........... PRK Kajang - Kenali Rupa Seorang MACAI / BALACI | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

PRK Kajang - Kenali Rupa Seorang MACAI / BALACI

Friday, January 31, 201420comments

Biasa dengar/baca kan orang duk sebut2 perkataan MACAI atau BALACI .... ramai yang layan walaupun tak faham maksud sebenar benda tu. Hinggakan asal namanya penyokong parti lawan atau yang tak sama pendirian, akan terus dilabel sebagai MACAI atau BALACI kepada parti lawan atau pemimpin.

Nak tahu macamana rupa seorang MACAI atau BALACI kepada pemimpin / parti ? Ni ha -



Antara kata2 Aziz yang melayakkan beliau digelar MACAI/BALACI adalah -

“Secara prinsipnya PRK tidak membazirkan duit rakyat. Orang pendek akal dan tidak faham demokrasi perwakilan sahaja yang kata begitu,”

“Jika pihak yang mengecam itu benar-benar sayangkan duit rakyat, mereka perlu menghalang sesiapa bertanding dalam PRK itu nanti,” - Keadilandaily



Hahahaha ...... ni betul2 ikhlas punya hujah dari sudut undang2 atau hujah seorang Macai - Hujah yang jenis ' asal ada hujah tak kisahlah ia memperbodohkan diri sendiri asalkan tugas dilaksanakan' !

Menghalang sesiapa bertanding dalam Prk ? Bukankah itu akan menafikan hak seorang rakyat dalam sepertimana termaktub dalam Perlembagaan ? Kan lebih senang dan logik jika dikecam pihak yang MEMULAKAN angkara ?

Memanglah tidak salah dari sudut undang2 untuk SENGAJA menyusahkan rakyat melalui pengosongan kerusi kerana alasan peribadi tapi itu harus dilihat sebagai satu kekurangan yang perlu diperbaiki supaya perkara sama tidak diulangi.


“Letak jawatan tidak khianat. Bahkan kalau bekas wakil rakyat itu berasa perletakan jawatan itu untuk memberi peluang kepada pengundi di Kajang mendapat ADUN yang lebih baik, yang lebih hebat, kita patut puji bekas ADUN tadi,”


Kenapa bertanding semasa PRU13 tidak sampai setahun yang lalu kalau merasakan diri itu tidak layak untuk berkhidmat kepada rakyat ? Bagaimana kalau benda ni jadi trend kepada wakil2 rakyat yang lain ...... ikut suka hati mak bapak mereka nak lepaskan kerusi ? ( Tapi saya tidak fikir perkara ini akan berulang lagi dengan rela hati kerana SEMUA wakil rakyat merasakan merekalah yang paling hebat )



Hujah lain berkenaan sumbangan yang bakal Anwar berikan kepada Selangor sekiranya beliau berada dalam DUN nampak sangat dangkal. Apa bezanya berada didalam sebagai wakil rakyat dengan berada di luar sebagai Penasihat Ekonomi atau berada dimana2 tempat lain didunia sekalipun ? 

Yang penting adalah IDEA dan NASIHAT yang mampu Anwar berikan dan dalam dunia tanpa sempadan ini, lokasi fizikal Anwar tidak penting. 

Kalaupun berada dalam sidang DUN sebagai wakil rakyat, belum tentu idea dan nasihat Anwar akan di dengar .... kan ? Malah, kalau jadi MB sekalipun beliau akan terikat dengan kataputus dan sokongan dewan.... kan ? Melainkan Anwar mahu jadi MB yang tidak pedulikan pandangan orang lain dan main redah jer kerana percaya idea beliau sajalah yang terbaik.

SEMUAnya hanyalah alasan2 untuk menutup niat sebenar Anwar. Hanya yang pendek akal saja akan terima semua alasan2 dangkal begini. Maka digunakanlah MACAI yang ada kedudukan sikit untuk memberi legitimasi kepada alasan2 dangkal itu .....

Dan pengikut2 yang pendek akal pun percaya dan terimalah segala seadanya ........ dan seterusnya, ada pula yang sanggup jadi MACAI tak berbayar yang tolong sebarkan alasan2 dangkal itu.

Share this article :

+ comments + 20 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 5:10 PM

Tapi dengan semangat bodoh penyokong UMNO 'Lawan tetap lawan',kerajaan Ahjibgor pun akan turut membazir SETENGAH duit rakyat. Saya geranti si Ahjibgor kangkong akan turun kan calon dari BN untuk bertanding walau pun kemenangan disini tidak akan membawa apa apa faedah kerana PRK ini adalah pulang untuk menunjuk dia seorang jantan YANG berani bila dia cabar.

Bagi Prof Gila ini kita tak payah cerita panjang lebar sudah jadi lumrah SEMUA penyokong PKR tak pakai OTAK mereka untuk menyokong Anwar kerana wujudnya budaya TAKSUB dalam parti. Cuba kita fikir juga Ahjibgor Kangkong pun ada balaci2 nya kerana apa kebodohan di buat oleh Ahjibgor,mereka pun TETAP menyokong membabi BUTA!!!

This election is also a test of Ahjbgor's intelligence as a saying in english goes 'Sometime it takes MORE courage to walk away from a fight than to enter into one'.

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 5:11 PM

Katakanlah 10 orang ADUN mengosongkan kerusi secara serentak. Katakan anggaran kos 1 prk ialah RM 2 juta. Kalo 10 prk pulak macamana pulak. Duit SPR adalah duit rakyat. Petugas-petugas SPR bukan free tapi berbayar. Begitu jugak dengan lain-lain peralatan logistik dan kelengkapan tempat pengundian semuanya memerlukan kos. Lagi satu, tak pasal-pasal rakyat terpaksa mintak off day atau cuti semata-mata kerana nak mengundi. Masa rakyat untuk mencari duit terbuang begitu sahaja kerana prk. Siapa nak bayar pampasan atas kerugian rakyat selama 1 hari ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 6:56 PM

Prof kangkong ni takde ape pon selain memandai-mandai sbb dia 'perasan' pandai. Yg angkat macai ni sbg 'pakar perlembagaan' pn puak2 dungu taksub dari PAS. Macai ni hidup dgn jd kaki ampu. Terhutang budi la sbb la ni da jd org kuat kt UNISEL lps kena terajang dr UIA dulu..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 7:18 PM

Nie bukan pasal kos or masa , nie semua plan peliwat nak tunjuk kat rakyat dan dunia dimana malaysian govtment is run by jib gor moron , wa berani jamin la UMNO/BN akan berkempen grand2 gila nak ambik hati apek2 kat area sana, walaupun pembangunan MRT yang pesat di sana , rakyat didahulukan bull s*** , rakyat cina saja la ,bila peliwat menang nanti media barat akan membuat topic ajib gor is no more gor , ajib gor kalau boleh dia nak tanya apa lagi cina mau , wa kasi punya , kalau kaum melayu beragama islam , ajib gor pijak , ibarat " bila orang cakap bodoh nak marah sampai nak gaduh , kalau di marah cakap STUPID senyum" renung2kan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 7:57 PM

Haa Haa Haa Hee Hee Hee... PKR Nie Parti Paling Boddoh di Malaysia..

Pemimpin Bengogng, pengikut pon sama benggong.. Depa tak paham langsung sebab hati perut mereka dah kotor...Nak Komen pon malas, tapi tak per lah nanti layan jugak.. karang2..heee heee

....................
Reply To This Comment ...................
January 31, 2014 at 8:02 PM

Bro,
Jangan dilayan Prof Kangkung ni. Dia sendiri aja yg perasan dia tu "pakar undang2". Dia bersuara cuma nak beritahu yg dia still around. Ada tak da tak siapa yg kisah pun.

....................
Reply To This Comment ...................
dontortoise
January 31, 2014 at 8:34 PM

Aku dah kata awal2..BN jgn layan. kena ada prinsip. najib sendiri dah kata itu semua masalah pembangkang..tapi yg BN gatal ketiak nak join bertanding buat apa? rakyat tgh tertekan dgn kos hidup..korang pulak senang2 nak membazir juta2? lainlah jika aziz bari nak tanggung semua kos prk tu..

lps ni aku mohon wakil dap kat tempat aku letak jawatan jugak lah..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 9:17 PM

Tak ada rupa professor langsung!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 10:45 PM

Yang membazir dalam PRU ialah kerana Jentera Kerajaan Satu Negara dipakai untuk lawan Anwar, Melayu UMNO itu Pondan, Pondan tu Melayu UMNO

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 11:06 PM

Apa-apapun yang pasti disebabkan Pilihanraya Kajang ni, SJKC di Kajang bakal mendapat durian runtuh lagi. Terima kasih kepada Anwar kerana bakal mengkayakan lagi SJKC yang sememangnya sudah terlebih kaya sekarang ni. Gurubesar-gurubesar mereka agaknya tengah tersenyum lebar menanti habuan dari Najib/Muhyiddin.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 11:30 PM

Jangan nanti masa berkempen Najib gatal mulut cakap kerajaan iktiraf UEC, bahaya tu pada pendidikan negara! Dah le kat situ pusat cauvinis dong zong.

Bandar Kajang dah cukup membangun. Kalau nak tabur duit tu, bangunkan penempatan Melayu!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 1, 2014 at 12:42 AM

Akhirnya.....aku dapat memahami apa yang selalu dikatakan sebagai "PROFESSOR KANGKUNG"


-zahimi

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 1, 2014 at 1:41 AM

Sentiasa meraikan politik utk ke putrajaya walaupun tiada peruntukan menyekat Dun di bubarkan.kecuali belaku kematian.Namapun orang politik biasa ler.Darah daging ahli politik untuk berkuasa,kenalah berkempen dari awal2.Pembuburan Dun pun,salah satu langkah utk terus berpolitik.Nak buka gelanggang di dun kajang,semata2 utk mengalih kelemahan ketara kerajaan pusat.Walaupun kerajaan negeri dah semacam porak perada.Itu satu game dalam politik utk top up nyawa berpolitik sehingga PRU 14.Yang parti pemerintahanpun satu hal juga.Dah lemah cuma mampu bertahan dan berundur,dah tentulah kena serang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 1, 2014 at 11:42 AM

Dalam kekecohan PRK ini yang siapa akan jadi calun untuk BN atau patut kah BN bertanding, saya FIKIR orang cina SUDAH pandai untuk mendapat lagi banyak peruntukan dari kerajaan bodoh Ahjibgor. Dalam kempen harian kerajaan untuk berjimat dan mengurangkan subsidi terhadap SEMUA rakyat Malaysia termasuk dari orang melayu,tetapi bila ada nya PRK lain pulak cerita nya.

Kita sudah tengok dari PRK Sungai Limau walau pun kerajaan hendak berjimat, BERPULUH JUTA di TABUR khasnya kepada kaum orang Cina.

Saya fikir orang Cina sudah TAHU kelemahan dan kebodohan kerajaan Ahjibgor kangkong ini dan sekarang mengeksploitasi keadaan ini,setiap kali mereka mahu sesuatu benda,mereka akan wujud suasana pilihanraya kecil.

Cuba bayangkan jika calon MCA bertanding dengan seorang gegasi macam Anwar, si bodoh Ahjibgor kangkong akan peruntukan BERBILLION BILLION wang ringgit dalam kempen mereka.ini,macam macam akan di beri untuk sekolah2 Cina lagi di sana,kehapusan TOL dan cukai tanah dan pembinaan bangunan dan jalan baru untuk mereka. Beratus ribu orang Cina akan di jemput MAKAN FREE tiap tiap hari semasa kempen dengan ANG POW di beri kepada mereka,orang Cina akan berterima kasih kepada MCA kerana berjaya mendapat peruntukan BERBILLION untuk mereka,dan MCA akan berterima kasih kepada orang2 Cina yang datang berduyun duyun semasa makan free walau pun dalam hati dan naluri mereka SEMUA tahu bahawa semua undi adalah untuk ANWAR. Mereka SUDAH tahu lagi LEMAH kerajaan Ahjibgor lagi banyak duit akan di tabur kepada kaum Cina. Lepas ini banyak lagi ADUN pembangkang akan guna cara ini untuk mendapat wang dan peruntukan untuk pengundi mereka.

Kesimpulan nya AHJIBGOR ini adalah BALACI yang paling besar untuk kaum orang Cina. Kenyang lah lagi orang cina di Kajang!!!

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 1, 2014 at 12:15 PM

salam,

wa ingat mau jadi macai ah jib gor la. tahun ni, wa rasa sambutan tahun balu cina tak ala meliah. apasal ah jib gor talak palu gendang lagi. apa hat olang cina sulah tak lap sama ah jib gor? kasi lap la ah jib gor. kasi ah jib tarian singa pulak ini tahun. sikalang sekolah vernakular lekat kajang sulah susah. talak olang lap sama pm. apa macam mau minta juta-juta sama pm ah jib gor masa prk nanti. haiya, mikin mca susah ajer. tapi talak apa, hati pm sama olang cina talak boleh tinggal. dalam hati manyak munga sama olang cina punya undi. olang cina tak lap pm ah jib gor, talak lugi, pm lagi manyak suka kalu kita talak lap sama pm, pm kasi lagi manyak wang besar.

....................
Reply To This Comment ...................
apek tanam jagung
February 1, 2014 at 1:25 PM

Tu la, rupa apek tanam kangkong jer....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 1, 2014 at 2:03 PM

Punaisihat gomenpun olang cina punya.Pembangkangpun olang cina punya.Olang cina pun taw,undi pru 13 olang melayu sama bumiputera kasi punya.Kasi minang,kuat2 undi sama BN.PM sikarangpun sudah tukar sleng cina,"Ah jib gor" mei.Undi cina,semua kasi sama pembangkang.Kerajaan sikalang mau beli undi olang cina pun,misti mau kina harga.Dia olangpun sudah kinyang,sedut wang rakyat.Lagi boros tak pandai jaga wang rakyat.Olang melayu sama bumiputera,apa dia olang taw brim sama krim jugak.Olang cina pandai,kasi wang simpan.Kasi belanak wang banyak2.Sinang mau kasi kilajaan sikarang,satu kali tumbang.Kilajaan pump wang sama olang cina,kasi beranak,kita kasi tumbang sama BN.Anwar ingat dia sangat pandai ka,haiya.Ini olang gila kuasa punya.Apa adapun, dia boleh juai.Sama pelangai PM sikalang,manyak cinta sama olang cina.Cintapun punya halge sikarang.Sudah bangkrap,baru kita kasi cinta.Itu jam,ekonomi dan kuasa,semua kita punya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 2, 2014 at 11:29 AM

Sebagai bekas graduan UIA, saya kecewa dgn tindakan Dr Aziz Bari. Sigh...

Paan M.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 2, 2014 at 9:45 PM

Bg ana...pas yg paling macai dan balaci sekali...mereka bodoh dan diperbodohkan!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 3, 2014 at 9:44 AM

@AnonymousOleh kerana mentor mereka adalah manusia yang mengamalkan perbuatan luar tabii, maka pengikut2 pun akan berfikir diluar tabii... contohnya prof kangkong nih!

Post a Comment