........... Perkasa Tidak Cukup BESAR Untuk Tegur Umno ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Perkasa Tidak Cukup BESAR Untuk Tegur Umno !

Sunday, December 22, 201324comments

Nampak gayanya 'teguran' Ibrahim Ali ( KLiK ) kepada Umno langsung tidak berkesan, usahkan berkudis, gatal pun idak !

“Umno mempunyai rangkaian lebih besar berbanding Perkasa.

“Kami mempunyai 20,000 bahagian yang mereka (Perkasa) tidak ada. Kami mempunyai 191 cawangan dan 3.4 juta ahli sementara Perkasa belum lagi mencapai tahap itu,” kata Ahmad Maslan.
 - TMI.

Sebenarnya bukan benda baru pun, 3 tahun lepas .... waktu itu Perkasa tengah top, Mat Maslan ada berkata -

"Ruang lingkup dan perjuangan UMNO lebih luas bukan sahaja di Malaysia tetapi juga di seluruh dunia dengan penubuhan 45 kelab ahli UMNO berbanding Perkasa yang hanya ditubuhkan dua atau tiga tahun lalu,"- Utusan 13/9/2010.
 
 
3 bulan lepas ketika membalas desakan ( atau terlepas cakap ? ) Ketua Wira Perkasa yang meminta Najib meletak jawatan, Khairy ada menyindir - Perkasa ada apa ? ( KLiK )


Faham2 sajalah bagaimana rupa Perkasa dimata pemimpin Umno.

Cuma satu jer saya nak tahu, apakah pemikiran yang UMNO ITU BESAR turut meliputi siapa saja yang menegur Umno ? Maknanya tidak ada siapa yang boleh atau cukup layak atau cukup BESAR untuk menegur Umno ?

Apakah terlalu penting SIAPA yang menegur hingga diabaikan APA yang ditegur jika sipenegur itu tidak cukup BESAR berbanding Umno ?

Habis tu ...... SIAPA yang cukup BESAR untuk menegur Umno untuk membolehkan tegurannya diberi perhatian ?  Ada tak ..... atau sememangnya TIDAK ADA sesiapa yang boleh tegur Umno ?

Share this article :

+ comments + 24 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 22, 2013 at 10:33 PM

Sapa la nak dengar pandangan badut spt Perkasa tu bro..hanya Melayu spt sakai je yg joint Perkasa tu.itu pandangan dr pemimpin umno sendiri..pemimpin perkasa hanya gempak sahaja dan harapkan umno nampak buat kerja dan mengharap umno campak sisa tulang(projek) pd pemimpinya..bila dh dpt tulang..perkasa akan diam..bila tulang dh habis Perkasa akan menggigit siapa sahaja dgn harapan dpt tulang lagi..begitulah rendah taraf perkasa skng bro..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 22, 2013 at 10:52 PM

Wahai umno. Percayalah anda akan lebih dihormati sekiranya berbaik dgn perkasa. Sentimen pengundi melayu terhadap umno dan perkasa sama. Dua-dua dilihat cuba memajukan melayu. Apa salahnya saling nasihat menasihati?

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
December 23, 2013 at 12:07 AM

......"SIAPA yang cukup BESAR untuk menegur Umno untuk membolehkan tegurannya diberi perhatian ? Ada tak ..... atau sememangnya TIDAK ADA sesiapa yang boleh tegur Umno ?"

ada beberapa individu/agensi/kaum boleh TEGUR pemimpin UMNO shgga pemimpin UMNO tunduk hormat

1) Regina Lee
2) Namewee
3) Cinabeng biaDAPigs
4) propesor2 PEMANDU
5) Omar Ong

senarai2 tu lah yg sdg memerintah Mas skrg ni...kan..kan..kan...:P

....................
Reply To This Comment ...................
December 23, 2013 at 1:18 AM

@Otak geligakekadang tu saya sengaja tinggalkan ruang untuk 'fill in the blanks' .... kerana saya tahu orang macam saudara akan isikannya :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 23, 2013 at 1:52 AM

Zaman SUDAH berubah. Nada suara dalam politik yang 'Serdahana' tidak di dengar lagi oleh rakyat jelata. Kaum Cina sudah EXTREME sekarang mahu hak sama rata dengan orang melayu,Puak Kristian EXTREME mahu sama hak dengan orang Islam, Puak LBGT EXTREME mahu sama hak dengan heterosexual(disokong amat sangat oleh Marina Mahathir) jadi kita kena FIKIR adakah suara moderate UMNO masih relevant lagi bila pertolongan yang di MINTA dari orang cina sudah tak di layan dan di patuh lagi.

Alaf baru ini telah mengubah banyak landskap politik di Malaysia. Dengan suara MODERATE Umno kita sudah tengok President Baru di PULAU PINANG(ala Singapore) tapi moderate UMNO masih anggap dia hanya Chief Minister aja di sana.

Hari Ah Jib Gor ber slogan "PM for ALL' semasa PRU13,kita sudah tahu dia telah membelakangkan HAK HAK orang Melayu untuk ambil hati orang CIna AT the expense of the MALAYS!!!!

Jadi kita patut tanya siapa yang berani menyuara kan HAK orang melayu,kerana era pemerintahan Ah Jib Gor kita di labek sebagai RACIST kalau berjuang untuk hak melayu.

Ahmad Maslan tak faham reality landskap PRU 13. 52% Malaysia tak sokong Ah Jib Gor untuk jadi PM. Rakan politik sendiri MCA and Gerakan tak sokong manifesto Ah Jib Gor yang mahu sama rata kan Cina dengan kita. Segala strategy consultant Ah Jib Gor untuk ambil hati orang cina GAGAL ke semua nya. Kalau Dr M sokong Perkasa mesti ada hikmatnya nya Ah Jib Gor dan Ahmad Maslan TAK nampak. Macam dalam cerita orang putih selalu kata'You never bring a KNIVE to a GUN fight' . Orang cina sudah berfikir dan tidak lagi bermimpi sekarang bahawa peluang untuk jadi Malaysia sebagai REPUBLIC' semangkin CERAH. Bila perkara ini jadi kita melayu akan sesama nasib macam melayu di Singapore.

Consultant Ah Jib Gor patut mula SPIN cerita yang cina mahu kuasa macam SIngapore. Amerika sudah tahu 'FEAR' is still a good propaganda untuk menyatu bangsa dia. Kita pun kena berbuat demikian kalau tidak nasib kita akan jadi sama dengan orang Thai bila bangsa cina berakyat Thai menjadi Perdana Menteri.

Ahmad Maslan silap FAHAM,saya bagi kuasa kepada UMNO dalam undi saya kerana tak mahu tengok Anwar jadi PM saja bukan kerana Ah Jib Gor. Next PRU 14 jika PERKASA bertanding, saya akan memberi mereka undi saya. Cina SUDAH extreme,hanya suara EXTREME melayu sahaja akan di dengar dalam alam politik ini yang sudah jadi terlalu BISING.

Kalau kita berkata MCA sudah di kuburkan selepas PRU13, UMNO akan dikubur dalam PRU 14 nanti dengan suara moderate nya dengan bisikan 1 Malaysia yang sudah lapuk.
Chinese EXTREMISTS has turn the words of 'MALAY RIGHTS' and 'ISLAMIC RIGHTS' as a DIRTY to mention not only in MALAYSIA but globally.

Ah Jib Gor The only PM that sleeps with his EYES open dalam sejarah UMNO. Sekurang nya bila Pak Lah tidur depa kita we know,mata dia TUTUP!!

Alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 23, 2013 at 2:01 AM

Jangan cakap besar,situasi semasa boleh menentukan untuk beralih arah.Option dah tidak ada.Perkasa sudah buka gate besar2.Teguran perkasa itu,berkias untuk membina dan sayang pada umno.Esok yangang tinggal nanti ketua2 sahaja.Isinya dah hilang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 23, 2013 at 2:04 AM

@Anonymous Setuju Bro,kalau PERSAKA bertanding dalam politik,saya pasti mereka AKAN MEMANG beberapa kerusi juga.

Bayangan dalam PRU14 nanti kalau BN dapat 48% undi,PAKATAN 48% dan PERKASA dapat hannnyaa(ala Ah Jib) 4% undi,semua nanti akan minta Pak Ibrahim Ali join coalition mereka. In Sya Allah hari itu nanti kita tengok Ahmad Maslan jilat apa yang dia ludah.

Alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 23, 2013 at 8:26 AM

KIta patut ingat kan Ahmad Maslan walau pun 'Perkasa tidak cukup besar untuk tegur UMNO' tapi pengaruh UMNO pun tidak SEBESAR dahulu untuk mendapat sokongan dari parti cina dan india lagi.

Alfie

....................
Reply To This Comment ...................
December 23, 2013 at 9:09 AM

Pilihan pada kita. Jika mereka dengar, itu lah kuasa. Jika mereka ingkar itu lah binasa !

Umno dan Perkasa wujud untuk Melayu. Menjaga kepentingan Melayu. Cuma Perkasa baru beberapa tahun. Jati serpihan dan lain-lain Ngo Melayu Islam yang kurang bertaring adakala tidak dapat membeza ideologi dan falsafah kerana kerana inginkan jua penonjolan politik. Bila di pengaruhi kuasa politik, mereka tidak akan berupaya menjadi dong zhong melayu.

Umno abang besar. Taiko besar. Yang bertampuk, berkuasa di dalam nya umpama ayam jantan berbulu cantik, jika di buat baka akan menghasilkan ponen. Hanya layak di akhirkan dalam renehan periuk sup (kesukaan cina) atau di masak gulai cili api yang amat menyelerakan.Itu lah keadaan terakru

Ayam jantan ponen bukan Ayam Sabungan lincah dan gah. Luaran amat menyakinkan tetapi tidak setanding baka siam. Kokoh berderai tetapi ekor cantik tetap bergelumang tahi, jadi nyah lah dalam kesengsaraan.

Maka Ayam sabungan asli sudah tentu menjuara setiap episod perlawanan dengan kepandaian mengguna taji yang istimewa mematikan pihak lawan tanpa kasihan. Tiada hak asasi ayam perlu di perbesarkan. Semua nya survival. Semua mesti patuh.

Lantaran itu kita sebagai penonton tentu teruja dan menyukai pilihan pemenang. Majoriti nya akan bercakap dan memilih yang sama. Jika ada ilmu nya, kita tahu baka-baka tambatan....

Masaalah nya, ada satu tahap agar lesen perjudian di halalkan melawan sepenuh nya hukum Tuhan. Akhir nya, penglibatan setan kian menjadi satu kebenaran !

Jangan makan ayam kata nya ! Di suruh kita bayangkan 'kayu' seolah nya daging makanan gantian..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 23, 2013 at 9:28 AM

Bila pokai kantong PERKASA kamu jilat Najib-- itulah perangai Ibrahim Ali si pengampu UMNO

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 23, 2013 at 9:45 AM

Imaginasi saya bila PR mereka menguasai Putrajaya, pertama kuat kuasa undang2 ISA semula dan sumbat pesalah2 UMNO BN yg dipalit kes, kedua tukar hakim2 yg menyebelahi PR, ketiga sekat semua media yg pro UMNO BN, sabotaj ekonomi sykt2 yg ada kaitan dgn kroni UMNO BN ... apa2 saja yg berkaitan dgn alasan UMNO tidak boleh lagi bangkit. Perkhidmatan awam mesti tunduk pd pemerintah baru. Jgn harap PAS atau PKR akan bela lagi nasib org melayu. Lihat saja nasib melayu di P Pinang, mcm mana DAP layan PAS disana, mcm mana PAS biarkan ajer rumah urut dan hotel bajet tumbuh mcm cendawan. `Rakyat' baru akan mengisi rumah2 mewah dibandar2 besar yg sedang rancak dibina sekarang ini disepanjang laluan keretapi laju ...slps beberapa ketika dapat warganegara dah jadi pengundi baru dan akhirnya demografi Malaysia berubah buat selama2nya ....masa tu melayu yg tgh meruap2 marah dimedia sosial nak jatuhkan BN bagai melukut ditepi gantang!! oh my imagination..... tapi jgn salahkan mereka salahkan AHJIB Gor

....................
Reply To This Comment ...................
December 23, 2013 at 11:00 AM

Parti kita tak jaga bangsa
walaupun itu teras dasar
apakah kita turut berdosa
pertahankan pemimpin yg tersasar

Asyik kita menghitung hari
Cukup bulan terima gaji
Malang nasib dibumi sendiri
dapat pemimpin mungkir janji

Agenda melayu dicelah gigi
hanya dimulut setahun sekali
haruskah Najib diperthankan lagi
Nasib bangsa langsung tak peduli

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 23, 2013 at 12:24 PM

salam,

pemimpin umno dok perasan mereka besar dan tak terkalah walaupun mereka ketakutan ketika undi sedang dikira. bila tahu menang ajer, terus berdiri dan lupa semua keluh kesah, dan beranggapan mereka hebat dan terhebat. mereka nak dengar cakap mereka ajer. mereka cepat lupa para pengundi dan lupa bersyukur.

bila ada yg tegur, mereka bo layan. ni mungkin dah diserap dalam minda, pedulikan semua kritikan kerana mereka yg tegur itu tak faham, tak mengetahui, cuba merosakkan, tak penting untuk didengari, tak penting untuk diberi perhatian. apa yg dibuat oleh pemimpin itu betul belaka, consultan betul kerana mereka mengkaji, pemandu betul kerana ada maklumat. campuran pemimpin, pemandu, konsultan dalam mentadbir hala tuju negara lebih difahami oleh mereka. tak perlu orang luar untuk menegur kerana mereka telah melepasi batas masa. yg ada sekarang adalah hak pemimpin sekarang dan cara yg mengikut peredaran masa kini. biar pun pemandu yg akan mengkaji kos sara hidup berada dalam kehidupan sosial yg mewah, dia mampu untuk melihat nasib masyarakat di kampung kerana data-data akan dianalisa dan dikaji. segala rumusan akan dimaklumkan kemudian oleh menteri. so nak dengar cakap perkasa? apa kes. cakap TDM pun kami tak layan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 23, 2013 at 12:26 PM

Sepatutnya Dato Ibrahim Ali letak jawatan sebagai presiden perkasa kerana dia GAGAL dan TAKUT untuk daftarkan PERKASA sebagai parti politik Baru Melayu untuk ganti parti politik melayu lama Umno yang telah ketinggalan zaman dan penuh hipokrit.

....................
Reply To This Comment ...................
December 23, 2013 at 12:35 PM

@AnonymousYa, pengaruh tidak semestinya dalam bentuk majoriti.... mcm Dap dalam Pakatan.

....................
Reply To This Comment ...................
December 23, 2013 at 12:38 PM

@AnonymousChinese EXTREMISTS has turn the words of 'MALAY RIGHTS' and 'ISLAMIC RIGHTS' as a DIRTY to mention not only in MALAYSIA but globally.

Ya, ramai dikalangan orang Melayu yang educated sudah menjadi Liberal pemikiran mereka. Mereka setuju dan terima konsep Kesamarataan membuta tuli tanpa memahami agenda halus disebalik seruan yang dilaungkan oleh Cina2 Kiasu itu

....................
Reply To This Comment ...................
December 23, 2013 at 12:39 PM

@maaesaudara suka 'main' ayam , ek ?

....................
Reply To This Comment ...................
December 23, 2013 at 12:41 PM

@AnonymousGertakan akan dilihat sebagai lawak jika tidak disulami keseriusan dalam bentuk tindakan.

Umno akan lebih beri perhatian ( rasanyalah ) jika Perkasa menjadi parti politik.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 23, 2013 at 12:44 PM

PERKASA semasa penubuhanya dahulu sememangnya hebat dengan pengisian ceramah ceramahnya yang rata rata membela kepentingan MELAYU/PRIBUMI. Tersangat mengkagumkan dengan penyampaian dan penerangan Akta yang berkaitan dengan kepentingan MELAYU yang WAJIB dipelihara. Ceramah ceramah yang menyedarkan orang orang MELAYU berkenaan kedudukan bangsa.

Segalanya terhakis bila saja punyai tujuan tertentu menubuhkanya, kepentingan PERIBADI pemimpin pemimpinya.

Sudah pun mendapat pembalasan diatas ketidakjujuran pemimpinya. UMNO yang sebok dibodek untuk mendapatkan sesuatu sudah pun membalasnya dengan kata kata nista yang amat mengaibkan.

Perkasa tidak lagi menampakkan perjuangan asal sapertimana yang dilaungkan, KEPENTINGAN MELAYU. Sudah jauh tersasar perjuangan dengan berjuang untuk parti dan bukan lagi untuk agama, bangsa dan negara.

Pemimpin UMNO pula ada yang terlalu sombong dan angkuh serta bangga diri. UMNO sudah mula berperasaan PERASAN bahawa parti itu kuat dan kukuh. Apa yang nak dibanggakan dengan jutaan ahli dan banyaknya rangkaian? Hari ini sudah nyata ahli UMNO bukan saperti yang dianggapkan. Bukan semua jutaan ahlinya yang menyokong UMNO. Bukan semua mereka itu bersetuju dengan tindak tanduk pemimpin. Pemimpin UMNO sudah hilang nilai diri dan tata susila bangsa. Berbangga sahaja dengan anggapan UMNO kuat tidak bererti akan selamat.

PERKASA sewajibnya sedar diri dan fahami parti yang PERKASA pertahankan. UMNO tidak saperti dulu dan UMNO sekarang sudah lari dari landasan. Begitu jugalah dengan PERKASA.

Kedua duanya nampak sama tetapi tidak serupa dari fizikalnya. Orang MELAYU sangat mengharapkan agar kedua duanya BERUBAH kerana kedua duanya tidak menampak kebaikan kepada MELAYU/PRIBUMI. The pot is calling the kettle black.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 23, 2013 at 12:52 PM

UMNO jangan cakap besar. bukan saiz yang menentukan kekuatan. gajah yang begitu besar pun takut dengan tikus. nyamuk yang begitu kecil pun dapat memberikan bahaya kepada maknusia dengan penyakit yang dibawanya saperi denggi, malaria dsb. yang besar akan berbangga dengan saiznya. jangan terlalu dibuai rasa sedangkan ikan yang besar pun akan tewas dengan kail yang begitu kecil dek kerana mulutnya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 23, 2013 at 12:54 PM

umno dah over confident ye? aku dah kata dah sebelum ni, jika korang lantik balik orang2 tertentu dalam pau...korang akan tumbang dengan teruk pru14 nanti..dan perwakilan2 umno tetap dengan kepala batu dorang lantik juga mereka2 itu..so tunggu je..

jangan lupa orang2 non partisan yang menyokong BN sebelum ni..hampir 90% yang aku kenal dah condong ke arah PR..esp sejak pelbagai jenis kenaikan yang menyusahkan rakyat ni..tunggu je nasib korang..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 23, 2013 at 1:39 PM

@dinturtledato ibrahim nak masuk umno balik dan menjadi ahli parlimen. itu impian yg tak pernah padam. kalu daftar perkasa sebagai parti politik, takut tak terpimpin. dato setakat tukang sorak ajer.

....................
Reply To This Comment ...................
December 23, 2013 at 9:03 PM

ampeh kau din...maso main ayam abiiih daah....tapi ghamai lak nak jadi ayam sabungan la nii ... tekincit selalu..he..he...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 24, 2013 at 3:00 AM

@dinturtlePuak Liberal ini nak cuba bawak ideology dari Barat yang sudah LAPUK. Dengan wujudnya The Patriot Act' kerajaan Amerika sudah TARIK balik Hak hak asasi manusia keatas rakyat mereka. Dengan perdedahan Edward Snowdon kita tahu semua rakyat dia di 'spy' atau 'intai' setiap saat. Mereka janji nak tutup penjara GITMO di Guantanamo Bay pun tak buat buat lagi,dimana orang Islam di penjara TANPA perbicaraan.
Kita patut tanya KJ boleh kah kita ikut Amerika dan penjara orang2 cina yang mengacam kedudukan orang melayu/islam disini!!!!

Alfie

Post a Comment