........... Kenaikan Cukai Pintu KL - Kecoh Je Lebih ... Tengok, 10% Je Yang Bantah ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kenaikan Cukai Pintu KL - Kecoh Je Lebih ... Tengok, 10% Je Yang Bantah !

Tuesday, December 17, 20136comments

Ini contoh Menteri yang begitu perihatin dan sensitif kepada reaksi rakyat.... Tabiiik !

Baru ni heboh orang KL bising bila Menteri Wilayah berkata cukai taksiran baru akan dilaksanakan -

“Kita boleh tangguh... tetapi bila kadar itu naik, ia tetap dinaikkan. Apa yang kami tangguhkan adalah pelaksanaannya kerana 17 Disember semua bantahan akan diperoleh dan DBKL akan mendengar bantahan itu sekurang-kurangnya tiga bulan," kata Tengku Adnan kepada pemberita. ( KLiK - 28 Nov. )

Well .... hari ini dah 17 Disember ....  Dan ternyata tak sampai 10% pun hantar surat membantah ! Hanya 40k dari lebih 500k pemilik hartanah KL.

Jadi mungkin menurut Ku Nan, TERBUKTI orang KL rata2 SETUJU !  90% pemilik hartanah KL tak membantah pun.

So nak kata apa lagi ?






PS - Hmmmm saya tidak pasti apakah ada diNYATAkan sebelum ini yang peratusan respon dari mereka yang terlibat akan menentukan keputusan kerajaan.

Ada yang kata, rakyat dah fed-up nak beri respon. Jawab pun bukannya boleh ubah apapun. Naik tetap naik seperti kata Ku Nan di atas. 


Tapi fakta tetap fakta iaitu - Tak sampai 10% je yang bantah !

PS2  - Oya, Berita GEMPAK semalam ( dibawah ) siap keluar Berita TV Perdana lagi, kenapa takde siapa nak layan dah, ek ?


Share this article :

+ comments + 6 comments

....................
Reply To This Comment ...................
December 17, 2013 at 5:13 PM

tak sampai 10% yg bantah ertinya takdak suara kot? oi pak nan, mai aku nak tanya.....pengundi keturunan india pun tak sampai 10%, awat ah jib gor lantik sekoq jadi tim. menteri? ahli parlimen mic berapa % pulak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 17, 2013 at 6:03 PM

Betul tu, bantah atau tidak benda ni memang akan jalan. Tak guna bazir masa rakyat nak hantar surat bantahan . Ceh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 17, 2013 at 8:25 PM

Din,

220 billion celah bedah mana tu? 435k pluang kerja baru utk myanmar, bangla, vietnam, indonesia dan lain-lain ke? Tgk mydin pun dah penuh bangla, muka melayu tak de pun. Sembang berdegar2 menjahanamkan. Kadang kala ada benar juga kata Nik Aziz, buat apa pembangunan dan kemajuan dan duit byk klu memudaratkan... Ptuih..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 17, 2013 at 8:26 PM

Bodohnya menteri... Vote online la brader, lg nak guna stem ke?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 17, 2013 at 9:16 PM

Bro,

Kalu perasan sejak si najib gor ni jadi PM, dah berbilion ringgit kononnya pelaburan masuk. Iskandar la, ETP la, ECER la. Yang peliknya, kalu betul la berbilion kita dapat apesal kerajaan nampak gaya makin lama makin nak bankrap. Siap kata kalu xbuat GST negara akan bankrap.

Subsidi sume nak dikurangkan baik minyak, elektrik, tol sume benda la. Mana pergi berbilion ringgit yang dibangga-banggakan tu? Aku takut buat subsidi untuk expense kak mah je. Yela beg tangan pun dah beratus ribu, tu belum masuk cermin mata, subang, rantai, kasut tumit tinggi, pendandan rambut si FLOM ni je. Mangkuk hayun betul la najib gor ni!!

....................
Reply To This Comment ...................
December 19, 2013 at 11:36 AM

Jangan mudah give up dan jangan mudah fed up. Kalau cukai DBKL ni rasa membebankan, hantar je borang bantahan. Sama ada dia dengar ataupun tidak, itu lain cerita. Kita tawakkal, bro. Sekurang-kurangnya kita dah menjalankan peranan dan tanggungjawab kita. Setakat heboh di blog tapi melangut tak buat apa-apa dengan berbagai alasan (fed up, menteri tak sensitif dsb) tak jalan, bro!

Post a Comment