........... Banjir Pantai Timur - TAHNIAH Sukarelawan Dari Parti2 Politik dan Ngo Cina ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Banjir Pantai Timur - TAHNIAH Sukarelawan Dari Parti2 Politik dan Ngo Cina !

Tuesday, December 10, 201316comments


Dengar khabarnyalah ........ RAMAI para sukarelawan dari parti2 politik cina - Dap, Mca dan Gerakan, disertai pula ribuan sukarelawan dari Ngo Cina terutamanya Dong Zong telah berkampung dari awal tragedi banjir lagi untuk turut sama memberi bantuan kepada mangsa2 banjir.


Sepertimana solidariti yang pernah mereka tunjukkan sebelum ini waktu kempen anti Lynas dan beberapa siri demo haram Bersih, mereka tidak ketinggalan meredah hujan dan lumpur untuk sama2 mengerah keringat dan tulang empat kerat, memeriahkan misi bantuan banjir di Pantai Timur...... hingga ada yang berkata, kenaikan paras air luarbiasa yang dicatat sekitar Kemanan bukan kerana taburan hujan yang melampau tapi dek ramainya sukarelawan cina !

Tapi berita ini saya tidak dapat sahihkan .....

KLiK untuk lagi gambar2

Tak ketinggalan para sukarelawan. Baik NGO, parti politik, atau persendirian. Tak kira mereka Umno, Pas atau lainnya. Anda semua wira yg tak didendang. Kita bersatu atas kemanusiaan. Kita bersatu atas hablomminannas. Hubungan insan - ibadat yg dituntut! 


hmmm... mungkin Datok Shabery Cheek terlupa nak sebut Dap, Mca, Gerakan dan Dong Zong !

Share this article :

+ comments + 16 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Esa Adam
December 10, 2013 at 12:16 PM

Bro,

Bantuan Post Banjir juga perlu diberi perhatian. Peralatan rumah, kenderaan banyak yg rosak. Ini juga memakan belanja yg besar kepada rakyat.

Apakata TNB bagi pengecualian kenaikan tarif letrik kepada mangsa2 banjir untuk tempoh setahun iaitu tahun 2014. Pengecualian cukai taksiran untuk setahun. Dan lain2.

Semua ini boleh membantu mangsa. Menganti peralatan perlu seperti refregerator dan TV memakan belanja yg besar. Sumbangan peralatan sekolah dll.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2013 at 12:24 PM

Mane nak nyer feng mata sepet tu turun bantu mangsa banjir sbb hampir semua kawasan yg terlibat adalah penduduk majoriti melayu..geng kiasu ultra rasist ni kalo buat something mesti ada timbal balasnye. Diaorg tak pernah peduli pn pasal melayu, nk lemas ke, nk kebulur ke..sbb pada puak2 ultra rasis ni nilai melayu hanya untuk dptkan undi supaya mereka terus berkuasa. Semoga kita umat melayu ambil iktibar dan belajar sesuatu dari ujian ini...

....................
Reply To This Comment ...................
December 10, 2013 at 12:58 PM

Bro Din,

Cantikkkkkk......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2013 at 2:57 PM

Din nak tanya macam mana projek spiritual tourism dkt pahang tu? Jadi ke? Aku panas la bila ada orang kaitkan banjir dengan projek tu pelik betul manusia ni.

....................
Reply To This Comment ...................
December 10, 2013 at 3:21 PM

@Anonymouskita kena terima tahap penerimaan berita dan cara fikiran memproses berita TIDAK SAMA antara insan.

....................
Reply To This Comment ...................
December 10, 2013 at 4:43 PM

kalau inilah semangat yang berterusan diberikan, insya allah keharmonian dan perpaduan kaum dapat dihasilkan. asalkan jangan ada yang mempolitikkan dan ingin menjadi jagoan. sokongan tetap dan sentiasa diberikan kepada perkara perkara yang baik saperti ini. baguslah tuh, setiap yang baik dihighlightkan dan yang buruk didedahkan. perjuangan hendaklah diatas landasan yang betul.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2013 at 4:49 PM

@Esa Adam
alamak bantuan kemaknusiaan sampat ke tahap itu sekali? dah bencana alamlah katakan, apa pulak semuanya nak kena tanggung. dah dapat bantuan tenaga dan makan minum serta tempat tinggal pun kira dah bersyukur. usahlah nak dijadikan issue pulak bang.

....................
Reply To This Comment ...................
December 10, 2013 at 4:50 PM

@d8manbetul tu, saya sokong ! ( eh, ni blog saya la ... )

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2013 at 4:52 PM

@Anonymous

sesekali kenalah bersangka baik bang. dalam keadaan begini janganlah diperlekehkan. semangat kema'nusiaan sebegini bukan kah baik?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2013 at 4:53 PM

@Sharifah Rashidah bt. Syed Ahmad

tak tau pulak apa yang cantik. mungkin dah kena lumpur dan basah kuyup tuh dipandang cantik agaknya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2013 at 5:48 PM

1. din perkhabaran seumpama ini hendaklah dikhabarkan kepada ah jib gong tentu dia bangga dengan semangat sukarela kaum cibaibeng ini.
2.er betulka berita ini ... Atau engkau "fitnah" puak cibaibeng ... Mereka tak buat seperti apa yang engkau lapurkan. Tak baik engkau fitnah kaum kesayangan ah jib gong ini.
3. Atau engkau sekadar melawak dn... Kaum cibaibeng tak jalankan pun kerja sukarela tu ... Saja nak bagi panas sikit pada mudim banjir mi.

....................
Reply To This Comment ...................
December 10, 2013 at 6:07 PM

@Anonymous

Mana ada fitnah !! Kan saya tulis kat atas tuh - "Tapi berita ini saya tidak dapat sahihkan ....."

:))

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2013 at 6:30 PM

Dia perli cinabeng haha

....................
Reply To This Comment ...................
December 10, 2013 at 7:49 PM

@AnonymousPerli ? errrr..... bukan ke PUJI tuh ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2013 at 8:37 PM

Din,
Aku tak perasan lak budak shout award tu. Cuma ada gambar dgn pakjib masa pelepasan bantuan di pwtc. Atau isu banjir tak brapa nak liberal sangat.

Yuyu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 11, 2013 at 9:11 AM

@Anonymous
Betul lah apa yang Esa Adam cakap tu...kalau boleh tolonglah...kalau tak boleh nak buat macam mana...

Senang la ko cakap....tak kena batang hidung sendiri...bantuan post banjir memang diperlukan...

Post a Comment