........... Pusat Wajar Ikut Cadangan MatSaid ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Pusat Wajar Ikut Cadangan MatSaid !

Wednesday, December 18, 201314comments




Mulai tahun hadapan anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) dan pegawai kanan Kerajaan Terengganu akan dikehendaki mengangkat sumpah di hadapan SPRM dan Mufti selain memegang al-Quran.

Menyatakan demikian Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said berkata langkah ini bertujuan untuk menentukan pembuat pengakuan berlaku jujur dan amanah dengan tanggungjawab yang digalas.


"Jika mereka hendak lakukan juga (rasuah), itu terserah kepada mereka, urusan dengan Allah, yang penting kita sudah beritahu bahaya rasuah, sudah bagi penerangan dan langkah pencegahan yang perlu dilakukan," katanya.

Bersumpah laknat   "Bismillahirrahmanirrahim, Wallahi, Watallahi, Wabillahi...... saya tidak akan terlibat dengan amalan rasuah bla bla bla ... dan jika saya engkar, saya rela dilaknati Allah ! ( contohnya .... )

Berani kerana Benar ..... Kalau ikhlas mahu membela bangsa dan agama, jujur mahu memikul tanggungjawab dan amanah rakyat, tidak ada sebab untuk para pemimpin menolak cadangan ini.

Oya, jangan lupa ISYTIHAR harta sekali ...




Share this article :

+ comments + 14 comments

....................
Reply To This Comment ...................
December 18, 2013 at 11:36 AM

Assalam Bro

Rasa-rasanya ada yang letak jawatan 24 jam....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 18, 2013 at 1:14 PM

Salam,
Syabas dan tahniah. Moga pemimpin terengganu dirahmati dan diberkati. Gaji dan elaun naik agar cukup utk disalurkan kpd rakyat. Tak perlu rasuah

....................
Reply To This Comment ...................
December 18, 2013 at 2:05 PM

'Jika mereka hendak lakukan juga (rasuah), itu terserah kepada mereka, urusan dengan Allah'

jadi rasuah bukan urusan sprm la. rasuah ni jenayah atau dosa atau keduanya sekali?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 18, 2013 at 2:08 PM

Setuju bangat sih...suruh anwar dan pak mustapa spender sumpah skli dong...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 18, 2013 at 3:19 PM

Sebenarnya bukan rasuah yang jadi masalah. Semua orang tahu rasuah tu tak baik dan cuba elakkan. Yang jadi masalah adalah perbuatan macam mark-up harga barangan sampai melampau, contohnya kos buat masjid cuma 10 juta, tapi di mark-up nya sampai 16juta ke contohnya. Contoh lain macam Netbook budak sekolah rendah terengganu, saya pergi kilang harganya lebih kurang 1000 sebiji. apasal kerajaan terima juga cdanagan netbook tu, kalau buat kat china harga 500 ja kot, cuba tengok AliBaba.com

Benda ni lah yang jadi masalah. Mark-up dan kronimse tak salah, cuma salah dari segi moral.. Mat Said kena

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 18, 2013 at 3:20 PM

perlu dilakukan di semua negeri dengan kadar segera!

....................
Reply To This Comment ...................
jimi
December 18, 2013 at 4:41 PM

Patut d perluaskan kpd pegawai2 kerajaan seksli esp yg terdedah pd amln rasuah & slh gn kuasa. Cth peg kdrm, pdrm, jkr dll.

....................
Reply To This Comment ...................
December 18, 2013 at 5:56 PM

Bro,

Bagus jugak tu. Bemula dengan PM dan TPM. Yang bukan Islam bagaimana pulak.

....................
Reply To This Comment ...................
December 18, 2013 at 7:06 PM

@kampong ladsekurang2nya ada elemen 'agama' disitu :) Jiwa tidak akan tenteram jika langgar

....................
Reply To This Comment ...................
December 18, 2013 at 7:06 PM

@Anonymous'Mark-up' itu kerana hendak bayar rasuah la.

....................
Reply To This Comment ...................
December 18, 2013 at 7:07 PM

@Esa AdamSekali je dengan yang bukan Islam !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 18, 2013 at 7:56 PM

betul2 setuju dgn cadangan anda.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 19, 2013 at 9:00 PM

bukan setakat ahli2 politik aje ... isteri isteri mereka juga.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 19, 2013 at 11:17 PM

Kreatif cdgnan ini..tetapi BAGUS!!

Post a Comment