........... Tony Pua - Jangan Jadi BIADAB ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Tony Pua - Jangan Jadi BIADAB !

Tuesday, October 8, 201318comments


Join me to fight and change Malaysia for Chinese to Rule The Government

"Sertai Saya Berjuang dan Mengubah Malaysia Supaya Cina Menguasai Kerajaan" - Baca artikel di FlyingKick


En Tony Pua, saya minta encik berikan pengesahan ada atau tidak menulis ayat diatas ?


Ayat diatas adalah berbaur perkauman melampau tapi saya agar sukar untuk menerima ahPua ada menulisnya walaupun tidak sukar untuk saya menerima yang pandangan sebegitu jelik tersemat dalam hati orang sepertinya.

SeRasis manapun orang itu tapi bila dah jadi politikus, dia akan menjaga tuturkatanya agar tidak terlalu dilihat ekstrim perkauman. Apalagi ahPua dan Dap cuba mahu menyembunyikan agenda keCinaan mereka disebalik slogan Kesamarataan Malaysian Malaysia.

Saya tidak percaya ahPua sebodoh itu untuk menulis secara direct begitu tapi mungkin saja ahPua memang sebegitu bodoh ...... jadi saya cuma mahukan kepastian terlebih dahulu.

Untuk katakan ahPua bodoh mungkin sukar untuk diterima tapi kalau IGNORANT atau JAHIL mungkin OK.

Apalagi takrif yang sesuai untuk seorang seperti ahPua yang tampil mempertahankan cercaan ANJING yang beliau tujukan kepada Utusan dan ROS ?

 "Isn't Utusan proud to be doing Umno's bidding after all? So why are they complaining? I was just stating the obvious," - TMI.

Perhatikan apa yang ditulis oleh ahPua dalam posting FBnya yang beliau sekarang cuba pertahankan - 

The newly re-elected DAP Central Executive Committee has had its very first meeting to coop the exact same 10 members as previously co-opted in the previous election.

The CEC has also unanimously elected the exact same office-bearers led by National Chairman Karpal Singh and Secretary-General Lim Guan Eng.

UMNO and it's dogs, Utusan and ROS can *unprintable expletives*!


Umno and it's dogs ? 

ahPua dan pemimpin2 Dap mungkin berkata apa yang dimaksudkan dalam ayat omputeh itu merujuk kepada hubungan antara hamba yang patuh kepada perintah tuannya tapi tidakkah ahPua mengambilkira konteks masyarakat kita yang berbilang kaum terutamanya bila membabitkan orang2 Melayu yang semua tahu amat sensitif dengan konotasi perkataan anjing.

Makanya saya panggil ahPua JAHIL atau dalam omputehnya IGNORANT. Dek sebab kejahilan itu, beliau akan dilihat sebagai BIADAB !

Bagaimana nanti kalau semua orang mula memanggil ANJING kepada sesiapa saja yang tidak mereka gemari ? Contoh kalau kita panggil orang2 Pas sebagai ANJING kepada Dap ? Atau ahPua sendiri sebagai ANJING Rasisma ?

Apa nak jadi pada Kesopanan dan Ketatasusilaan rakyat negara ini bila semua orang bebas memaki hamun siapa saja dengan gelaran2 yang jelik tanpa  mengambilkira soal sensitiviti antara kaum ?

Jadi kepada ahPua - Jangan Jadi JAHIL atau buat2 BODOH ! 

tidak lupa juga - Jangan Jadi BIADAB !

Share this article :

+ comments + 18 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 8, 2013 at 7:50 PM

Salam Din.

Sampai macma ni tahap berani cina kapir harbi semua ni Din? Perlembagaan Persekutuan tu apa gunanya Din? Apa kesan cakap celaka cina kapir harbi ni dibawah undang2 negara Din? Ada ke hak depa nak tubuhkan negara cina Din?

Mana bijak pandai Melayu liberal dalam circle ah jib gor? Cuba siasat legal ke tak legal benda yang kapir harbi ni cakap? Kat Australia pon orang putih dah tak tahan dengan besar kepala tak sedar asal usul kapir ni, lagi kita nak kasi muka kat kapir ni! Senang betul nak jajah tanah orang lain ye. Mula2 datang dengan tongkang jadi kuli lepas duduk makan minum berak beranak pinak selama 50 tahun dah kenyang sampai perut buncit nak ambik alih tanah orang pulak. Memang komunis lah depa semua ni Din.

Aku rasa si ah jib gor tu tak nampak perkara ni. Dibawah lah badawi cina berani menyalak pasal agamam Islam. Bawah ah jib gor pulak berani menyalak nakkan negara sendiri cinabeng yang perintah. Bertambah maju cina kapir harbi di Melesia ni sejak 2005 yek?

Aku tak tau lah sampai bulan berapa orang Melayu nak duduk diam2 dibodohkan dek pemimpin politik orang Melayu sendiri - baik umno baik pas. Hancur hancur Din tanah air kita ni....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 8, 2013 at 8:03 PM

Saya dah komen kat artikel bwh, semua pemuda umno pakat nak cium telur tony phua. Sayang bangat mereka kat.tony. Tu pakat nak jolok jubur tony fgn hidung pulak. Mana belani suala, nanti pemuda bn tak dot dokongan cina. Memang hancur umno kalu pilih ketua pemuda bn

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 8, 2013 at 8:56 PM

Din...bahasa ko tak cukup keras din...ada masa2 nya kita guna bahasa yg lembut dln menegur...tapi yg ni bukanlah salah satu darinya...

....................
Reply To This Comment ...................
October 8, 2013 at 9:14 PM

Ini bukan cerdik ! Laknatullah ini memang mencabar dan membodohkan Melayu siang malam. Jika dia memerintah, apa yang akan jadi ? Manusia jenis ini tidak boleh duduk dalam Malaysia. Amat berbahaya kerana dalam benak pemikiran nya, cina itu hebat dan dominan. Tahap Melayu hanya air ludah nya sahaja.

Tiada perkataan baik yang di hambur mulut nya. Melayu tidak pernah membenci dan menggangu hidup nya yang begitu bahagia dan kaya raya. Apa lagi dia mahu sehingga menulis kenyataan di atas seolah-olah nya semua Pemimpin Melayu itu tunggul !

Undang pencegahan dan hasutan boleh sahaja di kenakan. Beliau sudah melanggar peradaban Perlembagaan dan Rukun Negara.

Apa komen din ?

....................
Reply To This Comment ...................
October 8, 2013 at 9:28 PM

cina dah jadi rakyat malaysia. depa ada hak mengundi & jadi calon. depa boleh beranak pinak macam anjing & babi tanpa berkahwin. bila depa jadi majoriti (sapa boleh jamin melayu kekal majoriti sampai kiamat?) cita2 depa pasti tercapai. pasai apa tunku sepak singapore dari malaysia?.

....................
Reply To This Comment ...................
October 8, 2013 at 9:34 PM

@kampong ladKalau tak disepak, mungkin saja bilangan cina-Melayu dah sama banyak ! ( rasanyalah )

....................
Reply To This Comment ...................
October 8, 2013 at 9:37 PM

@maaeDia cerdik sebab sebarang pertuduhan pasti tidak akan lekat.Banyak lobang untuk dia susup keluar ... Makanya saya cabar ahPua nyatakan dulu apakah benar dia ada menulis sebegitu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 8, 2013 at 9:44 PM

Dia ni bukan ahli politik, tapi politaik! Banyak dah aku perasan ungkapan2 yg keluar dr mulut dia ni pekat jati diri cina rasis. Ni bukan jenis pemimpin untuk semua. Dia nak kutuk Melayu, tapi berlapik guna UMNO, mcm la kita tak paham.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 8, 2013 at 9:50 PM

Agak2 kalau pemimpin umno tulis silap sikit kau mintak kepastian x ?? :-)

....................
Reply To This Comment ...................
October 8, 2013 at 10:00 PM

@AnonymousBanyak yang saya lepaskan ..... :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 8, 2013 at 10:51 PM

@AnonymousUntuk menjadikan cercaannya itu terbaik, diterima melayu terutama pas, maka dia katakan anjing 'umno' barulah pas akan setuju pkr akan sokong.... Mcm LGE sedg jalankan kempen rasisnya, maka untuk nafikan hak kont bumi, maka dia sebut kont. Umno, maka org pas adak angguk dan sengih.... Sibahlol tersebut tak tahu bhw, semua kont. Tersebut termasuk mereka kecuali yang ada kaitan dgn pemimpin pas sahaja yg diterima LGE. Jadi berapa org saja melayu yg ada kaitan dgn pas?
Itulah kadar kecerdikan melayu terutama pas. Saya kini rasa malu bila memikirkan kebodohan pas yang begitu melantun, lantun.... Malu sebab mereka tu semua melay, tak ada pun mamak kecuali hanipa maidin.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 8, 2013 at 11:26 PM

MULTI TONGSAN TONGKANG TURUN CINABENG KEBANGGAAN CINION BANGSAT

Apa lagi Tony Tumpel mau ?
Mau jadi quarellsome ,mau cari pasal,mau cari isue ?
Nak main mercun seludup nilaian ratusan ribu ringgit.
Nak berjudi haram buka cyber cafe.
Nak curi bekalan Letrik free.
Nak gasak tanah.(free)
Nak gasak pasir.(free)
Nak air free dari kedah.
Nak cetak surat khabar vernakular,bahasa dong zhong,caci Melayu.
Nak gasak balak.(free)
Nak impot betina amoi dari tanah besar
Nak pangkat Tan Sri Dato Seri Dato Seri Utama Dato,Datuk, sanggup beli pangkat darjah datuk mindanao dan SULTAN melaka.
Nak buat kilang haram.(free)
Nak sedut lpg gas disel petrol tukar jenama subsidi ke non subsidi harga mahal.
Nak jual barang tiruan tipu seludup.
Nak pakai amah indon,siang dan malam.Tak mau kasi makan,tak bayar gaji.
Nak elak bayar tol,tukat tiket.(free)
Nak elak bayar cukai,lari cukai,tuntut BR1M,tipu tada kerja.
Nak cetak sendiri lencana cukai jalan.
Amat gemar dan seronok pakai stiker sampai dua tiga kalimah hikmat tangkal POLIS PDRM Bekas Polis(asal kan ada polis),tapi caci PDRM POLIS anjing dan rasuah.
Nak buat makanan tiruan campuran kimia.Tak sijil halal,cetak tipu halal logo,pakai nama PAU AHMAD.mau kopi putih,tak mau bayar cop halal,pakai halal aja.
Nak sekat orang melayu buat bizness sarang burung,tak mau jual barangan keluaran melayu.
Buat bizness sebesar mungkin,herdik-- melayu tak pandai,tak layak,ta ada kelulusan.
Melayu tak mau,duit Melayu mau,kalau blih,free punya duit.
Nak jual disel gred super di tengah laut,cakap ta ada ikan.
Nak buat kilang haram buat barang gantian tiruan motor kar motor sikal.
Nak buka tanah ladang sayur haram di cameron highland,fraser,lojing.
Nak buat makmal dadah di condominium,tipu semua orang dia orang kaya.
Nak mohon paspot antara bangsa 3 bulan sebelum raya lunar TIAP TAHUN.
Nak masuk tender ali baba.
Nak masuk daftar pembekal MOF ali baba,tak mau bayar komisen,lari projek kerajaan,buat pasang aluminium sub standard di bumbung masjid surau hospital.
Nak minta subsidi gas dari Petronas dan minta TNB wajib beli bekalan letrik,dah jadi kaya,semua tan sri satu keluarga desak kerajaan tarik balik subsidi,mereka sekluarga dan menjamu 3 TUN melayu di hotel majistik kepunyaan keluarga .
Nak buat kilang besi di selangor dan mintak tak payah , tak mau bayar bil letrik TNB berjuta juta RM.
Nak buat pasangan paip air haram dan CURI air ratusan ribu RM.
Nak buang sampah sisa toksik di rata tempat,tak mau bayar bil pelupusan.
Nak buat ladang ternak babi dan buang sisa kumbahan toxik ke parit longkang dan sungai.
Nak sekolah sendiri punya bahasa tapi sudut duit kerajaan(ah jib Gor bagi plak tu)..
Beranak di tanah ini, tau mau guna bahasa tempatan, pakai bahasa impot Amoi pun impot.Jenis bangsa ini ternak yang Vivian dan pasang nya..
Nak kontrak BESAR BESAR dari orang melayu yang mereka benci,dengki,caci dan maki hamun.
Nak expot sayur ,buah,makanan laut ke singapork,sekat bekalan di malaysia.
Nak cepat kaya , caci Malaysia,tak bolih buat duit, buka syarikat EMAS Geneva,tolong pelabur tipu diri sendiri,bawa lari duit luar negara,marah kerajaan kerana tangkap dia buat salah.
Nak tingal di negeri melayu,tak sekolah melayu,tak mau cakap melayu,tak sekolah melayu,menyesal ta kesudahan sampai kiamat negeri ini negeri melayu.
Bila sudah kena tangkap:
Dia tanya balik "APA SALAH" "MANA ADA SALAH" ,"SEKARANG lu apa MAU,"" sapa lu punya boss ?"
akibat kesemua itu dan 1000 dalil,mereka memegang harta terkumpul RM45BILLION RM.
jenis apa ini primitive pig.

pendatang lama guna/exploitasi pendatang baru dari indon india myanmar sri lanka vietnam filipin bangla thailand nigeria bosnia irak nigeria tanah besar laos kambodia mencecah jumlah terkini 4 juta orang.Ng Yen Yen mau impot lagi amoi 2014.Nazri ok.
arjuna waspada
changkat lobak

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 8, 2013 at 11:43 PM

Dia berani cakap macam ni sebab dia tau PAS & PKR mesti sokong. Itulah akibat dari kewujudan pakatan rakyat yang hanya menguntungkan DAP. Kepimpinan melayu PAS & PKR tak kisah tu semua, janji diaorang dapat sekali memerintah. Jadi second class dari DAP pun dah cukup besar bagi diaorang.

....................
Reply To This Comment ...................
October 8, 2013 at 11:56 PM

Beberapa komen saya tidak siarkan kerana terlampau ganazzz dan mengaitkan dengan perkara lain yang bukan tujuan artikel ini disiarkan.

....................
Reply To This Comment ...................
October 9, 2013 at 2:01 AM

Cuba cek saja, Tapi Gambar ni nampak mungkin fake punya post. Krn apa yg di kata dalam tulisan Cina tu terjemahanya ialah
"kua kata kau wakil Malaysian Melaysia, kenapa sekarang Cina Melaysia pula. Pls show us that what have u done for Malaysian Chinese and what had DAP done for Chinese b4 u said that. "
Maksudnya post ni dari seorang yg harap DAP adalah parti hanya utk Malaysian Cina bukan utk Malaysian. So....konflik kah? Like you say....macam yg Din kata, Saya pun doubt seorang ahli politik dari Oxford Universiti akan menuliskan ayat yg kurang otak macam ni.
Sebab tu saya dah pergi check siapa tu Vincent Yu dan 明安kat FB, tapi tak dapat siapa2 on search. Nampak macam PhotoShop punya gambar....err...tak pasti jga. So, saya dah post link tu ke Tony Pua FB, Kalo dia nampak dan pasti ni tipu punya post....mungkin dia akan lapor polis sendiri. I jst wait.......
Saya hanya harap api2 antara kaum jgn dimain oleh sesiapa dgn cara Tipu....Kalo post ni cerita sebenar, I condemn apa yg Tony kata....tapi kalo post ni dari main tipu..It is already against the truth and God. God is watching.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 9, 2013 at 2:08 AM

alaaa bro din..takkan tak paham2 dgn modus operandi dap harbi tu? dah byk kali dah berlaku..bila kantoi..bg alasan akaun kena hack la...mintak maap la...org2 melayu yg kononnya BERMARTABAT buat apa? tersengih2 je..org2 melayu PR toksah cerita le..dorang tu mmg dah jadi anjing dap pun..siap telur kena picit..
yg bising cuma org2 kat bawah mcm kita2 ni je...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 9, 2013 at 12:22 PM

kehkeh ni ala2 nik ajis yg maafkan pengikutnya....tak gitu?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 10, 2013 at 1:08 PM

Anonymous mesti sedar bahawa siapa yang mengizinkan ini berlaku dan bersekongkol dengan mereka kalau bukan pemimin UMNO?

Post a Comment