........... Bukti2 Gred B Najib Kaki Bodek Cina .... Bukti Gred A Akan Dikeluarkan Jika Perlu ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Bukti2 Gred B Najib Kaki Bodek Cina .... Bukti Gred A Akan Dikeluarkan Jika Perlu !

Sunday, December 15, 201317comments

"KDN ada lagi bukti eksklusif Gred A yang akan dikeluarkan kepada umum sekiranya keadaan memerlukan,"

Kalau saya gelakkan Ustaz KDN ini, adakah saya akan dikenakan tindakan ?

Oklah, saya tak gelak .... saya akan cuba beri komen secara serius.  Pertama saya nak tanya KDN - Memang SOP KDN ke ada bukti pakai gred-gred ni ? 

Kedua - Apa point semua ni ? Kenapa tidak salurkan saja segala bukti2 pelbagai gred itu terus kepada Jakim dan bersama2 bertemu, berbincang dan jika tidak dilayan juga, terus diambil tindakan terhadap Mat Sabu ? 

Ketiga - Mat Sabu boleh jawab dalam Youtube atau suratkhabar ! ? ?

Saya tidak pernah hendak mempersoalkan apajua tindakan KDN selama ini tapi kali ini ..... adeh, saya terpaksa bertanya - Apa tujuan semua ini ? 

Kita kalau boleh mahu elakkan isu syiah ini berpanjangan tapi kenyataan dari ustaz KDN ini seolah mahu menggalakkan polemik !



KDN minta Mat Sabu kemuka bukti

KUALA LUMPUR - Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu hari ini diminta tampil mengemukakan bukti jika dirinya tidak terlibat dengan fahaman Syiah.

Pegawai Agama Kementerian Dalam Negeri (KDN), Dr Zamihan Mat Zain Al Ghari berkata, Mohamad yang juga dikenali sebagai Mat Sabu juga perlu berhujah secara ilmiah bagi menafikan 10 bukti yang dikeluarkan KDN semalam yang mengaitkannya dengan fahaman syiah.

"Kalau kata bukti-bukti ini tidak cukup kuat, (Mohamad) sila jawab secara ilmiah untuk menafikan 10 bukti berkenaan. Tidak kiralah sama ada secara bersemuka dengan KDN, jawab dalam YouTube atau dalam surat khabar," katanya kepada Bernama selepas ditemu bual dalam program Ruang Bicara terbitan BernamaTV di Wisma Bernama di sini, malam ini.

Zamihan berkata, KDN sentiasa bersedia untuk bermuzakarah dengan Mat Sabu bagi mencari kebenaran berdasarkan pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah yang diamalkan di negara ini.

"Nak cari kebenaran mesti berdasarkan Sunnah Wal Jamaah, kalau Syiah tidak akan ada titik pertemuan. Untuk menganalisis bukti pun boleh kerana kami ada saksi dan rekod.

"Pihak kami dengan jelas mempunyai bukti Mat Sabu hadir kelas Syiah, bersama ustaz Syiah, jumpa dengan tokoh Syiah, melawat negara Syiah, memuji tokoh Syiah dan negara Syiah," katanya.

Selain itu, Zamihan berkata, 10 bukti mengenai pembabitan Mat Sabu dengan Syiah yang dikemukakan Ketua Setiausaha KDN  Datuk Seri Abdul Rahim Mohamad Radzi semalam, dikategorikan sebagai Gred B.

"KDN ada lagi bukti eksklusif Gred A yang akan dikeluarkan kepada umum sekiranya keadaan memerlukan,"
katanya.


Terdahulu semasa ditemu bual dalam program itu, Zamihan berkata, KDN tidak pernah menyasarkan individu atau parti tertentu, sebaliknya bertindak untuk kepentingan umat Islam di negara ini.

"Ini soal akidah, kita tidak lihat individu, kedudukan atau pengaruh sebaliknya kita kena lihat kebenaran. Apabila dah kata doktrin atau kefahaman ini (syiah) sebagai sesat, maka tak kira siapa atau parti apa, kena patuh," katanya.

Ditanya tindakan susulan yang boleh diambil terhadap Mat Sabu, Zamihan berkata, isu berkaitan agama adalah di bawah tanggungjawab jabatan agama seperti Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) atau jabatan agama negeri untuk bertindak.

"Pendedahan telah dibuat. Pihak berkuasa agama boleh ambil tindakan melakukan siasatan dan bawa ke muka pengadilan. Kita boleh lihat bukti kedua-dua pihak dan jika bersalah, parti kena merelakan pemimpin politik dikenakan tindakan,"
katanya.


Zamihan seterusnya menasihatkan parti politik untuk memastikan akidah seseorang individu sebelum dilantik menjadi pemimpin supaya 'akidah pemimpin itu tidak dilihat cantik di luar, tetapi seperti biskut kering yang lembik apabila dicicah air panas'.

Beliau juga menasihatkan mana-mana individu yang terbabit dengan doktrin Syiah supaya membuat 'pusingan u' dan kembali semula kepada ajaran Ahli Sunnah Wal Jamaah yang merupakan pegangan majoriti umat Islam negara ini.

Beliau juga tidak menafikan adanya pensyarah universiti tempatan yang terlibat dengan penyebaran ajaran Syiah kepada pelajar, dan menyifatkan ia perkara serius yang perlu dibanteras segera kerana ia mengancam perpaduan ummah. - Bernama ( Sinar )


                                                ******************************



Saya punya bukti2 yang Najib adalah Kaki Bodek Cina. Antaranya, Najib melalui 1Malaysianya telah memberi ruang yang cukup luas kepada kaum cina membuat pelbagai tuntutan hak samarata terhadap kerajaan.

Najib juga begitu manjakan sekolah2 cina melalui bantuan berjuta2 RM . Najib juga bangga bila anaknya boleh bercakap dalam bahasa Cina. Najib bangga menjadi orang yang bertanggungjawab menjamin kewujudan Sekolah Cina. Najib juga pernah meluahkan perasaan bangganya yang tidak terkira bila Malaysia menjadi satu2nya negara didunia yang punya sekolah vernakular yang diiktiraf bersama Sekolah Kebangsaan.

Kita juga masih ingat bagaimana anak cina sial yang mengutuk tahap gaban tanpa berselindung sedikit pun terhadap nilai2 kebangsaan, ugama Islam dan bangsa Melayu juga badan2 kerajaan tapi bukan saja dia tidak dikenakan sebarang tindakan, malahan dia diiktiraf sebagai contoh 1Malaysia ! Kemudian diberikan dana/pinjaman untuk buat filem lagi ....

Banyak lagi contoh2 kebiadaban orang cina kiasu yang dengan sombong bongkak telah menghina agama dan bangsa Melayu dan mereka terlepas begitu saja .... 

Itu baru bukti2 taraf Gred B .... belum keluar lagi bukti Gred A ! Adakah Najib akan tampil mempertahankan dirinya ? Beliau boleh jawab secara ilmiah melalui Youtube atau tweeter atau Watsup... medium apapun boleh.

Bukti2 Gred A akan dikeluarkan jika keadaan memerlukan.

Parti Umno hendaklah pastikan jatidiri bangsa Melayu seseorang individu sebelum dilantik menjadi pemimpin supaya semangat perjuangan bangsa itu tidak dilihat cantik diluar, tetapi seperti biskut kering yang lembik apabila dicicah air panas.

Share this article :

+ comments + 17 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2013 at 5:57 AM

Din, ko ada bukti tak dalam bentuk gambar dan video serta pengakuan saksi-saksi yang bergred A bahawa Ah Jib Gor telah memanjakan cina ? Kalo ada, aku nak ko tunjukkan dalam artikel engko selepas ni, supaya dapat dibuktikan sama ada status kemelayuan Ah Jib Gor boleh dipertikaikan atau tidak. Sebagai tambahan, ko patut juga tampilkan bukti gred A bahawa KP Pemuda UMNO BN adalah seorang liberal.

....................
Reply To This Comment ...................
December 15, 2013 at 6:07 AM

@AnonymousMacam kes Mat Sabu juga - What's the point ? Orang Umno akan tetap juga sokong Najib dan KJ ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2013 at 6:07 AM

Syiah bukannya satu aliran atau mazhab dalam Islam. Syiah adalah satu agama atau ajaran menyeleweng yang aqidah pun dah tak betul. Apa yang dirisaukan ialah jika Mat Sabu memegang teraju sebagai Presiden PAS. Meskipun tanpa isu syiah sekalipun, Mat Sabu tetap wajar ditolak kerana beliau bukan seorang ulama. Dalam PAS, Presiden mesti seorang ulama, melainkan PAS dah menjadi liberal sebijik macam UMNO.

....................
Reply To This Comment ...................
December 15, 2013 at 6:09 AM

@AnonymousYang saya pertikaikan bukan isu syiah tapi cara KDN menangani isu ini

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2013 at 7:04 AM

WATS THE POINT DIN
UMNO DUNGU TETAP PILIH PEMIMPIN DUNGU
AH JIB GORBLOK TETAP PILIHAN SIDUNGU

BRO DIN..
TOLONG PROMOTE ISMA
ISMA@IKATAN MUSLIMIN MALAYSIA
KUAT JATIDIRI MELAYUNYE
TAAT ISLAMNYE

MELAYU KENE KELUAR UMNO DIN
UMNO PENOH BANGSATWAN
SEKARANG MELAYU ADA PILIHAN

ISMA BETTER MELAYUNYE DARI UMPHNO
BETTER ISLAMNYE DARI PAS BAHLOL

KALAU LU RASA ADA LEBIH BAIK DARI ISMA
TOLONG PROMOTE KAT BLOG NI

UMNO COMFIRM MAMPUIHH PRU14 NI
BIAR MAMPUIHH TERUS TAPI JGN SOKONG FUCKATAN LAGI BAHAYA ADA DAP CINA LAHANAT
SO MELAYU KENE ADA WADAH BARU

PLS BRO DIN
DEMI ISLAM DEMI MELAYU BRO DIN

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2013 at 9:57 AM

Kalau ianya suatu agama maknanya bukanlah satu penyeleangan. Contoh agama budha bukanlah satu penyelewengan dari agama hindu. Ataua agama kristain bukanlah satu penyelewengan dari agama islam.Kalau dah agama mestilah ianya berdiri sendiri. Mungkin kita boleh kata akidah agama itu tidak sama dengan akidah agama kita. Tolong jelaskan maksud penyelewengan sdr itu.

....................
Reply To This Comment ...................
tebing tinggi
December 15, 2013 at 10:34 AM

Sejak Najib jadi menteri pelajaran lagi bukti telah jelas yang Najib memang pro Cina dan apabila dah Jadi PM kuasa penoh sudah ditangan .

Persoolanya apa orang Melayu bolih buat , adakah nak tunggu UMNO ditumbangkan kerana Najib atau tumbangkan Najib selamatkan UMNO.

Prrpatah Melayu jelas , " raja adil raja disembah ' raja zalim raja disangah " , kalau orang Melayu merasakan Najib tidak belaku adil kapada Melayu ' bangsanya yang memberi mandat' , ajaran nenek moyang kita sememangnya jelas .

Sampai bila kita nak bersungut sahaja , sampai bangsa hancur lebur ?.

....................
Reply To This Comment ...................
December 15, 2013 at 11:17 AM

aku ingat teloq ayam saja ada grade.

"KDN ada lagi bukti eksklusif Gred A yang akan dikeluarkan kepada umum sekiranya keadaan memerlukan,"

apa ka jadah punya statement ni? macam ayam nak berteloq saja.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2013 at 11:25 AM

Kalau macam tuh, penjenayah juga perlu diberikan peluang untuk memberikan bukti bahawa mereka bukan penjenayah sebelum diambil sebarang tindakan. Boleh juga memberikan bukti di YouTube atau pun dimedia. Kalau samseng menggunakan pistol terhadap pegawai keselamatan, samseng itu perlu dimaklumkan oleh pehak keselamatan bahawa mereka perlu menghadhirkan diri untuk memberikan bukti bahawa mereka bukan samseng. Polis hanya boleh mengambil gambar sahaja sebagai bukti. Kah! Kah! Kah! Kah! Kah! Geli geman pulak hati baca alasan yang diberikan itu.

Kenapa sampai macam tuh sekali punya fikiran, kepala dah masuk air ker atau air dari bawah dah naik kat atas?

Najib pulak tuh, harap harap sangat dapat tampil memberikan bukti bahawa dia bukanya PEMBODEK Cina dan tampil mempertahankan dirinya ? Beliau boleh jawab secara ilmiah melalui Youtube atau tweeter atau Watsup... medium apapun boleh..

“Parti Umno hendaklah pastikan jatidiri bangsa Melayu seseorang individu sebelum dilantik menjadi pemimpin supaya semangat perjuangan bangsa itu tidak dilihat cantik diluar, tetapi seperti biskut kering yang lembik apabila dicicah air panas”. – boleh ker perwakilan dan MT lakukan?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2013 at 11:30 AM

boleh jadi ketua syiah yang sudah pun dikenal pasti itu masih dalam proses menggeredkan kot? mungkin juga SOP KDN sekarang ini sedang dalam proses menggeredkan. sebab itulah negara dah macam kelam kabut saja. bila agaknya kerja kerja menggeredkan semula ni nak selesai?

....................
Reply To This Comment ...................
December 15, 2013 at 11:40 AM

ko ni din macam ko pulak kdn. biar la dia buat dia punya keje. takkanlah dia tak buat miting sama2 dia, KDN buat keputusan atas tergesa2? KDN bagi peluang untuk mat sabu bela diri. supaya tidak dianggap menutup terus pintu perbincangan. ko bukan tak tahu golongan ngo prp pembangkang sekarang giat memperjuang comango, kebebasan hak asasi. mereka ni berniat jahat.

....................
Reply To This Comment ...................
December 15, 2013 at 12:31 PM

@kiasfansuriOkla, okla ... kita bagi peluang Mat Sabu bela diri .... ikut youtube pun boleh !

....................
Reply To This Comment ...................
December 15, 2013 at 2:29 PM

Bro,

Kalau kita dah ada menteri cap ayam kenapa kita tak boleh ada menteri cap telor. Zahidlah jadi menteri cap telor ya pertama.

....................
Reply To This Comment ...................
December 15, 2013 at 5:42 PM

Saudara, Assalamualaikum, moh kita congak berape RM juta nilai export minyak sawit Malaysia ke Iran dan negara - negara ramai shiah Malaysia. Nak tngoh Zahid dan KDN jalan ke Sabu di sapu?
Saya, seperti RPK sangat menagungkan kemenangan Ayatollah Khomenini dan Hassan Nasrallah kerana keberanian menetang bukan sahaja Israel tetapi juga Bashir Assad.
Tetapi seperti lain-lain yang mengamuinya kulit sikit pun tak tukar dari Sunni!
Di Mekah mereka ditakuti oleh raja-raja Saud dan Arab Sunni hinggakan sanggup AlMalik2 di sana bersekongkol dengan Zionis!
Maka adekah menjadi hairan Sunni kini disaingi Shiah? Siape sebenarnya pengkhianat ummah di Timur Tengah. Ade orang sunni Syria sudah tidak sebulu dengan Syrian Liberation Army dan beberapa kumpulan lain yang menentang tentera Bashar terutama di Aleppo. Kerajaan Sunni Yemen bersekonkol dengan Amerika Obama dan ramai rakyatnya terbunuh dengan menggunakan drones. ditto di Afghanistan?
Malaysia mungkin di`takluk' oleh kemaraan Shiah? Buat lagi onar seperti NajiBoros dan Roshippo rakyat bagi RM 250 - RM 500 seisis rumah, dia satu trip 4 hari berjumlah sekurang-kurang RM 1 juta (tak termasuk shopping) atas urusan peribadi. Nak potong gaji Najiboros berapa bulan? Mati idup balik, agak!
Shiah diiktiraf sebagai Islam oleh Saudi Arabia (dgn akidah mereka sekali - sembahyang atas batu, shuhadah ade ditambah nama Ali (R.A), menraikan Ashura pelik2) dan dia kuasa nuklear yang digeruni oleh Barat!
Sape Malaysia? Mana ulamak dan pemikir Islam yang muktabar? Ade yang setanding dengan Pak Hamka?
Setakat Ustaz `chap ayam, mengikut sorang Ustaz terkenal dan KDN `telan pil kuda' buat malu kaum aje!
Kena belajar undang-undang lagi JAKIM dan lupakan hukum Hudud! Memang fail F9.

....................
Reply To This Comment ...................
December 15, 2013 at 5:47 PM

@Shakirin Al-IkramBerat isu mazhab ni, tak semudah itu untuk kita menghukum sebab 'hukuman agama' tidak terbatas dek sempadan negara.

Sebab itu saya tidak mahu ulas mengenai bab syiah, satu perkara yang saya sendiri tidak pandai.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2013 at 6:09 PM

Bukti gred a, gred b ni sapa yg buat gred. Berapa peratus gred a, b. Macam peksa spm ker? Ala setakat bukti air liur, gambar, bawa pi mahkamah jumpa peguam bela karpal, luruh telur pendakwaraya. Setakat nak kecoh kat pau lari tajuk drpd dok serang presiden, ubah pi tala kat org lain. Kemudiam diam. Buat gred pulak. Semua ajak lari tajuk drpd serang ah jib gor dan kak mah isu jet, isu besday, isu sekolah cina, isu bumiputra.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2013 at 10:25 PM

Bagi saya, betul juga cara kdn kendali isu ini. Tujuan dikeluarkan dulu bukti2 gred B ialah satu cara berhemah untuk tidak terlalu menyentap hati pengikut pas serta memberi peluang Mat Sabu, kalau dia sedar diri, dia berundur cara terhormat.. Tapii!!! Kalau dia berkeras dan orang pas terus bela mat sabu, maka kehadiran bukti gred A mungkin lebih patut bila warning gred B tadi tidak dihiraukan. Sedikit sebanyak ada unsur hikmah didalam tindakan KDN (mungkin atas nasihat ahli agama jakim?) wallahualam.

Post a Comment