........... Selain Marina, Nori Abdullah Pun Terlibat Dalam Sisters In Islam ! ? ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Selain Marina, Nori Abdullah Pun Terlibat Dalam Sisters In Islam ! ? ?

Saturday, November 16, 201312comments


Ramai yang tahu tentang COMANGO dan memang ramai yang marah dengan COMANGO yang memperjuangkan hak kaum Nabi Luth di persada antarabangsa. Dan ramai juga tahu NGO Sisters In Islam ( SIS ) merupakan salah satu dalang dibelakang COMANGO.

Punyalah sensitif perkara ini sehinggakan salah seorang ahli Lembaga Pengarah SIS terpaksa mengeluarkan kenyataan akhbar menafikan yang beliau terlibat dalam COMANGO ...... ( walaupun beliau mengakui sebagai salah seorang ahli Lembaga Pengarah SIS ? ) - siapa lagi kalau bukan Marina Mahathir !

Walaupun saya adalah ahli Lembaga Pengarah Sisters in Islam yang juga diantara 54 NGO dalam COMANGO, tetapi saya tidak langsung terlibat dalam proses mengeluarkan laporan COMANGO - KLiK

Hmmmm ... tidak pula Marina keluarkan kenyataan mengutuk penglibatan SIS dalam COMANGO, ek ? 

Blogger Helenang ada menulis tentang ini - KLiK. dimana beliau ada menimbulkan satu persoalan tentang keikhlasan Marina - Will she do this – resign as SIS board member – rather than threatening to sue, sue, sue all the accuser(s) and all the media carrying Isma’s flyer?

Daripada sibuk nak menyaman pihak yang menuduh, kenapa tidak Marina berhenti saja dari menjadi ahli Lembaga Pengarah SIS ?

Tapi ada satu ayat lain dari artikel itu yang menarik perhatian saya -

In fact, SIS not only has Marina on board but Nori Abdullah too, another daughter of an ex-premier (Abdullah Ahmad Badawi) and wife of the “liberal and progressive” Youth and Sports Minister Khairy Jamaluddin. You can say that SIS is quite the glitterati.

Biar betul ..... isteri Ketua Pemuda Umno yang baru memenangi anugerah Shouts Award Khairy Jamaluddin yang juga merupakan Menteri Belia dan Sukan, Nori Abdullah turut sama terlibat dalam Sisters in Islam ? !

Kalau betullah, ini betul2 Progresif dan Liberal punya keluarga nih .....

Saya cek lah laman SIS untuk cari bahan mengesahkan perkara ini dan menemui beberapa info yang mengaitkan Nori dengan SIS.


Caption untuk gambar diatas - Opening Ceremony: Monologue by Puan Nori Abdullah, Puan Hanis Husein and Datin Paduka Marina Mahathir


Caption - The three daughters of fomer Prime Ministers of Malaysia joined hands and officiated the opening of the International Consultation on Trends in Family Law Reform in Muslim Countries

Itu bagi satu majlis anjuran SIS pada tahun 2006 - KLiK.
.

Well ... itu tidak membuktikan apa-apa ..... OK, satu lagi, dari laman SIS juga ( KLiK ) ada satu artikel yang pernah diterbitkan tahun 2006 oleh International Herald Tribune mengenai SIS -

( Anwar diatas merujuk kepada bos SIS iaitu Zainah Anwar )

Satu lagi kelebihan utama, Zainah Anwar rapat dengan dua wanita progresif yang punya kabel baik punya iaitu Marina Mahathir, anak kepada mantan PM dan Nori Abdullah, anak kepada PM. 'Beliau sering dengar kata2 anaknya' kata Zainah yang merujuk kepada hubungan Nori dengan ayahnya.


Masih tidak membuktikan apa-apa selain dari hubungan yang rapat antara Nori dengan SIS, kan ?


Ada satu lagi artikel antarabangsa terbitan reporternews oleh wartawan AP- Islamic women struggle for place in hajj ( pada 5 Disember 2009 ) dan didalamnya tertulis satu wawancara dengan seorang peserta haji wanita dari Malaysia yang kebetulan namanya Nori Abdullah -


Dilaporkan Nori Abdullah di atas mengaku sebagai pejuang hak wanita ( feminist ) dan diMalaysia beliau adalah sebahagian dari Sisters in Islam ! Satu kebetulan ?


Apapun yang pasti, Nori Abdullah memang rapat dengan SIS, tapi saya tak berapa nak pasti apakah Nori ahli SIS dan punya jawatan tinggi dalam SIS sepertimana Marina. 

Dan seperti juga Marina, mungkin ada baiknya Nori juga tampil membuat kenyataan apakah beliau tahu dan terlibat sama dengan COMANGO ? 

Isteri Ketua Pemuda Umno, isteri Menteri KBS tuh ...... yang juga merupakan Pemenang Shouts Award 2013 tuh ! Antara pemimpin tertinggi Melayu Islam dalam negara ketika ini, jadi saya rasa perlu sedikit penjelasan dari empunya badan .... tak gitu ?

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
November 16, 2013 at 1:57 PM

isunya agak serius, tp bila bro DT dok ulang2 ayat "Pemenang Shouts Award 2013" saya jd terGELAK.....punyalah bro DT nak perli si KJ......dlm bergosip sempat lagi menyindir.......ada class!!....hahahahaha

....................
Reply To This Comment ...................
November 16, 2013 at 1:59 PM

@Otak geligasekadar memberi pengiktirafan yang sewajarnya ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2013 at 2:22 PM

Ek Eleh...tak best dan tak tepat lah komen tuuh

Sekadar Menunjukkan KeBodohan Pak Menteri Tuuh... Mengutuk KeAngkuhan dan KeTidakSuaian PeriLaku Menteri Tuuh..

Itu yang Tersirat.. apa yang susah sangat...

Supaya Ahli2 Perwakilan Sedor akanSiapa Yang Dipilih itu dan Jika yang diPilih Bukannya Orang2 Yang Berhak untuk Mendapat Pengiktirafan.. Maka mestilah akan ada Kesalah yg akan diBuatNya maka kita tunggulah akan satu demi satu pendedahan yang akan dibuat oleh mana2 orang... yea..

....................
Reply To This Comment ...................
November 16, 2013 at 2:55 PM

Sisters In Islam.Dah macam Kristian pulak bersister-sister.Islam aperkendernya tudung pun tak pakai.Tak layak bawak nama Islam tu.Aku bukan nak jadi ostat suruh diorang bertudung tapi personaliti diorang tak sesuai nak membawa NGO yang ada nama Islam.Jadi Sister Shout Award OK.

Shekian Sajer...

....................
Reply To This Comment ...................
November 16, 2013 at 7:28 PM

saya pun tercari cari senarai nama Lembaga Pengarah SIS tapi tak jumpa. dalam website merekapun tak diletakkan secara terang terang siapa sebenar dibelakang SIS.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2013 at 9:44 PM

Kalaulah yang jadi top pemimpin dalam UMNO ni mcm Zul Nordin, Hasan Ali, Ibrahim Ali, Nasharudin Isa, Riduan Tee, dan mungkin juga Mukhriz, agaknya boleh tenang kita tidur waktu malam sebab sudah yakin terjamin Islam dan Melayu akan sentiasa terpelihara di Malaysia. Diaorang ni bukan jenis takut nak bercakap perkara yang benar. Berpendirian tegas.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2013 at 11:16 PM

Untuk perhatian, saya pernah layari laman sis beberapa tahun dulu (sebelum beberapa nama dibuang secara srategik?).. Memang salah satu dasar sis adalah mengambil individu2 berpengaruh untuk dijadikan penaung. SIS asalah salah satu pertubuhan sesat yang memperjuangkan hak wanita (feminin), kesamarataan hak lelaki/wanita dlm islam, mempersoalkan keutamaan lelaki dlm Islam dalam segala hal termasuk syariat, undang2 , hak dsb.
Amina wadud adalah salah satu kiblat mereka selain dari berpuluh2 pejuang liberal barat termasuk pejuang hak asasi... Pendek kata segala yang bertentangan dgn batas dan hukum adalah kerja mereka. Mereka mempunyai kumpulan peguam yang mencari loop hole untuk disumbatkan kepentingan wanita didalam undang2 syariah, hak wanita dsb.
Jadi gerakan yang begitu berisiko terutama tindakbalas dari jakim, jais dan seluruh agensi agama di Malaysia tentunya amat digeruni, maka menjadikan individu berpengaruh sebagai penaung merupakan strategi yg bijak.... Mungkin menggunakan nasihat dari kawan2 kapir di us atau israel!!....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2013 at 11:23 PM

Ketiga2 anak bekas pm kita ni telah memasuki perangkap sis. Sis memerlukan individu spt mereka untuk bergerak tanpa gangguan. Tapi yang paling menonjol dan berani antara ketiga ini ialah marina... Maklumlah anak kepada pm yang paling bijak dan berani. Mereka ini sebenarnya telah terminum racun liberal yang disuapkan oleh sis.
Strategi terancang sis dengan bantuan pihak musuh islam? Fikir2 kan lah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 17, 2013 at 12:24 AM

Kau tu tutup aurat x pondan?

Tq.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 17, 2013 at 8:03 AM

Aku ingat isu pondan nih dah habis @ tamat selepas PAU.

....................
Reply To This Comment ...................
ka
November 18, 2013 at 10:55 AM

Pemenang Shouts Award 2013.hehehe part ni sangatlah kelakarnya

....................
Reply To This Comment ...................
November 18, 2013 at 1:56 PM

Waspadalah...

Post a Comment