........... Maruah Dan Hak Bangsa Melayu - Kerajaan Perlu Peka Bukan Pekak ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Maruah Dan Hak Bangsa Melayu - Kerajaan Perlu Peka Bukan Pekak !

Saturday, January 18, 201413comments

Jangan kerana Melayu/Bumiputera yang selalu bertolak ansur ini beransur ansur pula Melayu /Bumiputera ini menolak kerajaan yang sedia ada. Adakah ini yang sepatutnya Melayu/Bumiputera terima selepas 56 tahun Malaysia merdeka? 

Keadaan seolah olah menjadi lebih buruk selepas tahun demi tahun bilamana Melayu /Bumiputera yang bercakap dan memperjuangkan tentang hak hak mereka yang termaktub didalam perlembagaan (bukan minta lebih pun) dilabel sebagai Rasis tetapi bilamana pihak disebelah sana dengan terang terangan mempertikai (bukan setakat pertikai tetapi mahu lebih daripada  apa yang mereka sudah dapat) dikatakan menuntut hak yang sepatutnya  ditatang bagai minyak yang penuh. 

Dalam apa jua keadaan sekalipun kerajaan yang sedia ada harus berubah atau akan diubah, masih punya waktu lagi untuk berubah dan perbetulkan keadaan (ingat..waktu tidak pernah menunggu kita, kita yang perlu mengejarnya).

Ini semua berlaku dengan adanya kepimpinan Negara yang amat lemah, Pemimpin yang kita beri amanah tidak lagi menjaga amanahnya. Manakah letaknya jiwa pemimpin melayu yang mana mengabaikan bangsanya dan menatang bangsa yang lain. Sudah benar pendirian kita pada Ogos yang lalu. Masa berjalan dan tidak akan berulang kembali. 


Jangan sampai terlambat tatkala masa itu sudah tiba, merempatlah Melayu/Bumiputera itu ditanah airnya sendiri.


Sepenuhnya - irwanfahmi

Share this article :

+ comments + 13 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2014 at 9:54 PM

Najib kata....ada aku kesah. Gasak ler org melayu nak buat mende pong. Najib mana peduli bangsa melayu, Najib hanya jaga bangsa si mata sepet je.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2014 at 9:56 PM

Mula2 mansuhkan DEB. Lepastu mansuhkan Kementerian Pembangunan Usahawan. Lepastu mansuhkan kuota bumiputera dan diganti dengan meritokrasi. Lepastu mengabaikan Sekolah Kebangsaan dan melebihkan SJKC. Lepastu mansuhkan ISA dan ordinan darurat. Lepastu tiada pengawalan ke atas kenaikan mendadak harga rumah menyebabkan melayu tidak mampu memiliki rumah sendiri. Dan lain-lain lagi yang banyak meresahkan orang melayu dan hanya menguntungkan kaum tertentu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2014 at 11:05 PM

Najib kata...ada aku kesah,yg penting kebajikan puak mata sepet harus di jaga. UMNO dah jadi parti melayu yg paling bodoh,bahlol,bengap,sengal,biol,tolol,bengong,samdol,badigol dalam abad ini. Konon nak jaga bangsa melayu....khaikk tuihh

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 12:02 AM

Giat mara pon mungkin akan ditutup kerana tiada kementerian khusus yang menaungi mara. Sekarang ini mara hanya menumpang kementerian luar bandar. Jika mara tidak ditadbir dengan baik, saya khuatir suatu hari nanti mungkin mrsm dan uitm akan dibuka kepada bukan melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 12:07 AM

Apabila berlakunya banyak perkara yang di mansuhkan selari dengan keperluan dan kehendak di dalam perlembagaan negara seperti DEB,kuota bumiputera,sekolah kebangsaan utk membina bangsa malaysia,ISA,ordinan darurat,harga rumah seakan2 telah di robek barisan hadapan orang melayu, maka barisan terakhir hanyalah pada sultan2 negeri dan YDA.Yang tinggal hanyalah kuasa politik, yang mana tidak menyebelahi nasib melayu bumiputera yang telah memberi sokongan sepenuhnya di PRU 13.Perkara sebegini kena di perbetulkan sebelum PRU 14.Mungkin kita asyik memberi kelonggaran untuk meraih undi cina,hingga kita leka. Tetapi mereka tetap mara untuk fasa seterusnya,demi memenangi kuasa politik pula.Sepatutnya,kita bermula dengan langkah utama untuk memperkasakan orang melayu dan menyusun semula hak orang melayu untuk di perkemaskan.Bukan dasar yang menjerut duit poket harian kaum melayu bumiputera yang rata2 berpendapatan rendah dan sederhana rendah.Kita kena faham,orang melayu bumiputera adalah masyarakat pengguna terbesar manakala kaum cina adalah golongan perniaga.Jangan sampai satu ketika nanti,kaum cina berada di kelas mereka yang tersendiri dan mempunyai kekayaan sebagai masyarakat pengguna utama dan perniaga,lantas menjadikan masyarakat melayu bumiputera sebagai bangsa apartheid yang menjadi sejarah hitam di negara afrika selatan.Andaikata kuasa politik dan ekonomi sudah hilang,Apa yang tinggal pada bangsa melayu.Inikah matlamat negara maju berpendapatan tinggi,yang menjanjikan orang melayu sebagai bangsa apartheid.Janganlah mengharap undi dari bangsa cina,percaturan mereka sememangnya betul setelah menguasai ekonomi dan cuma hendak meraih kuasa politik sahaja.Kalau perkara sebegini belaku,maka pemimpin2 melayu yang ada sekarang ini,telah melakukan dosa2 besar yang tidak boleh di maafkan.Terlalu memberi ruang sehingga musuh mencipta peluang.Inilah namanya demokrasi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 12:15 AM

Senang citer, kita orang Melayu dah kena game dengan Al Jib Kuda. Nak dengar si jibby ni berteriak pasal Melayu masa PAU dengan musim pilihan raya. Time ni la nak tunjuk die hero Melayu seantero dunia. Masa ni la jugak baru nampak batang hidung nak jumpa rakyat, lepak minum teh tarik campur gula pasir.

Abis PAU dengan PRU, tunggu next season lak. Berjanggut orang Melayu nak tunggu. Kitaran ni akan berulang-ulang dimainkan. Undi Melayu ditagih, tapi puak komunis kafir jugak dijilat. Untuk cina dengan kapir, sume ok. Ni hak asasi mereka. Kena dibela. Hina Melayu, Islam takpe. Lepas minta maaf setel. Kowtim. Tutup kes. Kalau Melayu baru berdehem sikit, maka sekalian komunis dan kafir dari pelusuk Tanah Melayu akan bersuara "ini RASIS!! Tak adil!! Mana keadilan?! Kami ditindas!!" Sampai dibawa ke PBB nak bagitau satu dunia Melayu Islam di Malaysia ni "RASIS".

Aku undi UMNO pru lepas sebab pikir nasib Melayu kalau cina perintah. S@#l punye jibby!

....................
Reply To This Comment ...................
January 19, 2014 at 1:34 AM

@AnonymousApasaja yang terlepas terlalu payah hendak diambil kembali .... sehingga kini sedikit demi sedikit sudah dilepaskan ...diliberalkan... bagus juga artikel ni bagi mengingatkan akan perjuangan asal, dalam kita sibuk dengan kos sara hidup.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 2:07 AM

Orang cina kaya merata,duit banyak di bank banyak.Pengutip kotak sahaja ada simpanan RM 200k di dalam bank.Belum lagi perniagaan under ground.Orang melayu yang kaya ratus juta hanya sedikit.Majoriti hutang isi rumah 85%,berpendapatan rendah,semuanya orang melayu.Kalau orang melayu jadi bangsa apartheid, memanglah boleh.Cuma change over sahaja pada bangsa yang menguasai ekonomi dan politik.Lapas tu tempek TPPA.Habis cerita.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 3:09 AM

Keutamaan hidup mereka adalah duit.Hidup penuh dengan sikap berjimat cermat.Duit dalam bank banyak.Fokus dalam kehidupan mereka hanyalah berniaga.Mereka bermaufakat.Persatuan perniagaan mereka kuat.Perkakas di dalam rumah hanya pakai meja lipat dengan kerusi rotan.Makan simple shj.Rumah orang melayu jangan di kira,semua nak standart.Biar papa asalkan bergaya.Nama sahaja ajib gor,kehidupan dan kejayaan masyarakat orang cina,dia sendiripun tak tahu.Taikun2 cina memamg ler kaya.Itu sahaja yang dia nampak.Masyarakat bawahan merekapun kaya juga.Tertinggal jauh masyarakat orang melayu dari segi wang dan harta.Itulah Wasatiyah orang cina.Mereka adalah bangsa yang kebal dalam apa jua situasi tentang ekonomi.TPPA tak jadi hal pada mereka.Mereka bangsa berdaya saing dan cekal.Setakat buku bible,mereka campak sahaja dlm tong sampah.Ini cerita betul.Bila time bagi mereka ambik,kemudian mereka campak dlm tong sampah.Orang melayu yang cerita,sebab dia ternampak di dlm tong sampah,penuh dengan buku tersebut.100% dalam tong sampah.Bangsa jepun di sini,habis di kipasnya.Yes sir sesahaja.Apa jua tekanan,mereka tetap cekal menghadapinya.Susah senang mereka tetap bersama.Tak payah belajar orang korea dan jepun,Belajar dengan cina tempatanpun dah cukup tentang semangat juang mereka.Tetapi sudah semestinya mengutamakan bangsa mereka.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 3:32 AM

Dengan adanya kuasa ekonomi dan politik maka TPPA adalah landasan utk kaum pendatang dari luar mengambil tempat masyarakat pribumi yang majoriti miskin dan lemah dan di kuatkuasakan sistem memilih bulu utk peluang2 pekerjaan atas nama persaingan tenaga kerja yang murah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 6:31 AM

Bukan saja PEKAK mereka BISU LAGI BUTA.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 6:48 AM

Perjuangan belum selesai...............

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 11:53 AM

bro din , bila ramai2 nak pegi rumah ajib ni ...

Post a Comment