........... Nasibku Rakyat Biasa | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Nasibku Rakyat Biasa

Monday, December 30, 201314comments


PS - Oya, dimana suara Ketua Pemuda Umno ngan Ketua Pengarah BMB Biro Media Baru Umno Ibdil ? Senyap jer ....

Pemuda seharusnya bersuara dalam keadaan rakyat tercari2 saluran untuk meluahkan perasaan. Ini bukan Retorik tapi REAL.

Sekurang2nya jika Pemuda berbunyi. adalah juga saluran buat pro Umno bersuara. Jika tidak, mungkin ada yang akan ikut saluran Ngo2 lain..... macam TURUN.

Share this article :

+ comments + 14 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 30, 2013 at 9:50 PM

Salam,
INI semua politik. Tak ada kait dgn life style. Kalu lifestyle baru kp umno bn buka mulut. Baru anak buah buka silat,ini masa kj balas balik. Masa pak lah dulu ah jib gor diam bila pak lah diserang blogger. LA ni amik ko. Rasakan bila dikata oleh blogger dan pembaca. Baru ada 11 langkah jimat. Ada respon tu. So kita kena terus bersuara. Kp umno bn jgn harap. Member balas dendam tu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 30, 2013 at 10:50 PM

Bila saya baca 11 langkah penjimatan kerajaan najib saya cuma geleng kepala. Si najib ni masih clueless. Kalau tengok satu persatu, langkah penjimatan ni banyak dibebankan pada bahu perkhidmatan awam tu sendiri.

Kertas A4 pun xcukup, dakwat printer pun asyik takde lepas ni nak kena potong kos lagi. Suruh civil servant jimat, anak bini bermewah2 tak ingat dunia.

....................
Reply To This Comment ...................
December 30, 2013 at 11:18 PM

Mereka semua buat kerja gila. Melalut dalam kealpaan glamor dan kuasa ! Yang dalam fb tu, memang jenis bermuka-muka. Apa ada pada kerajaan semua nya hina belaka. Satu pihak berkuntau men'nyah' bangsa Melayu dan Islam tidak pula dia bersuara, malah D.Noh Gadut jadi bahan nista dulu seada nya... rakyati biasa ? Bukan kah kerajaan sudah beri segala nya ? Malang nya suara semakin sumbang mengikut rasa...

Ada DT kisah ? Jawab din....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 30, 2013 at 11:23 PM

Depa duk lepak kat cigar club sampai duk wine and dinner the night away. Maklum lah norveau rich baru 'kaya'.

Alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 31, 2013 at 12:08 AM

Najib ni dengar ke tak teguran rakyat ? Dalam 11 langkah penjimatan tu, kenapa tiada pemansuhan PEMANDU ? PEMANDU dah banyak membazirkan duit rakyat. Begitu jugak dengan pengkomersilan dan penjenamaan slogan 1Malaysia, I Love PM, 1M4U, Endless Possibilities dan lain-lain slogan yang tidak bermanfaat kepada rakyat. Nampaknya Najib sanggup menjimatkan apa jua asalkan penjimatan tersebut tidak menyentuh soal penasihat atau konsultan kesayangannya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 31, 2013 at 12:11 AM

Dr maza jugak jd idola kau din....no wonder.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 31, 2013 at 12:49 AM

Apabila KPI GLCs memfokuskan kepada keuntungan semata-mata, maka rakyat terpaksa dikorbankan. Kini, darah rakyat dihisap hampir setiap hari oleh vampire-vampire yang mengagungkan ekonomi kapitalis. Dalam ekonomi kapitalis, yang kaya akan terus berada dalam zon selesa, manakala yang berpendapatan sederhana dan ke bawah akan terus terhimpit dengan bebanan kos sara hidup yang tinggi. Jurang pendapatan antara kaya dan miskin akan semakin melebar. Ini akan mencetuskan ketidakpuashatian rakyat terhadap kerajaan. Tak cukup ke, darah rakyat yang sikit ni pun masih nak dihisap dengan rakus dan tanpa perikemanusiaan ? Inikah cara kerajaan kita membalas budi rakyat yang telah mengundinya sebelum ini ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 31, 2013 at 12:59 AM

Seandainya PRU14 akan diadakan pada tahun 2014, apakah Najib akan tetap jugak nak menaikkan harga minyak, harga gula dan bil tnb ? Sudah tentu tidak,bukan ? Dan berkemungkinan juga BR1M akan dinaikkan secara mendadak. Hakikatnya rakyat bukan marah subsidi ditarikbalik. Bak kata mymassa, rakyat marah sebab subsidi ditarik secara secara pukal atau serentak dalam tempoh yang singkat jer. Bukankah baik sekiranya subsidi ditarik secara sedikit demi sedikit sekurang-kurangnya dalam tempoh 6 bulan hingga 2 tahun. Dengan penarikan subsidi dalam tempoh yang lama, diharapkan rakyat dapat mengatur perbelanjaan isi rumah dengan sempurna.

....................
Reply To This Comment ...................
December 31, 2013 at 1:27 AM

@AnonymousNi mesti mamat yang tuduh saya sokong Mkini sebab rujuk artikel Mkini .... alahai, kenapalah cetek sangat pemikiran saudara ni ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 31, 2013 at 5:07 AM

Najib Clueless, and couldnt be bothered about the people welfare anymore...The 11 actions taken truly show what sort of colour Mr Najib has in mind.. CLUELESS, NO IDEA, AND WORST PART UNABLE TO THINK ANYMORE.. hence what kind of Leadership he has in himself now..

TAHUN BARU CINA BULAN JANUARI 2014 nanti...\\

NAJIB NAK PUKUL GENDANG LAGI KEEERRR... huuu haaaa haaaa...

Saya cadangkan Najib Razak masok aje Pertanding Maharaja Lawak bergandingan dengan HASAN MALEK.... amacamm... ada can Juara Ke Tak????

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 31, 2013 at 1:35 PM

NOK NOK
Pemudan Umno seperti biasa la Din, tgh bincang2 projek ni sapa punya , yg itu dia punya yang ini aku punya...da terang dan nyata masa sebuk2 bertanding untuk jawaan dlm parti semata-mata mengejar projek ...phuuiiiii....!!! Contoh ada jer kat twmpat aku nie...sarang Umno la katakan...(Johor). bab projek2 memang teror giler...lain2 hal...takde kredibiliti...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 31, 2013 at 2:13 PM

@Anonymous kalu gitu, tunggu 5 tahun lagi la baru kerajaan kasi balik subsidi gula dan minyak. kemudian subsidi tol dan tarif letrik. 5 tahun lagi bila pru 14 la baru turun harga.

....................
Reply To This Comment ...................
December 31, 2013 at 4:03 PM

Tak payah la amik statement org mc Dr.Maza ni abg Din. Org yg bermuka mcm ni mcm si KJ la opportunist. Dia selalu posting benda2 yg masih kabur kebenaran dn banyak posting dia akan diakhiri dengan tanda tanya bagi menimbulkan provokasi.

Dr.Maza ni rapat dgn ramai pemimpin umno terutama dgn Shahidan Kassim. Dengan Najib pon dia baik. Dlm PAU setiap tahun pon beliau akan dijemput dn ramai menteri akan dtg berjumpa dgn dia dn paper akan siarkan sebagai bahan berita. Ini menunjukkan yg dia ada access yg sgt rapat dgn org atasan kerajaan. Kenapa dia tak nak suarakan segala teguran serta saranan dia yg GENIUS yg selalu dia tulis dlm blog?

Dia kata teguran dia ikhlas, tapi susah untuk dengar dia melakukan hal yang sama pd PR.

Dia menyindir org yang menyatakan perhimpunan haram ini kana membawa banyak masalah spt di Thailand konon RAKYAT TAK BOLEH BERSUARA.

Tapi dia lupa dulu dia jugak yang mengatakan demonstrasi bukan dari Islam dan WAJIB MENTAATI PEMIMPIN ISLAM DALAM HAL YANG TIDAK BERCANGGAH DGN HUKUM ALLAH. Nah! Sekarang PEMIMPIN ISLAM dah kata jgn buat perhimpunan kerana dibimbangi perhimpunan akan mendatangkan mudarat yang kita tidak sangka. Tapi org ingkar malah MAZA sendiri pon buat2 lupa dgn fatwa dia sendiri.

Pd abg din,elakkan la amik sumber pandangan dn percakapan org yg hnya CAKAP PANDAI mcm dia ni tp prktikal dia ke lauat dlm menjaga kualiti artikel bro din.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 31, 2013 at 10:43 PM

Heheh x payah la susah2 nak teka aku siapa..aku org biasa saja, nobody. Jgnlah ingt kau saja boleh mengkritik. Itu x kena ini x kena. Kau pun kena sedia utk dikritik jugalah. Jgnlah sempit sgt pemikiran tu..lagipun kau sgt menyanjung hak asasi kebebasan bersuara kan. So chill bro!

Post a Comment