........... Kalimah Allah - KP Mca Bantah Titah Sultan Selangor ! Dimana Suara KP BN ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kalimah Allah - KP Mca Bantah Titah Sultan Selangor ! Dimana Suara KP BN ?

Saturday, November 16, 201318comments

Titah Sultan Selangor semalam dalam polemik kalimah Allah ( KLiK ) dimana baginda menegaskan bahawa semua rakyat di negeri Selangor  perlu patuh terhadap keputusan Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Negeri Selangor bahawa kalimah Allah adalah kalimah suci yang khusus bagi agama Islam dan umat Islam dan ia tidak boleh digunakan untuk merujuk kepada Tuhan dalam agama-agama lain, serta hormat dan mematuhi keputusan sebulat suara oleh Mahkamah Rayuan pada 14 Oktober 2013.....

dan baginda juga membuat ketetapan tegas bahawa semua rakyat di negeri Selangor khasnya, tanpa mengira agama dan keturunan perlu akur dan patuh terhadap perkara sama sebagaimana diperuntukkan dalam Enakmen Ugama Bukan Islam ( Kawalan Perkembangan Di Kalangan Orang Islam ) 1988 yang telah diwartakan pada 7 Julai 1988 kerana ia terpakai kepada semua orang sama ada Islam atau bukan Islam di dalam negeri Selangor.


DAN orang pertama yang tampil 'membantah' adalah ..... Ketua Pemuda MCA Wee Ka Siong !


KUALA LUMPUR: MCA Youth chief Wee Ka Siong has voiced his objection to the Sultan of Selangor’s decree barring the non-Muslims in the state to use the word ‘Allah’ to refer to God.


“I think it is okay, we should allow the Christians (in Peninsular) to use the word. Why? We have given you a two-page explanations,” he said without elaborating today.


Wee said for the Sabah and Sarawak people, the government should continue to honour the 10-point solution made in 2011.

Under the solution, it was agreed that bibles in all languages, including Bahasa Indonesia and Bahasa Malaysia, can be imported into the country and printed anywhere in the country. - FMT.

Dikatakan juga larangan itu adalah bercanggah dengan prinsip perdamaian/perpaduan kebangsaan.

MCA Youth chief says Christians should be allowed to use the word 'Allah' in their worship and that the ruling was 'against national reconciliation'. 

Saya warnakan ayat diatas kerana semalam saya hanya tulis yang 10 Point Solution itu hanya membenarkan Bible versi Melayu / alkitab dibawa bersama dalam lawatan dimana2 negeri dalam Malaysia .... rupanya alKitab itu dibenarkan untuk diimport dan dicetak dimana saja dalam negara, dibawah 10 Point Solution !

Dimana suara Ketua Pemuda Umno BN yang juga merupakan Pemenang Shouts Award kita ? Tunggu apa lagi .... SHOUT la balik ! Anda kan bos kepada Ketua Pemuda MCA. 

Takkan nak bersuara dalam isu ini pun dianggap sebagai RETORIKS ? ? ...... atau pendirian anda sendiri pun ..... hmmmm 


Share this article :

+ comments + 18 comments

....................
Reply To This Comment ...................
November 16, 2013 at 12:23 AM

Apalagi menyorok Lariiiiiii la Weird Shout Celebrity Ward Kelas Tiga.Pemuda UMNO macam biasa buat dek jer sambil polish Award Kitol Jahanam ni

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2013 at 12:42 AM

Seperti yang saya kata dahulu in order for MCA to become popular again mereka juga kena tentang kuasa UMNO dan Melayu termasuk raja raja kita. Perbuatan sebegini sangat VOGUE sekarang cuma Ah Jib Gor tak faham faham lagi. Mungkin con-sultant2 dia ibarat orang yang jual baju kepada emperor yang dalam cerita 'Emperor's New Cloth'.

Alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2013 at 12:51 AM

din ... mana berani puak umno menentang mca ni ...
1. sedangkan presiden umno malu memakai nama melayu ... ditukarnya kepada nama cina ... ah jib gong ..
2. tidak cukup dengan itu, semasa perayaan tahun baru cina ... bukan main gah dia menukul gong cina dan menari tarian naga ...
3. untuk tahun ini dia mahukan kelainan ... mungkin tahun ini punahsihatnya menasihatkan dia membuat "yisang ah jib gong" ... tentu memerlukan teknik dan menu yang khusus ... jadi dia perlulah belajar membuat "yisang ah jib gong".
4. tak cukup dengan "yisang ah jib gong" ... tahun ini mungkin ah jib gong ada menu special iaitu kuih bakul ah jib gong ... dibuat oleh ah jib gong sendiri ...
jadi jika presiden umno mendiamkan diri kita kena fahamlah akan duduk perkara sebenarnya.

Moh Yii Ding Yat Seng dah bodek habis-habisan puak cina baru2 ini. pelbagai projek diberikan kepada puak cina itu ... itupun setakat dapat 800 undi ... kau bayangkan din RM 800.000 diberi kepada puak cina ... umeno dapat undi 800 sahaja ... maknanya kerajaan membelanjakan RM 10.000 untuk dapat undi seorang cina. tapi untuk dapat undi melayu kerajaan hanya membelanjakan tak sampai pun RM 100.00 (ala sekadar sebungkus milo, dua tiga kilo gula, sekampit beras ... orang melayu terus undi umeno ... berapalah sangat belanjanya) tapi tu pun bukan main bangga ah jib gong memuji-muji puak cina ... katanya puak cina dah kembali kepada bn ... dapat ikan bilis pun presiden umno dan bangga macam dunia dia yang punya. dia tak tahu puak cina bukannya ikhlas undi umeno itu hari ... tak percaya ... tengok pru 14 nanti ... aku gerenti puak cina akan pangkah pembankang balik. puak cina itu bukannya bodoh ... mereka tahu kerajaan kedah dah di bawah bn ... kalu undi pembankang pun tak guna ... bahkan akan menampakan bahawa mereka masih setia dengan pembankang ... dan ini rugi untuk permainan politik jangka panjang ,,, jadi mereka sokonglah umeno sekejap ... dan kita lihat senario puak cina ni menolak umeno dengan kaedah yang licik ... iaitu tidak keluar mengundi ... apabila tidak keluar mengundi ... otomatik pas akan menang ... kerana kawasan itu kubu kuat pas ... kalau keluar mengundi dan pangkah pembankang ... kerajaan akan melihat pelaburan yang banyak itu tidak berbalai ... dan mungkin tidak akan diberi ... ini merugikan sekolah cina ... mereka tak mahu rugi ... so sedikit dari mereka akan undi pembankang ... tambahkan sedikit undi umeno ... tetapi ramaikan yang tak keluar mengundi ... dengan strategi ini ah jib gong yang gong dengan mudah akan ditipu ... dah puas bodek puak cina tak kan lah moh yi ding yat seng nak peluku pulak ... nanti ah jib gong marah ... dan akan jadi sia-sialah usaha membodek puak cina tu.
KP UMNO ... er aku tak berapa kenal lah ... KJ ke ... oh yang gila glamour tu ... yang undinya semasa kempen PAU itupun terpaksa gunakan emaknya a.k.a veteran umno sebagai salah satu senjata kempen ... heh heh anak omak nak geger dengan puak cina ... sori la ... naik lori ... dengan melayu berani lah dia ... dengan cina mana dia ada telur ... bahkan puak harami dari kaum dap dia sanggup peluk cium dakap dan bagi gaji serta tugas sebagai setiausaha ... tak kan dia nak lawan geng setiausaha dia pulak ... caih buat malu kaum saja ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2013 at 12:53 AM

Kita tgu kalo dia tak bersuara dia memang seorang yang bangsat! Dan dia sanggup gadai kan hak2 orang melayu islam tak caya kita tgu!

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
November 16, 2013 at 12:55 AM

hahaha.....habislah pemimpin liberal UMNO.....tak sabar nak tgk siapa yg akan menjadi jaguh liberal bg UMNO.....samada mereka nak buka sendiri topeng atau masih lagi mengamalkan taqiyah spt syiah.

ketepikan KJ, Nazri n DS Ah Jib Gor krn mrk sudah berada pd standard liberal istimewa.....:)))))

kpd org Islam/Melayu/Bumi yg nak HAPUSkan keSultanan di Tanah Bani Jawi ni terutamanya Wan Ji, lihat n fikir.....inilah salah satu kuasa Sultan/Raja utk mempertahankan hak umat Islam/Melayu/Bumi.....benteng terakhir org Islam/Melayu/Bumi melalui kuasa undang2/perlembagaan sblm mengambil tindakan scr individu/berkumpulan utk menentang puak2 KAFIR tak sedar dek untung ni.

jika SEMUA SULTAN/RAJA2 di Malaysia berSATU menyuarakan HAK UMAT ISLAM ini, insyaAllah umat Islam akan menang, keSUCIan nama Allah terus terpelihara, akidah umat Islam dpt dipelihara n agenda kafir Kristian Avangelista dpt diHANCURkan.

nak harapkan org politik zaman skrg????.....jari, otak, mata, hati UNDI...UNDI....UNDI

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2013 at 1:00 AM

MCA = Macam Cib#i Aje.
FU#k peeWee

....................
Reply To This Comment ...................
November 16, 2013 at 2:04 AM

Fuuuh .... lain macam jer komen2 nih !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2013 at 2:51 AM

Puak2 kafir nie masih tak paham erti istilah "SENSITIVITY" dlm masyarakat majmuk yg DIDOMINASI OLEH MELAYU ISLAM. Selagi tak terjadi pembunuhan beramai2 puak2 nie dan negara huru-hara selagi tu la diorang akan menguji org2 Melayu. Saban hari bila aku nengok muka cinabeng2 nie semakin mendidih darah aku. Apalagi diorang mau?!!! Semua sudah dapat....bisnes...pompuan...pelacur...judi...wang...tanah...semua sudah dapat maaaa termasuk PM kita Mr Ajib Gorr...apalagi laaaa yg korang nak haaaaa LANCAU PUNYA KAUM!!! Kalau la boleh balik ke zaman sebelum merdeka dulu...aku rela bermandi darah utk kemerdekaan drp bersetuju memikul biawak2 hidup nie dgn bersetuju prinsip jus soli dgn British menerima bangkai2 yg tak tau berterima kasih nie. Skrg boleh laa sbb generasi melayu kita nie masih waras dan ingat sejarah. Tapi nengok la org2 melayu yg semakin BODOH DAN MUNDUR nie...dadah sudah telan...todi beer sudah minom...seks jgn cerita laa...berlambak2 3gp awek tudung la..student main laa...yg alim2 lak tak sudah2 hudud versi jumud dia...tunggu lagi 2-3 generasi la kawan...ORG2 MELAYU akan jadi tak terkawal sbb sudah jadi BODOH PIANG angkara pemimpin2 yg BODOH2 SOMBONG NIE...MINORITI2 tak mustahil kena sembelih sebijik mcm dekat Indon dulu....setiap keburukan yg korang cina2 nie buat akan menjadi malapetaka kt generasi lu jugak UNLESS LU PANDAI KONTROL org2 melayu mcm you control PAS & PKR skrg tapi lu ingat baka2 biawak MELAYU BANGKAI semacam nie tak boleh jadi zombie ka masa cicit2 dia..haaa?!! Silap2 dia akan makan lu punya cicit2 laa kawan!! Cina2 nie sebenarnya BODOH...DIA INGAT KALAU HURU-HARA NEGARA NIE mcm komunis buat dulu diorang akan selamat...BODOH LA WEI!!! Pikir dua kali laa...mana ada mende yg last forever...lu ingat Malaysia aman makmur selama ini sebab kaum Cina kaa? Atau kaum India?!! Pikir balik laaaa...Malaysia aman sebab majoriti org Melayu ISLAM...ORG ISLAM YG MULIA AKHLAK DAN PERANGAI...sekali you perlekeh ISLAM...kasi tipu org Islam suruh murtad..kasi org ISLAM sesat...kasi pelacur...kasi rasuah...kasi dadah...KASI PEMIMPIN MELAYU KORUP...KASI PUSING2 MCM HELIKOPTER SATU MALASIA...itu Melayu akan jadi KAUM SUNDAL YG AKAN MAKAN LU ORANG BALIK...TAU KAA?!! LU ADA BERAPA? 20-25 percent vs 65% laaa...MAU MAMPUS KAA? Kalau next generation kaum melayu jadi 80% dan sudah ROSAK lu ingat itu kaum akan jadi penyayang mcm nenek moyang diorang kaa..?! Jgn pikir sekarang sbb sekarang punya generasi TERSANGAT PENYAYANG...MCM BROTHERS AND SISTERS...SAMPAI PM PON SANGGUP TUKAR NAMA JADI AH JIB GORRR...PAK LEBAI SUDAH SANGGUP KONGSI NAMA ALLAH...LBGT...SEKS..MURTAD...APA SAJA LU MAU SUME MELAYU BOLEH KASI...TAPI PIKIR2 KAN LAH GENERASI LU AKAN DTG...Cina + India selamat sebab kaum2 ini tinggal dlm lingkungan KAUM MELAYU yg terkenal sifat penyayang...DAN PUNCANYA ADALAH IMAN DI DADA PADA SETIAP ANAK2 MELAYU...Think about it man....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2013 at 4:49 AM

dlm artikel helen ang http://helenang.wordpress.com/2013/11/12/will-marina-mahathir-quit-as-board-member-of-sis/ ada sebut "In fact, SIS not only has Marina on board but Nori Abdullah too, another daughter of an ex-premier (Abdullah Ahmad Badawi) and wife of the “liberal and progressive” Youth and Sports Minister Khairy Jamaluddin. You can say that SIS is quite the glitterati."

boleh din tolong buat search pasal ni? betul ke?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2013 at 9:45 AM

bersuaralah wahai ketua pemuda umno,presiden umno.timbalan presiden umno,naib2 presiden umno..orang islam kat malaysia kini sedang menunggu suara anda semua...walaupun pru 14 lambat lagi tetapi kita kan ingat apa yang anda semua lakukan sebelum kita memangkah pada pru 14

....................
Reply To This Comment ...................
November 16, 2013 at 11:10 AM

satu pihak kata - the ruling was 'against national reconciliation'. what's there to reconcile? cuma alasan. satu pihak lagi kata - 'avoid confusion among muslims'. muslims arab, sabah, sarawak & indonesia tak confuse pun.

perlembagaan umno: 3.3 Menegak, mempertahan dan mengembangkan Islam, agama rasmi negara serta menghormati prinsip kebangsaan beragama.

lihat perkataan (kalimah?) yg digunakan - 'mempertahan', sampai bila nak bertahan oi, bila nak score gol kalau takdak striker.

....................
Reply To This Comment ...................
mat13
November 16, 2013 at 11:17 AM

hahahaha apa nak heran kalau dah cino tu cino jugaklah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2013 at 1:15 PM

Shout awards bunyi macam 'evangelista' Christian popoganda senyap. Translate bahasa melayu jadi cam 'Hadiah JERIT' . Allah is a non issuse, people are the real issue.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2013 at 1:27 PM

AH JIB GOR = Najib Pemimpin Boddoh ... Mingkin inilah yg tersirat di dalam panggilan tersebut walaupon puak Cinabeng nie umumkan maksod yang lain...

Najib Bangga mendapat panggilan sebegitu, mingkin Dia Paham lain kot.. Tak Cukup Jib Doh nie bagi kat Cina dengan pelbagai Peruntukkan untuk memancing Undi Cina sewaktu PRU13, di pautnya sekali Anaknya ... Untuk Bercakap sebaris dua ayat2 China (mandarin).. untung nasib.. perkenalkan FUTURE Generasi yang Pro-Cina..

Rosmah pulak penuh dengan orang Cina di belakang beliau yang berjanjikan wang ringgit untuk pembiayaian kos PRU13.. Berapa banyak yang Tawkeh Cina Janji naum akhirnya tak ditepati....Nasib Baik akhir2nya kalau tidak kerana Tun M dan Tun D yang datang membantu (nie lah Pejuang Melayu yang Melayu Kutuk Kaw2.. apa Nak jadi dengan Bangsa aku nieeeh!!)... PRU13 UMENO nie dah bungkus lebih awai2 lagi.. (Tanyalah mana2 PDM.. Peruntukkan Budget datang tapi amat lambat hampir2 dekat PRU 13), itu sebab banyak kawasan Bendera BN pon tak pasang dlm tempoh pilihanraya sudah bermula.. Ini kenyataan.. fakta2 penyumbang kekalahan besar.. boikot sana sini bila dana tak turun ke PDM... Dana pertama turun amat CIPUT.. kena berikat perutlah katakan..

Orang Melayu kalau masih berpaksikan pada JIB DOR nie lagi... maka akan lagi cepatlah umur UMENo nie runtuh jatuh berdebob macam nangka buruk..

Muhyiddiin dah jadi Kambing Hitam... pie umum Habuan utk Cina.. atas desakan UMNO War Room... Si Bangsat Omar Ong dan Jamaluddin Jarjis.. dan Punahsihat PM..Othman Razak... Inilah orang2 yang menghancurkan perjuangan Umeno...

Apa yang mereka fikir pasal akar umbi yang berjuang habis2san... Bila Nak Pilihanraya Mintak Sultan Keluar Statement Pro Kerajaan... Bila Sultan Di Balun... Mana poinya Pemimpin2 UMeno? Nie Sultan Selangor.. Mana Peminpim Pejuang Umeno Melayu? Mano Noh Omar?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2013 at 1:56 PM

Maafkan saya kerana komen begitu emosional dan bersifat rasis!..

Apa salahkah saya bersifat RASIS apabila PERKARA 153 di dalam Perlembagaan itu disentuh oleh Puak CinaBeng, tak kiralah daripada Parti Mana.. Pembangkang, Pro Pembangkang ataupon Pro-Kerajaan..

Ini masih di dalam Lingkungan Peruntukkan Undang2.. pasal Fasa 153? Rasis ke bila bincang untuk mempertahankanNYA atau Memang RASIS bilamana langsung tak peduli atau tak ambik kisah???

Mana satu yang betul????

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 18, 2013 at 9:46 AM

woi cina, kau tak sedar ke kerakyatan korang tu sultan yang bagi. sekarang ko tunjuk derhaka pulak. puiiii... datang menumpang tapi nak tunjuk macam tuan. orang dah bagi duduk ko buat palat pulak. mca takde pun takpela woi.. ko ingat cina bagus sangat ke? berak pun tak basuh, ada hati nak bangkang sultan

manrimau

....................
Reply To This Comment ...................
November 18, 2013 at 11:25 AM

Silapnya pemimpin Melayu bila berkuasa tak kiralah takat pihak perkuasa tempatan spilah org nombor satu memimpin negara mudah lupa diri...org Melayu dicari bila diaorg rasa diperlukan saja...lepas penat lelah dan undi di raih dijadikan mcm tebu, manis dihisap/ perah hampas dibuang...tak berharga dah...org Melayu pun mudah digula2kan...

....................
Reply To This Comment ...................
November 18, 2013 at 12:23 PM

Assalam Brader Din,

Bahaya aliran LIBERAL TOTOK yg dianuti Anwar Biseksual, KJ, Najib, Bodohwi, Nazir Razak, Azran Rani, Nur Jazlan, Shahril Samad, dan banyak lagi bajingan dalam kepimpinan UMNO/BN sama bahayanya dengan SYIAH, SYABU, RASUAH!

Ada otak fikir! Jangan asyik cari jalan mudah dengan ambil konsultan asing cecah berbilion ringgit.

Najib (baca no balls) dipilih rakyat di PRU13 lalu bukan untuk bekerja/berfikir/hempas otak fikir kaedah terbaik bangunkan negara. Bukannya ambil jalan pintas melantik konsultan asing.

Kalau jadi PM bergantung penuh pada konsultansi asing budak lepas SPM pun boleh jadi PM.

Post a Comment