........... Nama Tun Mahathir DiHeret Isu NFCorp Juga ! ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Nama Tun Mahathir DiHeret Isu NFCorp Juga ! ?

Tuesday, November 26, 20137comments




Mula2 masa baca tajuk artikel TMI ni - Tipu NFCorp: Mahkamah pinda pertuduhan, masukkan nama Dr Mahathir, terkejut jugalah..... macamana yang Tun Mahathir pun boleh diheret sama dalam isu NFC ......errrr... Corp. 

Tun sendiri tidak bersetuju dengan cara NFC dulu hingga pernah menyindir seseorang yang dikaitkan dengan NFC ini.

Bagi pertuduhan pindaan pertama, Shamsubahrin, didakwa menipu iaitu menjanjikan suatu perkhidmatan rundingan dan nasihat dengan menyatakan dia disuruh Dr Mahathir bagi membantu Mohamad Salleh dan menawarkan untuk menjalankan kerja-kerja konsultan bernilai RM2.75 juta sehingga mendorong Mohamad Salleh bersetuju membayar wang perkhidmatan kepadanya.

Bagi pertuduhan pindaan kedua hingga kelima, Shamsubahrin didakwa menipu iaitu secara tidak jujur memujuk Mohamad Salleh dengan menyatakan dia disuruh Dr Mahathir membantu dan menawarkan untuk melakukan kerja-kerja konsultan.

Perbuatan itu mendorong Mohamad Salleh menyerahkan empat keping cek yang kesemuanya bernilai RM1.755 juta dan mempercayai sebahagian daripada wang itu adalah untuk bayaran perkhidmatan rundingan, nasihat dan untuk diberikan kepada pegawai polis di Jabatan Siasatan Jenayah Komersial, Bukit Perdana, bagi menutup kes yang sedang disiasat polis berkaitan NFCorp.

Ooooooooh ..... kes Shamsubahrin JUAL nama Tun Mahathir rupanya.  Sebab Shamsubahrin guna nama Tun Mahathir jer, Mohamad Salleh terus jer bersetuju dengan proposal mamat tu ? 

POWERnya nama Tun Mahathir !

Tapi kan .... takkan sesenang itu orang terpelajar seperti Mohamad Salleh boleh terpengaruh dengan dakwaan mamat tu.... dia tak selidikkah kesahihan dakwaan 'suruhan' dari Tun Mahathir itu ?

Kalau Shamsubahrin kata Najib yang suruh, apakah nama Najib pun akan disebut dalam pertuduhan itu ? Kalau mamat tu kata Obama yang suruh pulak ? Atau .....errrr..........eerrr.....mamat tu kata Rosmah yang suruh, hakim nak letak nama diorang tak dalam pertuduhan ?

Share this article :

+ comments + 7 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 26, 2013 at 10:17 PM

Pelik lah kes ni,Salleh Budu yang pecah amanah,Shamsubahrin di bicara kan??? Shamsubahrin ini ada lah 'red herring' aje. Penny wise pound foolish. Kalau saya bayar ganti rugi Salleh Budu RM1.755 juta,bila kerajaan nak mula bicara kes RM250juta Salleh Budu. Tak kan dia tak tahu kerja beli hartanah tu kerja Khazanah dan dia cuma boleh beli lembu aje!!!

Alfie

....................
Reply To This Comment ...................
November 26, 2013 at 10:27 PM

@AnonymousKalau tak silap kes nfc-apartmen sedang dibicarakan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 26, 2013 at 11:00 PM

anti climax yang sangat nakal sekali. i like

....................
Reply To This Comment ...................
November 26, 2013 at 11:06 PM

@Anonymoustang mana yang saudara/i hampir2 nak climax tu ?

....................
Reply To This Comment ...................
Esa Adam
November 27, 2013 at 6:50 AM

Bro Din,

Kalau betul Salleh tu rasa diri dia tak bersalah kenapa dia ikut cakap Shamsuddin tu. Tak pun dia minta advise dari istri yg jadi konsultan Najib.

Nak tanya kat mu Bro kut2 mu tahu. Dah bayar ke hutang kerajaan yg rm250 juta tu. Takut lama2 senyap gitu dan jadi hutang lapuk kerajaan.

Kita yg hutang rm10k kena tuntut sampai lubang cacing.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2013 at 11:44 AM

memang power nama TDM. kalu datuk salleh nak kebenaran cerita, dia boleh minta tolong isteri dia tanya TDM, tapi dia tak mau libatkan isteri dalam kerja ni. so bila ada orang buat ofer, terus dia setuju. mungkin isteri datuk salleh tak pernah cerita pasal bekas boss dia. tu yg ah jib gor terima kak ijat jadi penasihat dan kwu. pasal tak terbabit langsung dengan lembu. cuma tak boleh tau kebenaran pasal saman dah tarik balik.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2013 at 12:30 PM

Ha..ha..ha... TDM nak campur tangan dlm kes NFC nih? Kes nih kan berlaku zaman Tun bohDolly dan di endorse oleh Ah Mui Ding. Ahjib Gorblok just jadi burung kakak tua... kalu tak pun mcm lembu ditarik hidung... atau pun di bawah telunjuk konsetan2 antarabangsa!

Kalu kes NFC nih berlaku dalam zaman TDM... dah lama dah....

Post a Comment