........... Ketua Pemuda Umno Yang Progresif, Liberal Dan GILA GLAMER ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Ketua Pemuda Umno Yang Progresif, Liberal Dan GILA GLAMER !

Friday, November 8, 201311comments


Take for instance, the Ketua Pemuda Umno who is also the Minister of Youths and Sports. Apparently the day the kalimah Allah judgment was read out in the Courts of Appeal, the youth wing leader of agama bangsa dan negara party was more busy tweeting and promoting himself for a popularity contest.

.... sebagai contoh, Ketua Pemuda Umno yang juga Menteri Belia Dan Sukan. Apa yang jelas pada hari keputusan kes kalimah Allah dibacakan di Mahkamah Rayuan. pemimpin sayap pemuda parti yang memperjuangkan Agama, Bangsa dan Negara sedang sibuk mentweet dan mempromosikan dirinya dalam sebuah pertandingan berkonsepkan Populariti.


The Shout Awards is a popularity award show organised by Media Prima to honour popular artists in the field of music, tv, movies and radio.

The Shout Awards adalah sebuah majlis anugerah berkonsepkan Populariti yang dianjurkan oleh Media Prima bagi mengiktiraf artis2 popular dalam bidang muzik. tv, filem dan radio.

But lo and behold, a minister crept in and found himself in the nominees list as well!

Apakejadahnya nama seorang Menteri boleh terselit sebagai salah seorang calon !

How more pitiful (deserving or arousing pity) can you be when you are already a minister but still want to vie in a popularity contest? A contest where you are not really in sync with any of the categories mentioned. 

Betapa terdesaknya beliau bilamana ketika sudah menjadi seorang Menteri tapi masih mahu bertanding dalam sebuah pertandingan populariti .... pertandingan yang mana kategori2 yang dipertandingkan langsung tidak relevan dengan statusnya sebagai seorang Menteri.




Truly this is a new low for Pemuda Umno and Umno as a whole. In the face of current issues facing the party and the malays such as the attacks on the kalimah ruling by the liberals, as well as on other fronts, did the Pemuda Umno made any statements to defend the position? The only notable but half hearted statement by Pemuda Umno was when they seek explanation over news of US spying from its KL embassy.

Sesungguhnya ini satu perkara yang amat mengaibkan bagi Pemuda Umno dan Umno secara umumnya. Dalam parti dan bangsa Melayu berdepan dengan isu2 semasa yang penting seperti serangan keatas keputusan kalimah Allah oleh puak Liberal dan lain2, ada ke tidak Pemuda Umno mengeluarkan sebarang kenyataan bagi mempertahankan kedudukan kita ?

Kalau adapun cuma kenyataan ala kadar dari Pemuda Umno semasa mereka menuntut penjelasan dari Kedutaan Amerika mengenai laporan aktiviti perisikan oleh negara itu.

- Terjemahan petikan dari JebatMustDie

Share this article :

+ comments + 11 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 8, 2013 at 5:32 AM

after all, politics is about popularity.
like father , like son....in law.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 8, 2013 at 7:03 AM

Nak buat cam na Kitol Jahanam ini adalah tunjang kepada segala mat liberal yang ada kat dalam umno yg diketuai oleh ah jib gong yang juga merupakn antara pendokong liberal. Ah jib gong dah serahkn semua urusan pentadbiran negara dan melawan serangn pembankang kepada pemandu ... Maka pemimpin dan mentri dalam ummo bolehlah menumpukn perhatian kepada perkara lain antaranya menjadi popular pulak ... Semoga berjaya sikitol jahanam ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 8, 2013 at 8:18 AM

Nampaknya Pemuda UMNO Malaysia sudah hilang taring. Banyak isu nasional dan membabitkan kepentingan rakyat khususnya orang Melayu tidak mendapat perhatian mereka. Buat jerih aje sokong.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 8, 2013 at 8:47 AM

KJ is an Actor and he acted in many REAL LIFE movie therefore he deserved to contenst this award. I vote KJ for the most popular kalahkah Aaron Aziz a movie star script base. A real liufe Hero my KJ oo KJ oo KJ. Every night I dream of You hugging me then you wife appears and the dream sharterred. You are my dahlia, my Rose without torn, my darling kitty, my everything that the word needed. Oh i amn jealous of Regina lee, take me as your secretary with balls, oh Mr Popularist without you is like the end of the work even Thor Dark work cannot challenge you movie ticket collection. Uwahhh.. You so good looking than DR M and the picture above is real proof. Every girls and women of all ages included nyonya, aya, makcik will fall in love when they see you. You are the inpire PM for the young . You are the Anwar of 2020. Oooii bangun pi sekolah.. um ur baru 7 tahiun dok mengelamun, kira kira oun tak pas oasi tu lah dok unti PAS. Pi Mandi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 8, 2013 at 10:43 AM

Dah Presiden UMNO pun gila glamer, takkan anak buah tak ikut jejak.. Yang penting popular.. orang luar dok sanjung bila pegi luar negara.. orang Melayu merempat kat bumi sendiri..

Zaman sekarang pemimpin stail konservatif macam Mukhriz, Akhramsyah, orang UMNO dah tak pandang.. masa pemilihan hari tu tanya Pemuda UMNO bahagian "...kenapa pangkah KJ? Tak tau ke die ni budak liberal? Jiwa Melayu takde.. Amik penyokong DAP jadi setpol.." Jawapan dorang "pangkah KJ sebab KJ ni bergaya, macho, hensem macam model... Amik orang DAP jadi setpol? Tak tau pulak.."

Nak cakap macam mana lagi bro din.. Memang jahanam UMNO..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 8, 2013 at 11:00 AM

salam,

apa yg pemuda bn umno perjuangkan selama ini telah berjaya diperolehi dengan cemerlang. hasrat pemuda dan ketuanya telah tercapai dan jika perjuangan telah tercapai, apa lagi yg kita mahu? kita terus gegar aje la. perjuangan untuk ketua pemuda bn umno sebagai menteri telah tercapai, menang dengan 100% undian bahagian tercapai bagi membuktikan dia disokong sepenuhnya oleh warga pemuda umno seluruh negara kecuali sarawak juga telah tercapai. so apa lagi yg nak diperjuangkan. so masuk bertanding la pulak nak ukur populariti sebagai ketua pemuda bn umno dikalangan artis. syok juga dikelilingi oleh artis pompuan jelita yg datang bergesel badan berhimpit untuk bergambar. dgn isteri dah biasa, sekarang menteri belia dan sukan, belia tu muda. mesti la berjiwa muda. kalu berjanggut panjang, tu jiwa orang tua. orang muda tak campur la bab pertahankan agama ni kan orang tua ajer yg pi surau. ketua pemuda dan geng pi lepaking

....................
Reply To This Comment ...................
November 8, 2013 at 6:28 PM

Bertambah meluat saya pada UMNO

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 8, 2013 at 10:43 PM

Din itu kisah mat liberal kemaruk populist macam ah job gong gilo glamer ... Er kenapa ah jib gong tak masuk bwrtanding gak ... Dia kan pelakon iklan gong cina sempena sambutan tahun baru cina pada tahun lepas glamour habis ... Semua apek ... Nyonya ... Amoi ... Abeng datanf tengok ... Tak puas tengok live ... Mereka tengok tv lagi ... Dan beri sokongan padu ... Mereka cipta slogan lagi ... Bunyinya ... Go ah jib go ... Go ah jib go ... Go all out ah jib go ... And go out ah jib go ... Ini orang sepatutnya bertanding masuk dalam program mencari bintang popular ... Kalu sikitol jahanam ni ... Hem aku risau sat lagi dia bawa veteren umno menjadi jurucakap aka tukang kempennya ... Ya la kut kut kalah dengan aoran aziz ... Nanti veteren umno tu kata apa sumbangan aoran aziz kepada pembangunan belia negara berbanding dengan sumbangn anaknya seorang menteri belia yang amat banyak jasanya itu ... Alahai anak omak ... Er bunyi macam kempen pemilihan calun ketua pemuda umno saja ... Heh3x ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 8, 2013 at 11:04 PM

Din ... Aku baru perasan bahawa aspirasi librelisme sedang bertiup kencang dan menunjang utuh dalam umno ... Usaha melahirkan seramai mungkin mat liberal kini dijalankn oleh isteri pm sendiri melalui program permata ... Tadi aku tengok berita ... Tv berapa aku tak ingat ... Tapi dalam berita itu disiarkn dengan bangganya anak2 tadika permata, melayu semuanya mempersembahkan tarian berunsur kebudayaan hindraf sempena menyambut perayaan depavali baru2 ini ... Tertanya aku tidakkah baru2 ini ada sambutan maal hijrah yang merupakn sambutan yang sepatutnya didedahkn kepada anak2 kecil bangsa melayu kerana perostiwa hijrah ini amat besar kesannya kepada islam ... Di mana dengan hijrah inilah nabi akhirnya dapat membentuk negara islam ... Dan islam adalah agama anutan bangsa melayu dan amat dekat dengan jati diri melayu tulin ... Rupa2nya agenda pelibrelan melayu sedang diusahakn ole FLOM ... Jadi dari sini dapat aku simpulkn ... Melayu tulin, ortodok, jadi akan dipupuskan oleh melayu liberal yang mendominasi kepimpinan umno kini ... Sebab itu dalam pau baru2 ini kumpulan mat liberal menang dengan jayanya ...

....................
Reply To This Comment ...................
November 8, 2013 at 11:42 PM

KJ ada berlakon sebelum nih, jadi drebar teksi...filem pendek...so dah kira jadi artis la tu...hehehe...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 9, 2013 at 12:24 AM

Oh tak ku duga ... Anak omak rupanya pelakun gak ... Drebar teksi ... Hem berjiwa rakyat sungguh ... Bolehlah dia lantik omaknya siveteran umno menjadi pengurusnya dan juga juru kempennya. Dek kempen si omakla sikitol jahanam menang pertandingan pau baru2 ini berkesan sungguh. Manakala pelakun iklan gong cina boleh melantik FLOM menjadi pengurus merangkap juru kempen ... Bab pemerentahn negara dan jawap fitnah pembankang serahkn kepada pemandu ... Senangnya jadi pm dan menteri kat malaysia ni ...

Post a Comment