........... Bila Melayu Menegur Kaum Lain, Beliau Di Balun Oleh Melayu Juga | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Bila Melayu Menegur Kaum Lain, Beliau Di Balun Oleh Melayu Juga

Saturday, November 16, 20139comments

Bila seorang pemimpin Melayu dari Umno, Syed Ali Alhabshee berkata -


“The Malays are the majority in the country so they (the Chinese and Indians) should not trample on our heads. Malaysia is Tanah Melayu. We’ve been kind enough to share it with them, so don’t take advantage of us,”

Orang Melayu adalah majoriti dinegara ini jadi mereka ( cina dan india ) tidak harus memijak kepala orang Melayu ! "Malaysia adalah Tanah Melayu. Kita sudah terlalu baik untuk berkongsi dengan mereka, jadi jangan ambil kesempatan." - FMT 15/11



Seorang lagi pemimpin Melayu dari Gerakan, Naib Presidennya Asharuddin Ahmad menyifatkan kenyataan itu sebagai berunsurkan perkauman dan etnosentrisme.

Dalam kenyataan hari ini, Asharuddin menuntut Syed Ali memohon maaf kerana "cauvinisme dalam apa pun bentuknya mesti dihentikan".

"(Kenyataan ini) penghinaan yang besar kepada kaum lain yang banyak berkorban dan menyumbang untuk pencapaian Malaysia," kata Asharuddin. - Mkini 15/11

PS - Kaum lain yang ditegur itu pula tak sempat nak jawab .... pasti terpinga2 melihat senario yang berlaku kini. Dalam hati pasti tersenyum girang ....1Malaysia ! sambil menunjukkan jari telunjuk ke atas ( mengikut definasi mereka )

Share this article :

+ comments + 9 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2013 at 8:52 PM

Byk sgt telan taik n air kencing kapir tuh mengong jadinyer.... Orang berpolitik dia pon nak jugak...namun bangsa len berpolitik utk mmbela hak bangsa mrk ...mangkok jamban neh berpolitik utk mnghancurkan n melemahkn bangsa sendiri..

Dia bkn bangsa Melayu kot tapi berbangsa PAS sbb tuh mengong...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2013 at 9:13 PM

Gerakan dah tak relevan. Ni mamat Melayu yang buat kenyataan untuk menaikkan saham dia sendiri dalam Gerakan. Mamat ni siapa? Dia pun tak relevan. Cuma kasihan kat Melayu kerana ada orang Melayu yang macam dia nih.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2013 at 9:38 PM

Orang Melayu yg masuk Gerakan atau DAP, cakap diaorag memang tak relevan. Kulit, nama, rupa maca Melayu tapi inside 100% Cina. Nilah yg dinamakan pembelot bangsa. Sedihlah kalau ada org Melayu yg termakan dengan cakap orang "bukan" Melayu ni.

....................
Reply To This Comment ...................
November 16, 2013 at 10:13 PM

Sape yang minta kaum lain berkorban untuk majukan negara ni? Kalau mereka tak banyak sangat masuk campur, taklah negara ni hilang jadi diri dan krlam kabut macam ni. Betul ke mereka berkorban untuk negara ni?

....................
Reply To This Comment ...................
November 16, 2013 at 10:28 PM

Ini yang aku benci dengan sikap melayu. Bangsa lain tidak menjahanamkan puak dan kaum mereka, malah sentiasa bersama.

Melayu ? Sentiasa sahaja memecah-belahkan bangsa sendiri. Kata beragama Islam tetapi perangai dajjal sedajjal -dajjal nya. Itu kenapa bangsa asing sentiasa memandang rendah kepada semua melayu termasuk Pemimpin tertinggi. Sampai bila ?

Jenis-jenis melayu bingai statik (tiada befikir dan melihat masa hadapan).

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2013 at 11:49 PM

itu lah kesan bila dah terlebih minum kencing cina , cakap pun mengalahkan orang mabuk todi...

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
November 17, 2013 at 12:27 AM

hahahaha.....mmg PELIK perangai Melayu, tapi sejak dr awal penjajahan asing terhadap Tanah Melayu, org2 Melayu kekal bertahan sehingga skrg tidak spt mana terjadi di Indonesia.......sikap belot membelot ni agaknya yg buatkan penjajah pening kepala mcm mana nak tawan Tanah Melayu ni.......kdg2 bila fikir, sifat JELIK Melayu ni kdg2 boleh menyelamatkan kaumnya sbb takkan ada 100 persen yg betul2 taat pd si penjajah, pasti ada pembelot n petualang......Melayu mmg unik.....nama je mcm nak LAYU, tp LAYU bukan sbrg LAYU, layu Melayu cuma pura2......ceewah...:)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 17, 2013 at 4:04 AM

Setuju dengan Otak Geliga. Perangai orang Melayu memang pelik. Nak kata bijak, kadang-kadang macam bodoh, lurus bendul tak kena dengan tempat. Menzahirkan perangai yang penuh dengan kekeliruan.Tak dapat membezakan buruk dan baik. Hilang kisah berkasih sayang sesama ugama dan bangsa, sebaliknya, sikap ini ditujukan kepada kaum kafir yang memang sedang bertungkus lumus dalam usaha nak menjatuhkan Islam dan kaum Melayu itu sendiri.Lepas itu, perasan yang dialah pejuang ugama, bangsa dan negara walhal, dialah sebenarnya pengkhianat yang sedang bersekongkol dengan musuh-musuh Islam/Melayu untuk menjahanamkan ugama/bangsa sendiri.

Laksa Johor


....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 17, 2013 at 11:32 AM

Berkorban dgn secara untong haram. Kerana nak kaya cepat

Post a Comment