........... Prk Sg Limau - Mentaliti Orang Pas | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Prk Sg Limau - Mentaliti Orang Pas

Friday, November 1, 20139comments

Malam ni kurang sikit idea nak menulis, lagipun sebentar lagi saya nak bertolak ke Ground Zero di Sg Limau. Nak lihat dan rasa sendiri suasana pilihanraya ... untung2 boleh jumpa Mahfuz !

Ada dua artikel dari Harakah yang saya nak highlite kan. Anda boleh nilaikan sendiri mentaliti orang Pas ni disebalik artikel2 ini -

Pertama -

Calon BN pun berkopiah putih .... PUN ? ?


Kedua - BRIM tak bantu petani, nelayan



BRIM tak bantu ? Masalah diorang ni sebenarnya apa dengan BRIM .... TAK CUKUP ?

Kalau anda baca luahan dua orang tu, itulah konklusinya iaitu TAK CUKUP sebab itu diorang komplen. Sikit sangat .....

Adeeeh .....

Apakah BRIM ini mengajar rakyat supaya jadi peminta sedekah, bergantung sepenuhnya kepada bantuan kerajaan untuk meneruskan kehidupan ?

Pas pula bukannya nak mengajar rakyat supaya jangan terlalu bergantung kepada BRIM, ia cuma bantuan bersifat sementara. Malah, Pas melalui Harakah cuba mengajar rakyat supaya menjadi peminta sedekah.

Point saya - Harap kerajaan pantau mentaliti negatif ini. Jangan sampai BRIM jadi satu perkara yang wajib pula setiap tahun. Tidakkah itu dah jadi macam satu bentuk SUBSIDI KEHIDUPAN ?

Nanti bila dipotong BRIM, nak bagi alasan apa ?

Share this article :

+ comments + 9 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
November 1, 2013 at 1:39 AM

Kalau BR1M kena potong nnt bleh bg alasan....BR1M tak bagus utk tekanan darah...sbb bila BR1M tak cukup, tekanan darah akan meningkat dgn mendadak n ini tak baik utk mereka yg menghidap darah tinggi.

mentaliti PAS pulak KOPIAH PUTIH hak milik penganut PAS yg dah termaktub sejak di sblm Nabi Adam dicipta....sesiapa yg bukan kalangan penganut PAS yg berdaftar maka berpura2lah mrk....maklumlah nak ke Syurga nnt ada yg kata akan dilihat borang pendaftaran PAS.....:)
duit BR1M atau RASUAH dr UMNO kalau sikit amik tp merungut tak cukup, kalau byk amik tp ttp merungut tak cukup...dgn kata lain tak perlu rasa bersyukur atas nikmat yg Allah turunkan melalui kepimpinan UMNO..atau senang kata TAK RETI NAK REDHA.....:)

....................
Reply To This Comment ...................
November 1, 2013 at 9:19 AM

Assalam Bro

Biasalah Bro kalau mereka bercakap berpaksikan politik anutan mereka... Mereka ni kalau di bagi gaji KSN kat depa pun akan kata tak cukup sebab bila dah terbanyak duit manusia makin jadi lagi tamak... Nak rumah besar nak kereta besar... Bini pun nak lebih dari satu... Sebab itu tangan yang memberi lebih baik dari yang menerima... Puak Pembangkang bagi berapa untuk 2 orang ni untuk bercakap tentang nafsu serakah mereka yang tak pernah cukup... ?

....................
Reply To This Comment ...................
November 1, 2013 at 9:25 AM

Jenis manusia :-

1. Yang suka meminta-minta. Bila dapat, nafsu masih menyatakan tidak cukup dan sentiasa tidak pernah cukup. Tidak mensyukuri nikmat. Jenis ini Allah laknat. Hari Pengadilan esok wajah mereka ini berceloreng, compang camping. Nabi pun malu mengaku umat nya.

2. Jenis bekerja dan suka bekerja makan gaji. 90% dari golongan kita.

3. Jenis bekerja dalam masa yang sama berusaha menambah pendapatan. Jenis ini samada terlalu sibuk untuk dunia atau yang pandai mengimbangi dunia dan akhirat.

4. Jenis kerja sendiri dan kurang minat berniaga.

5. Jenis berniaga. Jenis yang suka berusaha gigih dan jujur.

6.Jenis berniaga tetapi lebih mirip berniaga putar alam. Makan besar atas angin. Berniaga gigi dan lidah kerana memiliki kuasa dan sumber. Golongan mementing diri dan mempeletok (bercerita seolah benar tapi niat menggadai) orang. Perut kenyang dengan api dan sahih ahli neraka jika hidayah Allah sudah tutup sepenuh nya.

Jadi masing-masing ada anugerah akal (bukan anugerah yang tu...) Terpulang bijaksana meneraju hidup, demi diri, keluarga, saudara mara, sahabat handai dan kepada yang berkemampuan-untuk masyarakat dan negara bangsa.

Untuk pengundi Sg. Limau, BERHIJRAH lah untuk yang lebih baik. Kerajaan sekarang terbaik untuk kemajuan semua. Terlalu banyak peluang dan kemudahan di sediakan. Keluar lah dari kejumudan dan berlegar dari kata-kata kebodohan yang tidak memberi manfaat kehidupan. Keimanan kita bukan datang dari janji-janji manusia hipokrit yang konon nya lebih Islamik dari yang lain.

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN HIJRAH 1435.

....................
Reply To This Comment ...................
Songkok Hitam
November 1, 2013 at 10:23 AM

Org UMNO PUN Islam, PUN solat, PUN puasa, PUN berhaji PUN, PUN, PUN......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 1, 2013 at 10:28 AM

Penyu dah naik ke darat lah pulok! Busan dlm laut, dah nak jadi reporter ato inspektor kat sungai limau.... Aper pon tuan penyu, mung jgn lupo kopiah mung!

....................
Reply To This Comment ...................
November 1, 2013 at 10:47 AM

@maaeHebat komen saudara ! Bila nak start tulis blog ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 1, 2013 at 11:45 AM

Kalau tebang balak sebatang je tak de la orang bising, pokcik weh. Dah umur 80 lebih tu cuba la bawak tawadduk dan jangan nak menipu lebih sangat.

....................
Reply To This Comment ...................
Dyll
November 1, 2013 at 12:14 PM

Dah sah2 2 org nie penyokong TOTOK PR, dan kutuk segala pemberian kerajaan, pastikan mereka2 ini tidak diberikan apa2 BRIM atau bantuan. Diberi pun kutuk, jenis tak tahu bersyukur. Yang PR tu tak beri apa2 langsung bantuan, tak pulak dikutuk. Bodossssssss betul.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 1, 2013 at 7:27 PM

Datuk mm baru memerintah dah kena

Post a Comment