........... Gantung Tugas Pegawai Jais - KJ SOKONG Hannah Yeoh ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Gantung Tugas Pegawai Jais - KJ SOKONG Hannah Yeoh ?

Sunday, January 5, 201412comments


Diatas saya ambil dari Tweeter Khairy Jamaluddin yang telah meRETWEET  mesej Hannah Yeoh yang jika diterjemahkan berbunyi -

MB Selangor harus menggantung tugas pegawai Jais yang memberi arahan serbuan ke atas BSM tanpa restu kerajaan negeri.  Alkitab yang dirampas perlu dikembalikan.

Biasanya kalau seseorang itu meretweet mesej orang lain tanpa disusuli komen, ia bermakna dia SOKONG dan SETUJU dengan apa yang ditulis.

Sebenarnya sokongan dari KJ terhadap kenyataan Hannah itu tidaklah memeranjatkan. Selama inipun, KJ tidak pernah nyatakan pendiriannya dalam isu kalimah Allah. KJ juga tidak pernah bersuara sepanjang isu kalimah Allah diperdebatkan, baik semasa proses Rayuan dijalankan ataupun sewaktu isu ini diperhangatkan oleh Lim Guan Eng tahun lepas.

Bagaimana pula dengan penglibatan isterinya Nori Abdullah dengan NGO Sisters In Islam ? ( KLiK )

Amacam Pemuda Umno ? Apa pandangan anda tentang pendirian Ketua anda dalam isu ini ?

PS - Baca juga - Kalimah Allah - Antara Pemuda Umno Dan Pemuda Pas, Siapa Yang Takde Telur ?

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 5, 2014 at 11:57 PM

ala apa nak heran, dia pun ngaku rai krismas.. Melayu islam moden la katakan...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 6, 2014 at 12:15 AM

Si kitol barua maaf ya terkasar bahasa

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
January 6, 2014 at 12:16 AM

kan KJ dah ngaku dia LIBERALIST yg PROGRESIF....tak LIFESTYLE nak berjuang utk agama2 ni..relaks la brader.....brader rileks, hal kecik je ni
lagipun KJ ada Regina yg CUN MALATOP n BAIK PUNYEEEE!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
hassan
January 6, 2014 at 12:18 AM

perangi siapa saja......yang menentang JAIS

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 6, 2014 at 12:40 AM

Nanti discuss over cigar meeting y'all.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 6, 2014 at 12:45 AM

Din, ko ni pun satu la.....ko lupa ke yang KJ kena jaga jugak hati Regina Lee.....lagipun KJ yang kita kenali suka sangat playsafe terutamanya jika timbul isu yang berkaitan melayu atau Islam.

Marina Mahathir mempunyai corak pemikiran yang jauh berbeza daripada ayahandanya. Marina juga merupakan ahli MKPN yang dilantik oleh Najib. Saya harap Marina sedar bahawa tindakan beliau yang menyebelahi pihak gereja adalah satu kesilapan besar dan boleh mengundang kemarahan umat Islam.

Cuba bayangkan suatu masa akan datang....sebagai contoh Pasaraya Ahmad atau Restoran Mohamad yang namanya berunsur Islamik, tetapi pemilik sebenarnya adalah orang bukan Islam. Kekeliruan pasti akan wujud selagi kita tak buat "hakcipta terpelihara" ke atas nama-nama yang berunsur Islamik lebih-lebih lagi kalimah Allah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 6, 2014 at 10:27 AM

PAS dan pemimpin2 umno yang lifestyle hanya berdiam diri...semua tak guna!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 6, 2014 at 11:29 AM

Berfikir luar kotak... ada blogger yang mengandaikan isu rampasan alkitab oleh jais adalah strategi dan perancangan puak PR untuk mengenakan UMNO dan Sultan Selangor dan umumnya umat islam di Malaysia. Atas arahan siapa jais menyerbu? atas maklumat siapa jais tahu alkitab melayu sedia untuk diedarkan? kenapa exco yang bertanggungjawab keatas jais tidak tahu menahu? adakah tak tahunya penuh dgn muslihat? kenapa kitab melayu dan iban sahaja ditemui? kadazan, murut dll tidak? apakah ada kaitan dgn pengempuran dap untuk menguasai sarawak?... PAS selangor seperti biasa... menurut dan mengikut seperti sibengap melihat program dlm komputer... tak tahu apa-2. Kebodohan dan sikap mudah disogok pemimpin PAS membolehkan DAP merangka satu konspirasi untuk mencemarkan nama JAIS serta umat islam..... tentunya gagal tanpa kerjasama pengkhianat dalaman...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 6, 2014 at 3:30 PM

Salam,
Baru lepas pau dan pemilihan umno. Semua yg pemimpin buat bermakna ahli sokong. Kj menang besar. Maknanya memang pemuda umno sokong hanna yeoh. Maki aje pegawai jais tu. Org pas juga. Pemuda umno jgn harapla. Mulut fathul bari pun macam tengah kunyah chewgam penuh mulut

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 6, 2014 at 4:07 PM

APA NAK DI HARAP PADA PEMUDA UMNO.............GONE WITH THE WIND.
DAH TIADA NYAWA.

....................
Reply To This Comment ...................
January 6, 2014 at 4:11 PM

aah...jika KJ sokong, masuk perangkap lah dia... kemudian siapa berkuasa ? tak gitu DT ?

nanti annie boleh selesaikan....

....................
Reply To This Comment ...................
January 6, 2014 at 5:17 PM

Tak Lifestyle Kalimah-Kalimah Allah ni.Baik pakai seluar ketat carrot cut sambil pegang handbag Channel ambik gambar masuk instagram.Baru ada stylelah...!!!

PtuiiiHHHH...!!!

Post a Comment