........... TPM kata MB Kena Prihatin Pandangan Rakyat ... hmmmmm ... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

TPM kata MB Kena Prihatin Pandangan Rakyat ... hmmmmm ...

Sunday, December 1, 201320comments


"Saya fikir dalam soal kenaikan gaji ini, sepatutnya PKR sama ada pemimpin atau penasihat umum mereka mesti responsif kepada pandangan rakyat di Selangor.

"Umum mengatakan bahawa mereka rasa kenaikan itu agak luar biasa dan berlebihan serta tidak sesuai, sepatutnya Menteri Besar selaku ketua kerajaan negeri... mesti respons dan mengambil kira perkara ini sebab kuasa ada di tangan beliau, takkanlah dia tidak boleh buat keputusan dan nak bertegas dengan perkara itu kerana duit yang nak bayar gaji itu duit rakyat," 

"Saya rasa kalau beliau seorang Menteri Besar yang prihatin masalah negeri dan pandangan rakyat, beliau harus respons segera, bagi saya setiap imbangan perlu berpada-pada dan tidak melampau sangat,"- TMI.


Hmmmmm .......ada sesiapa nak komen ?

Nak tengok reaksi pembaca2 DT satu kepala tak .....

Share this article :

+ comments + 20 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2013 at 4:50 AM

Yalah tu, macam AHJIBGOR yang responsif kepada pandangan rakyat ! 7.2billion punahsihat ? sekolah cina ? bini dia ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2013 at 4:56 AM

Kerajaan BN tak ada duit nak buat kenaikan gaji sampai 300% macam Kerajaan Negeri Selangor... Kerajaan Negeri pulak tengok Kerajaan BN nak kasi naik itu naik ini, jadi apa2 pon, dia naikkan lah gaji pemimpin pembangkang dulu.. apa2 pon Adun & wakil rakyat drp BN pon sama jugak dapat.

Nanti semua org berebut nak jadi calon kat negeri selangor sebab gaji mahal!!! Berbaloi jadi Wakil Rakyat...

Kerajaan BN tak mampu dan tak akan buat sesuatu, kerna naikkan gaji wakil rakyat maknanya gaji kakitangan awam nak kena naik jugak.. barang akan terus meningkat naik...

Manifesto Bukan Janji, jadi tak payah tunaikan... Kerajaan BN Najib kata Manifesto Aku Janji.. setakat nie buat ala kadar aje hasilnya tak seberapa..

Pokokny dua2 nie pon sama saje lah.. itulah sebabnya pengundi berkecamuk sekarang, berombak2... pru 11 pengundi pantai timor terengganu buat tsunami...pru12 dulu pengundi india buat tsunami, pru 13 pengundi cina buat tsunami.. jadi tak mustahil pru 14 nnt pengundi melayu buat tsunami... jatuhlah kerajaan BN... waktu tu samarata kot or melayu betul2 kuat di bawah pas or pkr..

pada pru 15 barulah orang melayu bersatu balik di bawah umno/bn... jadi pokok pangkalnya nak kena jatuh dulu kerajaan yg ada barulah semua pemimpin sedor and insaf..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2013 at 7:43 AM

Sori din, aku tak sekepala dengan hang. Semenjak keluarnya ayat "selagi ada bulan dan bintang, sekolah cina akan tetap kerajaan pelihara", aku dah tak respect muhyiddin lagi. Oleh itu tak payahlah muhyiddin suruh MB responsive pada pandangan rakyat sedangkan muhyiddin sendiri tak responsive pun pandangan kita sebagai rakyat dan pengundi BN bila kita tegur pasal peruntukan 3 juta pada sekolah cina masa PRK sg limau.

....................
Reply To This Comment ...................
December 1, 2013 at 9:19 AM

Bro
Yg aku pelik kenapa TPM tak tegur Ktua Menteri Sarawak yg naikkan gaji dia rm39k sebulan pada hal rskyat Sarawak lebih ramsi yg.miskin dari di Selangor.
Pergilah kependalaman di Sarawak ramai yg masih bergantung kpd air sungai utk keperluan harian.
Dirumah panjang masih lagi guna generstor utk letrik.
Nak kata Sarawak penyumbang terbesar kpd ekonomi negara tsk juga.
Pd tahun 2012 Selangor menyumbang 23% walhal Sarswak hya 9%. Jadi apa justifikasi CM Sarawak?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2013 at 9:42 AM

Sejak bila Ah Jib Gor prihatin ngan pandangan rakyat ? Dah berbuih mulut rakyat membuat teguran terhadap pembaziran dan perbelanjaan yang tidak perlu. Bayar konsultan, bayar penasihat, bayar kos jet dan peruntukan jutaan ringgit kepada sjkc yang bilangan muridnya amatlah sedikit berbanding sekolah kebangsaan yang serba dhaif dan mempunyai bilangan murid jauh lebih ramai. Mengkomersilkan slogan 1Malaysia, 1M4U, I Love PM dan Endless Possibilities juga merupakan satu pembaziran. Berjuta duit rakyat dihabiskan atas benda yang tak berfaedah dan tidak membawa manfaat kepada rakyat.

....................
Reply To This Comment ...................
December 1, 2013 at 10:32 AM

korek korek korek.....mb wajib & yg lain2 tu diharamkan prihatin.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2013 at 10:36 AM

Adoyaiii...depa dua org ni mmg sesuai..masing masing perasan pandai.masing masing perasan betul. Tpm dok rs dia lah yg paling betul pasal perasan dh buat tranformasi sbg bukti mendgr denyut nadi rakyat. Tp tindakan haram..bila buat keputusan semua dok pk tembolok sendiri jer..mb pn sama perasan tak habis habis.. Inilah bukti kepada rakyat bagaimana pemimpin dok bermain wayang politik seperti kuali mengata periuk hitam.diri sendiri pn sama tak nampak!! Pusing kot mana pon depa yg kenyang dan rakyat pasti tanggung azab dan kena tipu..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2013 at 10:47 AM

Utk tpm, kalo betul dgr denyut nadi rakyat selasaikan lah cepat kerugian berterusan mas,masalah dalam khazanah,kemelut dalam petronas etc. Kerajaan mesti buktikan yg mereka juga sanggup bersusah payah dan berkorban demi rakyat.jgn la asyik dok jual nama rakyat,duit rakyat,masa dpn rakyat dan sebagainya tp tindakan anda langsung tak mencerminkan apa yg anda cakap. Berhikmahlah dlm menguruskan perbelanjaan negara. Pusat sendiri pon tunjukkan teladan yg tak bagus bila boros dlm berbelanja dan masih tak jawab apa kewajaran pusat menghanguskan 7.2 billion duit rakyat..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2013 at 10:53 AM

Approve jet boleh ye bang..x melukakan hati rakyat langsung. Sakit hati den..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2013 at 11:29 AM

cakap macam pandai jer, macam cerdik jer. mb jer ke kena dengar rakyat, pm tak perlu, hanya dengar punahsihat. mb naik gaji, yg lulus dewan. pm belanja ikut punahsihat, lantikan pm sendiri. bukan parlimen yg bentuk. tak masuk isu lain. macam tak kena jer nasihat tpm. aku boleh buat, tapi orang lain tak boleh buat. serupa pas keluar fatwa jer. ni yang dikatakan kepimpinan melalui teladan. ah jib gor tak bising, ah din sin bunyi. kan dah jadi kambing hitam. memang patut la nak letak jawatan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2013 at 11:37 AM

Ciss..yg Umno naikkan harga minyak..naikan harga elektrik..rosmah naik jet..lantik konsultan dgn harga yg x munasabah..kerugian Mas saban tahun..ketirisan melampau dlm laporan jabatan audit..rosmah naik jet ada tanya pendpat rakyat ke?..lepas pru baru nampak belang..

....................
Reply To This Comment ...................
December 1, 2013 at 12:06 PM

Hahahahaha ....pointnya - mengata dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih !

Sedapnyalah bunyi -pemimpin kena prihatin pandangan rakyat.....

....................
Reply To This Comment ...................
December 1, 2013 at 12:12 PM

kalau dah banggang kenyataan pun banggang....

....................
Reply To This Comment ...................
December 1, 2013 at 12:14 PM

@NabilahHidayahSaya baca kenyataan TPM tak bangang sikit pun. Memang betullah apa yang TPM cakap tuh..... cuma apakah pemimpin2 kerajaan BN sendiri ikut apa yang disebut itu ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2013 at 12:43 PM

TPM ludah ke langit. Why Najib tak komen? Fact is UMNO memang dah takde teloq. Issue sekolah Cina, Dong Zhong , Issue DAP dan banyak lagi Logic kalau 7 billion bayar kat consultant untuk arah tuju Malaysia dibandingkan dg Khalid kenaikan gaji, tak de bayaran jutaan pada consultant untuk arah tuju Selangor. Persoalan lain nya, Apa guna pilih wakil Rakyat kalau semua consultant yang buat? Mungkik Najib baik tidur dan bagi Consultant jadi PM.. I don't hate Najib but I hate Ah Gib Gor!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2013 at 1:03 PM

Betul kata TPM,MB Selangor patut prihatin macam Ah Jib Gor,apa orang cina mahu dan minta bagi saja permintaan mereka. Undi kah tak BN tak mustahak,yang penting perasaan mereka di jaga.

Alfie

....................
Reply To This Comment ...................
December 1, 2013 at 2:24 PM

adakah dia guna isu ni utk tibai najib? macam main billiard la. aku hairan kenapa wakil rakyat ataupun bekas wakil rakyat tak mau komen hal ni? hangpa sendiri pikiaq la gaji wakil rakyat rm4k sebulan boleh cukup ke? memandangkan dari pagi sampai malam (kalau ada dirumah la) didatangi perbagai jenis manusia dgn bermacam2 masalah terutamanya bersangkut paut dgn $$$. (nak tebang pokok nyok condong menghala kerumah pun jumpa wakil rakyat). pemerintah ada peruntukan tertentu tapi disebelah pembangkang cuma harap gaji kalau takdak kerja lain. pihak pembangkang dun selangor ada buat bantahan?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2013 at 2:54 PM

Memang saya puji MB Khalid Ibrahim. Memang ada kelas. Disaat rakyat marah kat Najib tentang isu yuran konsultan dan isu Rosmah, disaat itu dia naikkan gaji. Ha ternganga BN, nak jawab pun tak tau macamana. Nak ikut tak mampu. Nak jadikan isu, pilihanraya jauh lagi. Lebih baik Khalid jadi PM Malaysia dari Najib yang serba tak tahu. Ada ke lantik orang Pas jadi MT Umno. Malang sungguh Umno dapat pemimpin macam ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2013 at 3:00 PM

PM dan TPM pun TAK PRIHATIN dan TAK RESPONSIF pada rakyat terutama umat Melayu Islam..asyik2 nak jaga hati CINA. terus terang aku kata, PM dan TPM yang ada skrg memang lembik....auwwwwww

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 2, 2013 at 6:27 PM

Assalam...haku hinggat nak klon tun m lah...2 pm last nih buat haku puting beliong satu badan...pemalasz....czkzp tzk serupa bikin..propa lebih...sori kalo terasa....

Post a Comment