........... Kalimah Allah - Pengakuan Najib Ini Membuktikan Kelemahan Beliau ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kalimah Allah - Pengakuan Najib Ini Membuktikan Kelemahan Beliau !

Thursday, January 30, 201453comments

Memang panazzzz artikel TMI - NGO Islam dakwa Najib lemah kerana berdiam diri isu kalimah Allah - ini yang mendedahkan pengakuan Najib tentang pendirian beliau dalam isu kalimah Allah / alKitab, jika anda selami maksud disebalik kata2 beliau. ( ..... panas bagi mereka yang benar2 ikhlas mempertahankan kalimah Allah bukan yang berjuang disebabkan sentimen politik ! )

Mulanya saya agak skeptikal dengan laporan TMI ini, jadi saya cek dengan sumbernya iaitu di laman web ismaweb.net dan ini artikel asalnya - Pendirian Najib mengecewakan.


BANGI, 30 Jan – Pendirian Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk mendiamkan diri berhubung isu kalimah Allah sangat mendukacitakan.
 
“Jawapan Najib sangat mengecewakan kerana gagal memberi perhatian kepada rakyat Islam yang majoriti.

“Pendirian beliau berhubung isu kalimah Allah ini membuktikan bahawa beliau lebih menjaga kaum minoriti yang melampau,” demikian tegas Naib Presiden II ISMA, Encik Abdul Rahman Mat Dali.

Datuk Seri Najib hari ini dalam pertemuannya bersama pimpinan 40 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang mewakili kaum Melayu dan Islam telah menyatakan bahawa beliau perlu berdiam diri dalam isu kalimah Allah kerana tidak mahu memburukkan lagi keadaan dengan menambah bahang kemarahan.

Kata Najib,  beliau adalah seorang pemimpin semua rakyat Malaysia dan bukan semata-mata pemimpin satu kaum. 

Justeru ujar Encik Rahman, ini sekali lagi membuktikan Datuk Seri Najib seorang pemimpin yang lemah dan dilihat tidak mampu menguasai keadaan yang celaru ketika ini. 

Bahkan beliau juga tidak mampu menangani ancaman terhadap agama Islam dan kepentingan bangsa Melayu pada masa hadapan.


Pengakuan Najib dihadapan 40 Ngo Melayu Islam yang beliau SENGAJA berdiam diri dalam isu kalimah Allah kerana tidak mahu memburukkan keadaan ! ? ? Banyak persoalan yang menerjah fikiran sebaik saja baca artikel itu -

Bukankah bersuara bagi memberi penjelasan dan mengawal keadaan merupakan tugas dan tanggungjawab Najib selaku PM ? 

Kenapa dikatakan kalau beliau bersuara, kenyataan beliau bakal memburukkan lagi keadaan ?

Jika seorang PM tidak melakukan tanggungjawabnya, tidakkah itu sama makna dengan PM yang tidak bertanggungjawab ? !

DAN kenapa dikaitkan dengan dirinya sebagai pemimpin semua kaum, bukan kaum Melayu Islam saja dengan isu kalimah Allah / alKitab ?

Beginikah rupa PRESIDEN UMNO yang gah mendakwa sebagai pejuang AGAMA ISLAM dan BANGSA MELAYU ?

Saya SOKONG dan BERSETUJU dengan kenyataan Naib Presiden Isma, Abdul Rahman ini -

... ini sekali lagi membuktikan Datuk Seri Najib seorang pemimpin yang lemah dan dilihat tidak mampu menguasai keadaan yang celaru ketika ini.

Bahkan beliau juga tidak mampu menangani ancaman terhadap agama Islam dan kepentingan bangsa Melayu pada masa hadapan.


PS - Mungkin ada baiknya Umno pilih seorang Presiden baru demi meneruskan perjuangan ASALnya dan biarkan Najib sebagai Presiden BN @ PM. Begitu juga dengan jawatan Ketua Pemudanya kerana Melayu2 Liberal seperti ini akan menghancurkan apa yang telah diperjuangkan selama ini jika mereka terus memegang kuasa dalam parti.

Dalam keadaan parti2 lain semakin lantang menuntut hak bagi kaum mereka, Umno pula semakin galok kearah meLIBERALkan hak bangsa.

Share this article :

+ comments + 53 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 30, 2014 at 9:10 PM

Aku cadangkan najib keluar umno dan masuk dap. hang memang gagal!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 30, 2014 at 9:10 PM

salam,

bagi pengampu dan mempunyai kepentingan, ah jib gor adalah terbaik dan tiada penganti. ini seolah2 menafikan kebolehan pemimpin umno yg lain. pendirian ah jib gor ialah main selamat, iaitu pakai kondom. mungkin beliau tak tahu bila nak pancut. bila sesuatu isu timbul, kita boleh lihat, ah jib gor akan bersuara selepas semua orang bersuara. ah jib gor hanya bersuara dahulu bila waktu mengumumkan wang keluar. tidak berkait dengan kewangan, ah jib gor akan lambat atau tak keluar suara terus.

isu penggunaan nama tuhan untuk agama kristian ni dah tak terjawab oleh ah jib gor kerana nak undi. oleh itu, ah jib gor akan menggunakan perkataan inggeris yg bombastik dan orang melayu kurang faham. cakap pun panjang lebar ulasannya, berbelit-belit, berulang-ulang, bernada tinggi rendah seolah-olah memeningkan kapla orang yg dengar. kemudian, pengampu akan menonjolkan sesuatu yg bermaksud agree to disagree. macam tu lah. nak sangat ikut pembangkang.

saya pulak berpendapat, para ulama dan ustaz tak memainkan peranan mereka dalam berdakwah bila isu Allah dimainkan. waktu inilah nak huraikan segala ilmu untuk menonjolkan Islam adalah agama sebenarnya berbanding kristian. keluarkan ilmu supaya penganut kristian melihat Allah yang sebenarnya dan bukan daripada kaca mata paderi. dengan paderi pun ulama melayu kalah berdebat, apatah lagi dengan ahli politik sekular dalam pas seperti mat sabu, mahpuz, husam. umno memang dah sekular pun kalu ikut pas. tu la yg jadi bila ulama banyak berpolitik dan hanya berdakwah politik untuk orang melayu yg malas nak membaca dan berfikir. patutnya ulama berdakwah la sekarang dan bukan menentang penggunaannya. biarlah orang politik yang berbalah, dan ulama menjelaskan dan berdakwah. mungkin ramai orang cina kristian akan faham dan tertarik untuk mengetahui lebih lanjut tentang islam. ini macam nak bergaduh ajer.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 30, 2014 at 9:11 PM

Sokong.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 30, 2014 at 9:16 PM

Setuju Muhyiddin ganti Najib sebagai pm dan presiden umno.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 30, 2014 at 9:55 PM

beliau adalah seorang pemimpin semua rakyat Malaysia dan bukan semata-mata pemimpin satu kaum tapi tindakan beliau semua kearah satu KAUM je YAKNI CINA terutama DhongZhong. Cam mana ni cakap tak serupa bikin.
Hal Rosmah pulak boleh bersuara menpertahankan nya. Apa punya orang ni tak sedaq sedaq tanpa UNDI melayu UMNO BN dah tersungkoq. Dari Saya bergelar: HaMbeDAHBOSAN.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 30, 2014 at 10:19 PM

Kesimpulan nya siAhjibgor kangkong SUDAH lupa daratan bahawa orang melayu/islam yang memberi dia kuasa dan mandate untuk memerintah tapi anak bangsawan ini PERASAN bahawa dia seorang pemimpin NEGARAWAN untuk semua. Dia nak berlagak macam Obama kunonnya President untuk semua warna kulit walaupun dia seorang negro.Ini mesti kerja JJ yang saiko Ahjibgor sampai menjadi megalomania!!! Dah kena boo laki bini ni masih tak sedar diri orang sudah MELUAT kepada mereka.

This stupid Prime Minister MUST go for the FUTURE the Malays!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 30, 2014 at 10:23 PM

Inilah perubahan yang swdang dirancangkan oleh ah jib gong kepada umno ... Bermula dengan menukar namanya kepada ah jib gobg ... Kemudian mencadangkan kepada rakyat agar memakan kangkung ... Kemudian memalu gonf cina dan menari tarian naga ... Kemudian datang dengan 10 resolusi ah jib gong yang membenarkan al-kitab guna kalimah Allah ... Kemudian membiarlan kemelut itu berterusan ... Kemudian dengan resokonlusi dengan nwar berahi ... Nampaknya umno pumya pemimpim yang lembik ... Sebab itulah dengan mudah umno memaafkan tiang celala walaupun tiada maaf diminta ... Cit berjiwa besar la konon ... Kalau ah jib gong blurr aku rasa semua orang yang sokong ah jib gong dlm pau baru2 ini buta agaknya ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 30, 2014 at 10:29 PM

Ah jib gor ni memang penakut la...dia ni mana ada jiwa melayu...dia ni memang liberal tgk la famili dia pun kaya raya....masa pemilihan umno ja mulut berapi2 sebut melayu...sama la macam menteri kdn tu...masa pemilihan ja semangat berapi2...lepas dah menang sonyap sepi ja...apa pun tak boleh!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 30, 2014 at 10:29 PM

Gelombang skrg ni...nk najib turun....sbb dgn situasi skrg ni...najib mmg x dpt kawal keadaan. Kalau Tun M....confirm ada tindakan yg diambil. Najib terlalu lemah.

....................
Reply To This Comment ...................
January 30, 2014 at 10:36 PM

Itu pun ramai jugak blogger (kangkong) yang masih memberikan sokongan padu pada Najib Kangkong diantaranya Sangkalajari9 yangbermati matian mempertahankan siKangkong ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 30, 2014 at 11:09 PM

Btoi2..saya stuju pendakwah msuk cmpur..masa ni la fungsinyer pndkwah2 smua.bkn b'dkwh time politik jer.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 30, 2014 at 11:54 PM

@AnonymousThis stupid Prime Minister MUST go for the future of the Malays!!

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
January 31, 2014 at 12:02 AM

Assalam Bro

Memang Najib lemah...sebab tu kebanyakan menterinya cakap guna lutut....

....................
Reply To This Comment ...................
January 31, 2014 at 12:02 AM

Kalau begitu Najib sudah terkeluar dari platfom PM nya kerana gagal menjaga majoriti demi minoriti kristian yang tidak selaras pentadbiran negara berpandukan Al Quran dan As Sunnah.

Mungkin menjaga hati consultan beliau - Idris Jala dan harapan orang-orang kristian seperti LGE dan LKS yang bersetuju dengan rekonliasi dan konsensus perpaduan nya.

Jika isu kalimah Allah di belakangkan, ini petanda comango juga akan tumbuh kepak.

Sekarang saya setuju juga Najib di gantikan dengan seorang Pemimpin Gntian yang komited kepada sokongan dan kehendak majoriti pengundi Melayu. Memang beliau pemimpin untuk semua, tetapi keutamaan untuk siapa pula ?

Ada yang bersangka buruk, memertabatkan Islam ke paling tinggi hanya membawa negara di zaman lampau. Ini pandangan orang-orang munafik yang bibir nya menyebut Allah, hati nya mati kerana iman itu tidak pernah wujud dalam diri nya. Percaya lah golongan inj mampu berpuluh kali pergi ke Mekah tetapi mereka tidak teruja kepada seruan ghaib ini.

Polar Najib sudah berubah. Umno dalam kehancuran. Maka akan lenyap pusaka negara kerana tiada lagi yang berupaya. Seharus nya Tun M jadi lah penyelamat demi Tuhan kita yang satu - bukan berbagai-bagai dan menyerupai.... kelak Malaysia akan di gantikan dengan bangsa lain.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 12:18 AM

Ajib gor kalau boleh tadi dia nak tarik KJ jawabkan tapi KJ sibuk , JJ pula missing in action , pasal tu statement ajib gor nak selamatkan pungok dia ,ataupun dia takut nak bagi statement pasal ada dinner makan besar sama cina wooooo , PM for all mahhhh


PUFF

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 12:21 AM

Najib n khairi. ..

Dua dua macham anak haram !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 12:50 AM

Bayangkan jika najib berada dalam konflik di antara 2 orang anaknya. Konflik makin parah... hingga sanggup mencederakan satu sama lain.... tapi najib tengok aje.... berdiam diri walaupun kedua-dua anaknya dah duk bergomol depan mata.... dah cedera parah...

"Saya tak boleh masuk campur....saya perlu berdiam diri sebab mereka berdua sama-sama anak saya."

Haiyaaa!!!....gitu ka jadi bapak???

....................
Reply To This Comment ...................
January 31, 2014 at 12:59 AM

Apelah Ah Jib ni. Sebagai PM untuk semua bangsa di Malaysia ni yang pelu di buat adalah bertindak dengan adil. Bagi Hak kepada yang berhak dan ikut undang-undang yang sedia ada. .......kan senang . Ni pertama kali aku tengok Bugis Pondan...memalukan oarng Bugis aje...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 1:01 AM

Auzubillahiminassyaitan nir rajiiim.. Bismillahi Rahmannir Rahiiim.

YaAllah.. Engkau Jatuhkanlah Pemimpin Kami, Mohd Najib Abdul Razak, Ya Allah, Engkau Bukakanlah Hatinya Untuk Meletak Jawatan, Undur Diri daripada menjadi Perdana Menteri Malaysia, sebagaimana Engkau Perintahkan Lee Chin Cheh meletakkan Jawatan,

Ya Allah, Berikanlah kami Seorang Pemimpin Yang Selayaknya dari kalangan kami Orang2 Islam - Melayu (Kecuali Anwar Ibrahim) dan Berikanlah Nur dan HidayahMu Ya Allah supaya Ia dapat memimpin kami keluar daripada masalah keagamaan, masalah sosio-ekonomi, masalah perpaduan, aman damaikanlah bumi kami, Ya Allah. KepadaMulah tempat Kami Bertawakkal dan memohon pertunjuk. Amin Ya Robbal'alamiin.

Baca dan Aminkan (kalau setuju).. Reply Harap2 Lebih 40 ke 100 ke 1,000 orang ke 1 juta orang ke 10 Juta orang ke orang yang Mengaminnya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 1:03 AM

@AnonymousTak kan saudara tak tahu dari tindakan Ahjibgor Kangkong sebelum ini,kalau orang cina hina Sultan kita Ahjibgor buat macam tak tahu aje,bila orang kafir HINA ugama Islam dia membisu aje TAPI kalau pendakwah Islam menyinggong perasaan ORANG CINA atau ORANG KAFIR saya tak hairan kalau Ahjibgor akan mengarah Zahid Hamidi untuk menangkap pendakwah2 ini. Kita tahu dia seorang yang DAYUS kerana TAKUT kepada orang Cina tapi berani dengan orang Melayu sebab kedudukan dia sebagai anak bangsawan selama ini,orang melayu memberi MUKA kepada dia.Dengan orang melayu saja kuasa dia LAKU tapi dengan orang Cina dan pembangkang mereka sudah anggap dia seorang yang BODOH dan adalah BAHAN untuk di KETAWA kan setiap kali dia bersuara.

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
January 31, 2014 at 1:04 AM

aku SETUJU dgn TINDAKan DS Ah Jib Gor.....dia mmg perlu senyap dlm isu nama Allah sbb akan mendatangkan malapetaka dlm Mas. Lagipunkan Tun Mahathir dah bg tau yg DS Ah Jib Gor ni orgnya PENGECUT.....tp bg aku dia ni PEMALU orgnya.

dgn ini, aku juga berharap agar DS Ah Jib Gor dpt lepaskan kuasa beliau secara senyap2 supaya tak mendatangkan keGEMBIRAan dlm negara yg akan menyebabkan keadaan kacau bilau.

selepas DS Ah Jib Gor melepaskan jawatan, maafkanlah kami semua yg pernah mengutuk DS Ah Jib Gor kaw2 sbb kami rasa mengutuk DS walaupun kami TAK ADA MINTA MAAF...DS Ah Jib Gor berjiwa terbukakan??

Hidup DS Ah Jib!
Hidup DS Ah Jib!!
Hidup DS Ah Jib!!!
SATUUUUU Malaysiaaaa!!!
I LOVE PM....clap..clap..clap

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 1:38 AM

Najib sudah merasa kedasyatan Tsunami Cina. Sekarang dah tiba masanya Najib merasa Tsunami Melayu pulak yang dua kali ganda lebih dasyat dari Tsunami Cina. Tsunami Melayu adalah gelombang besar-besaran orang melayu yang bertujuan untuk mendesak Najib supaya meletakkan jawatan. Kita hanya perlukan seorang pencetus sahaja. Seseorang yang berani ke hadapan dan secara terbuka meminta Najib agar meletakkan jawatan. Lepastu pasti akan menjadi viral yang merebak ke seluruh negara.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 2:25 AM

Amiiin

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 2:34 AM

Aku cuma perasan 2 blog saja yang mainkan isu ni...blog cahaya al majid dengan blog ko ja din...nampak macam diorang tak kisah ada PM yg tak pentingkan langsung pasal umat islam sekrang...apa pun tak boleh!

....................
Reply To This Comment ...................
January 31, 2014 at 5:25 AM

@Anonymoussaya tak nak komen blog lain ...... tapi seperti yang saya katakan, isu ini hanya panas kepada mereka yang benar2 ikhlas dalam perjuangan dan tidak terikat kepada sentimen politik.

....................
Reply To This Comment ...................
January 31, 2014 at 5:32 AM

@maae4 tahun dan Najib masih sama... memang tidak dapat dinafikan lagi itulah Najib dan begitulah cara Najib.

Mereka yang menberi alasan tidak ada calon pengganti itu tidak pula mahu mencari ... atau menegur Najib. nampaknya sikap tidak apa itu akan memusnahkan bangsa kita sendiri!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 8:46 AM

100% sokong. Najib GO NOW !!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 9:31 AM

Aku tak kesah Najib cuma jadi Presiden BN jer dan bukan Presiden UMNO. Cuma, apa yang aku tak puashati ialah Najib blom kasi "hadiah" untuk melayu dan bumiputera yang memberi kemenangan besar kepada BN dalam pru yang lalu. Bangsa belah sana walaupun tak beri undi tetap jugak dapat "angpow". Mulai hari ni aku nak menabalkan Ah Jib Gor sebagai Presiden MCA kerana sayangnya beliau kepada bangsa kiasu melebihi bangsanya sendiri. Kesian UMNO sebab selama ini UMNO sebenarnya mempunyai Presiden yang menyamar sebagai orang melayu (luarnya melayu, tapi dalamnya cina).

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 9:38 AM

Liberal bermaksud sama rata, sama rasa. Tapi Ah Jib Gor bukan liberal kerana beliau tak memberi layanan sama kepada setiap kaum. Beliau hanya memberi tumpuan dan perhatian khusus kepada satu bangsa sahaja. Oleh itu, Ah Jib Gor tak layak jadi Presiden BN. Beliau hanya layak jadi Presiden MCA jer.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 9:43 AM

Trend sekarang dan akan datang ialah puak PR akan kuranhkan serangan ke atas pm najib.... pertama mereka takut najib berundur atau diundurkan dan kedua trend ini akan menyebabkan bos cyberwar pemuda umno serta najib akan melihat seolah blogger umnolah yg kondem najib, bulan blogger pr... tanpa mereka sedar bhw teguran blog umno adalah ikhlas, mewakili penyokong umno sejati.... sifat buta hati untuk mengenal intan dan permata merupakan menifestasi syok sendiri atau takut menghadapi kenyataan. Maka berkawan dgn musuh (konsessus apakebenda tulah) merupakan satu bentuk sifat menyerah diri, sifat minta dikasihani... kata DT .. mintak nyawa.
Pm kita sebenarnya amat terdesak... jadi adalah amat berbahaya untuk umno menyimpan presiden yang akan menggadaikan umno kpd pembamgkang... tapi para blogger yg jahil, mereka tak nampak... sebenarnay para penyokong kerajaan sekarang sedang dikhianati dgn cara yang sangat tidak bermaruah... kita disuruh menyokong pm najib untuk menjual maruah bangsa dan umno kepada sesiapa saja yang dilihat mahu menggugat kedudukan najib.... apalah nasib bangsaku nanti...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 10:32 AM

Pemimpin Melayu dalam Pakatan Rakyat Anwar Ibrahim...Peliwat, Penzina...Penjubur... Hipokrit..Semua Boleh..Boddoh Ekonomi

Pemimpin Melayu dalam Barisan Nasional...Najib Aj Jib Gor...Pemboros, Penipu, Bangang Nak Mampos..Najib Peliwat Perogol Agama..

Dua2 Ekor nie sama teruk...sama Lahabau..Sama Cilako..

Muhyiddin Yassin Kata anak Ulamak, Keturunan Ulamak? kalau Tak Berani Nak Menegakkan Islam.. Takut dan Pondon, Letak Jawatan Lah.. Kasi kat orang lain LAWAN Najib Ah Gor P*K*m*k Haramjadah tuuuh ...Dah Terang2 Najib Mainkan Islam.. Muhyiddiin masih Diam.. Ini Anak Alamaklah bukannya Ulamak.. Kenapa Pemimpin UMNO Timbalan dan Naib Presiden semuanya DAYUS, Penakut... mahu jadi Penipu & Peliwat Agama..?

Nak Harap PAS PIS PUS.. Lagi jauhlah Islam...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 10:35 AM

Doa jatuhkan orang tak bagus.

Doa semoga PM dideri petunjuk lebh baik.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 10:41 AM

Dia pi penang hari krismas untuk bersama Guan Eng then pegi US untuk sambut Tahun baru 2014. Yang penting kat dia orang cina dan orang putih sama le dg menteri yang sewaktu dengan nya. Taklama lagi MANA TAU Race dalm IC pun tak de. kITA PERLU PM YANG BERWAWASAN DAN TEGAS BUKAN SEMUA BUAT TAK TAHU, BIARPI LA. Merdeka 50 thn lebih DOng Zhong makin berani.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 10:58 AM

Salam Pok Din,

Alhamdulillah.. Artikel dlm Blog Kelab Greenbox = The Red Bean Army bertajuk "menjelaskan kekeliruan dalam isu kalimah Allah http://greenboc.blogspot.com/2014/01/menjelaskan-kekeliruan-dalam-isu.html telah dikeluarkan oleh Blog tersebut.

Sorry, the page you were looking for in this blog does not exist.

No Compromise to those who wish to undermine and confuse Muslim at large in Malaysia - Anak Warisan Dari Ampang

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 11:24 AM

Najib akan BERTEGAS kalu ada hal-hal yang melibatkan KANGKONG! Kalimah ALLAH bagi beliau amat kecil, sebab itu bini bini beliau sendidri pun tak terpimpin!

Dalam sejarah pemerintahan Islam, TIDAK pernah ada kisah pemimipin-pemimpin yang tewas di 'bibir' isteri!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 12:31 PM

Kalau agama islam dipijak and pm keja duk diam saja,semua orng leh jdi pm..kan? Ni bleh kira mkn gaji buta ark??

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 3:11 PM

pm xdak function...pening arr

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 3:13 PM

Sekali lagi nak diperingatkan kepada Dinturtle dan rakan-rakan sekelian bahawa Ah Jib Gor bukan PM untuk semua. Beliau adalah PM untuk bangsa cina sahaja. Harap Dinturtle pon jelas pasal benda ni. Ah Jib Gor bukan seorang liberal kerana beliau tidak memberi layanan yang sama untuk setiap kaum. Beliau melebihkan satu kaum jer dan meminggirkan lain-lain kaum termasuk melayu, bumiputera sabah sarawak dan orang asli. Agaknya beliau terlupa siapa yang memberi kemenangan besar kepada bn dalam pru yang lalu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 3:18 PM

Bro Din,

Apa yang kita boleh buat untuk desak al jib letak jawatan? MT UMNO sume orang die. Jemaah Menteri sume jenis "cup cup" cium tangan macam Menteri Ayam tu. Ketua Cawangan yang pro Tun M boleh kira dengan jari je. Pada pendapat den, si kangkung ni boleh diturunkan dengan satu cara sahaja iaitu usul undi tak percaya.

Den membayangkan kalau2 ada rogue MP BN buat usul tergempar di Dewan Rakyat, undi tak percaya kepada PM, ada harapan si najib ni boleh dijatuhkan. Tapi yang den pasti semasa undi tak percaya tu, semua MP dari DAP akan mengundi MENYOKONG si al jib. Ini kerana disebabkan kelemahan, kebodohan, ke"blur"an najib dalam mentadbir negara membolehkan komunis meluaskan pengaruh dan cengkaman mereka. Islam kena hina, orang Melayu kena pijak, Sultan diperlekeh, jawapan Najib "saya minta orang Melayu bertenang.." Ptuihhhhh!!

....................
Reply To This Comment ...................
January 31, 2014 at 3:30 PM

@Anonymous'Liberal' yang saya gunakan tidak sama dengan maksud liberal kamus.

Liberal kamus adalah maksud yang digunapakai untuk umum seluruh dunia. Melayu Liberal merujuk kepada mereka yang setuju kepada konsep samarata samarasa tanpa menghiraukan konsep keadilan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 3:42 PM

Anonymous January 31, 2014 at 10:35 AM

Doa Jatuhkan orang memang Tak Bagus, Tapi Berdoa Untuk Menjatuhkan Pemimpin yang Menjadi Penyebab Islam Di Hina, Kalimah Allah DiPermainkan, Melayu dikeji ke tahap Longkang ini TERAMAT BAIK, WAJIB didoakan dan aminkan seluruh umat Islam terutama nya Melayu..

Al-Quran Jelas memberikan panduan Jenis Pemimpin yang wajib di taati, dan terkeluar dari garis panduan TIDAK WAJIB di taati..

Nabi Muhammad (Allah & Malaikat Berselawat KeatasNya dan Sekelian Para Nabi) berdasarkan hadis soheh, tawattuk, ada berdoa supaya Allah Menghancurkan Pemimpin Kafir yang Kufur, Zalim ke atas Umat Islam yang lain..

Cubalah Ceritakan Apa yang Najib Buat untuk Islam Sepanjang Memerintah di Malaysia Ini?

Jatuhkan Islam, Lemahkan Kesatuan Melayu adalah....

Apa2 pon anda mempunyai pendirian sendiri dan saya berpendirian sendiri.. tak semestinya anda mengikut dan membenarkan kata2 saya..

Tapi Ingatlah esok lusa, kalau Mati, Bila Disoal Keadaan, Pegangan dan Martabat Islam dan Saudara2 Muslimin sehingga Penghujung Hayat, Apakah usaha kamu.. adakah kamu bersama2 dgn Orang2 Yang Cuba dan Mahu Menegakkan Keadilan Yang Haq dan Benar.. atau Kamu adalah sebaliknya..Maka Kamu Jawablah sendiri..

....................
Reply To This Comment ...................
January 31, 2014 at 3:45 PM

@AnonymousSUARA kiTA KENA KUAT... janganlah sampai ketahap undi tak percaya di Parlimen kerana impaknya dah lain.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 4:25 PM

Bro Din,jangan kau harap MT Umno nak buat satu resolusi utk Najib letak jawatan. MT Umno yg ada sekarang pun seposen tak guna. Pemimpin Umno sekarang dah tak ikhlas nak memimpin. Semua kerana RM dan berebut nak jadi pemimpin. Semua dah gelap hati.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 4:33 PM

din,

akan dtg masa tu majoriti yg memberi komen dlm blog din dan yg sama pendirian akan dianggap sbg EXTREMIST,kalu dibaca pd komen rafizi dlm kes anwar+kajang, meletakkan kepala ekstrim ialah mahathir dan kita2 yg dok perjuangkan berlandaskan perlembagaan serta mempertahankan agama dan bangsa di hina sehinanya akan dianggap sbg ekstrim akhirnya akan digelar sbg terrorist.

Din bro nampak tak ni plan sedunia dari new world team yg nak meliberal manusia dunia tanpa ikatan maruah ugama dan bangsa, gerakan mereka seolah air yg pasang naik2 sikit demi sikit, tak mampu kita elakkan sekalipun. Najib dan anwar adalah penganut tegar New World ni, ulama politik PAS hanyalah sekadar ejen penipu org Islam yg tak mampu dia sendiri sedari, tengokla kemunculan Mat Sabu dlm parti yg dikatakan Islam, semuanya dlm aturan team New World, sama juga dgn penasihat Najib spt Idris J, Anak Ong.

Aku lihat himpitan ni tak berdaya lg kita lawan kecuali terpaksa berubah ke satu tahap yg mmg mereka sudah jangka apakah yg akan kita org Islam lakukan......

Akan datang mereka akan gelarkan blog Din sbg blog ekstrim yg wajib rakyat msia hindari, sbb inspirasi dr blog ni belum mampu menyumbangkan kearah kesejahteraan negara dan dunia, yg boleh melahirkan seribu terorist.

Welcome Dajal.

#mari kita tingkatkan keikhlasan amalan kita terhadap AllahSWT semuga perjuangan kita, hidup kita dan mati kita kerana keridhaan Allah.

Bdr Jengka

....................
Reply To This Comment ...................
January 31, 2014 at 5:15 PM

@AnonymousTakperlah .... kita lakukan seikhlas dan semampu kita dan selebihnya kita berserah pada Allah ..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 5:30 PM

@AnonymousSatu pendapat yang 'FRESH' dan TEPAT. Mengikut kata Tan sri Rahim Nor kuasa BARAT mengguna 'Gelombang Hak asasi manusia' untuk menghancurkan negara kita. Sebelum ini mereka mengguna ideologi Kommunis,manipulasi matawang untuk hancur kan negara kita tapi tidak berjaya. Terang2 nampak Ahjibgor sokong New world order ini yang di bawa balik oleh JJ,agar dengan penerimaan ideologi ini Amerika akan lebih akrab dengan kita, dan secara langsung akan meningkat kan TRADE dengan Amerika yang akan bawa banyak kekayaan,dan ini akan tolong Ahjibgor mencapai wawasan dia untuk menjadi Malaysia sebagai HIGH INCOME NATION!!! Tapi sebelum ini terjadi maruah bangsa melayu dan ugama kita kena lah di gadai kan DAHULU!!

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 6:51 PM

Ya betul saudara alfie , ajib gor pi hantar JJ ke usa sebagai menteri khas untuk pelajari cara berkempen ala presiden Obama , saya rasa ajib gor perasaan dia nie mat saleh style , lagi lama saya duk tengok ajib gor dalam tv bagi ucapan atau statement lagi bodoh la bangsa kita , kalau dia x abis university , kira secara tak langsung ajib gor pakai MCE/spm/o level punya thinking la , fyi do u think tun M should make a comeback before malaysia starts to become worse , dahla ugama islam dan hak orang melayu akan lupus dan semua orang di malaysia akan di brainwash secara media untuk membuat iklan tv or documentary to be a liberal thinker

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 7:26 PM

Salam Bdr Jengka,

Apakah Kita Takut DIRI KITA dilabel sebagai Ektrimis, Waimma Terrorist hanya kerana Kita Berjuang Menyatakan kebenaran, mencari Keadilan yang Haq dan Benar..

Apakah Kita akan digelar sedemikian Hanya kerana Menuntut PM Najib Meletakkan Jawatan Undur Diri, setelah PM Najib tiada berusaha dan mengaku TIDAK MAMPU untuk melakukan apa di dalam isu Kalimah Allah? Usah kita citer bab ekonomi, kenaikan harga barangan dan perkhidmatan.. Lihat isu Kalimah Allah saja sudah cukup.. Siapa yang MELAKUKAN PENGKHIANATAN terhadap seluruh Umat Islam di Malaysia ini terlebih dulu,?

Benar, orang Kata Kalimah Allah diguna pakai di Mesir.. dan ninegara Arab Lain - Tapi saudara lihatlah keadaan di Mesir.. Kristian dan Islam yang bergolak! Liberal dan Fundemental yang berperang!

Isu Demo di Malaysia - Yang TERBESAR BERSIH- Siries 1, 2, 3 dan Nak Masok 4 pada 1 Mei 2014?

petikan wikipedia spt berikut:-

On 10 November 2007, Bersih organised the first rally with 10,000 to 40,000 turnout and held a public demonstration at Dataran Merdeka, Kuala Lumpur. Supporters of Bersih were urged to wear yellow T-shirts as a symbol of protest. The rally was often credited for the shift in political landscape in 2008 general election, when the incumbent National Front coalition failed to obtain a two-thirds supermajority for the first time since 1969.

In April 2010, the coalition was relaunched as an entirely civil society movement ("Bersih 2.0") unaffiliated to any political party. On 19 June 2011, former president of the Bar Council, Dato' Ambiga Sreenevasan became the chairperson of the coalition. In 2011 and 2012, two more rallies (Bersih 2.0 and Bersih 3.0) were organised seeing that the demands for the electoral reforms have not been met by the Electoral Commission.

Memang motif bersih mulanya ttg pilihanraya yang adil dan saksama, ( 4 Tuntutan) tetapi berikutnya 8 tuntutan dibuat.

Kerajaan Najib bagi AMARAN saja.. banyak lagi MALAS nak komen panjang2, senang kata Kalau Ada Mata Tak Mahu Melihat/Membaca, Ada Telinga Tak Mahu Dengar, Terjunlah Labu...

Isu Felda, Kita belum sentuh lagi, saudara tunggulah Nanti saya rasa saudara sendiri akan berapi2 marahkan keadaan, pemimpin dsbnya. The Clock is ticking, Time is of essence.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 7:31 PM

Saudara ALFIE,

Anda berkata BENAR, punca segala masalah BILA Jamaluddin Jarjis yang menjadi Duta Bertaraf Menteri ini cuba Bawa Ideologi KeAmerika Syarikatan nya maka Najib Boddo ikut membabi Buta macam Lembu kena cucuk hidung.

TTP Kita dah pon MENYERTAINYA dalam DIAM.. Cuma KITA masih BERDOLAK DALIH tentang Syaratnya saja.. In Principal .. Malaysia is already a Member of TTP.. JJ nie betul2 Menyusahkan Orang Melayu.. Laa Nie Pie kasi PRIMA.. Tak habis2 kasi kasi kasi Kat Kroni Jib Gor?

Apa Najib kena n voddooo dgn JJ ke? Jangan jadi pasangan HOMO dah lah.. sebab terikut Nak Jadi Populis Macam Nuar Al-Juburi...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 31, 2014 at 8:44 PM

RAHMAN YA RAHIM

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 1, 2014 at 2:36 AM

@AnonymousTun Daim pernah berkata kampen PRU13 adalah ala "Presidential American Style' di mana ia memfokus menaikkan NAMA seseorang INDIVIDUAL dari nama partinya. Maybe pertukaran tactic ini yang buat BN kalah juga.

Bagi Dr M dia sudah banyak sacrifice untuk negara,biar lah dia rehat dan buat masa ini HANYA orang Melayu sahaja yang menghormati nya. Fitnah2 pembangkang telah membuat banyak sokong nya dari orang Cina sudah berkurangan. Tapi apa pun kita TAHU Ahjibgor ini lagi teruk popularity nya dari Dr M.

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 2, 2014 at 10:58 PM

With the PM reluctant to take the bull by the horn, who needs leaders? Maybe he's waiting for another May I3 to erupt and do a Razak: call in the army and declare a state of emergency. So much for democracy!

....................
Reply To This Comment ...................
February 11, 2014 at 10:23 PM

@Anonymous

Ulama2 dan ustaz2 ade mainkan peranan mereka, cuma kita yang tak rajin nak pergi majlis ilmu atau kuliah agama.
Abaikan tanggapan kalau pergi kuliah agama, nampak sangat pengikut parti politik 'bulan mengambang' tu, padahal ada pendakwah bebas yang tak berpihak mana2, due2 die nak hentam.
Rasenye ustaz yang saya pergi kuliah haritu dah tak nampak dah masjid yang sama, ha ha, aduhh. Sebab halangan camni la suara mereka tersekat, lepas tu kita beranggapan ustaz atau pendakwah tak buat kerja.

Dunia akhir zaman:
Bila urusan agama diserahkan pada bukan ahlinya.

Post a Comment