........... Lihatlah Sokongan Ini Najib.... Ia Adalah Satu Peringatan Bukan Untuk Syok Sendiri ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Lihatlah Sokongan Ini Najib.... Ia Adalah Satu Peringatan Bukan Untuk Syok Sendiri !

Sunday, January 19, 201424comments


Hebat ! Satu pujian saya berikan kepada orang2 Melayu Pulau Pinang yang telah beramai2 turun padang untuk menyatakan sokongan kepada pemimpin Melayu yang telah dihina melalui perbuatan biadab sekumpulan cina yang tak reti cara adat resam kita.

Walaupun notis berkumpul diterima dalam waktu yang singkat namun dikatakan ramai juga yang turun.


Pasti memberi satu kelegaan kepada Najib melihatkan sokongan yang tidak berbelah bahagi terhadap orang Melayu terhadap kepimpinan Umno walaupun berdepan dengan cabaran yang maha hebat ketika ini.


TAPI saya seriau juga membaca poster di atas ..... Bukan risau dengan kata2nya yang jelas membakar semangat orang Melayu untuk bangkit.

Bukan risau orang Melayu yang menyahut seruan itu akan bertindak ganas ... kerana saya yakin orang2 Melayu kita masih kuat berpegang kepada amanat yang diperturunkan oleh Raja-raja Melayu dan yang disampaikan oleh pemimpin2 lama kita supaya menghormati serta menjaga keamanan yang ada.  ( berbeza dengan sekumpulan orang Melayu yang MALU dengan bangsa mereka sendiri )

Tapi saya risau ........ risau kalau2 sokongan yang ditunjukkan ini memberi satu mesej yang salah kepada Najib ! 

Maksud saya ..... saya risau Najib akan beranggapan orang Melayu akan terus tetap menyokong beliau walau APA PUN yang beliau lakukan.

Risau sebab memikirkan yang tidak lama lagi akan tiba Perayaan Raya Cina ..... RISAU apakah kesannya kepada mereka yang diatas sekiranya Najib ada berangan-angan hendak mengulangi perkara di bawah atau yang sewaktu dengannya -


Makanya tajuk artikel ini - Harap Najib jadikan sokongan orang Melayu di atas sebagai satu peringatan bukan untuk syok sendiri !

Share this article :

+ comments + 24 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 7:56 AM

Apakah najib akan mengulangi bodeknya dengan......

memalu gendang cina
berlakon dalam iklan tv
majlis makan besar
konsert PSY
tanglung percuma
peruntukan jutaan ringgit untuk SJKC
dan
menggunapakai nama Ah Jib Gor.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 7:59 AM

mwreka x patut menyamakan najib dgn melayu. najib dan melayu tidak ada kene mengena. dia hanya akan melayu di pau. malah dia lebih cina dan liberal drpd melayu.

saya rasa perhimpunan tu digerakkan oleh mereka yg berkepentingan yg tidak mahu najib dipaksa berundur terutama kj dan puak cauvinis yg senang mebdpt ape mereka mahu dr najib. makkum la sekarang ni makin banyak suara mahu naiib berundur.

saya kesian dgn org2 melayu penang. sudahla menjadi mangsa racist di penang. and najib rasanya x penah peduli nasib mereka. saya rasa cina penang lwbih ditatang najib. hangpa semua dh silap

melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 8:48 AM

Sangat setuju dgn posting nih! Ahjib nih sebenarnya manusia spesis yang paling kuat perasaan! Pantang dipuji, berair lah bibir yang merah tuh....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 8:51 AM

Para penasihat yg duduk keliling najib pastinya akan memberikan tafsiran seperti yg dikehendaki oleh najib. Mereka akan beritahu najib apa yg najib nak/suka dengar bukannya kebenaran sebenar.
Sememangnya org melayu (khususnya mereka yg senada dgn sahabat kita di pulau pinang seperti gambar diatas) mempunyai asas kerisauan yg amat kukuh kerana pemimpin utama negara masih takut, tidak tetap pendirian, tidak mahu buat keputusan dan sering salah tafsir mesej yg dihantar rakyat.
Sepatutnya peristiwa ini dapat menjadi turning point kepada penyatuan umat melayu dalam mengukuhkan perpaduan dan ukhwah umat islam diseluruh malaysia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 9:34 AM

Sokongan orang melayu di pulau pinang adalah sokongan PENGHARAPAN KEPADA UMNO BUKAN KEPADA NAJIB. Kita sudah sedia maklum bagaimana orang melayu penang dilayan di bawah penjajahan DAP. Bagi orang melayu penang, biarlah kita mempunyai PM yang tak bela melayu asalkan kuasa politik negara tetap milik melayu. Daripada negara ini diserahkan kepada DAP yang bakal memegang kuasa politik dan kuasa ekonomi sekaligus.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 10:28 AM

Salam,
Ah jib gor, pm kita akn anggap ini adalah sokongan kpdnya. Yg bro buat undian tu sikit. Ni lebih 3k tjk sokongan. Semua melayu sokong pm dan apa tindakan pm utk kebaikan melayu. Pm akn terus mengemis undi cina. Melayu takat tukang sorak aje la. Tu semua penyokong barang naik pd pandangan pemikir utk pm

....................
Reply To This Comment ...................
January 19, 2014 at 10:48 AM

Din aku kat Penang ni tahu benar sentimen budak budak Melayu kat sini, Tujuan demo tu bukan nya pasal Najib tapi lebih kepada cina DAP Penang yang semakin biadap dan kurang ajar - itu yang sebetulnya (Najib masih tetap PM kangkong)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 10:53 AM

Nasihat saya sekarang ni apa2 berkaitan najib kita patut boikot. Malah mungkin umno sekali.
Jgn associate najib dgn bangsa. Bukan betul pn.

Tunjuk perasaan ni adalah tamparan pada usaha memaksa najib letak jawatan.

Harap semua berfikir sebelum turun menyokong.

Penasihat akan terlompat ckp tgk datuk seri masih relevant ramai sokong datuk seri.

Habisla bangsa kita kalau dia kekal. Biarla dap hina dia kita pn patut kasi isyarat kita x mahu dia. Bila esok ade pwmimpin yg baik baru kita tunjuk support

Tunjuk perasaan ni hanya akan feed ego najib yg x faham bahasa dan syok sendiri

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 10:56 AM

Nak tau tak apa istimewanya negara ini yang takde kat negara lain ?

1. Pengurusan SJKC sekadar mintak maaf kat guru muallaf yang bertudung dah boleh lepas bebas dan tidak dikenakan sebarang tindakan. Sedangkan dikatakan ada ugutan bunuh yang jelas mempunyai unsur jenayah. Amboi kebal sangat guru-guru kat SJKC tu.

2. Kes Tian Chua yang menuduh insiden Lahad Datu sebagai sandiwara UMNO dah dianggap setel. Apa yang setelnya ? Sedangkan ramai anggota keselamatan kita yang terkorban dan darah mereka tumpah di bumi bertuah ni bukannya satu lakonan. Peguam UMNO tak terfikir ke perasaan anggota keluarga perajut kita yang telah terkorban ?

3. SJKC tiada dalam Perlembagaan Persekutuan. Oleh itu, tak salah sekiranya ianya dimansuhkan. Tapi pemimpin UMNO pandai-pandai membelakangkan Perlembagaan Persekutuan demi meraih undi dengan memberi peruntukan jutaan ringgit kepada SJKC. Lagipun, sekolah vernakular hanya wujud di Malaysia sahaja. Sekolah vernakular adalah ancaman terbesar kepada perpaduan kaum di Malaysia. Buatlah makmal apapun. PLKN ke. Majlis Perundingan Perpaduan Negara ke. Semuanya takkan berhasil selagi pengasingan mengikut kaum berlaku sejak sekolah rendah lagi.

....................
Reply To This Comment ...................
January 19, 2014 at 11:28 AM

Fenomena MELAYU BANGKIT DEMI BANGSA,AGAMA DAN MARUAH !!! mesti di segar dan di segerakan terhadap semua permasaalahan yang di timbulkan pembangkang terutama agenda Dapig menghancurkan prasarana Melayu. Isu yang mesti di ambil berat :-

1. Isu Agama Islam Persekutuan dan Negeri - termasuk isu comango yang tidak berasas di samping cabaran provokasi kristian, buddha, hinduism, atheis plural, liberalisme dan sekularisma yang wujud dari pengaruh neo-zionisme.

2. Kekangan kepada penghapusan peniaga-peniaga Melayu dalam memonopoli rantaian barangan keperluan asas, premis perniagaan di luar dan dalam kompleks, penyisihan tersirat dalam pasar-pasar basah. Perlu di ingatkan bahawa Melayu mesti berilmu berniaga dan peka dengan keadaan semasa pasaran dan melawan arus bukan Melayu menidakkan agenda kerajaan pusat.

3. Isu Pendidikan dan kemahiran yang di tunjangi MARA dan lain-lain badan kerajaan yang di jadikan kambing hitam oleh pihak Pembangkang. Sesungguh nya PKR dan PAS sudah mengkhianati Melayu secara terang-terangan menjual daging saudara se Islam sehingga mengkhianati suruhan Allah SWT

4. Menentang segala provokasi musuh Islam dan bentuk penghinaan fizikal, penulisan dan sikap melampau kerasissan yang di dimainkan, terutama dari bangsa cina yang LUPA DARATAN. Mereka lupa di mana mereka berwarganegara dan hilang nya sikap hormat menghormati. Tidak mustahi kaum bukan melayu yang lain akan turt di pengaruhi sehingga tragedi berdarah akan berlaku. Permainan yang sungguh berbahaya.

Semua ini bergantung kepada pemain-pemain politik. Jika bijak Memimpin dan Berhati Besar (bukan lagi cipuuuuut macam kangkung), rakyat akan bersama mereka mengangkat kebenaran dan BUKAN KEBATHILAN DAN FITNAH.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 11:47 AM

Mana pi orang cina yang Ah Jib Kangkong sayang sangat untuk membela maruah dia? Tak kan harap orang melayu saja untuk tunjuk perasaan bukan kah dia PM for ALL seperti yang di nasihat consultant nya.

$7.2 Billion di bayar untuk consultant2 nya tapi semakin hari semakin ramai rakyat meluat dekat dia.

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
January 19, 2014 at 12:31 PM

menari TARIAN NAGA la PM kita lepas ni...melompat2 dr satu tinang, ke tiang yg lain....HEBAT mung PM....I LOVE PM....hahaha

tahun baru cina nnt, harap2 menu UTAMA adalah KANGKUNG.....buat dkt Pulau Pinang atau Selangor sbb kat sana berlambak cinaBENG yg dahagakan kasih sayang PM....semoga berkibarlah SEPANDUK I LOVE PM dr cinaBENG2 ni

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 12:58 PM

Wow bibir yg brair...merah plak tu emmmm...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 1:21 PM

Dia memang PM KANGKUNG kalau masih membiarkan Ameno menjadi sekawan PONDAN yang menadah punggong...

Aduhai la intan payung...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 1:41 PM

Kami org melayu penang boleh jga diri sndiri..nsjib oiiii...stakat hang nk mai png pastu dok jilat teloq cina dgn hang pny ssmbutan2 krismas dgn tahun baru cina hang boleh pi balik..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 3:36 PM

Sokongan orang melayu di pulau pinang membantah penghinaan islam dan pemimpin islam.Maknanya,ketegasan pemimpin islam amatlah di alu2kan dari di perkotak-katikan dengan pelbagai isu yang boleh menguris hati terhadap agama dan bangsa orang melayu sendiri.Masejnya sangat jelas.Bukan menyokong yang membawa rebah.Menyokong yang membawa tunjang kekuatan diri orang melayu di atas bumi yang bertuah ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 3:54 PM

Janganlah tulis consultant fee RM 7.2 billion,hati ini tiba2 jadi panas sebab negara kita negara membangun bukan negara selepas merdeka.Semua orang tak suka benda macam tu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 4:38 PM

Bro Din,

Mesej jelas perlu diberikan kepada najib supaya anak bangsawan ni tak syok sendiri. Kita kena ingat dia ni PM paling clueless dalam sejarah Malaysia. Lain orang cakap lain pulak yang dia paham. Selena-lena Pak Lah dalam tido dia, at least ada ketika dia berjaga. Najib ni tido ke, jaga ke kita pun tak tau bile. Asyik mamai memanjang.

Den risau bila dia tengok gambar orang Melayu berhimpun kat Pulau Pinang, dia dengan bangganya mendabik dada sokongan orang Melayu kepada kepimpinan dia masih tinggi. Maka berterusan la si al jib dalam lenanya. Kena jelaskan bantahan ini BUKAN untuk membela najib sebagai pemimpin UMNO, tapi untuk MENGAJAR komunis sepet jangan biaDAP dengan Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 5:52 PM

Apa nak bangga sangat cuma 3000+ orang yang bela maruah Ah Jib Kangkong bila pihak pembangkang dalam masa 24 jam berjaya membuat SELURUH dunia ketawakan kebodohan Ah Jib Kangkong!!!!

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 9:34 PM

kalau tengok statistik pengundi melayu di pulau pinang hampir sama dengan jumlah pengundi cina di pulau (31%-53%) dan tanah besar.(49%-34%).Penyelamat Dap adalah Pkr dan Pas di Pulau Pinang yang menentang kerajaan dan berlainan ideologi di sebabkan hanya...hanya pemimpin anugerah Tuhan.Lawak.Beliau seorang pemimpin pembangkang yang sangat beruntung di kala berada di bawah kerajaan pusat yang lemah.Kalau kuat,naik rata parti pkr dan pas.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 9:42 PM

BN perlu ada patent Tsunami ketika PRU 11 utk di perbaiki di PRU 14.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 20, 2014 at 8:34 AM

kita tengok apa tindakan bijan selepas dinasihati oleh penasihat2 banghal dia..

sibuk nak ambil hati cina, tapi cina tu jugak yang makihamun..yang menghina, yang biadap pada dia..

aku nak tengok apa tindakan si bijan yang 100% clueless dan useless itu..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 21, 2014 at 12:09 AM

Teringat kangkong sotong kat taiping, Najib ni banyak makan sotong kot. Dah lah ISA di buangnya tanpa ambil buah fikiran rakyat, pasal kalimah allah pun dia buat bodoh je, dah terjera dengan perjanjian 10 perkara ke. Letak jawatan je lah penasihat agama najib tu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 21, 2014 at 10:28 PM

alfie, bukan 3000 la. tu 500-600 mamat aje yg dtg

Post a Comment