........... Isu Kenaikan Gaji ADUN Selangor - SEMUA Adun Sepakat Sokong ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Isu Kenaikan Gaji ADUN Selangor - SEMUA Adun Sepakat Sokong !

Thursday, November 28, 20136comments


Ramai dah yang komen tentang kenaikan gaji para wakil rakyat negeri Selangor. Saya nak komen pun rasanya lebihkurang sama jer dengan yang lain. ( KLiK ) Tapi heran juga ya, dalam kita duk sibuk soal berjimat cermat, soal berhemah dalam perbelanjaan, alih2 MB Khalid dengan selamba naikkan gaji ADUN2 berkali ganda. 

Persoalannya - Adakah mereka layak untuk kenaikan gaji itu ? Ramai yang komen kata kenaikan itu tidak wajar ( Mkini ).

Speaker yang mendapat kenaikan paling tinggi pastinya menyokong kenaikan gaji itu ! - ( FMT )

MB Khalid yang mempertahankan tindakannya berkata yang kenaikan itu munasabah sambil membuat perbandingan dengan mereka yang bekerja dalam syarikat swasta.


Saya cuma nak highlightkan satu perkara jer -

"Adun PR dan BN semua setuju. Semasa dibahaskan tiada bantahan daripada mana-mana pihak." ( TMI )

Kalau ada yang berbunyi pun cuma Azmin yang minta pelaksanaan itu ditangguhkan.  

Adun2 dari BN pun setuju dan sokong .... yang mereka persoalkan cuma kadar peratusan yang begitu ketara antara Adun dan beberapa jawatan lain seperti exco, dan speaker.



 
"Bukan saya tak puas hati Adun naik 87%, tetapi tak seimbang dari segi peratusannya," kata Adun Permatang Sulaiman Abdul Razak

Adun Semenyih Datuk Johan Abd Aziz turut menyokong kenyataan Sulaiman, namun turut mempersoalkan kerajaan Selangor adakah kenaikan berkenaan akan terhenti sehingga tahap itu sahaja.

 "Kaji semula gaji Adun," kata Adun Kuang, Abdul Shukur Idrus. - TMI.


Maknanya, dalam soal kenaikan gaji ini, kesemua wakil rakyat dalam DUN Selangor sepakat bersetuju.

Share this article :

+ comments + 6 comments

....................
Reply To This Comment ...................
November 28, 2013 at 9:17 PM

salam bang din turtle yg disanyangi... mohon dipautkan link blog http://paritbuntarrebels.blogspot.com/ di pautan blog .
tq ;). blog anda telah dipautkan di blog sy.

....................
Reply To This Comment ...................
November 28, 2013 at 9:36 PM

@paritbuntarrebelsDulu dah ada tapi sebab lebih sebulan tak update, saya telah keluarkan dari list.

Saya dah masukkan balik dalam bloglist Dinturtle. TerimaKasih :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 28, 2013 at 9:38 PM

Gaji MB serta adun/exco-KUCING KURAP S’ngor lebih besar dr. YB PM kita serta Menteri lain, yg. kerja keras?! Memang puak BINATANG-BUAS si PENJAJAH Musuh Islam/Melayu DAPBANGKAI/PKR! Makin TAMAK DAJAL!

Makcik Sambal Belacan – sungguh SAYU mengenang lagu ASLI Melayu PUSAKA INDAH kita, Seri Mersing, nyanyian sungguh merdu Allahyarham-Allahyarham Kamariah Noor (mana gelaran utk. JASAnya) atau Puan Sri Saloma (AMN) [isteri kpd. SENIMAN AGUNG kita, Allahyarham, Tan Sri P. Ramlee (AMN)] - malangnya di http://ohvideotv.com/pusara-allahyarham-tan-sri-p-ramlee-musnah/, Pusara Allahyarham Tan Sri P.Ramlee musnah, adminrun March 28, 2013; serta WARIS (balu dan anak-anak kpd. Allahyarham Nasir P. Ramlee) arwah P. Ramlee hidup MELARAT di http://www.youtube.com/watch?v=Z8AdxeRbBYk , Bangga jadi cucu P Ramlee, Oleh Harian Metro (ROYALTI BERJUTA dr. filem/lagu P. Ramlee/Saloma yg. BERLAMBAK – adakah dgn. si KAPIR Shaw Brothers di S'pura tu?!)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 28, 2013 at 9:42 PM

As salam
Sokong je kalau naik. Memang gaji sikit sgt. Tanggungjawab besar. Projek billion2 tak salah kalau bayar lebih sikit. Harap kurang la terkulat2 adun kita tgk projek juta2. Harap kurang la rasuah n kamsen.
Tgk jee spore brapa gaji menteri dorang.
Yuyu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 28, 2013 at 11:32 PM

Baru tau ke perangai Cina. Gaji mana nak sikit. Mesti nak banyak punya. Adun-adun tu semua setuju sebab mungkin mereka berharap gaji diorang pun naik juga.

....................
Reply To This Comment ...................
November 29, 2013 at 9:03 PM

Bro,

Soal gaji MB Selangor ni rm29k tu bukanlah banyak sangat jika dibandingkan dengan CEO2 kebanyakan syarikat di negara ini. Kita ambil contoh gaji CEO SYABAS rm400k sebulan macam langit dengan bumi. Bukan GLC saja malah syarikat2 lain pun sama. Tak payah kita ambil contoh Genting ke, Public Bank ke, IOI ke, syarikat2 chokia pun bayar lebih dari gaji MB Selangor. CEO2 syarikat bukan saja dibayar gaji tinggi tapi dapat bonus, entertainment dan paid holidays. Macam CEO Syabas tiap tahun paid holidays rm60k.

Mungkin ini dilakukan oleh Pakatan Rakyat maka ianya menjadi berita sensasi tapi kenaikan gaji Ketua Menteri Sarawak kepada rm39k menjadi berita muka 3 akhbar arus perdana dan tak mendapat perhatian bloggers.

PM dan TPM walau pun gaji kurang seperti yg disebut tapi perksnya berlipat ganda. Sekarang ni gaji rm10k sudah menjadi sikit bagi sesetengah profesyen. Lagu pun jawatan MB tu bukan kekal. Bila2 masa boleh tersingkir. Kalau tak ditumbangkan lawan kawan juga boleh menjatuhkan kita. Setakat ini TSK tak nampak ada skendal atau tomahan rasuah.

Aku lebih suka mereka ni dibayar gaji yg setimpal tapi tak rasuah. Kalau gaji kecil tapi rasuah melampau-lampau rakyat juga yg rugi.

Post a Comment