........... Apa Lagi ahPua @ Cina Mahu ? Mahu Orang Melayu Semakin Pandai dan Kaya ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Apa Lagi ahPua @ Cina Mahu ? Mahu Orang Melayu Semakin Pandai dan Kaya !

Saturday, November 30, 20137comments



Hahahaha .... baik punya belit kenyataan dari Setiausaha Publisiti Kebangsaan DAP, Tony Pua

“Kita bantah DEB kerana kita mahu orang Melayu menjadi semakin pandai dan kaya kerana apabila mereka menjadi semakin kaya, ekonomi ahli perniagaan Cina juga semakin meningkat apabila orang Melayu ada kuasa membeli. - TMI.

“Kenapa mesti keruhkan pemikiran kita mengikut konsep bangsa? Kita perlukan satu dasar yang tidak mengikut bangsa dan pendapatan. Ini bukan kerana saya bantah atau benci orang Melayu tetapi dasar yang lebih baik perlu dikhususkan mengikut pendapatan,” 

Benarkah itu yang ahPua mahu ? ....  mahu melihat orang Melayu semakin pandai dan kaya !

Apakah itu yang kaum cina mahukan ? Peeeergh ! ( adoi ... soli ah, wa jatuh kelusi ketawa manyak kuat )

Serius tanya .... betul ke SELAMA INI itu yang kaum cina mahu ?

Masalahnya ...... sejak tahun 1970 himgga sekarang, majoriti orang Melayu tak kaya2 pun ? ATAU kena hapuskan dasar2 afirmatif DEB TERLEBIH DAHULU baru orang Cina akan mula bantu orang Melayu jadi semakin pandai dan kaya ?

Hmmmmm ..... SEBELUM 1970, yakni sebelum DEB orang Cina tidak terfikir begitu ya ?


PS - Kalau Lim Kit Siang ciakap selupa lu ah, wa nangis oooo ....


Share this article :

+ comments + 7 comments

....................
Reply To This Comment ...................
November 30, 2013 at 10:32 PM

Hahaha Lawak la Ah Pua.. Sucker big time..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 30, 2013 at 11:18 PM

betulka ah pua? why not suruh semua tauke dapigs kasi gaji kaw kaw sama melayu? dont lie about meritocracy and discrimination..malays have been severely discriminated in chinese companies..mau solat pun kena warning...ham ka c**n!!!

meritocracy? dont bluff. good malays are equal if not better than good chinese..

you say you want the malays kaya? then we need same salaries and same promotions and same opportunities as others...oh ya..same salary hike as the speaker of selangor is very much appreciated...so..you can aaaa ah pua?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2013 at 2:36 AM

Ah Pua
YOU are such a condescending, patronizing and arrogant BASTARD.

During the colonial times the Malay farmers and fishermen were in grinding poverty made worse by your blood sucking middlemen ah peks.

Via UMNO we had struggled. And slowly but surely we Malays are improving our minds and our position in life. No thanks to you and your DAPigs, we now have money in our Banks to win our pride back.

GET LOST with your kucing kurap attitude

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2013 at 3:31 AM

Nik Ajis Kata 2 Thumbs Up... Dia tak paham apa2 pon yg si pua nie cakap.. Janji DAP kata apa2 kena sokong.. Hadi Awang tersengih2 Dok Kira duit derma... kaya aku katanya

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2013 at 6:54 AM

Tony PUAKA yg kata2 dia langsong xbole di jadikan panduan oleh org Islam... yg lurus kat dia cuma rambut ... tapi yg len semua ... bengkang bengkok..semuanya ada maksud tersirat n tersurat...nawaitunya utk menjatohkan Melayu n Islam di Malaysia...huh..

....................
Reply To This Comment ...................
December 1, 2013 at 1:49 PM

Ini Tony Pua betul-betul 'main wayang cina'. Malaynya ada ramai 'Melayu pak hangguk' dalam Pakatan yang akan mempertahankan kata-katanya. Mungkin siap dengan nas-nas dan hadis yang dipetik dan diselewaeng mengikut selera pak-pak hangguk dalam pr. Tengok je lah nanti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2013 at 3:34 PM

Org Melayu dah lama ada kuasa beli/hutang klau tak dah lama kedai2 cina lingkup...sbb org Melayu suka tolong cina....tapi dengki sama Melayu....kini dan selamanya.....

Post a Comment