........... Gambar Najib Dan Rosmah Di Satu Majlis Perasmian | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Gambar Najib Dan Rosmah Di Satu Majlis Perasmian

Sunday, January 19, 201419comments


NAJIB Tun Razak dan isteri, Rosmah Mansor bersama para penerima anugerah serta tokoh dalam Majlis Perasmian Hari Penjaja dan Peniaga Kecil Peringkat Kebangsaan di Dataran Senawang, Negeri Sembilan, semalam. Turut kelihatan Hasan Malek (barisan kedua, tengah) dan di kirinya, Mohamad Hasan. - MINGGUAN/ABD. RAZAK AID

Sumber dari Utusan - Jangan cari jalan mudah - Najib.

Share this article :

+ comments + 19 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 9:59 PM

Bro Din,

Si FLOP ni satu hal. Tapi yang buat den panas yang diri tengah-tengah tu. Port baik punyaaa!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 10:03 PM

Apa pun event mesti ada kak mah ek... Pening arrr

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 10:20 PM

Apasal najib posing mcm pondan jer?

....................
Reply To This Comment ...................
January 19, 2014 at 10:37 PM

saya takkata apapun ! saja nak tengok ada sesiapa komen tak :))

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 10:49 PM

Assalam Din,

Macam2 topik diketengahkan berkaitan dengan kerajaan kerajaan sekarang dan paling tepat berkaitan dengan Dato Sri Najib, presiden parti terbesar melayu, pengerusi barisan nasional merangkap Perdana Menteri dan menteri kewangan dan belum ditambah pengerusi itu dan ini didalam struktur organisasi kerjaan.

Aku tak mahu nak tambah apa yang kau dan nyatakan dalam blog ini cuma aku nak sentuh berkaitan dengan perkara yang tun mahathir penah sebut, melayu ni kebanyakkannya politiknya berdasarkan emosi dan bukan dengan akal waras.

Oleh kerana itu kita boleh lihat bagaimana orang melayu bertindak untuk menangani masalah yang timbul hari demi hari bersangkutan dengan soal akidah, kalimah Allah, kenaikkan kos sara hidup, kebiadapan bangsa mata sepet, maruah parti dan sebagainya. Semua pakat menyalak menjerit dijalanan, media maya, press conference, kenyataan akbar dan tak kurang juga tunjuk perasaan.

Cuba direnung kembali masalah ini semua berpunca daripada siapa? Aku, kau, rakyat semua, bangsa mata sepet, paderi yang rasa dimuliakan atau siapa? Tahu dan sedarkah kita bahawa, segala mak nenek masalah yang timbul sekaranag ini adalah berpunca tak lain daripada pemimpin yang kita pilih sebagai pemimpin aka perdana menteri. Dah tahu? Abih duk buat apa kita la ni, kita duk menyalak macam mana pun bukan dia duk dengar melainkan penasihatnya yang bagitau.

Sampai bila kita nak jadi macam orang tak cerdik? Kena tunggu sampai PRU 14 kita bagi pelingkup UMNO? Lepas tu? Kita nak jadi apa? Rasa-rasanya kalau Lim Guang dng kita pilih jadi PM dalam PRU 14 ni menangis tak berlagu lah kita , lihat je lah keletahnya bila la ni duk perintah Pulau Pinang.

Jadi nak buat macam mana ni? Kita kena pertahankan UMNO faham tak? Pertahankan UMNO dan bukanya pemimpin UMNO yang tak selari dengan perjuangan asal. UMNO tak salah, pemimpin yang mengemudi yang bersalah. Kita kena ajar pemimpin kita yang dah tak sedar diri yang kedudukkanya itu adalah amanah yang kita berikan, bukannya nak buat suka hati pak sedara bini anak tiri mak mertua dia je nak buat apa dengan ungkapan "RAKYAT HARUS BERSYUKUR" sebelum nak suruh orang bersyukur diri sendiri yang kena bersyukur dulu sebab duk di jawatan tu.

Macam mana nak diajar pemimpin UMNO kita sekarang ni? Gunakan kuasa kita sebagai rakyat, ikut lunas undang-undang jangan duk buat merapu. Cuba semua NGO melayu ka, persatuan perjuangan melayu, orang melayu perseorangan kita ramai-ramai buat laporan polis dan juga sprm keatas Perdana Menteri sendiri kerana :-

1) Membuat keputusan dan tindakkan yang memudaratkan rakyat dan negara apabila membelanjakan duit kerajaan sebanyak RM 7.2 billion kepada pihak perunding yang tidak membawa menafaat secara langsung kepada rakyat tetapi lebih kepada sifat kepentingan diri. teraju, pemandu, 1MDB, 1M4U dan ntah apa lagi (Agak2 nya dengan duit sebanyak ni, sedikit sebanyak boleh ke kos sara hidup dikurangkan untuk membantu rakyat? )

2) Membuat keputusan dan perundingan dengan pihak agama kristian dengan membelakangkan perlembagaan nrgara dan juga undang-undang/enakmen/akta berkaitan terjemahan bibile ke dalam bahasa mmelayu dengan menggunakan kalimah allah.

3) tidak mengambil tindakan sewajarnya terhadap pihak yang mempertikaikan agama islam (berbagai isu) di negara ini.

4)Tidak mengambil tindakkan sewajarnya keatas pihak yang mempertikaikan raja-raja melayu.

Agak2nya kalau sampai 1,000 repot polis dan sprm dibuat, Dato Seri najib akan peduli tak? Kita bukan tak hormatkan pemimpin, tetapi kita tak perlu pemimpin yang hanya memikirkan dirinya sahaja yang betul. Kita mahu pemimpin melayu dan UMNO kembali kelandasan yang betul. Kalau dah tak mampu meminpin lebih baik undur diri.

Sekiranya perkara ini dilaksanakan, insyaallah pemimpin sekarang akan sedar akan kuasa rakyat terhadap dirinya yang diminta memenuhi tanggungjawabnya selaras dengan perlembagaan negara. tak payah demo, tak payah kita nak memendam rasa menahan seksa jiwa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2014 at 11:43 PM

Lemah semangat sejak kena kutuk oleh rakyat Malaysia dan di ketawa oleh seluruh dunia..

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
January 19, 2014 at 11:48 PM

@Anonymousa-ah la.... saya pun baru perasan ! OMG !!

....................
Reply To This Comment ...................
January 19, 2014 at 11:48 PM

@Anonymousnajib lemah semangat ? Boleh baca dari gambar itu ?

....................
Reply To This Comment ...................
January 19, 2014 at 11:52 PM

@AnonymousBuat repot polis terhadap Najib ?

Mukadimah ok, tapi part punchline tu saya rasa payah sikit nak diterima umum.

Polis pun tak terasa nak buat apa kalau kita buat repot

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 20, 2014 at 12:09 AM

salam,

bila melihat gambar di atas teringat beberapa tahun dahulu, saya berulang alik dari rompin melalui pekan. saya selalu melihat poster , banner, bilboard yg terdapat di pekan. terperasan ada gambar kak mah di hadapan dan lebih besar daripada perdana menteri malaysia dalam satu bilboard yg besar. pernah komen dalam blog bro din. berdasarkan gambar, kalu saya bukan rakyat malaysia, saya akan katakan yg berbaju biru adalah big boss. sebab saya katakan begitu kerana boss saya pompuan dan kecil orangnya, bila bergambar, gitu lah keadaannya. menteri pun kena tolak ke tepi. sapa yang besar di antara menteri besar, menteri kabinet yang angkat sumpah di hadapan yam tuan besar dan agong atau wanita yg suaminya angkat sumpah di hadapan agong. nampak gayanya perut dan sanggul kak mah yang lebih besar . jaga bro, lepas ni ada pembela kak mah menyerang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 20, 2014 at 12:43 AM

Salam Din,Din nak buek report polis ker,tentang 4 perkara di atas.Alamatnya, tak nampak balai polis ler, duk pusing2 merata pekan selama 1 hari.Balai polis dah di pasangnya pagar keliling (mandrem).

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 20, 2014 at 1:56 AM

Salam Din,

Dulu zaman pemerintahan Dr Mahathir,senang rakyat faham.Dasar penswastaan,negara perindustrian,ASB,KWSP,Dasar pendidikan,industri pelancongan,MSC dan banyak lagi tak terkira.Era pentakbiran kerajaan sekarang membuatkan aku jadi blurr.Mula Pemandu,Consultant fee,Brim,krim,klim dan segala mak nenek m di hujungnya.Kemudian pelabur di Bettersea,O&G di kanada,FGV,.Lepas tu,tiba2 nak jadi negara maju berpendapatan tinggi dan rasionalisasi subsidi,terus shj aku pengsan sebab pening melampau. Tak tahu yang mana kepala, yang mana ekor...segala mak nenek dasar kerajaan sekarang nieFeel rakyat dah lemau,tapi bercita2 tinggi.Ajaib sekali..

....................
Reply To This Comment ...................
January 20, 2014 at 2:08 AM

hmmm .... macam2 korang boleh bercerita dari gambar di atas , ek :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 20, 2014 at 10:12 AM

kalulah betul rosmah dgn hassan malek ni bersaudara(waghih), jelaslah memang najib lemau sebagai PM, din aku dgr najib kena boo kat stadium bt jalil ptg semalam, ramai penonton bangsa mata sepet semalam aku tengok dlm tv.
Aku harap jantan dan ego najib bertunas kembali sbg keturunan bugis lamo dgn bukti real didepan dia di anjingkan oleh china, harap2la, takpun tertiarap hehe..

dr gambar atas aku dok perati hidung hassan malek dgn hidung rosmah mcm dr acuan yg samo jer, begitu juga kalu ada isa samad, mcm sama je, hehehe..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 20, 2014 at 10:19 AM

aku takkan keluar bagi undi pada Pru akan datang selagi ko tak resign Najib oii
undi aku hanya layak kepada yg layak digelar pemimpin sahaja..
ko terlalu lemah dan telah melukakan hati orang melayu atas pagar seperti aku..

....................
Reply To This Comment ...................
January 20, 2014 at 11:55 AM

Banyak komen yang tidak ada kaitan langsung dengan gambar terutama menyentuh kangkung. yang saya padamkan.

Sebenarnya saya nak lihat respon spontan dari pembaca tentang Najib Rosmah.

TerimaKasih !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 20, 2014 at 12:04 PM

Din,

Ingat rakyat kena bersyukur mempunyai kerajaan dan Pee M yang amat prihatin. Alhamdulilah telah selamat menadah tangan menerima RM 100 bantuan persekolahan anak daripada pihak sekolah yang diamanahkan oleh kerajaan yang prihatin.

Penghujung tahun lalu belanja RM 500 untuk persiapan anak ke sekolah rendah dan agama. Kerajaan prihatin telah memberikan pendidikkan percuma bagi sekolah rendah tapi bagi sekolah intergrasi kafa kena bayar yuran dan buku berjumlah RM 491. Bab agama ini kerajaan prihatin belum sampai seru lagi din.

Berbalik soal bantuan persekolah kerajaan prihatin sebelum mendapat RM 100, awal-awal lagi pihak sekolah dah minta bayar RM 50 utk PIBG dan RM 12 untuk penyelengaraan tandas (Aik... Sekolah tandas pun kena bayar ek? Tetapi bersyukurlah sebab bayaran tidak mengikut tahap KLCC atau shopping mall yang lain hatta tandas DBKL cuma sekadar RM 0.04 sen buat setiap hari sebanyak 290 hari persekolahan 2014. Bukankah murah giler tu berbanding tandas yang diluar dan kita harus bersyukur dengan kerajaan yang prihatin ini.

Jadik, lebih kurang RM 100 ditolak yuran PIBG dan tandas adalah baki dalam RM 38 untuk beli baju dan seluar sukan cop sekolah, buku kerja, duit bas sekolah dan lain-lain. Cuma terkilan masih tak mampu nak beli sayur kangkung untuk masak belacan, lemak, kari dan rendang demi menyahut seruan kerajaan perihatin yang amat kita banggakan. Namun kita harus bersyukur kerana kerajaan perihatin telah berusaha untuk membelanjakan RM 7.2 bilion untuk memastikan perancangan bantuan persekolahan RM 100 terlaksana dengan jayanya. Rakyat harus bersyukur dengan keprihatinan Pee M dan kerajaan dan semoga Allah jua yang membalas segala jasa baik Pee M dan kerajaan perihatin dan tidak kurang juga terimakasih keatas isteri Pee M iaitu datin Seri Rosmah menjayakan inspirasi Permataku dengan peruntukkan sebegitu kecil bagi merialisasikan bantuan persekolahan ini. Tidakkah kita ingin merakan ucapan khas ini buat Datin Seri Rosmah yang begitu tinggi nilai perihatinnya terhadap anak-anak kita semua. Syabas dan teruskan usaha murni ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 20, 2014 at 8:18 PM

@AnonymousNajAib?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 20, 2014 at 10:50 PM

Ingatkan rosmah dalam perjalanan ke Stockholm.

Post a Comment