........... Melayu Sama Melayu - Jangan Jadi BANGSAT ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Melayu Sama Melayu - Jangan Jadi BANGSAT !

Sunday, November 17, 201319comments




Cadang nak sambung bahagian ketiga isu Sabasun yang dianaktirikan oleh pihak berkuasa tempatan Majlis Bandaraya Kuala Terengganu, tapi rasanya saya nak luahkan sedikit perasaan yang terbuku sejak saya mula dengar cerita dari pemilik Sabasun itu.

APA MASALAHNYA DENGAN ORANG MELAYU YANG PUNYA KUASA NI ?

Sekarang ni apa yang saya nampak, pihak Sabasun adalah contoh sebuah syarikat Melayu yang seharusnya dijadikan sebagai IDOLA dan IKUTAN kepada para usahawan Melayu lain bagaimana caranya hendak maju. 

Sabasun maju TANPA bantuan tongkat, mereka berada ditempat sekarang atas usaha sendiri, tidak mengharapkan satu sen pun dari kerajaan  ..... bukankah itu yang kita sering dengar para pemimpin Melayu kita mahu kan dari para usahawan Melayu ?

Tambah membanggakan adalah, dalam mereka maju, mereka bawa sekali rakan2 usahawan kecil Melayu yang lain, mereka pula yang banyak membantu dan menyokong peniaga2 IKS dengan memberi ruang untuk jualan produk2 IKS dan keutamaan dalam pembayaran bil2. ( bagi usahawan IKS, mereka akan menerima bayaran hasil jualan produk di Sabasun TIDAK LEBIH dari dua minggu tarikh serahan bil )

Semangat untuk membantu anak bangsa sendiri tidak terhad disitu saja, baca perancangan yang pihak Sabasun sudah sediakan, tapak sudah ada ( milik Sabasun sendiri ), modal sendiri, cuma perlukan kelulusan saja dari pihak berkuasa -



Itu saya copy dari surat rayuan yang dikirimkan oleh pihak Sabasun kepada MBKT. 

Bayangkan ..... seorang usahawan Melayu yang terpaksa MERAYU supaya diberikan peluang untuk membantu usahawan Melayu lain ...., supaya sama-sama dapat bangun, dan sama-sama maju....

TAPI ORANG MELAYU YANG BERADA DALAM MBKT TELAH MENOLAK SEMUA ITU ! 

Sebelum itu, ORANG MELAYU YANG ADA KUASA PENTADBIR itu telah sengaja menghadiahkan pelbagai masalah kepada pihak Sabasun, yang remeh diperbesarkan ... yang tidak ada diwujudkan, yang ada pula ditarik balik ...... APA BENDA SEMUA NI  ? ? ?


BANGSAT sangatkah usahawan Melayu ini ? Dia bukannya nak minta tolong apapun. Dia bukannya nak minta korang duit pun. Dia cuma nak minta korang yang ada kuasa hasil jawatan yang korang sandang itu, melaksanakan apa saja yang diamanahkan oleh rakyat sebagai PENJAWAT AWAM. 

Pihak Sabasun bukannya melanggar undang2. Malah mereka telah berikan sepenuh kerjasama untuk sentiasa berada dipihak yang akur kepada apajua kehendak undang2. 

BAGI CAN LAH ! Apa yang menebeng sangat MBKT ni ? 

Saya percaya SETIAP ORANG yang kerja di MBKT itu, dari yang menyapu sampah hinggalah ketahap Datuk Bandar, ANDA SEMUA adalah JUARA kalau bercakap tentang soal bangsa Melayu, kan ? Selalu merungut kenapa orang Melayu tak maju2.... kan ? Sentiasa beri idea2 bagaimana mahu Melayu maju ... kan ?

Nah..... sekarang satu kes didepan anda, KENAPA DILEMPARKAN PELBAGAI MASALAH SEOLAH ANDA PULA YANG MAHU MEMATIKAN USAHA SEORANG ANAK MELAYU YANG MAHU MAJU ?

Korang nak marah saya pun, dipersilakan ..... tapi saya nak pesan ini - JANGAN JADI BANGSAT KEPADA BANGSA SENDIRI  ! ! !

Saya tak tahu apa masalah anda di MBKT walaupun ada khabar2 angin yang mengaitkan kerajaan negeri dengan pihak Maidin dan Giant ..... tapi jika benar pihak Sabasun telah dianaktirikan hanya kerana mahu menjaga periuk nasi beberapa individu, anda memang PUKIMAK !

Tidak ada maknanya saya terus menulis tentang nasib dan survival bangsa Melayu kalau dikampung sendiri saya hanya mampu melihat begitu saja bagaimana usahawan Melayu dianiaya oleh bangsanya sendiri !

Mana ada cina ? Ini MELAYU SAMA MELAYU LAH ! 

SAMA MELAYU PUN KORANG NAK PANCUNG KE ? 

PS - Baca artikel mengenai Isu Sabasun diartikel terdahulu - KLiK

Share this article :

+ comments + 19 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 18, 2013 at 12:05 AM

Mennyerap darah saya.. Tahniah dan terima kasih En. Din mendedahkan perkara ni


eta yaacob

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 18, 2013 at 12:20 AM

Yessss...din sudah marah

Aku guna beruk hari tu kena pancung..hari ni Din guna lagi power...

Kita bukan kurang ajar Din, tapi bila bangsa sendiri dianiaya, pemimpin sendiri pun nampaknya lebih jaga tembolok mereka dari jaga rakyat..depa layak digelar dengan nama2 hinaan...

Ini melayu sama melayu okehhhhh....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 18, 2013 at 12:23 AM

Din...ada kepala besar dlm MBKT tu yg dengki dgn pencapaian sabasun tu...mesti ada 2-3 ekor yg jadi kepala tu...yg pegawai lain lain pangkat tu sekadar ikut arahan dari yg 2-3 ekor tu...kalo dpt dicamkan siapa 2-3 ekor ni, kira 80% bole settle ni...cuba camkan siapa2 yg diatas dlm MBKT tu yg ada motif...

....................
Reply To This Comment ...................
November 18, 2013 at 12:37 AM

Ahmad Said kena selesaikan hal ini sebelum ia menjadi duri dlm daging

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 18, 2013 at 12:51 AM

Mat Said mana? SPRM sila masuk... Pihak yang ada kuasa, jangan sebab masyukkk, bangsa sendiri anda bangsatkan. Kalau betullah, anda bukan setakat bangsat tapi JAHANNAM.

Dah le GLC yang diketuai oleh Melayu sendiri bunuh Melayu atas arahan bangsa asing. Tu kira swasta tapi yang ni kerajaan, bukannya KERAjaan. Kerajaan tempatan pun nak bunuh Melayu?

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
November 18, 2013 at 1:17 AM

kalaulah dpt tau MUKA2 siMALAUN yg buat taik ni, mmg patut muka si MUSIBAT ni di paparkan pd papan2 iklan besar seluruh Ganu ni.....biar org tempatan betul2 kenal siapa dia si PENGKHIANAT MELAYU dlm MPKT.

kalau si PENGKHIANAT ni baca entri ni.....aku nak cakap, KAU MMG ZALIM si KITOL!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 18, 2013 at 2:34 AM

beruk tua tak boleh tapi bangsat bole pulak??? INCONSISTENT!!

....................
Reply To This Comment ...................
November 18, 2013 at 3:13 AM

@AnonymousTak sama tuh ....

Korang sebut beruk tu sebagai satu gelaran yang pasti !

Saya pula gunakan perkataan KALAU ... JIKA BENAR ..... ia dalam bentuk tuduhan bersyarat.

Saya juga guna dalam bentuk nasihat - JANGAN jadi bangsat !

Tak percaya cuba baca balik :)

....................
Reply To This Comment ...................
November 18, 2013 at 4:26 AM

Tergezut aku baca artikel Din Turtle mencarut PUKIMAK!

Tapi diorang memang PUKIMAK.Kawan aku dulu nak mintak tukar alamat premis perniagaan berbulan-bulan hampir setahun.Kalau mengamok diorang akan sabotaj flush permohonan kau dalam jamban.Nak cepat solution dia bagi RASUAHLAH.

Inilah yang dinamakan PUKIMAK BABI HANJENG TAIK BABI CELAKA SIAL PUNYA MELAYU.

Aku kalau masuk office govt sekilas jer aku tau muka BABI MELAYU yang kuat makan RASUAH.

Sekian

Harap Maklum

Salam 1Ah Jib

....................
Reply To This Comment ...................
November 18, 2013 at 4:38 AM

Bro Din,

Demi perjuangan bangsa aku sokong u Din. Bongkarlah mana2 yg tak betul dalam Majlis Bandaraya KT tu.

....................
Reply To This Comment ...................
November 18, 2013 at 8:26 AM

Salam Dinturtle,

1. Aku tak tahu sangat kemelut ini. Jika din tulis dengan perasaan marah sudah tentu bersebab! Berkenaan Melayu Penjawat Awam yang tiada kerjasama setiap kali melibatkan keperluan pihak awam / peniaga yang mematuhi dan perlu kelulusan Majlis Bandaran untuk melaksanakan aktiviti perniagaan mereka.

2. Mungkin din kena selidik sedikit individu dan kumpulan terlibat. Mungkin mereka golongan tegar di pihak pembangkang yang mungkin melakukan kesilapan kerana memperlekeh penjawat awam tersebut di suatu masa dahulu. Mungkin ini tiada kena mengena dengan dasar kerajaan, sekadar mempamerkan kuasa masing-masing.

3. Apa- apa pun din, harap mereka berdamai dan bekerjasama. Semoga din jadi penggerak nya yang terbaik mengisi keperluan sokong menyokong, satu bangsa, buang perbezaan berkepentingan politik atau peribadi atau apa jua tersirat. Islam itu bersaudara dan persepsi di sebelah pihak pembangkang amat keterlaluan kerana kejahilan yang di asuh.

Kita pancung melayu lupa daratan yang memiskinkan dan membunuh Melayu yang berusaha dan makan gaji.

Melayu Berniaga sebagai kareer. Melayu Berniaga Mengikut Sunnah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 18, 2013 at 9:44 AM

Engkau punya pukimak dgn aku punya beruk lebih kurang je standard dia din...hahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 18, 2013 at 10:17 AM

din aku pong nak PUKIMAK kan kaki SIAL ni ...

....................
Reply To This Comment ...................
ka
November 18, 2013 at 10:51 AM

Kalau ini terjadi kepada tuan punya kedai kaum cina, sudah tentu berderet2 ahli politik akan membela mereka dan dapat coverage meluas dan pihak yang berkenaan akan dengan pantasnya menyelesaikan masaalah ini. betul tak Din?.Latifah koyak pun akan terus offer diri jadi lawyer mereka foc.Surendran dan mungkin juga Wee Ka Siong turut join sekali.huhu

Nak tunggu wira melayu nak bela kaum melayu sendiri ada ke?Harap2 ada lah kan.

....................
Reply To This Comment ...................
November 18, 2013 at 1:30 PM

@kaYa, kalau berlaku kepada peniaga cina, dah lama riuh.... dan dengan segera dibereskan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 18, 2013 at 6:14 PM

Brader din sudah marah. Teruskn din kami sokong. Alang2 menyeluk pekasam biar sampai pukimak tu mampos. Dedahkn berserta bukti siapa mereka2 ini. Kalau MB pun terlibat jgn gentar berada. Pukimak ni semua nak rasuah je bagi sja semua selesai. Sial punya bangsa. Maaf emosi sikit.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 18, 2013 at 8:11 PM

Jom kita maki berjemaah utk bakal2 bangsat ni. Dgn bersyarat la.
Yuyu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 18, 2013 at 9:09 PM

Ape kate share kat fb..
Aku bc mmg panas,ye le org keje sendri.naik slow2

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 18, 2013 at 10:20 PM

Patut lah orang KT undi PR

Post a Comment