........... Elakkan Diri Anda Dari DiTembak Polis - Pelajari SOP Tembak PDRM ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Elakkan Diri Anda Dari DiTembak Polis - Pelajari SOP Tembak PDRM !

Monday, December 2, 201322comments


Bayangkan sebuah buku ini dijual dipasaran - 10 Langkah Mengelakkan Diri Dari DiTembak Polis dan captionnya berbunyi - 

* Berpandukan kepada SOP Tembak PDRM terkini
* Khas buat penjenayah bersenjata
* ELAKKAN DIRI ANDA DARI DITEMBAK POLIS ! Dapatkan SEGERA ! !

Agaknya itulah yang akan diterbitkan jika pihak Polis melayan karenah MP Segambut Lim Lip Eng ini -



WHY SO STUPID WAN, YOU .... ? ? ?

Nak jadi hero pun agak2 lah isunya apa. Ini isu keselamatan ... penjenayah kalau dah berani bawa senjata, adakah kita akan berdebat samada mereka punya niat untuk menggunakan senjata itu ?

Dan apek ni pula sibuk nak membela penjenayah ...apakehal ? Rakyat biasa yang inginkan kehidupan aman dan damai TAK KISAH PUN apakebenda SOP Tembak PDRM, apa yang penting adalah keadaan aman. Jika ada penjenayah, rakyat harap Polis akan banteras secepat mungkin ....LEBIH BAIK jika dapat diambil tindakan sebelum sebarang jenayah dilakukan. 

Bagi saya, kalau penjenayah itu bersenjata, mohon Polis tembak jer ! Ikut pandailah cara macamana pun nak tembak, ikut SOP atau tidak. Yang penting penjenayah berbahaya dihapuskan.


Yang ini pun tak boleh pakai juga -

"Kita kena tahu dia penjenayah atau pun tidak. Kalau dia bersenjatakan parang sahaja, anggota polis kita banyak yang tahu silat. Cukuplah, sepadan dengan penjenayah itu."- Presiden Pas, Haji Hadi. ( KLiK )

Pembangkang ni dah takder benda lain ke nak dijadikan isu ?

.

Share this article :

+ comments + 22 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 2, 2013 at 7:22 AM

Yang mati kena tembak ni mesti cina atau hindu, pasal tu DAP bersuara. Kalau melayu atau indon, pasti senyap sunyi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 2, 2013 at 7:29 AM

PDRM _ tembak lah lagi ramai ramai ... penjenayah bersenjata ,,,, kami sokong !!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 2, 2013 at 7:32 AM

Pemimpin-pemimpin pembangkang ramai yang bongok. Penyokong-penyokong mereka lagi double bongok sebab menyokong orang-orang bongok untuk memimpin mereka.

Laksa Johor

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 2, 2013 at 8:11 AM

Cina Lim Lip Eng ni ada lah berpotensi untuk join Ah Jib Gor dalam think tank dia untuk menyelamat bangsa kesayangan Ah Jib Gor iaitu orang cina. LONG LIVE THE CHINESE under Ah Jib Gor.

Alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 2, 2013 at 11:17 AM

Salam,
Lepas pau, nanti ada pula mca dan gerakan mesyuarat agung. Masa tu, sop polis tembak penjenayah mungkin didedahkan. Kita kena ikut apa yg bangsa cina nak. Tu penting mentransformasikan agenda umno sebagai pemangkin 1 malaysia. Hal polis, lantak la. Kalu mati kita kasi pangkat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 2, 2013 at 1:06 PM

DAP ni nak tunggu die bersuara bile mangsa atau penjenayah yang ditembak polis bangsa mata sepet takpun india.. kalu Melayu kena sunyi sepi.. lepas ni DAP mnta polis dedahkan SOP siasatan, perisikan, sampai abis bogel PDRM.. dasar komunis pengkhianat negara.. risau kalau Bapa Vernakular ikut menyalak sekali.. bala kita bro din!

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
December 2, 2013 at 2:27 PM

adalah lebih baik kedua2 yg mengeluarkan kenyataan diberi MAKAN SUP OTAK MASING2....org lain ada SOP, dia sibuk nak cadangkan SUP dia.....kalau KDN yg dulu mungkin pak turut, tp yg skrg ni kau diPARUT kalau lebih2 sgt bangangnya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 2, 2013 at 3:06 PM

kita doakan je dorang atau keluarga dorang kena layanan penuh kasih sayang oleh penjenayah. waktu tu baru kita tengok macam mana respon dorang..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 2, 2013 at 3:44 PM

napa tak highlight hasil kerja terbaru majlis perpaduan NUCC yg baru dilantik?

antaranya perlantikan hakim mestilah diramaikan lg hakim bukan melayu.
sama kan dgn hasrat najib yg diucapkan latest iaitu kjaan mesti terbuka, responsif.

wooh responsif terbuka lah ni, nampak gaya din kau ni dan aku2 ni pun mcm anjing menyalak bukit jer, setiap hari apa yg kita duk kata itulah yg deme nak lakukan. Lagi kita risau bimbang semakin galak deme nak realisasikan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 2, 2013 at 3:48 PM

SOP Yg Disediakan Ahli Politik Untuk Polis Dalam Menangkap Penjenayah – Versi 3D

Menangkap penjenayah hendak dilakukan dengan sopan santun, serta mengekalkan budi-bahasa kita sebagai anggota Polis, sekali-gus sebagai rakyat Malaysia.

1. Sebelum memasukki mana2 premis bagi melakukan tangkapan, hendaklah didahului dengan assalamualaikum (bagi penjenayah berbangsa Islam) dan ucapan Selamat Pagi, Petang atau Malam bagi menangkap penjenayah2 bukan Islam.

2. Selepas bagi salam, hendaklah di ikuti dgn menjual beberapa rangkap pantun (sesuai dgn cadangan IGP kita itu), sebagai kata2 aluan. Gunakan pantun 4 kerat, kalau bolih digalakkan pakai pantun 6 kerat, atau sekurang2nya pantun dua kerat, kerana kalau tak berpantun, takut kita yang kena kerat.

3. Dilarang menembak walau dalam apa keadaan sekali pun, utk mengelakkan sebarang kematian, kerana nyawa penjenayah2 itu memang amat berhagra bagi sesetengah ahli2 politik kita.

4. Sekiranya penjenayah melepaskan tembakan, kita hanya dibenarkan mengelak peluru tersebut macam aksi Wong Fei Hong, atau pun menangkap peluru itu, sama seperti yg dilakukan Sivaji The Bos dalam aksi2 filem2 Tamil itu.

5. Sekiranya keadaan mendesak, kita hanya dibenarkan ‘mengfire’ penjenayah2 tersebut, itu pun pada kadar voltan yg rendah …. (ala2 lampu ultaman yg dah lip lap lip lap itu), utk mengelakkan kematian dipihak penjenayah.

6. Sekiranya mampu, kita juga digalakkan menggunakan pukau terhadap penjenayah (ala2 amalan gang Tuhan Harun itu), dengan harapan penjenayah akan menyerahkan senjatapi mereka selepas pukau dilakukan.

7. Sesuai dengan nasihat salah seorang ahli politik yg berstatus Presiden Parti dinegara kita ini … kita juga dinasihatkan supaya belajar silat, tak kiralah silat apa sekalipun, termasuk silat pulut.

8. Arahan2 ini perlu dipatuhi, kerana menurut sesetengah ahli2 politik dinegara kita ini, penjenayah2 tersebut belum tentu bersalah … walau pun mereka mempunyai senjatapi, kerana mungkin saja senjatapi itu sengaja digunakan olih penjenayah2 sebagai accessories tambahan sahaja.

9. Lagi satu, arahan supaya tidak menembak penjenayah2 ini juga perlu dipatuhi, kerana dikhuatiri kalau2 penjenayah2 ini saudara mara ahli2 politik tersebut, atau pun ada kabel dgn mereka.

10. Akhir sekali, kejayaan sesuatu operasiitu bergantung kuat pada sejauh mana kita dapat mematuhi SOP ini, dan eloklah SOP ini kita namakan ‘Silat Orang Polis’ kerana keunikannya.

Desyummmm!!!!
“Berkhidmat Untuk Ahli2 Politik”

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 2, 2013 at 3:54 PM

er sop utk penjenayah melakukan jenayah ada tak
sop untuk mangsa mempertahankan diri ada tak
sop untuk orang awam menolong mangsa dan menangkap penjenayah ada tak
la ni zaman sop

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 2, 2013 at 4:41 PM

off topik bro din..

biar betul ada lagi bumbung runtuh kat ganu tu?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 2, 2013 at 5:04 PM

Minta diberi satu slot utk pdrm setiap hari dlm buletin utama utk dedahkan operasi pdrm utk esoknya.dedahksn siapa penjenayah sasaran,details bila operasi akan diadakan serta taktiknya sekali supaya penjenayah blh bersedia lbh awal.

Oleh itu tiada maklumat yg dirahsiakan.lebih adil bg penjenayah.

So nampak bodoh kan idea ni.jd begitu lah bodohnya cina dap lahanat celaka barua pembela penjenayah seekor ni.mcm pelaqqqqqq.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 2, 2013 at 5:57 PM

Din, off topic jap.....

Isu 1
-------

Tun M keluar dari Petronas kerana ada sebab tersendiri yang hanya beliau seorang yang tau. Beliau membina Petronas dengan harapan orang Melayu mendapat faedah daripadanya. Kini, Petronas telah didominasi oleh orang bukan Melayu. Sesuatu yang tidak pernah berlaku di zamannya.

Isu 2
-------

Ustaz Kazim Elias (UKE) diharapkan boleh mentarbiahkan PM dan isterinya seandainya beliau confirm jadi MT UMNO. Sebelum ini, ramai ulama telah telah dibawa masuk ke dalam UMNO. Antaranya Mashitah, Jamil Khir dan Fathul Bari. Tapi, nampaknya mereka masih belum mampu untuk memberikan impak dalam berdakwah kepada kepimpinan UMNO. UKE mungkin adalah insan yang boleh diharap-harapkan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 2, 2013 at 8:05 PM

Saya sokong PDRM. Mana2 penjenayah yang dikenalpasti pernah membunuh Dan Ada potensi menjadi pembunuh, harap polis senyapkan. Benarkah di sesetengah Negara Ada skuad khas yang terdiri Dari pakar yang diupah untuk mencari Dan membunuh penjenayah?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 2, 2013 at 8:48 PM

Apa susah kalau nak sangat tau SOP polis masuk polis, baru lah ko boleh tau SOP polis, kenapa tak suruh gang2 ko tu masuk polis,

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 2, 2013 at 10:53 PM

kalau nak merompak bawak PARANG..maka sedialah DIPARANG sampai Mati..

Kalau Merompak pakai Pistol..Maka Jgn Slahkan Polis kalau Anda mati DIBUNUH POLIS atau Samseng yg LAIN..

ketua Samseng ka kalau nak MATI Mati Jugak..

HIUNDU kata ini KARMA..

lu lim lip eng kalau merompak pakai pistol..kalau mampus ..jawam sendiri la

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 2, 2013 at 11:20 PM

daripada tanya polis pasal sop, lebih baik dia guna kepala hotak dia pikir buat 'sop' untuk anak -anak cina dari terjebak dalam kongsi gelap , atau at least , berpikir bagaimana nak ajar anak anak cina menghormati bangsa lain. of late nie, anak anak cina baik di sekolah rendah maupun di sekolah menengah tak menghormati atau berkerjasama dengan bangsa lain, ini kerana mereka rasa mereka lebih bijak dari bangsa lain .

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 3, 2013 at 1:16 AM

Perlu juga dedahkan SOP untuk ahli-ahli politik yang membela penjenayah dan dibela oleh penjenayah. Salah satu SOP (hanya untuk balaci ahli politik) kalau dah tak boleh terima tekanan, sila terjun dari tingkat tertinggi menara berkembar Petronas.

SOP untuk bapak penjenayah/kongsi gelap di PBT mana, kenapa tak dedah?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 3, 2013 at 2:05 AM

Cina barua tu patut ditembak.

....................
Reply To This Comment ...................
December 3, 2013 at 9:40 AM

PDRM profesyenal.Gangster juga profesyenal.Masing2 ada SOP tersendiri.

SOP Gangster:1) Tembak 2) Tembak 3) Tembak

Jgn dilayan org macam Lim.Tak ada kerja lainkah?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 3, 2013 at 11:17 AM

Apek atas membela penjenayah sbb sendiri pon seorang sulit. Ramai kawan2nya penjenayahssss. Perhatikan tuan din mereka2 yg defend perkara2 illegal sbb mereka involve skali. Seperti pak botox tu.

Post a Comment