ateh, sampai di bawah. asyik kono kelentong yo..... lobih 50 tahun dah... apo nak jadi ? )

....................
Reply To This Comment ...................
January 18, 2014 at 2:11 AM

@maaeden paham tapi ....tak tertubek kato !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2014 at 2:15 AM

Lembab...lembab....lembab. Itu yang dapat diperkatakan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2014 at 7:29 AM

kenyataan menteri asas tani ... "kita akan bina makmal untuk menghasilkan gula berasaskab kang kung ... dengan itu kita akan dapat meningkatkan harga kang kung dan membantu petani menambah pendapatan mereka ... ini juga akan menambah pengeluaran gula dan serentak dengan itu harga gula dapat diturunkan ... inilah teori penawaran dan pengeluaran yang perdana menteri kita maksudkan dalam isu kang kung" katanya sambil mencium tangan ah jib gong.
ini pula kata menteri kesihatan, "pengambilan gula berlebihan merbahayakan kepada kesihatan ... kerajaan dah membuat kempen kurangkan gula ... tapi nampaknya tak berkesan ... kerajaan telah membelanjakan peruntukan yang banyak untuk kempen dan membekalkan ubatan akibat penyakit berpunca dari gula ... kerajaan perlulah melakukan sesuatu yang lebih proaktif dan dapat menampung peruntukan yang telah dibelanjakan."
ini pula krnyataan perdana menteri kang kung, "kita akan kenakan gst terhadap setiap produk berasaskan gula ... rakyat diingatkan akan tiada peningkatan harga gula ... rakyat hanya membayar gst kepada kerajaan terhadap produk berasaskan gula ... ini semua dilakukan demi kebaikan rakyat ... pertamanya kerajaan berhasrat mengurangkan penggunaan gula ... keduanya kutipan gst itu akan digunakan untuk perbelanjaan rawatan penyakit berasaskan gula yang dihidapi oleh ramai rakyat malaysia ... dan ketiganya untuk membina makmal dan seterusnya kilang yang akan menghasilkan gula dari kang kung".
apa macam din ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2014 at 7:37 AM

Si lembap nak mengarahkan si bengap..tak ke mana tu..tengok je la..takkan ada apa2 kesan pun..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2014 at 7:56 AM

So kena ikut Indon ke?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2014 at 7:57 AM

Nak buat susu pekat x pakai gula ke?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2014 at 8:57 AM

Satu cawan ten tarik menggunakan 3 sudu susu. Satu sudu susu bersamaan 7165980489628 butir gula. Jumlah gula digunakan untuk satu cawan susu ialah 7165980489628 x 3. Apa susah sangat. Ini lebih lawak dari kangkong.he he he

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2014 at 9:38 AM

din ...
raya cina dah dekat ...
engkau tak nak ulas ka ttg program yang ah jib gong akan buat sempena tahun kuda ni ...

....................
Reply To This Comment ...................
January 18, 2014 at 9:56 AM

@Anonymousni tak habis2 nak lagakan saya ngan orang Najib la nih ! :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2014 at 10:07 AM

Boleh kena darah tinggi menteri macam ni bro din.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2014 at 11:32 AM

Tahun Baru Cina ne TAHUN KUDA.....ada yang melenting dan ada yang kena tendang. Haaaa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2014 at 11:43 AM

Tahun ni ah jib gor wat brlakon filem koboi naik kuda yeehhhhaaaa!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2014 at 12:16 PM

kalu aku minta engkau tulis penutipan pusat giat mara di selangor vs penutipan kementerian kpperasi yang jaga kepentingan melayu di putra jaya ... hem berat pula penulisab tu ...
ala din tiulis yang ringan dah la ... contohnya ... hilang kemeriahan tahun baru cina tanpa paluan gong cina dan tarian naga oleh ah jib gong ... tak pun lakaran kaligrafi penghias ang pow dan tang lung yang gempak ... barulah ada mood raya cina ...

....................
Reply To This Comment ...................
January 18, 2014 at 2:23 PM

Din
Kalau Hasan ni pegi tanya kat msmak tentu digelakkan mamak. Memang teh tarik tak pakai gula sekarang.
Ajibgor mana pernah buat air sendiri.

Yg jadi delima pd Hasan ni mscam mana nak jawsb. Nsjib dah suruh hitung berspa banyak gula.

Kalau dia kata tak pskai gula nanti Ajibgor kata dia bodoh. Nampaknya makin putih rambut Hasan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2014 at 10:05 PM

Woii..subsidi tu ihsan kerajaan. Rasionalisasi ni ada hikmahnya terhadap ekonomi negara jangka panjang

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2014 at 10:07 PM

At least ada gak mekanisme lembap dari usaha kerajaan..bkn macam segelintir rakyat dan pr yang berfikiran cam kangkung goreng..asyik menyalak dan memperlekeh dalam media media sosial..sbb itu je depa tau

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2014 at 11:21 PM

Tak paham betul aku nie. Kerajaan dan GLC boleh pulak naikkan harga barang bawah kawalan dia orang tapi org lain yg terkena tempias tak boleh pulak.. Apa punya bangang nie najib.. Cuba najib cakap begitu pada tnb dan lain lain glc supaya tak payah naikkan charge..

Post a Comment