........... Offer Baik Dari ahWee Kepada Umno - Alamak, Cepat Pegang AhJibGor ! ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Offer Baik Dari ahWee Kepada Umno - Alamak, Cepat Pegang AhJibGor ! !

Sunday, December 8, 201316comments

Memang lawak menghina yang menyedihkan bila Mkini siarkan tajuk artikel ini - Wee : Biarlah MCA bantu Umno. Adeeeeh .... Umno baru saja selesai mengadakan Perhimpunan Agungnya, sepatutnya orang melihat Umno berada dipuncak graf kekuatan sehingga menggegarkan telur pembangkang .... tapi apa komen rakan paling rapat Umno dalam BN ? - Biarlah Mca bantu Umno !


Sebenarnya ..... bagaimana Wee @ Mca melihat keadaan Umno ketika ini - Tenat ? .... sehingga terpaksa tawarkan bantuan ?


Apapun cuba baca bentuk TAWARAN yang dibuat oleh ahWee -

Wee dalam satu wawancara dengan Malaysiakini berkata, sekiranya Umno memberi lebih banyak kuasa kepada MCA, ia akan meraih lebih banyak sokongan dari masyarakat Cina yang akan memberi keuntungan kepada kedua-dua parti dan juga BN.

Beliau menjelaskan Umno kehilangan beberapa kerusi dengan perbezaan hanya 1,000 undi. Katanya, peningkatan sokongan masyarakat Cina kepada BN tentunya akan memberi kemenangan kepada parti itu.

"Jika BN boleh berkongsi sokongan Cina sebanyak 10 perauts dalam pilihan raya umum akan datang, BN akan merampas semula beberapa kerusi,” katanya yang menambah, ia tidak akan menyebabkan Umno kehilangan sokongan di kubu kuatnya.

Pada masa ini, Umno menguasai kira-kira 70 peratus dari undi Melayu di kawasan yang dimenangi namun menurut Wee, jumlah itu tidak dapat ditingkat lagi.

Oleh itu, Umno perlu bergantung dengan sokongan bukan Melayu sekiranya ingin melihat BN mencapai prestasi lebih baik, katanya.

Ahli politik veteran itu, yang merupakan salah seorang dari tujuh MP MCA, berpendapat bahawa parti berkenaan perlu mengubah cara mereka berhubung dengan Umno.

Wee, 45, berkata MCA juga perlu bekerja dengan lebih efektif dalam isu melibatkan masyarakat Cina.

“Jika 30 hingga 50 dari 100 isu yang dikemuka ke MCA dapat diselesaikan, (masyarakat Cina) akan melihat keikhlasan kita.

“Kemudian, MCA akan dianggap sebagai parti yang kuat,” katanya
.



Hahahaha ..... kalau dah cina itu, tetap cina jugalah ! Semuanya ada timbal balik, tidak ada yang free, semuanya boleh di jual beli.

ahWee ni nak tolong Umno ATAU nak ambil kesempatan atas kedudukan Umno yang diihatnya sebagai terdesak ?

Saya mungkin tersilap faham tapi apa yang saya tangkap dari artikel mkini diatas adalah - Mca boleh bantu Umno jika Umno berikan LEBIH KUASA kepada Mca supaya dapat dipenuhi lebih banyak tuntutan ( 30-50% ) kaum cina. Dengan cara itu orang cina akan kembali sokong Mca @ BN !

Baiiiik punyer offer dari ahWee !  

Tolong pegang AhJibGor cepat ! !  Takut melompat ahjibgor dengar tawaran baik dari ahWee ini dan tak sabar2 nak tunaikan apa yang dipinta.....




Share this article :

+ comments + 16 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 8, 2013 at 9:54 PM

MCA ni DAP dalam penyamaran. Dua-dua sama. Bila dah bagi lebih kuasa pada mereka, maka tak usah harap UMNO akan lebih berkuasa. Cina undi PR sebab mereka nampak DAP lebih berkuasa dari PKR & PAS. Orang Melayu pulak undi BN sebab nampak UMNO lebih berkuasa dari MCA. Jadi sekarang nak Cina kuat dalam dua-dua parti. Banyak cantik betul la dia ni. Cina memang terkenal nak makan both sides. Ya Allah, kenapalah kita diberi ujian dalam bentuk mereka ini?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 8, 2013 at 10:21 PM

biarlah Najib berunding dengan Rosmah. Bini Najib kan ker "BN" dan apa pun UMNO akan tetap sokong "BN". inilah yang dikatakan menangguk diair yang keroh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 8, 2013 at 10:25 PM

Cik din,
Teringat ceta labu labi. Bila aku kata kau tutup... tutup cecepat mulut tuan haji ni. ...

melompat tuan konsultan. Ini peluang terhebat abad ni...hehehe

Mca nak kuasa lebih lg. Tak sedar diri ke depa tak dpt sokongan kaum sendiri.

Yuyu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 8, 2013 at 10:30 PM

Tanpa nasihat dari Ah Wee ... Ah Jib Gong dok sibuk bantu cibaibeng dan sedang giat mengtransform umno dari united malays national organisation kepada united malaysian notion organisation ... Aku yakin dengan offer itu Ah Jib Gong (goblok) akan berusaha dengan gigih ke arah itu.

....................
Reply To This Comment ...................
December 8, 2013 at 11:10 PM

kerusi parlimen:
pru 12 - umno 79 mca 15
pru 13 - umno 89 mca 07
(+10) (-08)

kerusi dun tak kira lagi. dia ni mabok arak bukit kot?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 8, 2013 at 11:20 PM

Bro Din ... ayat yg terakhir dah mgungkap segala2nya.... kecik tapak tangan... rambut rosmah mengerbang boleh di tadahkan...

'Tolong pegang AhJibGor cepat ! ! Takut melompat ahjibgor dengar tawaran baik dari ahWee ini dan tak sabar2 nak tunaikan apa yang dipinta.'....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 8, 2013 at 11:25 PM

wee minta sama ah jib gor, bukan sama umno. plesiden umno, abang ah wee, so minta sama abang besar. ah jib gor sulah lapat sokongan padu ahli umno, so mau tambah lagi undi cina. undi ahli umno dapat dengan air liur sahaja, cakap jer akan mempertahan agama, bangsa dan negara, lentok la kepala ahli umno. ckp pula kak mah ada buat jasa, lagi lentok badan. undi orang cina kena kasi wang. wang sudah kasi, sikalang kuasa pula la kina kasi. ah jib gor nanti tanya sama konsultan, kalu konsultan kata ok, kira cincai la sama wee. dua tiga kementerian kak mah dah ada, tak perlu lagi menteri dan kakitangan, banyak dah safe, yang lain kasi geng wee la. nanti semua olang cina kasi sokong sama bn. melayu tarak apa, mulah saja, air liur ajer, nanti pas sama pkr pun sokong kasi sama cina kalu kasi kuasa. kita kongsi apa. umno tak mau kasi, pas dan pkr mau kasi. itu melayu rasis ajer yang jeles sama geng ah wee tak mau kongsi kuasa. kita minta sikit ajer, menteri pendidikan, menteri kewangan dan perusahaan. melayu tak mau kasi ker?

....................
Reply To This Comment ...................
December 8, 2013 at 11:40 PM

@AnonymousBetullah .... dengan orang Melayu senang jer pakai air liur, cakap Hidup Melayu lebihkurang sikit, semua dosa terampun. Terus sokong balik.

Dengan cina ..... bagi kuasa dulu baru cina tolong !

Jelas nampak sikap orang cina melalui watak ahWee ini

Langsung tidak ada keikhlasan. Semuanya boleh dijualbeli

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2013 at 1:30 AM

cepat pegang... jangan tak pegang
ahjib gor tengah meronta meronta nak tadah ponggong tuh!!
tah berapa miliyon pulaklah yang bakal hangus
nasib kita jadi melayu...!!!

....................
Reply To This Comment ...................
December 9, 2013 at 1:34 AM

@Anonymousingatkan dah cukup ganazzz.... rupanya sambungan ni lagi ganazzzzzz ! hahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2013 at 1:42 AM

@Anonymous

apa yg kau merepet ni Anus oooiii?

....................
Reply To This Comment ...................
December 9, 2013 at 4:22 AM

Bro,

Ahjib Gor tengah berunding dengan Rosmah nak terima tak tawaran tu. Cinabeng ni semua ada perkiraannya. Mana mereka boleh bagi free aja.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2013 at 10:03 AM

strategi sun tzu: jika kita lemah tunjukkan kita gagah!!
depa ni pandai berstrategi bro, ini yg ahjib gor takdak..

....................
Reply To This Comment ...................
December 9, 2013 at 10:20 AM

biasalah Din, tarik selimut sampai had kaki ja, nyamuk tetap gigit juga..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2013 at 4:16 PM

Cinabeng Ukurlah Baju di Badan Sendiri... Pinjam kata2 Laksamana Ahmad Zahid...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2013 at 7:25 PM

Chinese will always be chinese. Nough said

Kami org2 melayu dh x percaya sama kamu semua.

Post a Comment