........... Comango NGO Haram ! Hahahaha .... Bersih 3.0 Pun NGO Haram ! Hahahahaha .... Syiah Pun Haram ! Hahahahaha ... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Comango NGO Haram ! Hahahaha .... Bersih 3.0 Pun NGO Haram ! Hahahahaha .... Syiah Pun Haram ! Hahahahaha ...

Thursday, January 9, 201410comments

KUALA LUMPUR 8 Jan. - Kementerian Dalam Negeri mengesahkan Gabungan NGO-NGO Hak Asasi Manusia (Comango) sebagai gabungan pertubuhan yang tidak berdaftar di bawah Akta Pertubuhan 1966 (Akta 335).

Ketua Setiausahanya, Datuk Mohamad Khalid Shariff berkata, pengesahan itu dibuat berdasarkan semakan rekod oleh Pendaftar Pertubuhan (ROS).

Beliau memberitahu, sebahagian besar daripada 54 pertubuhan yang menganggotai gabungan itu merupakan pertubuhan bukan berasaskan Islam dan hanya 15 sahaja yang berdaftar dengan ROS.

"Setiap pertubuhan yang hendak menjalankan aktiviti secara sah di dalam negara ini hendaklah berdaftar dengan ROS seperti yang ditetapkan di bawah Seksyen 7 Akta Pertubuhan 1966.

"Mana-mana pertubuhan yang tidak memenuhi keperluan seksyen tersebut boleh diambil tindakan sebagai pertubuhan yang tidak berdaftar dan menyalahi undang-undang di bawah Seksyen 41(1)(b) akta tersebut," katanya dalam kenyataan di sini hari ini. -
UTUSAN.

Maknakata, Comango adalah satu gabungan Ngo Haram ? Hahahahaha ...... Haraaaam ...... 

Ini bukti Gred A atau Gred B ?


BERSIH 3.0 yang kononnya terdiri dari 81 NGO tapi hasil semakan didapati 60 darinya tidak berdaftar ( KLiK )  juga adalah Haram ....... Hahahahahaha ........ Haraaaaam ....

PUTRAJAYA, 6 Jan (Bernama) -- Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Mohamed Azmin Ali dan Ketua Cabang PKR Rembau Badrul Hisham Shaharin atau 'Chegubard', hari ini berjaya dalam permohonan mereka untuk mengetepikan Perintah Mahkamah Majistret yang melarang perhimpunan Bersih 3.0 diadakan di Dataran Merdeka pada 28 April 2012.
 

Hahahahaha ..... Bersih 3.0 Haram ? Hahahahaha ......


Syiah pun dikatakan Haram kan ? Bukti Gred A lagi ....... 

Ada apa2 tindakan ?

Share this article :

+ comments + 10 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 9, 2014 at 4:46 PM

Setakat air liur, hakim tak perasan langsung. Bukti gred a tak ada bunyi dah. Masuk dlm lubang jubur zahid. Ckp nak bodek ahli umno. Ckp je la, ahli umno memang suka dengar bunyi tin kosong. Lagi kuat bunyi ting kosong, lagi kuat mereka mereka sokong. Semua beri sokongan padu 90 % bhgn sokong. Pemimpin umno suka bunyi kuat, ahli suka dgr

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 9, 2014 at 5:13 PM

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA apa pun tak boleh! Menteri KDN sorg tu masa pemilihan ja nampak taring! Dah menang aku tak nampak dah!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 9, 2014 at 5:24 PM

SUARAM yang dah banyak kali buat fitnah tapi kerajaan masih wat rileks jer.
SAMM yang kerap mengadakan perhimpunan haram, takde tindakan pun.
Makanya, pertubuhan haram kat Malaysia ni banyak, tapi mereka masih tetap beroperasi macam biasa.

....................
Reply To This Comment ...................
January 9, 2014 at 5:26 PM

DT, sekarang dah tak kisah halal atau haram. Kalau kita, melayu terjerit-jerit pun, buang stim je...

Dengar kata Sel nak tubuh Polis Syariah. Berfungsi ke nanti ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 9, 2014 at 5:42 PM

Kan Ahjib bersepupu dgan Hisham... Kalu Hisham kakey amaran, Ahjib tu kaki 'haram' jak... Tindakan jangan haraplah!

Pada pendapat aku, Ahjib nih mungkin muqadam atau ikra pun tarak lepas punyer!

Harap gaji jak mahal, otak taraf ciput jak!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 9, 2014 at 6:13 PM

TINDAKAN?.... TARAK

MENTERI KDN TIN KOSONG

PM TONG DRUM KOSONG

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 9, 2014 at 7:32 PM

hantulah kdn bersama menteri dan kerajaannya.
tiada maknaya status haram atau sah!
bersih 3.0 jelas tidak berdaftar dgn ros, tetapi apabila bersih 3.0 buat onar dan depan mata langgar undang2, kdn dan kjaan tetap juga kalah bila naik mahkamah.
jelas kapir kristan dan DAP kesayang PAS melanggar perintah mahkamah, tapi kdn tetap tidak mampu buat apa2.
kerajaan, nama sahaja kerajaan, tapi yg berkuasa dan berbuat sesuka hati adalah puak kafir, DAP kesayangan PAS, islam Liberal pr, syiah dll. sejak ISA mansuh,
kjaan tak ada apa dgn undang2.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 9, 2014 at 9:23 PM

Tak faham si Ah Jib Gor our FORMER PRIME MINISTER ni,zaman dia jadi PM semua pertubuhan HARAM berleluasa activity mereka. BERSIH kata HARAM siapa pun tak kena tangkap, COMANGO pun HARAM tapi ahli mereka macam Marina Mahathir jadi kan penasihat dia di NUCC. Pergunaan kalimah Allah di HARAMkan di guna oleh kristian tapi mereka di biarkan,penceroboh HARAM Lahat datu pun hingga sekarang tak dengar cerita. Office bearer DAP pun di consider HARAM oleh ROS tapi Guan Eng masih berkuasa. Apa lah nak jadi dengan Ah Jib Gor the FORMER PRIME MINSTER ni?

Alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 9, 2014 at 9:40 PM

Yang pelik bin Ajaibnya yang memerintah diketuai oleh parti melayu islam, yang duduk dijawatan tinggi pembuat dasar dan undang2 juga majoriti melayu islam, yang duk di jawatan ketua2 pengarah dan KSU juga majoriti melayu islam, yang kena balun selalu pun melayu islam, yang banyak buat onar pendokong kepentingan bukan melayu islam pun melayu islam. Bangsa lain yang jenisnya tak disebut langsung dalam perlembagaan duk melagakan dan gelak.

Pelik dan ajaib juga pihak yang mempunyai kuasa sering membuat PC menerangkan kesalahan itu ini dan boleh dikenakan tindakan itu ini tapi sudahnya apa pun tak buat. Utk apa? Untuk nama? Utk tunjuk buat kerja? Untuk tunjuk bijak? Sebaliknya menunjukkan sifat yang sebaliknya.

Kita pening lihat setong dram amaran dikeluarkan tapi sudahnya kena gelak. Kita lihat ROS dengan DAP akhirnya sehingga kini kena gelak juga. Tak boleh ke buat kerja diam2 bila dah ambil tindakan sewajarnya baru buat PC. KDN banyak dah pung pang sana sini bab syiah dan jangan lupa bab lahad datu yg kononnya dalang dari pembangkang dah dikenal pasti dan akan di ambil tindakkan dalam tempoh terdekat, tapi sehingga kini pun abuk pun tarak.

Inilah dia tranformasi endless posibilities 1 Malaysia Yang terhebat.

adios amigos la najib... Boring la..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 10, 2014 at 9:10 AM

MELAYU MUDAH LUPA. DAN MELAYU DILUPAKAN. PADAN MUKA MELAYU.

Post a Comment