........... PANAZZZ - Pastor Tuntut Hak Kesamarataan Berdakwah ! ( dan disokong kuat oleh IRF ) | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

PANAZZZ - Pastor Tuntut Hak Kesamarataan Berdakwah ! ( dan disokong kuat oleh IRF )

Thursday, January 16, 201413comments

Council of Churches of Malaysia (CCM) general secretary Rev Dr Hermen Shastri - See more at: http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/for-peace-pastor-wants-muslims-christians-to-quit-converting-others#sthash.JTVMwKny.dpuf


Saya terjemahkan dari Themalaymailonline Tuntutan terbaru pihak Kristian -


Perbincangan antara ugama tidak dapat diteruskan jika orang bukan Islam dilarang berdakwah kepada orang Islam tapi perkara sebaliknya pula dibenarkan oleh undang2.

Jadi adalah lebih baik kita sepakat Tidak Akan Berdakwah ( usaha memurtadkan ) Sesiapa Pun ( antara berlainan agama ) ...dengan itu kita akan hidup aman damai  ..


Amacam ? Kalau sebelum ini kita cuma diasak dengan tuntutan Kesamarataan dari segi ekonomi, kini dah timbul tuntutan Kesamarataan Beragama dan Berdakwah !

Lebih parah bila tuntutan itu disokong penuh bersemangat oleh puak Liberal Muslim - Dr Farouk Musa dari Islamic Renaissance Front (IRF).

Saya ada menulis sedikit tentang IRF ini 2 tahun lepas (KLiK)  waktu heboh isu LGBT dimana IRF menyokong apajua bentuk Liberalisasi. Dan pandangan Liberal IRF yang terkenal adalah - 


Setiap orang BEBAS untuk memeluk agama apapun dan untuk keluar dari agama apapun. Tidak ada siapa berhak melarang jika seorang Islam mahu murtad. Seseorang hanya perlu menjawab kepada Tuhan atas pilihannya sendiri.

Jadi tidak hairanlah jika IRF dijemput duduk semeja dengan Pastor Herman dalam majlis di atas. IRF pula disebut dalam artikel sebagai sebuah badan pemikir Islam. ( Islamic think tank )



Kali ini Farouk berkata -


Jika saya tinggal di Australia dan mereka kata saya tidak boleh berkongsi akidah/kepercayaan agama dengan rakan2, saya akan terasa seperti dihukum.

Jadi kenapa tidak merasakan ( bersimpati dengan ) apa yang saudara Kristian kita rasai bilamana mereka dinafikan hak untuk berkongsi kepercayaan mereka ( dengan orang Islam ) ? Hanya kerana kita majoriti dalam negara ini maka kita boleh lakukan apa saja yang kita mahu ? Itu salah.


Jadi atas dasar timbal balik (kesamarataan ) orang bukan Islam harus dibenarkan untuk berkongsi kepercayaan agama mereka dengan orang Islam.

Jika orang Islam boleh berdakwah kepada orang bukan Islam, maka mereka juga boleh berdakwah kepada orang Islam.

Kita kena pinda undang2 supaya semua orang mendapat hak yang sama. Undang2 sedia ada sudah tidak lagi relevan dan menyeru supaya diadakan perbincangan / debat apakah ia patut dipinda.


Nah .... satu tuntutan Kesamarataan Beragama yang bagi saya bakal menghapuskan apajua status Islam sebagai agama resmi negara kita.


Teringat saya artikel yang saya tulis 2 minggu lepas - Kalaulah Orang Melayu DULU Boleh Nampak Apa Yang Berlaku Sekarang ..... agak2 diorang setuju tak diberikan kerakyatan kepada kaum pendatang ni ?

Share this article :

+ comments + 13 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 16, 2014 at 8:01 PM

Jiiiiiiiiiiiib!!!!!!!!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 16, 2014 at 8:02 PM

Kalo ngan Tun M siaplah. Dah lama diaorang ni disumbat dalam ISA kerana mempertikaikan perkara yang termaktub dalam perlembagaan negara.

Bila sebut kebebasan, diaorang akan kaitkan ngan hak asasi manusia yang mendokong kesamarataan. Mula2 nak bebas dalam beragama. Lama-kelamaan tak mustahil suatu hari nanti mereka inginkan hak untuk berbogel secara terbuka. Keterbukaan itu kita sudah boleh nampak sekarang melalui tindak-tanduk melayu liberal yang tak kesah agamanya dihina dan bangsanya diperlekehkan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 16, 2014 at 8:36 PM

Woi Jibby!! Apa yang ko buat ni? Tak puas kena sembelih dengan kapir pru lepas, tak abis2 nak menjilat puak celaka ni! Tak guna punya PM!

Bro Din, mohon buat artikel mengenai isu guru mualaf disuruh buka tudung di SJKC di Kota Tinggi. Kalau Tuan Syed Hassan baca, mohon kenyataan dari Perkasa berhubung isu ni. Cukup-cukup la isu kangkung. Jibby memang dah jadi kangkung, cakap macam manaa pun memang kangkung jugak.

Jangan sampai kita umat Islam pulak dikangkungkan puak kafir ni.Isu ni lagi penting untuk kita sama-sama pertahankan kesucian Islam. Saya orang Johor. Panas hati bila dengar orang Islam kena hina sampai macam tu sekali dengan puak komunis ni!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 16, 2014 at 8:48 PM

Akibat perdana menteri yang tak ada telur ...
Akibat perdana menteri yang beria2 menjalinkan hubungan dengan vatican ...
Akibat 10 resolusi penyelesaian gong ... Ah Jib Gong
Akibat Ah Jib Gong gagal menerangkan intipati 10 resolusi gongnya itu ...
Tetapi perdana menteri yang gong itu masih kekal menjadi perdana menteri dan enggan bersara dari jawatannya itu ...
Malangnya negaras malaysia kerana perdana menterinya gong yang tidak mampu mengembangkan industri kang.kung yang mengalami kerugian itu ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 16, 2014 at 9:14 PM

Din ...
Sebenarnya pemimpin tetdahulu telah menyedari permasalahan ini.
Jika kita faham akan perlembagaan malaysia kita akan dapati pempin terdahulu telah mengjaga kesucian, ketinggian dan dakwah islan sesuai dengan negara muda dan penduduk yang pelbagai bangsa dan agama ini. Kandungan dalam perlembagaan yang mengikat islam sebagai ugama rasmi yang tidak boleh diganggu gugat dijaga melalui akta hasutan, ISA dan lain2 undang2 pengcegahan dan enakman undang2 islam ..
Din ...
Siapakah yang mencabut buang ISA dan Akta Hasutan ini ... Dan lain2 undang2 pengcegahan ...
Tidakah orang itu ialah perdana menteri malaysia yang tadak telur yang termakan hasutan pembangkang ...
Siapakah pula yang menyebabkan enakmen undang2 islam menjadi sebuah catatan tak bernilai dengan diganti 10 resolusi penyelesaian yang gong ...
Adakah perdana menteri kang kung itu termakan hasutan pembankang juga ...aku rasa dalam hal ini pembankang tidak terlibat lansung ... Ia adalah inisiatif perdana menteri kang kung itu sendiri ...
Apakah kita patut memuji tindakan perdana menteri kang kung yang gila pujian itu ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 16, 2014 at 10:21 PM

bro din , tak ada ke mana2 persatuan nak buat sembahyang hajat supaya ajib go ni terbuka hati nya melepaskan jawatan PM....

....................
Reply To This Comment ...................
January 16, 2014 at 10:49 PM

Nampak tak? Agenda mereka tersusun rapi. Dalam agenda ini di ' kling' satu/dua melayu plural dalam acuan sekular dan kapitalis - mulut dan hati tidak selari Melayu Mukmin. Cara mereka menghampiri dan porak perandakan melayu Islam dan segala syariat Allah. Di perkuatkan barisan blogger mandrem pembangkang yang sukakan gelDap dari gel halal Islam.

Pikir lah kategori apa mereka. Maruah makin tergadai. Sama kebangangan Umno memaafkan kangkong pembangkang tidak pada tempat nya. Kangkong Najib memang mereka teruja jual !

Islam ini umpama kita melihat ibu-bapa kita di pukul, di sepak, di terajang musuh - masih duduk diam tidak apa ?

Kita beralih pada sayur taugeh plak... mughah gak. cina gak banyak usahakan..

....................
Reply To This Comment ...................
January 16, 2014 at 10:50 PM

@AnonymousSaudara boleh bertanyakan di Pejabat Perdana Menteri !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 16, 2014 at 11:17 PM

salam,

pandangan saya tiada perancangan rapi, tetapi peluang yg terbuka dan keterbukaan pemimpin. pemimpin terasa semakin lemah, perlu kekuatan, maka bergayut pada yang termampu. pemimpin sudah tak fikir yg lain kecuali kuasa dan politik. rasanya 10 tahun yg lepas kurang politik tetapi bila dah bermula rasa ego dan ambil peluang, maka berubah senario seperti sekarang. kepentingan dalam negara kita tak sama seperti negara luar. negara luar , rakyat dan kerajaan berusaha memajukan negara, kita macam thailand, nak pilih pemimpin yg terbaik ikut pandangan pemimpin sendiri. bukan rakyat yg tentukan bagusnya pemimpin, tetapi pemimpin dan orang keliling berkepentingan dok kata pemimpin bagus. kita pakat dok bersorak kuat, habuk pun tarak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 17, 2014 at 12:04 AM

Sultan pon macham bisu juga...tak kan ada daulat boleh jadi macham bisu...

Daulat apa tu...?

Bangun dari tidur lah tuanku semua...

Besok kot Allah swt bisukan terus kan NAYA.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 17, 2014 at 12:18 AM

Islam jenis apa yang suka tengok orang Islam sendiri murtad?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 17, 2014 at 11:53 AM

Kenapa marah sahaja kepada pembangkang? Bukan kah mereka menuntut hak mereka di bawah concept '1 Malaysia' yang Ah Jib Kangkong wujud kan?

Si Ah Jib Kangkong ni has creating a mess dalam negara ini dengan polisi bodohnya. ISA di bubarkan,Cina di bagi macam2,perjanjian 'gentleman agreement dgn Anwar',10 point solutions,BR1M(Duit kerajaan pun tak cukup). Apa lagi cockup yang akan timbul,Allah help us!!!

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 17, 2014 at 7:02 PM

Jawapan pada perlembagaan. Kita kenang balik time merdeka dan cuba hayati kalau demand yg sama kedengaran time tu. Ini tpt kami agama islam agama persekutuan maknanya ade kelebihan utk islam disini.

Ini asas yg dipersetujui maka sila hormat. Kalau x kamu x patut jadi warganegara malaysia. Simple and xde putar belit. Kami hormat kamu mahu amal agama kamu tp jgn naik tocang jgn besar kepala dan jgn melampau. Kamu belum tgk org2 melayu mengamuk

Pm kita harus dan wajib jwb mcm ni. Kalau najib betul2 mahu kene buang maka sila jadi apologetic dan liberal semua sama rata. Tgk la apa kami pengundi nnt buat. Kalau kamu bijak tp pengecut maka kamu diam tp awas apa kabinet menteri kamu kata

Jawapan kabinet menteri najib pn better berlandaskan perlembagaan.

Sekarang salah siapa bila semua kafirun mahu demand sama rata?!

Melayu hampa

Post a Comment