........... Najis Babi Bertaburan - Babi Betul ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Najis Babi Bertaburan - Babi Betul !

Friday, December 13, 201310comments

Berita yang meloyakan .... pastikan anda TIDAK sedang makan minum ketika membaca artikel SINAR ini !

Baja najis babi bertaburan

Sebahagian baja berisi najis babi bertaburan di jalan dari Kuala Selangor menghala Bukit Rotan dan Ijok.
KUALA SELANGOR - Tidak tahu dari mana datangnya, tetapi timbunan guni berisi baja dipercayai najis babi bertaburan di jalan Kuala Selangor menghala ke Bukit Rotan dan Ijok sehingga menimbulkan bau meloyakan.

Bukan satu, tetapi puluhan guni yang hancur masih bertaburan di atas jalan menyebabkan pengguna terpaksa menggunakan laluan bertentangan gara-gara mahu mengelak daripada terkena guni terbabit.

Lebih dikesalkan, laluan berbau busuk itu menimbulkan masalah kepada pengguna terutamanya penunggang motosikal dan basikal yang melalui kawasan itu dan bau busuk turut menjejaskan peniaga makanan berhampiran
.


Penunggang motosikal, L Selvam, 56, berkata, dia yang melalui jalan dari Bukit Rotan untuk ke Ijok untuk mengambil anak di Perhentian Bas Ijok tidak terlepas menjadi mangsa apabila terlanggar salah satu timbunan guni itu.

Menurutnya, dia tidak sempat mengelak dari melanggar timbunan guni itu menyebabkan bau busuk melekat pada pakaian dan tayar motosikalnya
.



Sememangnya amat tidak bertanggungjawab pihak yang telah alpa hingga menyebabkan kejadian di atas berlaku. Bayangkan kemungkinan2 lain yang mampu menggandakan masalah - guni2 pecah, najis bertaburan dan melekat pada kenderaan anda hingga ke rumah, atau hujan lebat dan air tercemar itu mengalir bercampur .......

Tidak adakah satu prosedur yang lebih ketat dan selamat bagi tujuan penghantaran benda2 yang mengandungi unsur2 babi ni ? Contohnya lori bertutup rapat yang direka khas untuk pengangkutan apa saja berkaitan babi ?

Atau wujudkan satu kawasan khas bagi tujuan penternakan babi jauh dari penduduk sepertimana di Singapura yang mengambilkira pelbagai faktor dan kesan kepada alam sekitar -

The Singapore experience shows that it is possible to design and develop economically viable pig farming estates for intensive and highly productive pig production together with waste treatment facilities which can meet effluent standards. However, the location of the pig farming estates should be chosen carefully, taking into account availability of land and proximity to urban centres. Countries with available land distant from urban centres can successfully develop pig-farming estates that are friendly to the environment. ( KLiK )

Share this article :

+ comments + 10 comments

....................
Reply To This Comment ...................
December 13, 2013 at 11:55 AM

Ahli Parlimen Ijok masuk mengadapppppppppppp.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 13, 2013 at 12:09 PM

Sayur2 d jual d pasar tani Shah Alam gemuk2 belaka.Ni pasti dapat semburan baja2 kaki pendek. Kembang tekak hamba.

Wawa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 13, 2013 at 12:24 PM

Bukan parlimen ijok.. Dun ijok..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 13, 2013 at 12:27 PM

beginilah nasib orang kita kalau diperintah oleh Melayu Liberal. semuanya betul belaka dan "tak apa". kalau bagsa cina sendiri terlalu agungkan Singapura, rasanya tidak menjadi masaalah kalau penternakan babi ditempat disuatu kawasan yang terpencil dan tidak mungkin akan menjadi permaalahn kepada bukan cina. tapi entahlah kenapa ladang babi hari ini kebanyakanya ditempatkan dikawasan Melayu. masaalah babi nih nampaknya akan berbangkit semula diwarung warung dan kedai kedai kopi, tapi ada kah permasaalahan ini dapat diselesaikan. pehak kerajaan akan buat bising sekejap dan menjanjikan akan diselesaikan. bila senyap kerajaan buat terlupa dan dipadamkan dengan isu isu lainya.

heranya, tidak ker pihak kerajaan terasa bahawa keharmonian hidup masyarakat hari ini sudah tercabar? mana perginya suara suara keamanan dan keharmonian? yang palik teruk tercabar adalah orang orang MELAYU yang benar benar ISLAM. tidak ker kerajaan yang orang orang MELAYU/PRIBUMI telah amanahkan untuk memerintah negara terasa akan denyut nadi mereka? dimana ker janji janji manis PM yang mengatakan rakyat didahulukan.

perkara yang berlaku hari ini kalau tidak diambil tindakan tegas, maka tak keterlaluan jika dikatakan suatu masa nanti, mereka akan memperoses najis tersebut menjadi baja tanaman. maka makanlah nanti hasil tanaman mereka yang dibaja dengan najis itu. lama kelamaan pemikiran dan kepala hotak orang MELAYU pun akan menjadi semacam cina.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 13, 2013 at 1:45 PM

Anon 12.27, kenapa tuding jari kat kerajaan pusat pulak. Ni hal negeri selangor, pr la yang kena bertindak. Mudah jadi kerajaan pr, segala tahi babi sendiri buat, orang lain kena cuci.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 13, 2013 at 2:36 PM

orang selangor dah tak kisah dah...

....................
Reply To This Comment ...................
December 13, 2013 at 2:41 PM

hehe..maaflah, aku bila dah terkena gas monoksida kat ijok ni memang dah lupa dun ke parlimen...hehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 13, 2013 at 3:57 PM

Anak Kota.... Ermmmph Geram punya pasai, lupa Parlimen Ke Dun... Khalid Berahim punya kawasan lah... Khalid kan SELALU TIDOR... mana dia nak tahu semua nieeeh... LAWAT Kawasan.... Mana2 Ahli Politik drp Parti PKR TAK PAYAH LAWAT kawasan bila belaku bencana... Contoh Macam Nuar Berahi... Ada Hati Nak Ambik Gambar dgn Pompuan Mat Saleh Rambut Perang.. pulak tu.. (Jangan2 Si Pondan yg Buat Pembedahan Plastik - Nuar Berahi maklomlah apa saja yg kau buat pd mata aku semuanbya saloh aje)

Untung jadi Wakil Rakyat PKR... Tak payah susah2 lawat kawasan... tengok Ahli Parlimen Kuantan Fuziah Lynas tuuuh pon dah cukup... Boss, dia lagi semangkok Tingkat lerrr..

Anomy 12:27... rasanya hentam Kerajaan Negeri Selangor Kot...jadi Sah Lah Blog Pok Din nie ado jugak orang PKR yang Nak Melepaskan Perasaaan.... Melepaskan Rindu Dendam dan Gerammmm... hee heee

Anyway, kita welcome Kerana Blog Pok Din ini Memperjuangkan Yang Benar lagi Haq, Yang Salah tetap Salah dan Wajib diPerBetulkan... Yea ke Dok Pok Din?

....................
Reply To This Comment ...................
December 13, 2013 at 4:14 PM

@Anonymoussaya tak sebut pun politik dalam artikel !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 13, 2013 at 4:40 PM

Korang ni mangkok la...tu UMNO punya kerja la nk bagi Melayu bangkit...

Atau pon method DAP bagi sakit hati Melayu...

Yang mana satu...

Post a Comment