........... Pemimpin Pilihan Rakyat Malaysia - Antara BLUR Dengan NYANYUK ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Pemimpin Pilihan Rakyat Malaysia - Antara BLUR Dengan NYANYUK !

Wednesday, January 22, 201421comments

Ada pembaca yang emel minta saya komen isu Anwar yang dilarang masuk ke negara Jepun. Saya menantikan jawapan sebenar kenapa tindakan itu diambil sebelum saya nak komen .... rupanya kerana Anwar dah NYANYUK !

Dia lupa nak isi borang Visa. Rakyat Malaysia dikecualikan dari visa untuk masuk Jepun kecuali kes2 tertentu dan yang bersabit dengan Anwar adalah kerana dia adalah bekas seorang banduan. Sebelum ini Anwar telah beberapa kali ke Jepun tanpa masalah, di mana seperti rakyat Malaysia yang lain,beliau pakai visa. ( MiM )

Pengecualian visa dimulakan pada 1 Julai 2013 cuma masalahnya Anwar masih perasan dia sama seperti rakyat lain yang tidak pernah masuk penjara. Disebabkan LUPA itu, jadi heboh satu negara... Umno juga yang dipersalahkan.

Kes lupa diri jer ..... cuma yang tak boleh blah adalah balaci2 Anwar ni -


Memalukan diri sendiri dan memalukan negara !  Tak pasal2 boleh menjejaskan hubungan antara kedua negara ekoran insiden menghina ( bakar dan memijak ) lambang bendera Jepun yang ada dirakam semasa aksi DEMO BANTAHAN itu berlangsung.



KLiK ke Youtube.

Ingat bagaimana kita marah bila Jalur Gemilang dihina oleh segelintir rakyat Indonesia beberapa kali sebelum ini ? Rakyat Jepun pun ada maruah juga !

Mungkin ada baiknya mereka yang di atas itu diserahkan kepada orang Jepun untuk diperlakukan sesuka hati mereka sebagai tanda kemaafan. Trend terbaru kita kalau minta maaf, tak semestinya sebut minta maaf. Cukup sekadar mengatakan yang kita kesal dan tarik balik apa2 kenyataan yang dipertikaikan.... dalam kes ini, menyerahkan malaun2 diatas kepada orang Jepun !

Teringat sebelum ini dalam semasa isu kangkung hangat dan antara cara pro Najib balas adalah melalui ungkapan Antara Pemimpin Kangkung dan Pemimpin Kangkang ...... ( tidakkah anda baca seperti satu pengakuan di situ ? )... mengambilkira kes terbaru Anwar ini, saya hanya mampu menggelengkan kepala dengan kedua pemimpin tertinggi BN dan PR ini.

Sebelum ini kita diberi pilihan untuk memilih antara kedua BN dan PR - siapa yang kurang memudaratkan ( bukannya siapa yang lebih baik ), nampaknya sekarang pilihan yang ada adalah -

Antara BLUR  dengan  NYANYUK, mana satu pilihan anda ? !



Nasib, nasib .....

Share this article :

+ comments + 21 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 22, 2014 at 10:27 AM

Ke DUA-DUAnya Sekali Tak Bagus untuk Negara...TOLAK Ke Dua-duanya Sekali..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 22, 2014 at 11:53 AM

Tahap kesukaran soalan semakin tinggi dan memerlukan set jawapan yg luar biasa.. Yg ni bro Din tak nk buat pungutan suara ker? hehe..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 22, 2014 at 12:01 PM

Kedua-duanya GAGAL menjaga kepentingan orang melayu dan kesucian kalimah Allah. Kedua-duanya adalah melayu liberal. Sorang tu suka reformasi, sorang lagi suka transformasi. Kedua-duanya mudah lembut hati ngan bangsa cina.

Kesimpulannya, kedua-duanya adalah mudarat besar kepada agama, bangsa dan negara.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 22, 2014 at 12:04 PM

Antara BLUR dgn NYANYOK mana satu pilihan saya ?

Sudah tentulah saya pilih yg BLUR sebab masih berakal, boleh di bimbing dan di tegur lagi.

NYANYOK susah nak dibetulkan. Halal Haram pun dah tak tahu nak bezakan. Lubang halal ada, tapi Lubang taik (kaum sejenis lak tu) yg di cari.

....................
Reply To This Comment ...................
January 22, 2014 at 12:14 PM

Bro dua2 tak boleh pakai. Yang sorang suka makan angin keluar negara guna duit rakyat yang sorang lagi suka makan angin juga guna duit entah dari mana.

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
January 22, 2014 at 12:29 PM

antara Blurrr dan Nyanyuk

Blurrrrr masih lg boleh diBETULkan.....tp kalau NYANYUK, mmg takda ubat

cuma utk yg kat atas tu BLURRRR dia tahap TERUK tak ble nak ubat dah, ada menyusahkan, takda lagi bagus

adik PM Nazirpun dah DEDAHkan mcm mana perangai mereka berdua-PM n Nazir masa kecik dulu......NAK BINA KOLAM MANDI PERSENDIRIAN kat kediaman PM.....pergghhhhhh....mmg dasar manusia yg FIKIR duit NEGARA DEPA YG PUNYA....kalau aku tau la gini perangai dia.....patutla Tun M TAK PILIH dia jd Timb dulu......mudarat dia lg BESAQ dr Tun Abdullah

apa2pun I ttp LOVE PM.....clap...clap...clap

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu Kampung
January 22, 2014 at 1:11 PM

Aku tak setuju bro suruh buat pilihan antara dua manusia tu. Kenapa tak buat poll untuk tengok rakyat suka tak kalau Najib join PR. UMNO dah tak pening kepala memikirkan cara menjatuhkan Najib. Kalau orang PR menggelabah ketakutan, biarkan saja.

Sementara tu, agenda halus puak PR dah nampak bro Din. Lepas ni kerajaan negeri dibawah PR ada sebab nak tukar Camry kepada Merc 350 hasil dari boikot mereka terhadap barangan Jepun. Kalau nak beli kereta Jepun 2nd hand, sekarang adalah waktu terbaik untuk buat begitu sebab semua penyokong PR dah tak gunakan kereta Jepun. Harga pon tentu tak mahal sebab bilangan kereta-kereta Jepun terlampau banyak (berdasarkan undi popular PRU 13 yang dibanggakan sangat oleh penyokong PR).

Sam Ketot sampai ke kaki nak tekan pedal minyak kereta Merc tu? Bukan nak menghina tapi sekadar tertanya-tanya je.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 22, 2014 at 1:47 PM

din,
dua dua TB... yg kiri takut bini & yg kanan tipu bini...
nasib nasib...

zack
Air Putih Kuantan

....................
Reply To This Comment ...................
January 22, 2014 at 2:42 PM

@Melayu KampungBoleh ikat tin biskut kat pedal tu !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 22, 2014 at 4:50 PM

sebab nak cover malu, habis difitnahnya kerajaan. pengikut2 dia yang IQ tahap ameba pulak dok layaaaan. LKS dan Nga kor ming pun tumpang sekaki memfitnah sesuka hati..tup tup kantoi sebab kebodohan sendiri. PR memang low class!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 22, 2014 at 5:45 PM

Din ko kasi soalan peringkat aras tinggi punye. Tak tercapai dek akal fikiran aku. Bagi aku soalan ni amat susah untuk dijawab. Perumpamaan yang sesuai bagi soalan ko ni ialah keluar mulut singa, masuk mulut boye. Din, takde option ke-3 ke.

....................
Reply To This Comment ...................
January 22, 2014 at 6:05 PM

Bagi aku din, anuar ni dah tak relevan. Buat apa pun, havoc (heboh) nya lebih. Abuk pun takde... sebagai pemimpin yang berwibawa dulu dan punya karisma, kini duduk nya bawah LGE dan Khalid. Kit Siang tak pernah anggap dia wujud pun... Ingat Jepun macam Indon ke? Mereka belajar dari sejarah. Jepun amat berdisiplin manakala Anuar mengajar protes jalanan nya. Aksi berlawanan terhadap prinsip. Jadi di mana maruah negara hendak di letak bila kesalahan sendiri, Malaysia juga di salahkan ?

Untuk Najib pula, sudah ada satu tembok di dirikan di mana rakyat yang komplen di asingkan. Blogger yang berjuang di keringkan.... ini semua pengaruh sekeliling yang di terajui pandai berperanan... Jika Najib tidak mahu lagi mendengar, maka elok lah team mereka turun padang dengan lebih kerap. Peniaga P.Pinang tercekik kini, luangkan masa berjumpa komuniti di sana. Selangor juga perlu strategi mapan. Melayu Selangor mesti di bedah hati dan jantung mereka.

Lain-lain kawasan perlukan perhatian. Sabah dan Serawak tidak boleh di ambil lewa. Johor mesti balik mencari pundak. Tun M dulu tidak pernah mengabaikan kebajikan semua lapisan rakyat. Bonda Asmah tidak kalut dengan kuasa di sekeliling nya.... Maka padaj DSR patut berkawan dengan ibu-ibu Melayu pula.... kelas berprestij tidak menjadikan masyarakat kaum hawa bersatu dalam politik. Gelak ketawa dan gurau senda setelah kehidupan terjaga menjadikan mereka mesra untuk selama-lama nya di sulami budaya dan agama...

Jika Najib dan Rosmah gagal, Melayu akan tergadai. Balik lah ke pangkak jalan. Ubah semula pentadbiran. Perkasakan kakitangan awam dan rakyat yang memerlukan. Pegang jiwa rakyat yang menjadi petualang. Bunuh segera fitnah dan provokasi bodoh manusia jembalang ! Hak asasi rakyat majoriti mesti di utamakan.... slogan yang kian hambar.... rakyat di dahulukan....

(panjang din... melalut sikit...makan tapai pulut / ubi kayu... anak-anak kita makin lupa tradisi Melayu kerana teruja dengan cheers dan yam seng yang bakal menjadi debu-debu berterbangan..... - tahniah din, rangking ko no 2 skrng. Keep ur good cookin' )

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 22, 2014 at 6:14 PM

Bro Din tak adil sebab bagi soalan peringkat phd. Soalan ni tak sesuai untuk rakyat biasa macam aku ni. Aku ni dah lama teringin supaya najib meletakkan jawatan bagi mengurangkan beban kepada negara. Ya, betul....bukan subsidi yang memberi bebanan kepada negara, tapi najib.

Sekiranya najib letak jawatan. Pastikan jugak penasihat, konsultan, pemandu, menteri-menteri letak jawatan serentak. Aku tak mau ada orang najib dalam barisan kepimpinan pm yang baru nanti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 22, 2014 at 6:16 PM

Ada sekor lahanat yang kononnya "pakar perlembagaan" tapi dah kena buang dari UIA mendakwa Yang Di Pertuan Agong, BUKAN Ketua Agama Islam Persekutuan Malaysia!! Saya tak belajar law, jadi tak tau untuk counter balik hujah "pakar" ni. Mohon sape2 yang mengaji law, beri penjelasan berdasarkan peruntukan dalam Perlembagaan Malaysia.

Pok Din, ini dah serius! Komunis naik kepala sebab ada spesies Melayu lahanat macam si samdol ni. Melampau sampai ke tahap menghina YDP Agong, pelindung agama Islam Perseketuan Malaysia! Mohon komen pok din.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 22, 2014 at 6:25 PM

Memudaratkan dan selamberland.Imej sudah abis.Pemikiran outspec. utk kepentingan rakyat.Sat salahkan IPP dan peranan pehak swasta membangunkan negara.Subsidi menguntungkan kroni.Pehak lain kata,subsidi membazir.Membantutkan usaha pembangunan.Maka lahirlah program pengurangan subsidi ke arah negara maju berpendapatan tinggi dengan purata rakyat masih berpendapatan rendah dan sederhana rendah.Berbagai polemik telah berlaku.Bermula dengan kawalan harga barang.Kalau macam bursa saham tak pe la,boleh buka boleh tutup urus niaga.Perniagaan saling kait mengait rapat dengan infraskutur bersandarkan subsidi,untuk meningkatkan kuasa membeli .Penyeludupan barang bersubsidi tetap berlaku.Perkara sebegini,harus di beri penekanan sepenuhnya.Langkah2 penjimatanpun di ambil untuk menyekang pembaziran yang telah banyak berlaku dengan langkah2 yang tidak bijak.Pembangkang kembali bertindak gostan untuk mengurangkan harga petrol setelah menyalahkan peranan swasta menjana peluang pekerjaan dan perniagaan yang di chop sebagai kroni kerajaan.Persoalannya,siapa yang kontrol game politik selama ini.Dengar cakap dan rentak ketua pembangkang,habislah semua di pusingnya kita macam washing mechine 360 darjah.Tindakan pro dan kontra mengikut mood rakyat adalah mainan pehak pembangkang untuk meraih simpati rakyat.Tetapi hakikatnya,semua berlaku, bermula dari mereka yang mengucar kacirkan perkara yang sudah terbukti baik untuk rakyat malaysia sehingga menjadi keruh untuk meraih manafaatnya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 22, 2014 at 7:26 PM

Anwar Ibrahim sudah Nyanyok di awal Tahun 2014... Macam Mana nak tunggu 2018 Pilihanraya UMUM..

Nanti Anwar Lupa nak isi Borang Bertanding... SPR yang kena Jawab...

Alahai Nuar... Sedoooor Lah Kau Dah Tua Nak Mampos... Pie Lah Buat Haji ke Umrah ke.. Pie Dok Diam-diam...

Jangan Nanti Bila Dah Nyanyok Keterlaluan..Anwar Dipetik Sebagai Berkata UNDILah Barisan Nasional, Kerana Barisan Nasional Memperjuangkan Hak Orang Melayu... Dia dah nyanyok tak ingat lagi dia Dalam UMNO ke dalam PKR...

Kesian pada Individu Bernama ANWAR IBRAHIM niee ... Lihatlah Apa akan jadi kesudahan Riwayat Tukang Liwat, Tukang Raba Tetek Bini Orang, Tukang Bantai Depan Belakang Bini orang.. pakar Tikam Orang Depan dan Belakang pendekkata Anwar Berahim nie sentiasa Berahi Keterlaluan...

Jangan Dia kata Rosemah Lagi Cantik drp Kak Ijah udah ler... kalau dah nyanyok macam2 Boleh jadi...

....................
Reply To This Comment ...................
January 22, 2014 at 7:49 PM

@maaeUntuk ubah Najib perlu sedar terlebih dahulu. Adakah Najib sedar caranya selama ini tidak diterima ?

Atau Najib masih beranggapan dia masih betul sementara orang lain semua salah atau tidak faham caranya ?

....................
Reply To This Comment ...................
January 22, 2014 at 7:50 PM

@AnonymousSetakat ni orang tak berapa layan dia .... jadi tak perlu kita beri publisiti lagi.

....................
Reply To This Comment ...................
January 22, 2014 at 7:51 PM

@AnonymousSiapa yang cakap tadi soalan saya itu tahap tinggi ? Ni hah komen tahap tinggi !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 22, 2014 at 9:28 PM

Kita jangan lupa si Ahjibgor Kangkong pernah membuat 'gentleman agreement' dengan sipeliwat Anwar yang di saksikan oleh Jusuf Kalla untuk bentukkan 'KERAJAAN PERPADUAN' dengan si peliwat ini selepas keputusan PRU !3. Ini menunjuk kan betapa BODOH nya si AhJibGor kangkong sampai sanggup PERCAYA seorang peliwat,pembohong,agen CIA dan Yahudi agar pelan TRANSFORMASI nya berjaya. Tak kan AhJib Gor kangkong tak tahu sebab nya yang Anwar setuju dengan 'agreement' kerana Anwar sudah yakin dia akan menang PRU 13 mengikut risikan inteligen . Anwar SUDAH confident dia akan menang PRU13 ini dan kerajaan PERPADUAN si Ahjibgor kangkong ini berdasar si Ahjibgor sebagai wakil ketua pembangkang. Tapi bila BN menang banyak kerusi tapi KURANG undi popular si peliwat Anwar kecewa.

Kesimpulannya kedua dua nya TAK boleh pakai,seorang PM bodoh yang senang percaya orang kaki bohong dan seorang lagi tak layak jadi PM sebab SELALU cakap BOHONG.

Insiden yang baru ini di Japan adalah agenda 'SPIN' Anwar untuk membuat Malaysia di benci oleh rakyat jepun dan cara tak langsung menambahkan musuh Ahjibgor kangkong kerana selain dari rakyat malaysia bencikan dia,sekarang rakan kita negara Jepun membencikan Malaysia walaupun berbuatan provokasi di buat oleh penyokongnya. Selain negara Jepun,banyak lagi negara dalam Asean akan di belagakan oleh Anwar dengan kerajaan sibodoh Ahjibgor kangkong ini.

Si Ahjibgor akan 'busy firefighting' sehingga tak ada masa untuk mentakbir negara ini. Taktik CIA dan mastermind Yahudi berfikir lebih jauh dari apa yang kita boleh fikirkan!!! Malang nya consultant Ahjibgor di bayar untuk memajukan negara ini dan bukan untuk bertindak untuk melawan 'Foreign sabotage'!

alfie sokong ahjibgor kangkong sebagai world class CLOWN

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 22, 2014 at 9:55 PM

Sebenarnya dua2 dah tak boleh pakai...Najib ka...Nuar ka...sama jer. Malaysia memerlukan nafas baru, kepimpinan org2 muda yg berkarisma dlm era moden yg serba mencabar nih. Teras UMNO sendiri pon mmg sejak sejarah penubuhannya dulu sebelum merdeka dan selepas merdeka ditunjangi oleh org2 muda yg terpelajar dan berkarisma. Mat Salleh sampai bukak mata bila berurusan dgn anak2 tempatan yg sememangnya dikatakan wakil "elit" masyarakat dari segi kelayakan, tahap pemikiran dan berjiwa besar dlm memperjuangkan matlamat bersama. Dlm era digital nie...aku rasa yg terjajah adalah minda bebudak muda yg berpunca daripada kualiti para pemimpin tahap longkang, nyanyuk, bodoh dan seangkatan dengannya...sebaik sahaja berakhir era Tun Dr Mahathir. Kalau ada pemimpin2 yg muda2 tu sebenarnya rata2 mewarisi apa yg diberi oleh bapak2 diorang sambil menafikan peluang anak2 muda yg berpotensi utk memajukan bangsa mereka sendiri. Hakikatnya cuma tinggal sedikit pemimpin2 yg masih boleh dikategori "elit" dlm era digital ini yg masih berupaya memimpin anak2 muda supaya tidak terjajah minda dan mempunyai aura dlm memberi semangat generasi muda ini utk maju. Ntah laa..agaknya pemimpin2 elit nie cuma akan muncul bila negara porak poranda sbb masa tu la pemimpin2 tahap longkang nie akan lari lintang pukang mengosongkan kerusi masing2...dan ini aku tujukan kepada semua pemimpin2 dlm BN dan jugak PR...KECUALI segelintir kecil yg masih aku respect!

Post a Comment