........... PRK Dun Kajang - Ini Semua Salah Umno ! - Kata Rafizi | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

PRK Dun Kajang - Ini Semua Salah Umno ! - Kata Rafizi

Wednesday, January 29, 201410comments


Apek YB kosongkan kerusi Dun Kajang untuk buka jalan kepada Anwar bertanding adalah SALAH UMNO ! ? ? 

Dah agak dah .... cuma saya duk mikir juga cara mana diorang nak pusing untuk gunakan alasan Ini Semua Salah Umno!..... 

Yalah, dengan PR memenangi 44 kerusi berbanding BN hanya 12 menyaksikan PR berkuasa penuh di negeri Selangor. Apa yang mampu Umno buat untuk menggugat PR ?

Lainlah kalau di Perak atau Kedah dulu di mana marginnya cuma beberapa kerusi saja dimana ia menjadi indikasi yang kedudukan sokongan hampir 50-50.  Selangor ia hampir 80-20 !

Macamana pun itu jugalah alasan yang diberikan oleh Rafizi iaitu - Ini Semua Salah Umno !

Dengan muka sardin, Pengarah Strategi Pkr tampil dengan kenyataan cliche nya itu - dari TMI

"Sudah menjadi rahsia terbuka langkah untuk menyingkirkan Najib kini bermula. Sebagai seorang anggota strategi parti, saya tidak boleh menolak kemungkinan Najib disingkir dan Umno jatuh kepada kem ultra Dr Mahathir,"

Huh? Rahsia terbuka ? ?


"Jika Najib jatuh, diramalkan isu manipulasi perkauman dan agama akan dicipta untuk mewujudkan ketidakpercayaan dan kekecewaan kepada kerajaan negeri Selangor,"

Seperti yang saya katakan, kedudukan PR-BN adalah 80-20 ! Lagipun, apa kene-mengenanya dengan pengosongan kerusi Dun Kajang ?

Rafizi berkata, langkah meletakkan Anwar bertanding di Kajang juga adalah sebagai batu loncatan kepada Pakatan Rakyat (PR) dalam usaha merampas pentadbiran Putrajaya daripada Barisan Nasional (BN).

Sebab Kajang berjiran bersebelahan dengan Putrajaya ? 

"Kita perlukan sebanyak mungkin pemimpin tertinggi di Selangor untuk mempertahankannya kerana ia merupakan mutiara kepada mana-mana gabungan parti politik di dalam negara,"

Yang penting adalah dasar2 kerajaan Negeri dilihat sebagai mesra rakyat.  Bukankah Selangor diperintah oleh Pakatan Rakyat yang mana Anwar adalah Ketua Umumnya ? Sebarang arahan atau nasihat boleh saja diberikan kepada MB Selangor tanpa perlu kehadiran Anwar ..... jadi apa kena mengenanya dengan pengosongan kerusi Dun Kajang ?

Rafizi turut meminta maaf kepada pengundi Kajang kerana terpaksa berdepan satu lagi pilihan raya dan menegaskan PKR sedia menerima akibat sekiranya pengundi menghukum mereka.

Tahu pun salah ! Tapi tetap teruskan juga ..... Bagaimana dengan kesalahan kepada rakyat Malaysia kerana sengaja dibebankan dengan kos satu Pilihanraya Kecil bodoh ? 

Kenapa tidak ada alasan - Demi kebajikan rakyat Kajang ? Semuanya atas perkiraan parti semata-mata ...... atau lebih tepat lagi seperti kata Tun Mahathir, semuanya kerana nafsu peribadi Anwar yang masih bercita2 mahu jadi Perdana Menteri !


KUALA LUMPUR 29 Jan. - Tindakan Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang merupakan antara langkah Ketua Pembangkang itu dalam usaha mencapai cita-citanya untuk menjadi Perdana Menteri, kata bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Beliau berkata, Anwar mungkin ingin menjadi Menteri Besar Selangor dan menunjukkan kebolehannya mentadbir untuk meraih sokongan rakyat. - Utusan.


PS - Satu lagi .... kenapa TERBURU-BURU sehingga langsung tidak dibawa berbincang dengan rakan2 dalam PR ? Kedua Dap dan Pas jelas terkejut. Malahan saya lihat pemimpin2 Pkr termasuk Rafizi juga terkejut. Alasan diatas lebih kepada damage control jer. 

Hmmmm .... sesama kepimpinan PR pun Anwar macam ular ...... berbincang dan berdealing dengan apek Kajang cara diam-diam ...

Share this article :

+ comments + 10 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 29, 2014 at 8:51 PM

Kahkahkahkah.....mabok toddy pe ke malaun ni....strategis parti kepala bapak dia....aku rasa dia ni dah lama tak balun pungkok lembu kot.....kote anwar benhkok pun...sslah umno ka

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 29, 2014 at 10:56 PM

Najib dan Anwar dah agree. PKR/DAP join BN and MCA kena kick out. Anwar Jadi MB Selangor duduk diam diam jangan kacau Najib. Dua dua tersenyum lebar sampai ke telinga. Rakyat juga kena chong di perbodohkan ualr ular yang memjalar.

....................
Reply To This Comment ...................
January 29, 2014 at 11:11 PM

Nak kata apa. They think and speak thru their butts.

....................
Reply To This Comment ...................
January 29, 2014 at 11:43 PM

@fazillaherrr.... can, meh ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 30, 2014 at 1:07 AM

kes BAFIA senyap aje. dah terlepas hukuman ke LEMBU sekor ni?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 30, 2014 at 1:35 AM

Kalau UMNO bertanding juga dalam PRK ini maka kerajaan Ahjibgor TOLONG menghalalkan process pilihanraya ini untuk Anwar sahaja. Pilihanraya ini tidak akan membawak apa apa keuntungan atau faedah untuk UMNO dari majority kerusi. Harap UMNO tidak terlibat dalam process yang merugikan DUIT rakyat ini. Biar sahaja Anwar yang bertanggong jawab isu ini.

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 30, 2014 at 2:53 AM

PKR tu parti anwar ibrahim .Suka hati dia sahaja.Dia nak perform ekonomi negeri selangor, sambil tu boleh high lightkan diri setiap hari selaku MB selangor yang baru.Maka bersainglah dengan penuhsihat kerajaan pusat.Oleh itu,belakulah pertembungan isu setiap hari di antara MB selangor dengan PM Malaysia.Lebih keraplah main isu dan bersua muka sebagai MB dengan PM di dada akhbar.Mungkin rakyat selangor dapat imbuhan yang lumayan dari keseluruhan rakyat malaysia atas sikap penjimatan MB selangor terdahulu.Kemudian di padan2kan dan membuat perbezaan di antara pemerintahan kerajaan negeri dengan pusat.Memang kerajaan pusat tak mampu ikut rentak mainan kerajaan negeri yang mempunyai MB selangor yang baru.Ketua pembangkang,kaki buli politik,spin isu,suka membuat perbezaan.Sedikit sebanyak rakyat malaysia akan termakan tektikal sebegini sehinggalah PRU 14.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 30, 2014 at 9:57 AM

Pembangkang akan menang juga.
Percayalah.
Kenalan totok PR di Kajang semua syok je nak PRK.

KK.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 30, 2014 at 2:20 PM

Boikot je..takyah hantar calon pun. BN menang pun tak boleh buat apa2, kalah pun tak rugi. Kalau bertanding gak memang bodohla..tunggu je la apa pulak gula-gula yang kerajaan nak bagi. Kena pulak dah umum calon MCA. Dah tentu bangsa apek gak yang tersengih tengah tunggu berapa ang pow najib nak bagi. Yang melayu jugak melopong meleleh air liur..terkulat2 terkebil cuma dapat sisa je. Tak caya tunggu je la..puiiihh!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 2, 2014 at 10:05 AM

Umno/bn kalau tak rasuah rakyat dengan ang paw projek dan menggunakan harta kerajaan untuk melobi 100% aku pasti tak menang dalam mana2 pilhanraya baik pilihan raya besar ke. kecik ke. Bila dah menang rakyat di korbankan dengan berbagai2 bayaran untuk mengisi tabung kerajaan yang telah kosong yang dikosongkan oleh umno/bn..

Post a Comment