........... Video Pergaduhan Penguatkuasa-Peniaga Pendatang Haram Cina ..... Apa Pandangan Anda ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Video Pergaduhan Penguatkuasa-Peniaga Pendatang Haram Cina ..... Apa Pandangan Anda ?

Friday, November 15, 201313comments


Video yang mendapat perhatian ketika ini..... serius ni, menarik sekali. Pelbagai pandangan / pendapat boleh dibuat dari aksi mereka diatas.

Ya, kita tidak tahu apa sebenarnya yang berlaku diperingkat awal, apa yang kita saksikan adalah reaksi susulannya.

Cakap2 menggunakan bahasa dari Hong Kong tidak banyak membantu.... begitu juga bahasa pasar pelat yang begitu pekat. Mungkin peniaga2 ini adalah pendatang haram dari China.... yalah, kalau mereka rakyat Malaysia, sudah tentu mereka fasih berbahasa Malaysia.... kan ? ( makanya tajuk artikel saya diatas ... )





KLiK untuk ke Youtube.

Hmmm .... bandingkan keadaannya kalau melibatkan peniaga Melayu ... apakah orang Melayu harus meniru cara biadab diatas kalau nak terus dapatkan respek ? hmmm sensitif soalan ini tapi harap anda faham maksud tersirat saya.

Share this article :

+ comments + 13 comments

....................
Reply To This Comment ...................
November 15, 2013 at 4:19 PM

org ramai eksen ler...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 15, 2013 at 4:58 PM

Pada pandangan gue gue rasa kerajaan bukan saja patut banteras pendatang dari bangla atau indonesia saja sih...gue rasa pendatang dari negara china pun sudah ramai kok...cuma ia berselindungn disebalik wajah2 cina...betul ngak? Waduh ini idak adil..bagaimana bisa warga indo saja dicari...warga cina yg ngak tahu berbahasa melayu patut diperiksa kerakyatan ny dong...ini sgt berbahaya sih...jika mereka menggunakan ic orang cina yg mati bagaimana?dan seterusnya mereka pantas boleh mengundi...waduh2 sih

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 15, 2013 at 4:59 PM

BANGSA BABI NI MEMANG CELAKA

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 15, 2013 at 5:10 PM

Mungkin vavi yg meludah penguasa tuh salah sekor dari 50 ribu vavi dari tanah besar yg ilang dulu..sbb tuh bhs Melayu dia lintang pukang... kjaan oooiii...bertegasla xsah dok jilat jubur vavi2 neh sgt... yg menipu kerakyatan kasi tangkap n halau dari ngr kesayangan ku ini....xsanggup aku melihat bangsa ku di hina oleh puak yg berak tak basuh jubor ini....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 15, 2013 at 6:26 PM

sebab pm malaysia pun ah jib gor!!!.pm malaysia berjiwa cina.anaknya bangga berbahasa cina,dgn cina disembah2nya.last2 kena kencing atas kepala.malu tak???aku malulahhhh

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 15, 2013 at 6:55 PM

Malaysia tanah tumpah darah ku, tanah melayu.... tanah asal nenek moyang ku.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 15, 2013 at 7:20 PM

Sepatutnya panggil jer polis...ni kira menganggu tugas penguatkuasa...siap bleh tolak2 gi...kalu aku la dah kena debik sebijik kt muka babi2 nie...mampos la nak lapor pn sbb dia yg tolak aku dulu...geram pulak rasa nengok apek2 nie perlekeh melayu...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 15, 2013 at 7:39 PM

Susah nak kenal pengundi hantu dari hong kong, taiwan, china, org cina austolia, org cina singapore, org cina eropah. Tp melayu, nampak macam bangla dah kira pengundi hantu, ckp macam indon hantu juga.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 15, 2013 at 8:33 PM

Macam yang aku kata, geram pun ada, padan muka pun ada. Masa nak roboh gerai orang melayu, bukan main eksyen dan garang lagi! Itu lah, melayu hanya berani gertak bangsa sendiri je.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 15, 2013 at 9:01 PM

Menitik nanti air mata Ah Jib Gor jika melihat bangsa cina kesayangan dia di kasari. Berjuta juta wang ringgit Ah Jib Gor belanja untuk nak ambil hati orang cina senang2 aje penguatkuasa nak gaduh dengan mereka.

Alfie

....................
Reply To This Comment ...................
November 16, 2013 at 10:34 PM

Penguatkuasa ni kalau datang serbu gerai melayu boleh pulak datang perpuluh orang tapi bila serbu peniaga cina datang hanya 4 5 orang sahaa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 17, 2013 at 7:28 AM

penguatkuasa pun satu bangang, dah tau nak robohkan gerai cina haram bawa le polis sekali., ikut cakap ajibor stratigi lautan biru ..penguatkuasa empat lima puluh orang , polis tu yang pakai ful face tu dua tiga poluh orang ...atau pun kau orang ni dah langgar arahan najib ke ... jangan kacau saudara mara dia..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 17, 2013 at 11:35 AM

Dimana mereka tggl d ctu mereka akan buat onar. Ignorant dan back stabbers.

Post a Comment