........... Tak Reti Nak Letak Tajuk Apa ( Freestyle Writing ! ) | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Tak Reti Nak Letak Tajuk Apa ( Freestyle Writing ! )

Thursday, December 19, 20139comments

Semua orang pernah dengar nama Pahlawan /penakluk Iskandar Zulkarnain atau dalam omputeh Alexander The Great ... pelbagai versi diolah dalam pelbagai bahasa. Ada yang kata ia sekadar mitos, ada yang pertahankan kewujudannya, tak kurang juga ramai yang cuba kaitkan beliau dengan agama dan bangsa tertentu ... tujuannya tidak lain kerana mahu menumpang glamer beliau.

Begitu juga dengan nama2 terkenal lain yang diabadikan dalam sejarah dunia - Maharaja Napoleon Bonaparte, Adolf Hitler dan lain2 ..... Semua orang kenal mereka ini, paling tidak pun pernah dengar nama mereka.

TAPI pernahkah anda dengar nama Penasihat2 dan Menteri2 kepada ikon2 terkenal ini disebut ? Anda kenal siapa yang jadi Menteri Kesihatan kepada Iskandar Zulkarnain ? Pasti ada kementerian yang menjaga hal ehwal kesihatan bala tentera beliau kan .... Atau siapa yang jadi Menteri Kewangan kepada Adolf Hitler ? Pasti ada yang mengurus hal2 kewangan bagi negara Jerman yang begitu sibuk dengan kilang2 mengeluarkan senjata bagi kelengkapan tentera Hitler.....

Mereka2 yang dibawah tak penting. Yang penting dan yang terukir nama mereka dalam laman2 sejarah adalah KETUA. Naik atau jatuh empayar atau kerajaan, yang dapat nama adalah KETUA. 

Sebab KETUA yang melantik anak buahnya maka KETUA yang harus bertanggungjawab keatas apajua perlakuan anak buahnya. Kalau bagus prestasi pasukannya, maka orang akan puji KETUA. 

Kalau hampeh prestasi pasukan, maka KETUA juga harus bertanggungjawab. SETUJU ?

Dan KETUA yang bertanggungjawab akan memastikan pasukannya sentiasa memberikan prestasi yang terbaik. Jika pasukannya gagal .... apakah yang harus dilakukan oleh seorang KETUA yang baik dan bertanggungjawab ?


Dia akan cuba perbaiki keadaan ! Sebab dia bertanggungjawab...

Tapi jika masih juga Gagal ? 

Salahkan Penasihat !

Share this article :

+ comments + 9 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 19, 2013 at 11:56 PM

aku pun heran din ah jib gor boleh lantik kj yg liberal berjiwa cina sebagai menteri

lantik ijat lembu lantik nazri perompak ini semua buatkan ah jib gor nama busuk tu tak cerita pagi rosmah beg tangan birkin

aku rasa dah sampai masanye ah jib gor resign terlampau banyak buat silap berulang ulang

tengok tun dulu mana ada pemandu consetan semua maju gilerr msia zaman tun

ingatkan paklah je kurang cerdik rupanye ah jib gor lagi super extra kurang cerdik

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 20, 2013 at 3:20 AM

Tok sah nak berangan la.Pakai jer ketua kita yng sedia ada sampai pru 14.Sudah tertulis di loh mahfudz

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 20, 2013 at 3:37 AM

Dah naik benci membaca entry macam nie.Nak melalak pun, bukan ada apa2 makna.Cuma boleh kesian pada diri sendiri dan orang miskin luar bandar dan bandar.Kalau harga rokok sampai RM 30 pun aku beli.pandailah aku nak mencari duit.Marah punya pasal.Tulis jer artikel lain pasal memancing ker,jenis ikan ker,masak apa yang sedap.kalau selalu baca entry pasal politik ,boleh masuk hospital wad darah tinggi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 20, 2013 at 8:11 AM

Tak nak Baca tapi hati rasa nak baca jugak, bila baca, darah mula naik meluap-luap tak leh nak kontrol... aiiiiiiihlaaaaaah nasib... Harap Kan Panasssss citer UMENO BN nieeee, rupa2nya Taupan yang dia bagiiii, Maluuuunya nak pie Kedai Kopi laa nie...asyik kena Kutuk dan Kena Taruk depan belakang...

Dok kat rumah tension memanjang aje, pie kedai kopi kena pulak taruk memanjang aje... Nak pie memancing pon hati raso tak sonang jugak... aiiilah nasib...Apo Nok di Buetnyo Diiinnnnn

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 20, 2013 at 8:56 AM

Ah jib gong patut diganti de.gan kak ros cause kak ros tak perlukan penasihat untuk biat kerja dia hanya perlukan jet peribadi sahaja. Belikan sebuah jet peribadi dan bagilah dia guna. Untuk tambah pendapatan negara jet peribadi boleh disewakan kepada mana2 pemimpin dunia dengan bayaran sewa rm 1/2 juta sekali sewa. Untung tuh.

....................
Reply To This Comment ...................
December 20, 2013 at 9:02 AM

Assalam Bro

Malas nak komen, cuma nak beri tajuk aje... "KETUA ZOMBI WAJIB LETAK JAWATAN"

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 20, 2013 at 9:32 AM

Jikalau Iskandar Zulkarnaian terlalu bergantung kepada punahsihat con setan dia tidak akan menjadi terkenal.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 20, 2013 at 9:58 AM

Kita wajib beriman (percaya) tentang adanya Iskandar Zulqarnain kerana ia nya diceritakan dalam AlQuran....

Cuma cerita versi Alexander the Great versi barat tu bolehlah dianggap mitos kerana jauh menyimpang dari cerita Iskandar ZulQarnain pemimpin tang Soleh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 20, 2013 at 5:02 PM

Orang biasanya ingat yang pertama saja ataupun ketua. Sama jugak siapa ye orang kedua yang mendarat di bulan?

joe

Post a Comment