........... Resolusi Perhimpunan Agung ke 60 MCA - Sama Saja Tuntutan Mereka Dulu, Kini Dan Selamanya ... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Resolusi Perhimpunan Agung ke 60 MCA - Sama Saja Tuntutan Mereka Dulu, Kini Dan Selamanya ...

Tuesday, December 24, 20139comments


Korang dah baca Resolusi Perhimpunan Agung ke 60 rakan sebantal Umno iaitu MCA ? ( KLiK ) Ada saya prinskrin kan di bawah.

Ada 2 point yang saya ingin gossipkan kali ini. Yang pertama point no 2 -


Mohon MCA perjelaskan, terlalu Playsafe Umum la. Lagi baik kalau ada contoh2 supaya maksudnya lebih jelas dan lebih senang kita nak komen.

2.1 - Apakah yang MCA maksudkan dengan polisi yang berunsur diskriminasi perkauman ? Adakah dasar2 affirmatif  termasuk dalam kategori yang dimaksudkan ?

Adakah resolusi ini juga ditujukan kepada semua syarikat2 swasta terutamanya syarikat2 milik cina atau hanya kepada kerajaan pusat ?

Bagaimana dengan DongZong dan DAP dan errr..... MCA sendiri yang memperjuangkan dasar diskriminasi dalam pendidikan ? Tidakkah sekolah vernakular itu merupakan kilang yang menghasilkan produk mesra Rasis ?

( Kita kena sokong konsep yang diperjuangkan oleh Rosmah @ PERMATA dimana digalakkan proses Healthy Mingling melalui SATU Sekolah, cuma sayang, Permata hanya sehingga kanak2 itu berumur 5 tahun saja )

2.2 - Errr..... MCA merujuk kepada kes Cikgu Poh Kim Thye kan ?  Juga kepada keceluparan Namewee kan ?  TerimaKasih MCA ... nak harapkan Umno, berjanggutlah kita menunggu...

Yang kedua, point no 4 -


Tengok cara orang cina berpolitik ! Tak kira Dap atau Gerakan atau Mca, semuanya sepakat memperjuangkan budaya dan bahasa cina. 

Sekiranya UEC diiktiraf, tidak akan bercampurlah anak2 cina dengan anak2 Melayu dari kecil hinggalah tua ..... kecuali mereka yang jual VCD haram dan bapa ayam ! ( dan mereka yang berniaga barang2 yang diperlukan oleh orang Melayu )

Untuk menjawap soal kemasukan ke Universiti, cukup saya prinskrin apa yang ditulis oleh Wikipedia ( ! ) berkaitan Hak Istimewa Orang Melayu -



POINT UTAMA saya - TIDAK ADA apa yang berubahnya cara orang cina berpolitik sebelum dan selepas PRU13

Mereka boleh dan akan terus menuntut, persoalannya apakah pemimpin Melayu kita juga akan tunduk dan terus menunduk ?

PS - Kenapa tidak ada langsung dibincangkan oleh MCA akan keperluan orang2 Cina berusaha fasih dalam Bahasa Kebangsaan sebagaimana dituntut dari seorang rakyat dan mula memahami budaya orang Melayu supaya kita dapat hidup aman makmur tanpa perbalahan kaum yang berpunca dari hilangnya sikap tolak ansur ? ( kerana kurangnya integrasi antara kaum )

KLiK gambar untuk besarkan

Share this article :

+ comments + 9 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 24, 2013 at 12:58 AM

Memberi kerakyatan jus soli kepada kaum pendatang adalah satu tindakan rasis kerana kerakyatan hanya diberi kepada pendatang sedangkan Melayu tak dapat apa-apa (4 perkara tu memang dah sedia ada sebelum kedatangan penjajah).

Kenapa mca tak salahkan umno kerana disebabkan kerakyatan jus soli, mereka tak dapat balik kampung halaman. Punya rindu kampung halaman sampai nak wujudkan negara sendiri, negara dalam negara di Tanah Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 24, 2013 at 2:06 AM

Kaum Cina ni untung betul, DAP & MCA betul-betul bersepakat dalam bab-bab menyentuh kecinaan mereka. Tapi Melayu kesian, ada yang cuba membina, tapi bila ada percubaan meroboh dari pihak Cina, tiada yang nak menyokong. Contoh, kerajaan terpaksa memberi lebih biasiswa pada mereka, juga sekaligus bererti mengurangkan biasiswa kepada pelajar Melayu, tak de figura politik yang bising. Juga tak boleh tahan bila dulu Cina beria-ia menyuruh kerajaan mengurangkan peruntukan pada Mara. Kenapa ye kita tak beria-ia mempertahankan dan backup kerajaan. terkontang kanting kerajaan kena tekan dari setiap sudut. By the way, saya pun tak follow, adakah kerajaan benar=benar mengikut perintah Cina tersebut. Tak tahan tengok perangai Cina yang begitu mahu membelasah habis-habisan setiap yg kerajaan buat utk org Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 24, 2013 at 7:19 AM

Sedarkah kita bahawa pemimpin tertinggi umno yang juga merupakan perxana menteri Malaysia adalah cina. Namanya ah jib gong.
Hobinya memukul gong cina.
Kemahirannya menari tarian naga.
Cintanya kepada nilai budaya dan bahasa cina amat tinggi.
Dia mempertahankan sekolah vernakular sehpingga ke hujung nyawa.
Dia akan membantu zekolah vernakular selagi ada bulan dan bintang.
Dia menghantar anaknya ke sekolah vernakular dan amat berbangga dengan kemahiran anaknya bertuyur bahasa cina.
Tuntutan mca adalah permintaan anak emas kepada bapanya
tumtutan akar umbi bangsa melayu adalah keriuan anak kecil menangis mahulan gula-gula. Cukup dengan memberi brim dan kata nasihat bahawa gula menyebablan penyakit kencing manis

....................
Reply To This Comment ...................
esa adam
December 24, 2013 at 9:44 AM

Salam Bro
Point 4.2 jangan sesekali diterima oleh kerajaan. Jika UEC diterima walau tiada dana diterima dari kerajaan mereka akan membina lebih byk sekolah.
Anak2 mka boleh bekerja dgn sykt2 milik mka.
Jurang antara kaum tidak akan dpt diperbaiki lagi.
Bro aku nak tgok respon pemimpin2 umno mengenai permintaan ini.
Nak tgok siapa dajal yg pertama.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 24, 2013 at 10:15 AM

IMPORTANT - OFF TOPIC

Mintak Din Tolong Cover Isu TTP - Trans-Pacific Partnership kerana Wilileaks sahkan Malaysia adalah salah sebuah negara yg menyertai TPP ini spt link dibawah:-

TPP – Wikileaks has released another bombshell! (Video)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=bPIsjH25GHo

Rakyat Amerika sendiri di TIPU oleh Barak Obama di dlm TPP ini dimana Syarikat Gergasi - America Corporation akan dgn mudah mengambil alih dan mengawal, urusan perniagaan spt ubat2an, internet dsbnya...apa lagi boleh menyaman kerajaan.

Tak kan Lah Mustapha Mohammad Tak Paham Apa itu TPP, apa TREAT utk Negara dan Urusan Bisness, Apakah Najib Masih TIDOR dalam Jaga...

Yang Pasti ada Peranan Besar, Berpengaruh Amat Rapat Di Belakang Ketua Negara Penganjur dan Ketua Negara Peserta di dalam program TPP ini...

Kalau Nak Tunggu pendedahan Wikileaks ttg Seseorang Itu takut2 Nanti Ianya Sudah Menjadi Bubur...

Negara Kita Benar2 Di ambang bahaya ... dugaan dan ancaman dari dalam dan dari luar secara berterusan...

Semoga Allah Selamatkan Kita... Khususnya Orang2 Melayu Islam..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 24, 2013 at 12:29 PM

PERKASA tak nk smash MCA ker? Aritu bukan main berkokok nk ganti UMNO demi survival pemerintahan org melayu..Din dh bagi bola tanggung baeeeek punya! Nk harap UMNO, lg 20 PRU pn belom tentu jadi.. Apelah yg susah sgt org2 melayu nk bersatu ekk?? Pelik sgt sbb bukti yg Din bg ni dah terlalu jelas utk org melayu BERSATU UTK MEMPERTAHANKAN SURVIVAL MEREKA DITANAH AIR SENDIRI.... Soalnya, nk tunggu sampai bila lg baru kita akan sedar dan insaf? Nk tggu smpai benda dh betul2 jd br nk menyesal ker???

....................
Reply To This Comment ...................
pemuda surau
December 24, 2013 at 1:17 PM

Salam Din,
Bukan setakat Sekolah Vernakular ni punca polarisasi kaum, UEC jugak patut diharamkan di Malaysia kerana terbukti berusaha asingkan kaum sampai ke peringkat dewasa. bukankah kita dah ada SPM/STPM, kenapa mau pakai UEC? Harapkan UMNO ada telur untuk haramkan Sekolah Vernakular yang dah ada sila tukarkan ke aliran perdana 1Malaysia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 24, 2013 at 1:58 PM

Universiti swasta dah terima kelulusan UEC bagi menyambung pengajian diperingkat ijazah ... Sila lawat laman web universiti swasta yang menawarkan kos jedoktoran ... Apa komen anda ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 24, 2013 at 3:32 PM

ah jib gor perlu jelas.bukan sebab dia cinabeng tak suka.cinabeng tak suka umno lead negara.dia nak bangsa dia lead negara tanah melayu ni.harambetul bangsa makan babi ni.so apa patut ah jib gor buat?kau kena satukan bangsa kau je dulu.ofeer juta2 dekat pemimpin hampas suruh join umno.kuatkan parti kau.nyah pegi mampos mca gerakan.ini semua duri dlm daging.kau nyahkan penasihat kristian idris jala tu.apa faedah org kristian dekat umat islam?kalau kau tak nyah idris jala tu aku percaya bala akan dtg kat kau dulu sebelum datang kat bangsa kau.

Post a Comment