........... Prk Sg Limau - Kenangan Mengusik Jiwa Ku .... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Prk Sg Limau - Kenangan Mengusik Jiwa Ku ....

Tuesday, November 5, 20139comments


RM1 JUTA ? ?

SELAGI ADA BULAN DAN BINTANG ......

Apa lagi Cina Mahu - Apa lagi Melayu ada ?

Share this article :

+ comments + 9 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 5, 2013 at 7:21 AM

Nak kata apa din, sekarang ni dia ada di PARIS menikmati panorama bulan dan bintang disana. Kita sebagai rakyat hanya mainan politik mereka sahaja. Dulu PM dengan bangganya dihadapan ribuan orang cina mengatakan "Sayalah Menteri Pelajaran Yang Telah Menghapuskan Kuasa Menteri Untuk Menutup Sekolah2 Cina Di Malaysia". Sekarang TPM pula cuba nak berlawan dengan PM dan mengatakan "Selagi Ada Bulan Dan Bintang, Sekolah Cina Akan Tetap Kerajaan Pelihara". Sebenarnya Najib dan Muhyiddin perlu tahu dan sedar bahawa cina di malaysia sekarang mahukan jawatan PM dan TPM. Jadi mulai sekarang janganlah di sogok jutaan ringgit untuk sekolah2 cina tetapi janjilah jawatan PM dan TPM untuk mereka, sudah pasti sebelum subuh mereka akan datang beratur panjang untuk mengundi dan jumlah yang keluar mengundi pasti 100%. Ini lah jawapan untuk apa lagi yang cina mau.

....................
Reply To This Comment ...................
November 5, 2013 at 10:10 AM

Apa kata kita tidak akan beri bulan dan bintang?

1. Perpaduan yang telah di rosakkan
2. Keterujaan menyahkan Melayu dan tidak lagi menghormati maruah dan bangsa Melayu, yang telah memberi laluan mematuhi Ajaran Islam agar berlaku adil. Selama ini adilkah pihak yang di lindungi bulan dan bintang ? Kata pepatah dulu - cakap siang pandang, cakap malam dengar-dengar. Sekarang siapa yang TIDAK mendengar ? Siapa yang tidak pandang ?

3. Transformasi boleh di lakukan. Bukan kepada Melayu sahaja. Ia mesti di lakukan bersepadu, melibatkan SUIS AKTIF (siapa?) kaum lain, terutama masyarakat cina. Kaum India sudah mula tunjuk muka dan tumpang semangkok akibat di hidupkan provokasi melampau. Dulu nya mereka selesa bersama Melayu.

HAYATI luahan ini :-
a. Keluhan dan perasaan Melayu Tonggak dan Tunjang Pemilik Benar Tanah Air Ini. Melayu tidak nafikan kerakyatan bangsa lain dan sudah memadai mereka semua ke arah yang sama. Transformasi yang sama. SIKAP dan TOLERANSI. Bukan di apikan BERDENDAM dan BERMUSUH sepanjang masa.

b. Melayu mengharapkan perubahan ke arah satu 'didikan' menghapuskan sikap perkauman melampau. TUTUP SUIS ini !

c. Progresif dan liberalisasi JANGAN sampai mengabaikan dan menggadai AGAMA dan BANGSA ! INI PEGANGAN MELAYU MALAYSIA secara menyeluruh.

d. Amat di hargai WASATIYYAH sepenuh nya berpadan dengan AMALAN AL QURAN DAN AS SUNNAH. Percayai lah ! Orang bukan Islam juga menghargai sepenuh nya penghidupan seperti ini. Siapa yang tidak suka berderma di Malaysia ? Siapa yang tidak menolong jika satu insan di timpa kemalangan di jalanraya ? Siapa yang tidak menghargai kemiskinan dan kesusahan, lantas tidak ingin menghulur bantuan ? Sedikit contoh dimana semua ini sudah tersemai dalam hati-hati rakyat Malaysia. Kenapa sekarang di hancurkan dan di racun ? Bukan kah tidak mustahil hati rakyat Malaysia boleh bersatu ?

TUTUP SUIS INI !

* kenapa Sg. Limau tidak boleh di tembusi? majoriti hanya purata seribu. Apa boleh di nilai secara am ialah SIKAP membiarkan keadaan menjadi parah dan tidak terkawal dan membiarkan hati saudara se Islam mati roh nya di sebabkan cara melampau melagakan hati-hati Rakyat. Mereka bukan minta banyak pun ! Hanya ingin sedikit menumpang keselesaan hidup, jika yang kaya makan daging, mereka dapat daging cincang pun, cukup lah. Jika berpakaian cukup lah sekadar pakaian yang bersih dan tidak lusuh, ini kesyukuran orang-orang Melayu yang di asuh. Pandai berterimakasih..... Yang wajib nya, tugas kerajaan menyediakan kemudahan dan prasarana kemudahan asas yang terbaik sehingga ke pintu rumah.

Kos meraih ihsan hati mereka tidak banyak pun. Termasuk kepada bukan Islam kerana pergaulan sekeliling malah mereka berdailek berbahas komunikasi sama di utara. Masih tidak faham ?

Semoga cabaran pertama MB Mukriz dapat menyelami hati rakyat Kedah yang purata nya biasa sama belaka nada nya.

Orang Melayu tidak memakai ' blazer dan kot '. Jangan di ubah kebiasaan adat dan Melayu yang berlawanan Islam.

Lihat anak-anak Melayu yang kian rosak akhlak malah hilang semangat juang nya. Indonesia, kegigihan anak-anak menerjah hidup di pelosok dunia. Sedar diri dan bekerja walau tiada pendidikan formal dulu nya, bangun dan merialisasikan kegigihan perbaiki ekonomi diri dan keseluruhan. Tidak di nafi, masaalah mereka lebih sukar dan kronik dengan penduduk beratus juta.

Malaysia hanya 28 juta dan Rahmat Allah SWT itu melimpah ruah.... sehingga penjenayah ekonomi tamak dan berkuasa merencana bencana.

Jika 13 Mei 69 itu sempadan nya, buat dan bina lah transformasi mengikut acuan nya.

Bulan dan Bintang Milik Allah SWT. Yang kekal hanya DIA dan ajaran NYA.

SALAM MAAL HIJRAH. Sempurnakan lah pengajaran nya. TUTUP SUIS itu itu !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 5, 2013 at 10:24 AM

Jadi tak hairanlah.lepas ni pm popular ah jib gor ni akan minta muhyidin utk step down utk beri laluan kepada mca utk jd tpm

....................
Reply To This Comment ...................
November 5, 2013 at 10:25 AM

Janji Muhyidin itu membuatkan Cina boleh buat apa sahaja dalam Malaysia.

....................
Reply To This Comment ...................
November 5, 2013 at 10:36 AM

tak selesai lagi bulan dan bintang Muhyiddin ni ..... kita balun lagi nanti

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 5, 2013 at 10:47 AM

Maaf cakaplah, orang cina pun tak mahu PM yang terlalu lembek dan bodoh. Jaga bangsa sendiri pun tak boleh diharap, apalagi nak jaga negara.
Dah terbukti Najib ni spesis penyamun. Perangai penyamun sama saja. Walau dah nenyamun berjuta-juta dan tak habis makan beberapa keturunan tapi ia masih nak menyamun lagi. Penyamun kawannya penyamun juga. Itu pasal semua yang dilantiknya pun dari kalangan penyamun juga.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 5, 2013 at 1:35 PM

Dgr org kata, kalu cina undi bn tpm nak kasi telur dia. Mungkin dah tahu kena auta, dia berani janji. Duit tu tak masuk lagi kot. Kalu dia org minta mungkin kata akan dpt la kot. Tp malang pibg sekolah kebangsaan tak berani minta. Minta sje la. Mungkin dpt juga janji air liur. Sebut, tp mungkin ada terma lain yg tak disebut

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 5, 2013 at 1:47 PM

Muhyiddin ni perasan Cina nak dia jadi PM untuk diaorang ke? Kalau letak Lim Kit Sial sebelah Muhyiddin agak-agak yg mana jadi pilihan, walaupun Muhyiddin dah membantu memperkasakan pendidikan bangsa mereka. Wakeupla Please. Sedih dan risau tengok perangai ketua-ketua UMNO ni. Menghitung hari bila kaum yg dah memang perkasa di negara ini menjadi lebih perkasa lagi, dan bila itu terjadi, pengambil alihan kuasa tidak dapat dibendung lagi. Muhyiddin dan Najib bakal jadi bahan sejarah saja. Masa tu orang melayu pun tak boleh nak menuding jari kepada siapa yang bersalah sebab dah tak berguna lagi. Hidupla seperti Melayu di Singapura.

....................
Reply To This Comment ...................
November 5, 2013 at 4:24 PM

Awak ooi, mike tau le diani henpecked and TB (takut Bini) tapi anak Tun Rahah ni takle gitu toLOL nak bagi ching jadi PM mau pun TPM 2.
Ni beno langkah mayat orang2 tok Gajah dan Mat Kilau weh!
Kawe bukan ape, Melayu Pekan ni asa Bugis so tok le senang n9 nak tuding-tuding dan naikkan Ching.
Esok2 tuko UMNO ke PKMB baru kena oada tempat - bila sepaking berjela lupa bahasa Melayu. Pakaian dah le tak boleh nak cakap - tak dapat lagi le nak tengok hulubalang dan sampen melainkan solat Jumaat dan Raya!
Sejuk boh akon kat ofis!

Post a Comment