........... Kalimah Allah - Antara Pemuda Umno Dan Pemuda Pas, Siapa Yang Takde Telur ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kalimah Allah - Antara Pemuda Umno Dan Pemuda Pas, Siapa Yang Takde Telur ?

Monday, November 18, 201310comments

Sejak dari mula isu kalimah Allah ini panas 4 tahun lepas, kemudian diperhangatkan kembali tahun lepas oleh Lim Guan Eng, kemudian dimasukkan kedalam microwave lagi semasa dibicarakan oleh Mahkamah Rayuan, terus dihidangkan buat sekian kalinya bila didebatkan perkara 10 point Solution dan yang terakhir bila beberapa pihak mempertikaikan titah Sultan Selangor termasuk oleh Ketua Pemuda Mca .... ada satu suara yang ramai ingin dengar pendiriannya tapi dia pula malu-malu nak bercakap.


Ya, dari mula kes sampai kehari ini, saya masih belum dengar - Apa pendirian Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin tentang isu kalimah Allah, tentang penggunaan kalimah Allah oleh Bible Melayu dan komen beliau tentang bantahan Ketua Pemuda Mca ?

Waktu heboh kes dibicarakan di dua peringkat Mahkamah Rayuan baru ni, masing2 berebut2 nak tonjolkan diri tapi KJ tetap juga senyap .....


Bila bekas pengarang SinChew dakwa yang - Even Umno Youth favoured allowing Christians to use the Allah word ... dan dikomen oleh blogger Helenang, Pemuda Umno terus juga senyap seolah AKUR kepada dakwaan itu..... adalah 2-3 orang pemimpin Pemuda yang bersuara tapi CIP mereka, KJ tetap juga senyap.


Pergerakan Pemuda Liberal Yang Very Progresif

Kita semua duk balun pendirian Pas dan PR bla bla bla tapi kenapa tidak ada siapa yang nak tanya pendirian Ketua Pemuda Umno ?

APA SEBENARNYA PENDIRIAN KETUA PEMUDA UMNO DALAM ISU KALIMAH ALLAH ? Kehebatan KJ sehingga memenangi anugerah Shouts Award 2013 tidak ditonjolkan dalam isu kalimah Allah.

Sebelit2 lidah Pas dalam menyatakan pendirian mereka dalam isu ini pun, mereka tetap juga bersuara, tapi KJ @ Pemuda Umno SENYAP TERUS !

Jadi dalam konteks keberanian menyatakan pendirian dalam isu kalimah Allah ini, siapa yang takde telur ?

PS - oya, dah alang2 nak jawab ... itupun kalau KJ nak jawab, jelaskan sama persoalan sejauhmana penglibatan isteri anda, Nori Abdullah dalam NGO Sisters in Islam ( yang merupakan penggerak utama COMANGO ) - KLiK

Share this article :

+ comments + 10 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 18, 2013 at 6:46 PM

Sindrom kondom - playsafe dah meresap dalam kepimpinan Pemuda UMNO BN. Gara-gara kerana takut nak menyuarakan pandangan; bimbang rakan-rakan yang bukan Islam terguris hatinya. Keterlaluan sangat dalam nak menjaga hati kawan yang bukan Islam. Habis tu, bagi kawan yang sebangsa dan seagama pulak, taknak jaga hati jugak ke ?

Pendirian Ketua Pemuda UMNO BN amat-amat diperlukan kerana UMNO mewakili parti Melayu yang terbesar di Malaysia. Takkan pasal Melayu dan Islam nak diserahkan bulat-bulat kepada Perkasa atau JATI kot. Apa gunakan parti UMNO yang dikatakan mendengar denyut nadi Melayu. Apa gunakan UMNO dalam memartabatkan dan memantapkan maruah Melayu dan Islam ?

Sila buktikan bahawa pemimpin parti politik yang juga pemenang anugerah Shout Awards ini bukan seorang liberal atau progresif. Inilah masanya untuk membuktikan kepada masyarakat melayu di luar sana bahawa KJ masih tebal jatidiri melayunya. Gunakanlah sepenuhnya kehandalan berdebat dan berpidato dalam mempertahankan Kalimah Allah daripada terus diinjak-injak oleh non-muslim. Diharapkan dengan kepopularan Ketua Pemuda UMNO BN ini, orang muda pun mungkin boleh diajak bersama-sama untuk membela kalimah yang suci ini.

Ayuh KJ, buktikan bahawa anda ada telur. Kalo tak cukup telur yang ada, nanti boleh mintak telur kat penyu pulak :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 18, 2013 at 7:11 PM

Aku dah bagi jawapn din ...
1. Ah jib gong kan bapa liberal penjilat cina yang agung ... Sebagai menghormati presiden umno dan bn yang amat taat kepada titah perentah cibaibeng mana ketua pemuda umno berani ... Nanti jadi macam ketua pemuda dahulu lepas cium kris mintaa maaf
moa yii ding yat seng dah bagi juta2 kat sekolah cina dan dari sumbangn itu adalah dua tiga kerat puak cibabeng berpura2 kembali sokong bn dan hal ini amat dibanggakn.ah jib gong ... Sekiranya ketua pemuda marahkn puak cibaibeng ... Dan mereka kembali merajuk dan tunjul belang sebenar ... Nanti ah jib gong akan marah ... Dan ini merugikan kerjaya silitol jahanam
sikitol berani nga melayu sahaja ... Tengoklsa
ah betapa dengan sombongnya dia memberi teguran kepada fam ... Tapi kat cina dia menikus sahaja ... Aku rasa bukan setakat batu dia hilang ... Bahkan bata.. Pum tercabut ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 18, 2013 at 10:34 PM

Aiyaaa, blo din. Lu mau sintuh itu kp bn umno. Lu mau kena lancau ke sama dia pumya balaci. Itu semua balaci sudah potong telur kalu kait itu agama. Tarak boleh bincang. Itu fathul bari saja mau kena jentik dia punya telur. Kalu bab bola dan sukan, menteri akan bersuara. Bab org muda belia, menteri akn ckp. Tp bab agama, menteri agama la, bkn menteri sukan dan belia. Kp bn umno kwna jaga hati, ikut pm ah jib gor, jagaaaaaa hatiiiiiii pengundi cina. Mereka dah kembali sokong bn tu. Drpd 1 org dah ada 1 org lagi sokong. 100% kenaikan sokongan cina kpd bn. Kena jaga hati 2 3 org ni. Mereka mampu menarik sokongan berjuta pengundi cina yg lain. Jgn la mara sama kp bn umno. Dia ikut pm jer.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 18, 2013 at 11:21 PM

PEMUDA bodoh yang tak boleh diharapkan...ye lah Duit dah banyak...jadi Pengerusi itu...pengerusi ini...perut dah berat...Tak sensitif...Menyesal...rugi UMNO ada pemuda spt ini. Elok di Bubarkan Pemuda UMNO...

....................
Reply To This Comment ...................
November 19, 2013 at 12:12 AM

Tak susah pun .... tak payah keluar duit pun ... tapi payah juga nak buat, kenapa ek ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2013 at 3:27 AM

hanya HEBOH dlm sukan...bola ekkk.. bosan tengok mcm takde citer lain.. sukan memanjang..

pagi.. bola.. petang.. bola.. aikkkk mlm pun bolaaaaa... baca kisah bola aje.. KETUA PENYEPAK umno BN (gelaran tertinggi)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2013 at 8:59 AM

saya, khairi jamaluddin, menteri belia dan sukan, kp bn umno. tak boleh cakap bab agama. nanti langgar menteri bab agama. nak cakap agama pun tak tahu kerana tak berminat ke arah itu. sokonglah saya, menteri belia dan sukan aka kp bn umno

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2013 at 9:36 AM

Khairy nak dpt Datuk kan.....kalau dia bersuara....hauslah Datuknya...eee

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2013 at 10:59 AM

Dua2 ada telor physikal dua2 lesap telor dalaman.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2013 at 12:48 PM

Korng kutokla dia lebey2....nnt omak dia marah serang korg....tak tau.... Sian umno...ketua pemuda anak omak....

Post a Comment