........... Lepas Tian Chua, Umno KAOTIM Pula Dengan Mustafa Ali Dengan Menyalahkan Blogger Umno Dalam Kes Spender ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Lepas Tian Chua, Umno KAOTIM Pula Dengan Mustafa Ali Dengan Menyalahkan Blogger Umno Dalam Kes Spender !

Tuesday, January 14, 201414comments

Tadi saya siarkan artikel Mkini yang melaporkan Umno sudah kaotim sama Tian Chua dalam isu saman ekoran tuduhan fitnah yang dibuat oleh Tian Chua dalam kes Fitnah Lahad Datu.


Pung Pang, Pung Pang dengan demo bagai siap bakar patung kepala Tian Chua lagi ..... last-last Umno sama Tian Chua sudah kaotim !  Hmmmm ..... kenapa rasa macam ada satu perasaan yang lahir dari dalam hati nak MAKI jer nih ........

( PS - artikel TMI mengenai kes saman Tian Chua ditarik balik -

Tian Chua, yang nama sebenarnya adalah Chua Tian Chang berkata, beliau kesal dengan artikel dan laporan tersebut dan akan diturunkan daripada Keadilan Daily.com secepat mungkin.

"Plaintif menerima penjelasan saya dan saya tiada niat untuk memberikan gambaran yang negatif terhadap Umno sebagai dalang pencerobohan Lahad Datu," katanya.
)




Kemudian baru sat terbaca satu artikel di TMI yang melaporkan alasan utama Umno turut kaotim dengan Mustafa Ali adalah kerana persetujuan Mustafa untuk menyatakan yang beliau maksudkan "bukan Umno" tetapi "blogger Umno" di belakang penyebaran video lucah ke atasnya.

Persetujuan ini dicapai melalui sesi mediasi yang disertai oleh kedua-dua pihak di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini



TMI memetik artikel Harakah di bawah -


Sebelum ini pada 27 November mStar melaporkan yang kedua pihak akan selesaikan kes itu menerusi TimbangTara. 

Ooooooo .... jadi selepas menimbang dan menara, kedua belah pihak Umno dan Mustafa bersetuju cara terbaik menyelesaikan kes saman itu adalah dengan meletakkan sepenuh kesalahan keatas blogger Umno !


Jadi Umno tidak perlu campur tangan lagi sebab bukan melibatkan Umno..... Seperti juga kes fitnah Tian Chua, Umno juga begitu senang berkompromi dan menerima alasan pihak yang mereka mahu saman.


Hmmmmmmm .......

Kenapa ada bau hancing satu macam jer nih ? Bau macam kena kencing jer ngan Umno ...

Share this article :

+ comments + 14 comments

....................
Reply To This Comment ...................
January 14, 2014 at 12:45 AM

UMNO ni kadang-kadang macam BABI....

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
January 14, 2014 at 1:17 AM

@Wak Jengkol
nak buat mcm mana Wak, bro DT, HABIS MADU SEPAH DISEPAK TERAJANG MASUK LONGKANG SORANG2

lagipun kalau asyik nak menyalahkan pembangkang TAK LIFESTYLE la pulak nnt.....sabor je lah para blogger semua

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2014 at 1:32 AM

Umno kan pondan...dari kepala smp ekor semua pondan....kah kah kah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2014 at 2:15 AM

Umno pandang kamu macam kangkung aje. Kesian, harganya pun dah turun.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2014 at 6:11 AM

ok...mmg sakit hati bila tau semua ini tapi utk nak sokong pakatan haramjadah tidak sekali-kali... cuma yg kami mau ....NAJIBtullah dan rakan2 xbertelur lagi kuat kincin tuh semua berambus...bwa sekali consetan2 dn punahsial2 ko najib.......umno tanpa najib dan sekutunya masih relevan utk mmbela nasib Melayu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2014 at 7:12 AM

Din..kan aku tulis mcm wak jengkol dlm artikel sebelum ni..mmg umno is b***..ko tak approve..aku merayu kat ko din..lepaskan segala komen yg menyumpah seranah umno kali ni..kali ni jer..utk lain kali, ko block ler..bole???

....................
Reply To This Comment ...................
Pemuda UMNO
January 14, 2014 at 7:49 AM

Saya cukup kecewa sebagai ahli UMNO. Marah sebab kepimpinan langsung tak iktiraf usaha blogger pro UMNO dalam memastikan UMNO terus relevan. Kita yang kat bawah ni bersusah payah nak naikkan nama UMNO pada mata masyarakat. Boleh pulak pemimpin atasan buat perkara bodoh macam ni. Memang kecewa sangat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2014 at 8:25 AM

Saya mencadangkan supaya SEMUA Blogger Pro-UMNO buat TAG-Line...dan terbitkanlah ..... INI TIDAK ADIL..... PUNYA ARTIKEL SECRA BESAR2AN

PAKAI MOTTO BARU.... INI TIDAK ADIL...

....................
Reply To This Comment ...................
January 14, 2014 at 8:30 AM

Dah ramai melayu minum holy water sambil makan kangkong goreng taucu. Resepi baru. Lepas minum dan makan, gerenti masuk angin, terkentut-kentut.

Inilah fenomena Ummo. Sudah tidak bermaruah. MEMALUKAN MELAYU ! Tidak tahu apa yang betul dan tidak. Sandiwara politik, biar lah logik ! Cina Dapig tengah pulun apa yang boleh...Melayu balik jadi pencacai walaupun ada kuasa !

Kata oghang noghoghi 9 - KUSUT MASAI ! MALU Na!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2014 at 9:22 AM

Salam kpd Anonymous January 14, 2014 at 7:12 AM & Wak Jengkol January 14, 2014 at 12:45 AM

Saya pon menyokong supaya Bro Din @ Pok Din ini melepaskan semua dan segala bentuk Kritikan dan komen..terutamanya maki hamun untuk menyatakan kemarahan dan rasa tak puas hati yang dah mengunung tinggi.supaya puaslah hati dan perasaan amarah ini.

Akan tetapi, marilah kita berFIKIR sejenak, apa yang kita dapat drp menulis luahan hati dgn cara memaki hamun, bahasa kasar lagi lucah.. ianya tidak membawa kita kemana 2 arah tuju, tetapi pasti akan membelakangkan kita, jadi samalah kita dengan puak2 pencacai Pakatan Rakyat yg saban hari dan saban waktu terus menerus memaki hamun, guna bahasa lucah, memfitnah dan macam-macam lagi..... bila kita baca balik, malu dan terasa sangat2lah keBudak-bukakan cara mereka nie.

Saya rasa kita masih lagi boleh berfikiran secara positif, secara matang dan beretika, beristiqomah dlm melahirkan komen, kritikan yang boleh menyumbangkan kepada isu besar..Untuk kita sama2 bawak ketengah dan ke depan spt USUL UNDI TAK PERCAYA KAT PM NAJIB... usaha yg gigih dlm menyedarkan orang melayu, pemimpin melayu, pemimpin umno supaya BERANI BANGUN MENENTANG SEBARANG ketidakadilan, kecurangan, keborosan di dlm pentadbiran Kerajaan Najib..

Pemimpin UMNo adalah Wakil Rakyat yang di pilih oleh Rakyat kawasan masing2, bukannya Najib yg pilih mereka? Seharusnya mereka ini BERANI untuk bersuara menentang apa yang salah.

Walaupon sukar, tapi kita Rakyat Marhaen masa kini SANGAT2 lah beruntung dengan adanya Kemudahan Teknologi INTERNET ini, Kita gunakan sebaik mungkin untuk menyedarkan para pemimpin kita yg lainnya untuk Bangun menentang Najib yang Tidor dalm Celik, Yang Boddoh tapi Berlagak Cerdik..

Yang Benar dan Haq pastinya sukar dan mengambil masa, tetapi marilah kita semua berganding bahu membetulkan apa yg salah yang batil yang akan merugikan kita, anak2 dan cucu cicit kita di masa hadapan..

Kita tidak lewat, kita belum pon lambat, kita dah BERADA di alandasan yang tepat dan benar untuk menyatakan pendirian kita dan melahirkannya melalui komen2 di blog2 pro-umno, pro kerajaan..

Sabarlah kita, teruskan maki hamun dan bahasa kotor kepada Syaitan Laknatullah, slepas itu keluarkan emosi dan perasaan dgn menulis, dan teruskan komen..

Kita komen dan kritik secara ikhlas, bukannya kita mengharap pujian dan ingin jadi popular, bukannya dapat duit pon, tapi percayalah inilah suatu perjuangan di dalam menyedarkan Apa Yg Salah dan Batil...

Wasalam Anak Warisan Dari Ampang..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2014 at 10:12 AM

Salam
akhirnya bligger penyokong umno yg jd kambing hitam. Gila2 memperjuangkan umno dan mempertahankan pemimpin dan parti , sudahnya segala cerita dan tulisan blogger umno hanyalah sampah. Cerita tak betul. Blogger yg buat cerita sehingga umno dpt nama buruk. Pemimpin pembangkang yg mendptkan cerita dr blog telah menyalahkan umno. Memang hampas para blogger umno yg suka tulis cerita fitnah lahad datu sehingga tian chua tersalah fitnah umno. Memang celaka blogger umno sehingga pak mus tak dpt bertanding dlm pru yg lalu krn blogger umno siarkan cerita pak mus dan spender sehingga memburukkan umno di mata dan mulut pak mus. Patutnya umno kena istiharkan bahawa semua blogger yg sokong atau tidak , tak ada kena mengena dgn umno. Umno tak perlukan media sosial. Cukup dgn cocodily dan kp umno serta fb presiden umno yg ramai pengikut sehingga kalah ketua umum pkr. Media sosial lain hanya menyebabkan umno dipandang serong dan mungkin akn terkena fitnah lagi. Kangkung dah turun harga. Terima kasih pm. Pm bila nak turun?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2014 at 11:34 AM

Brother Din

Aku setuju gunakan tagline
Ini TIDAK Adil.
Brother din mesti yang pertama lakukan.Boleh tak.Jangan Takut.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2014 at 4:00 PM

Bro Din & Blogger2 Pro UMNO/Kerajaan kena MANDI BUNGA.... sbb BARU KENA KENCING HANCING.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2014 at 7:02 PM

Rupanya usaha untuk memusnahkan umno datangnya dari dalam... dari atas... dari pucuk pimpinan.. orang melayu perlu bangkit segera untuk menerajang semua pengkhianat yang sedang bersarang dalam parti umno skrg ini.
Mungkin beberapa cara boleh difikirkan untuk tujuan tersebut. Kita hanya perlukan seorang ketua yg berani dan bijak... mana dia?

Post a Comment