........... Kalaulah Orang Melayu DULU Boleh Nampak Apa Yang Berlaku Sekarang ..... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kalaulah Orang Melayu DULU Boleh Nampak Apa Yang Berlaku Sekarang .....

Saturday, January 4, 201417comments

Apa masalahnya dengan orang Melayu kita ni ? Bukankah orang Melayu MAJORITI di Tanah Melayu ini ? Orang Melayu juga merupakan bumi putera Tanah Melayu. Kita begitu bermurah hati menerima kaum pendatang sebagai saudara serakyat, kita percaya akan keikhlasan kaum pendatang ini yang mahu menjadikan Tanah Melayu sebagai tanah tumpahnya darah anak dan cucu cicit mereka, percaya konon mereka mahu berhijrah .....melupakan negara asal mereka dan menjadikan Tanah Melayu sebagai negara baru buat mereka.

Bukan menjadikan Tanah Melayu sebagai negara angkat tapi satu2nya negara buat mereka....bukan sebagai rumah tumpangan tapi rumah kediaman kekal.

Tapi mereka yang asalnya pendatang ini umpama kaduk naik ke junjung, sebaik saja mendapat taraf kerakyatan yang sama dengan penduduk asal, mereka pula yang mahu mencorakkan cara kehidupan kita.

Mereka menuntut semuanya disamaratakan atas nama keadilan status mereka sebagai rakyat yang sama taraf ..... atas nama bangsa dan atas nama agama. Mereka juga rakyat Malaysia, orang Melayu yang gatal sangat nak berikan taraf kerakyatan yang SAMA, maka orang Melayu juga kenalah berkorban apa saja yang dikaitkan dengan status itu.

Apa yang orang Melayu ada, mereka juga mahukan perkara yang sama. SAMA RATA. Kalau tidak, kenapa yang gatal sangat nak berikan kerakyatan dulu ?

Apakah orang Melayu dulu sedar akan implikasinya bila sanggup memberikan taraf kerakyatan kepada kaum pendatang ini ? Apakah pada pemikiran orang Melayu dulu, kaum pendatang ini akan terhutang budi dengan kemurahan hati orang Melayu dan menjadi golongan yang sentiasa akur dan mudah mengalah, mudah berkompromi .... atas konsep orang berbudi, kita berbahasa ?

Apakah orang Melayu dulu sedar yang kaum pendatang yang diberikan ihsan kerakyatan ini akan kelak memporakperandakan status quo yang wujud ketika itu ?

Apakah orang Melayu dulu sedar yang generasi kaum pendatang itu akan kelak menjadi tuan di Tanah Melayu melalui penguasaan ekonomi dan seterusnya menjajah negara ini melalui pengaruh yang mereka ada ?

Adakah orang Melayu dulu mampu bayangkan betapa generasi mereka yang akan datang pula yang terpaksa bangkit mempertahankan maruah bangsa dari menjadi umpama melukut ditepian gantang dek sikap tamak dan kerakusan generasi pendatang yang mereka dakap waktu itu sebagai saudara senegara ?

Apakah orang Melayu dulu terlintas bahawa satu hati nanti generasi mereka terpaksa mewujudkan REZAB bagi memagari hak bangsa Melayu dari terus dicerobohi dan dimiliki oleh generasi pendatang itu ?

Apakah orang Melayu dulu rela jika satu hari nanti generasi mereka pula yang terpaksa bangkit mempertahankan maruah agama Islam di Tanah Melayu dari ancaman agama lain yang dianuti oleh kaum pendatang itu ?

Apakah orang Melayu dulu fikir hanya kerana bilangan orang Melayu itu lebih ramai, maka segalanya akan terus terjaga dan digenggam kemas atas nama majoriti ?

Apakah jika orang Melayu dulu dapat melihat semua ini bakal berlaku sebagai implikasi memberi kerakyatan kepada kaum pendatang, mereka akan teruskan juga tindakan itu ?

Jika ada generasi kaum pendatang yang marah dengan artikel ini, cuba tanyakan diri anda ...... KENAPA DIBANGKITKAN SEMUA INI ?

Dan tanyakan diri anda, apakah cara hidup anda sekarang ini merupakan cara hidup selayaknya seorang pendatang yang telah BERHIJRAH ke sebuah negara baru ?

PS - Saya hairan ..... orang Melayu Islam adalah majoriti di negara ini dan memegang tampuk pemerintahan ...... tapi untuk mempertahankan kalimah Allah pun kita tercungap2. What the hell ?

PS2 - Apakah orang Melayu dulu terfikir satu hari nanti generasi Melayu Islam akan membaca ini -

Share this article :

+ comments + 17 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
January 4, 2014 at 2:49 PM

Kita nak SALAHkan mereka juga tak boleh sbb MUNGKIN keadaan pada masa SGT BERBEZA dgn masa skrg....lagipun nak menyalahkan org yg SUDAH TIADA tak dpt nak mengubah apa2, cuma perlu kita ambil sebagai PENGAJARAN.

Malangnya, SENARIO sama berULANG, ttp skrg berkaitan dgn kuasa PEMERINTAHAN dan juga keAGAMAan......ada pihak yg MENENTANG, n ada yg hanya menjadi KALDAI/ANJING suruhan EXTREMIST KAFIRUN.

Perjuangan generasi Melayu/Islam skrg adlh memPERTAHANKAN hak pemerintahan n agama Islam di Malaysia dr diRAMPAS/diKOTORI oleh extremist2 Kristian ini supaya kita TAK DIPERSALAHKAN oleh generasi mendtg.

Tp itulah, setiap ZAMAN akan ada MELAYU KITOL yg sanggup JUAL apa shj demi KUASA....lebih malang memperGUNAkan agama ISLAM utk mengHALALkan semua tindakan extremist KRISTIAN......sbg cth, BIBLE=INJIL....apa JAHIL sgtkah mereka yg kononnya digelar ULAMA' dlm PAS ini sehinggakan BIBLE n INJIL tak dpt diBEZAkan???.....malangnya, pasti ada ILMUAN.AGAMAWAN yg mengaku TINGGI ILMU AGAMAnya akan menyokong kenyataan SESAT "ULAMA" PAS berkenaan samada scr terang2an atau senyap2.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 4, 2014 at 2:53 PM

Kaum Cina akan terus bersikap kurang ajar terhadap orang melayu dan ugama kita,dan semua nya akan bergantung se jauh mana kerajaan AH Jib Gor MEMBENARkan mereka.

Kita orang Melayu di hina kerana masih menyokong UMNO dan jadi penghalang hasrat mereka untuk jadi negara ini sebagai republik.

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 4, 2014 at 3:07 PM

Melyu dulu tiapa pengalaman berhadapan dengan kaum yahudi. Sedar-sedar, dah terperangkap dengan yahudi timur.

Tang pendatang pula, mereka tiada adab ini dalam kamus kaum mereka "masuk kandang kambing mengembek" tapi mereka "masuk kandang kambing oik! oik!". Lepas tu disondol pulak kambing tu. (peribahasa ye, bukan Melayu tu kambing).

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 4, 2014 at 3:39 PM

dear din.

org melayu dulu sedar. sbb itu hak melayu dan bumiputera dan islam dipahat dlm perlembagaan. malangnya generasi kini malu mengaku diri melayu dan lupa daratan serta liberal. sepatutnya hak kerakyatan tidak diberi pada mereka

melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 4, 2014 at 6:17 PM

UMNO kena buang najib,muhyidin dan sebahagian besar menteri yang ada pada hari ini kepada cendikiawan-cendikiawan Melayu islam Umno yang kuat imannya kepada Islam dan berpegang kuat kepada tradisi Melayu Islam kerana Melayu dan Islam berpisah tiada.BUAT PEMILIHAN SEMULA UMNO.....cari calon-calon terbaik dan kuat jati diri bukan pengampu dan pembodek.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 4, 2014 at 7:52 PM

Melayu lupa daratan...
Bila sang pempin lebih suka beralah dari menegah... Konon atas semangat perdamaian.
Bila sang rakyat yg dah hidup sedikit senang, berarak di jalan raya, konon nk menuntut keadilan, pakai topeng guy fawkes... Walhal mereka sendri tak reti asal usul si peletup parlimen britain itu.
Konon semuanya mengaku dialah yg lbh pandai dari semua dan segala...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 4, 2014 at 8:17 PM

Pemimpin-pemimpin UMNO dulu sedar akan hakikat perlunya ada biasiswa hanya untk pelajar melayu, MARA utk membantu melayu, etc. Tapi malangnya spesis Melayu yang teringin memegang tampuk pemeritahan, ingin mengambil alih tempat UMNO, mengubah segala-glanya dengan membantu mengapi-apikan hak kesamarataan dengn kaum sepet ini. Mereka inilah yang menjahanamkan apa yang telah dibina berpuluh-puluh tahun oleh UMNO. Kaum sepet tidak akan berani sekiranya tidak ada Melayu seperti Khalid Samad, Mujahid, atau NurulIzzah. Kita akan pastikan nama mereka bertiga ini terpahat dan menjadi pengaaran buat generasi Melayu akan datang. Lagi satu adakah kita benar-benar faham erti pilihanraya? Bagi saya piliharaya merupakan perkara yang tidak sepatutnya diadakan (ataupun hanya kaum bumiputra boleh mengundi) kerana ia bermakna kaum sepet boleh mengambil alih tampuk kuasa. Pilihanraya merupakan hadiah dari orang Melayu buat kaum pendatang untuk merelakan diri djajah oleh mereka yang asalnya datang dengan tongkang. Logik dan masuk akalkah?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 4, 2014 at 8:32 PM

Entahla bro.rasa sgt penat memikirkn benda-benda ni sume.sedih teramat.dgn melayu yg dah takde jati diri.kaum pendatang yg langsung tak sedar diri.ya Allah engkau peliharalah bumi bertuah ini ya allah.berilah rahmat dn kasih sayangMu yaAllah.takut sungguh dgn keadaan sekarang ni bro.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 4, 2014 at 8:36 PM

Din,
Yang mengecewakan dan menghairankan kita, kenapa pemimpin2 yang memegang kuasa jadi bacol ?
Kenapa takut sangat nak gunakan kuasa ?
Kenapa teragak-agak nak ambil tindakan ?
Kan undang2 dah ada. Kenapa tak di gunakan ?

Takkan lah pemimpin2 kerajaan sekarang tak terfikir, kalau pembangkang lah yang memerintah kerajaan, the moment mereka dapat kuasa, mereka tidak akan membuang masa, tidak akan teragak-agak menggunakan sepenuhnya segala undang2 yang ada.

Adakah Telor pemimpin2 kerajaan dah kena pegang ? Siapa yang pegang ? ATAU Adakah pemimpin2 kerajaan sedang bercatur menggunakan rakyat ? Iaitu memang mengharapkan rakyat/pawn mulakan pergaduhan, mulakan tumpahan darah/berbunuhan, kemudian kejadian2 itu digunakan sebagai sebab/alasan untuk bertindak.



....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 4, 2014 at 9:47 PM

Cibai punya cina..... Sudah org iktiraf jd rakyat negara ini nak tunjuk sombong pulak....
Cibai la lu

....................
Reply To This Comment ...................
January 4, 2014 at 9:51 PM

Ada TIGA sebab utama keadaan melayu semakin terhimpit, cina naik tocang, keling mabuk todi nak mengajar melayu cara memerintah...
Pertama sebab anwar aljuburi kemaruk nak jadi PM, digadaikan semua khazanah bangsa kpd Yahudi dan DAPig.
Kedua, PAS yang terdiri dari para bahalol yang mudah diperguna oleh DAPig dan PKR untuk memerangi melayu sendiri.
Ketiga, (but not least) ialah kerana kelemahan pemerintahan Najib & Pak Lah serta ketololan kabinet Najib dan Barisan pemuda umno yang sentiasa tidak dapat mengesan dimana kelemahan sendiri dan dimana kekuatan lawan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 4, 2014 at 11:39 PM

@nonbalSebab ke empat: ada nya klon Aljubs, KJ , dalam UMNO yang aktif memPRkan UMNO dari dalam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 4, 2014 at 11:57 PM

Bangsa Melayu pernah kuat,
Buka tanah guna tulang empat kerat,
Masih sempat berbini empat,
Tongkat Ali jamu khasiat.

Bangsa Melayu pernah digentar,
Ular, harimau ditepuk tampar,
Kerisnya bisa, silatnya gempar,
Amuk Melayu, bumi bergegar.

Orang Melayu pernah gagah,
Berkaki ayam, hutan diredah,
Pernah cuba diganyang penjajah,
Melayu mengamuk, jihad sabilillah!!

Bangsa Melayu pernah berdaulat,
Terbilang merata, kesultanannya hebat,
Tujuh bangsa penjajah cuba menempat,
Dengan kudrat semua dihambat!!

Bangsa Melayu bangsa keramat,
Nabi SAW pernah beri amanat,
Buat dakwah, nun di bumi berekat,
Di akhir masa, ramai wali hebat.

Bangsa Melayu bangsa hikmat,
Sejarah Melayu tertera riwayat,
Nabi SAW pernah beri alamat,
Raja Melaka mendapat hidayat.

Bangsa Melayu tak makan saman,
Agama dijunjung zaman-berzaman,
Wali Melayu penuh kehebatan,
Karamah, barakah, jadi pakaian.

Bangsa Melayu penuh daulah,
Halusi sahaja kisah sejarah,
‘Wa’ad’ Melayu jangan disanggah,
Sanggah wa’ad, mendapat ‘tulah’.

Tanah Melayu pernah berekat,
Raja dan rakyat sentiasa muafakat,
Alim-ulamak mendapat tempat,
Bumi bertuah, terbilang sejagat.

Bumi Melayu pernah berekat,
Tempat tumpuan ulamak sejagat,
Madrasah & pondok merata tempat,
Menjana insan unggul dan hikmat.

Tanah Melayu intinya hebat,
Bumi zuriat Nabi, itulah kudrat,
Kesultanan Melayu hampir padat,
Pancaran Nabi SAW, penuh keramat.

Bumi Melayu pernah terbilang,
Sejarah rajanya penuh gemilang,
Turunan penjajah, entah mana
menghilang,
Turunan Raja Melaka, tetap ditatang.

Melayu pernah berilmu dan berbudaya,
Beribu manuskripnya tersimpan merata,
Dikaji selidik sarjana sedunia,
Kalau sangsi, tanyalah Arkib Negara.

Bangsa Melayu halus seninya,
Hayati warisan persuratannya,
Syair seloka sungguh indahnya,
Pertukangan, sulaman, tiada taranya.

Berkurun Melayu junjung agama,
Adat dijaga bersama-sama,
Bangsa Melayu harum namanya,
Rahmat Allah dimana jua.

Bangsa Melayu usah alpa,
Warisan bangsa bukan sehari dua,
Pusaka Melayu enam kurun lamanya,
Menyimpan sejarah nenek moyang kita.

Orang Melayu usah goyah,
Propaganda bohong supaya kita melatah,
Ungkapan ‘Melayu lemah’ semata tohmah,
Strategi musuh menebar fitnah.

Sejarah Melayu sebenarnya hebat,
Namun dicemar Inggeris keparat,
Propaganda bohong itulah hakikat,
Namun Melayu termasuk jerat.

Jatidiri Melayu sebenarnya kuat,
Bangsa Melayu sebenarnya berdaulat,
Silap Melayu membuang adat,
Silap rajanya membuang muafakat.

Bukan baru musibah Melayu,
Telah bermula sekurun nan lalu,
Serangan musuhnya bertalu-talu,
Sehingga bangsa menjadi terkedu.

Melayu mula ditimpa musibah,
Pabila Inggeris datang menjajah,
Adat dibuang, agama di sanggah,
Akhirnya Melayu, mendapat ‘tulah’.

Sekian lama Melayu jadi sasaran,
Sejarah, jatidirinya jadi serangan,
Musuh luar dan musuh dalaman,
Mungkinkah tersirat suatu ramalan?

Melayu kini resah gelisah,
Namun jelas hakikat sejarah,
Mungkinkah tersirat, sebalik musibah,
Melayu pencetus kebangkitan ummah?

Ingatlah pesanan junjungan Rasulullah SAW,
Panji hitam dari timur, bumi karamah,
Bangsa Melayu usah menyerah,
Cari kekuatan dari sejarah.

Sejarah Melayu sebenarnya hebat,
Jatidiri Melayu sebenarnya kuat,
Bumi ahlul-bait itulah kudrat,
Umarak ulamak kuncinya terletak!

Laksamana Hang Tuah gagah orangnya,
Berguru, bertarikat, berisi dirinya,
Jangan perlekeh riwayat firasatnya
‘Takkan Melayu hilang didunia’!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 5, 2014 at 11:44 PM

MELAYU AYU LAYU AKHIRNYA@Anonymous

....................
Reply To This Comment ...................
January 7, 2014 at 4:01 PM

siapa yg gadai tanah tanah melayu kpd cina?
so, fikir fikirkan.


....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 7, 2014 at 11:54 PM

orang melayu sekarang ramai tak kenal diri. Lupa diri pun banyak.
org dulu semua pegang Quran je satu. Nak bakar Quran jauh sekali.
Melayu sekarang bro tengok kat Terengganu beratus kilo diorang bakar.
Melayu sekarang banyak ikut kitab. Takyah sedih2 sangat, itu kesilapan kebanyakan melayu sekarang dari pemimpin hingga rakyat bawah.
Kebanyakan hilang dan tak ikut pedoman AlQuran.
Tak caya cuba pandang cerita Quran, kebanyakan umat2 dahulu yg dihancurkan Allah adalah dari kalangan mereka yg mendustakan Kitab2 yg diturunkan Allah. Melayu hari ni termasuk dlm golongan tu. Bukan salah org dulu. Diorang dah tinggalkan Quran yg sempurna utk anak cucu. Hanya melayu sekarang je yg pandai2 pegi ubah Quran.
Ini akibat yg perlu melayu tanggung. Tak dibalas suatu apa pun melainkan perbuatan diri sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 11, 2014 at 4:06 PM

hakikatnya melayu sekarang sudah terlalu kurang islamnya,tidak solat,tidak puasa,kaki nombor,kaki perempuan..semua dianggap biasa..

Post a Comment