........... Terbaik Dari Ustaz Hadi - Polis Kena Bersilat Bila Penjenayah Bersenjatakan Parang ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Terbaik Dari Ustaz Hadi - Polis Kena Bersilat Bila Penjenayah Bersenjatakan Parang !

Friday, October 11, 201317comments


"Kita kena tahu dia penjenayah atau pun tidak. Kalau dia bersenjatakan parang sahaja, anggota polis kita banyak yang tahu silat. Cukuplah, sepadan dengan penjenayah itu." demikian tegas Presiden Pas Haji Hadi.

"Penjenayah ada kecil besar," 

"Tindakan (menembak) boleh, tapi kena pada tempatnya. Bukan tak boleh, (tapi) kena pada tempatnya,"- Mkini.


Nak gelak ke tak ni ? Kalau setakat pemimpin biasa memang dah kena gelak besar nih .... tapi bila mengambilkira yang kenyataan ini keluar dari seorang pemimpin Pas yang pernah satu ketika diwar-warkan sebagai bakal PM ...... adeeeeh.

Agaknya Hadi ni terbawa-bawa konsep Samarata Samarasa yang diperjuangkan bersama Dap dalam komen diatas. Yalah, persediaan dan kelengkapan pihak Polis kena SAMARATA dan SEPADAN dengan penjenayah. Polis tidak boleh ada kelebihan, malahan lagi baik kalau penjenayah yang punya kelebihan ! 

Habis tuh, kalau penjenayah pakai parang, kenapa polis disarankan bersilat jer ? Kenapa tak sarankan supaya polis pun pakai parang sama ? Agaknya Hadi lebih suka melihat Polis jadi underdog ( senyum jer Tony Pua kalau baca dog, dog ni )

Bandingkan dengan pandangan dari Tun Mahathir dalam isu yang sama -

Tun Dr Mahathir Mohamad (gambar) menyokong kenyataan Menteri Dalam Negeri, Datuk Ser Dr Ahmad Zahid Hamidi supaya "tembak dahulu" kerana bekas perdana menteri itu berpendapat beliau lebih suka membiarkan penjenayah menghadapi risiko ditembak daripada melihat polis dalam bahaya.

"Apabila seseorang mengacukan pistol untuk menembak awak, awak tembaklah dahulu," kata Dr Mahathir.

Dr Mahathir bagaimanapun berkata, prosedur yang betul mesti dipatuhi sebelum menggunakan senjata api.

Memanglah kedua2nya berkata yang tindakan menembak perlu kena pada tempatnya tapi .... anda bacalah balik apa kata Hadi diatas...... tindakan biar sepadan dengan penjenayah itu !

Kenapa tak sarankan Polis beri salam dulu dan tanya penjenayah itu senjata apa yang dia ada sebelum Polis ambil apa-apa tindakan !

Share this article :

+ comments + 17 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 11, 2013 at 2:00 AM

Bro, aku cuba tak gelak macam bro cakap tapi bila lihat gambar hadi kat atas tuh ...hahahhahahaha, tak boleh tahan bro ! Cai2 Pas sekarang tengah pening, otak ligat cari idea macamana nak beck-up Presiden mereka nih ! Biar aku beri cadangan - "itu adalah pandangan peribadi Ustaz Hadi" !

HAHAHAHAHA ....

....................
Reply To This Comment ...................
October 11, 2013 at 2:03 AM

@Anonymous"itu adalah pandangan peribadi Ustaz Hadi" - rasanya itulah jalan keluar terbaik nak menyelamatkan kemaluan Pas punya Presiden macam nih :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 11, 2013 at 2:15 AM

Haa..ha...haaa.... Hadi bukannya tau sangat En. DIN... Dia memang pandai berkata-kata. Dia ingat khutbah kat mimbar aje....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 11, 2013 at 3:14 AM

perhatian perhatian... u bawak pistol ke.. baru i boleh keluar pistol i... kalau u bawak parang.. i silat aje dgn u.. itu arahan tauuuuuu.. (polis dr negara mana ni)..

ada ke penjenayah isytihar kat org ramai apa tersimpan dlm baju..

perhatian semua.. i bawak senjata tauuuuuu.. bukan polis cabuk yg mati dulu.. ketua polis pun boleh tergolek dok.. mat komando pun menyerah.. hihihihi..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 11, 2013 at 4:26 AM

bro din... lepas beri salam, tanyal pulak mu nih penjenyah ke? kalu dop...wat bodo dh le muhahahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 11, 2013 at 8:30 AM

Agaknya haji hadi nie lupa kot... polis niw bkn takat bleh bersilat... tp bleh kuntau, silambam, kalari payat.hehehe... pas nie lebih baik haji hadi bg cdgn utk KDN train anggota polis kita guna silat seru pulak la. Takpun guna silat son goku ... abuyugikkkk!!!! Blm penjanayah kuar pistol dah tergolek kn abuyugikkkk!!! Hehehehe... cuba tak nak gelak tgk gambar kat atas tue.. tapi baca statement dia punnnn dah geli tali perut aku. Nasib baik x tersembur nasi kerabu...keh3×....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 11, 2013 at 8:37 AM

Dia ingat Polis pakai senapang peluru bertabur macam senapang dia yang boleh tembak burung, sekali tembak boleh kena berpuloh ekor. Baik bagi polis guna, senapang macam tu, pallet yang paling besar, tapi bahaya orang awam pulak.

RD.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 11, 2013 at 8:54 AM

Baca syed luar kotak, antsra yg kurang guna minda utk berfikir ramai gol agama. Mereka main hafal dan terima. Org kafir kaji quran, org agama baca, dan hafal. Tak kaji dah nanti dikatakan kafir kalau berlainan pendpt dgn ulama lain. Drpd sakit kapla dgn ulama, lebih baik cop kafir lebih mudah berhujah.
Tu yg bila bg pendapat boleh jadi modal maharaja lawak. Tp polis, panggil la anjing pun, bila dah pencen sokong pas. Tu tak boleh tahan. Mungkin dah byk pi surau dengar ceramah agama pas

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 11, 2013 at 9:50 AM

sibuk nak bela penjenayah..tak kisah la jenayah kecik ke jenayah besar..apa dia fikir penjenayah akan mintak izin atau ucap salam dulu ke? apa punya pemimpin daaa..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 11, 2013 at 10:49 AM

Air head punya ularrrmak

....................
Reply To This Comment ...................
ka
October 11, 2013 at 11:12 AM

polis kena tanya dulu mereka ni penjenayah ke tidak than baru boleh tembak tu maksud hadi kot - "Kita kena tahu dia penjenayah atau pun tidak. :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 11, 2013 at 11:21 AM

Kalau ikut amanat haji hadi, polis kena bagi salam dulu kat perompak, lepas tu tanya dah solat ke belum, kalau belom ambil wuduk dulu, kalau lepas solat pun masih tak berubah tanya pula nak guna parang atau pistol.
Kalau nak guna parang polis bolehla mulakan buah silat, kalau guna pistol polis boleh minta tunda sekejap utk pakai baju kalis peluru

....................
Reply To This Comment ...................
October 11, 2013 at 11:35 AM

@kaMaknakata, Polis kena ada 'kepercayaan' kepada penjenayah la...

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
October 11, 2013 at 12:06 PM

gaya pemikiran ginilah yg buatkan Islam MUNDUR

sepatutnya jika penjenayah pakai parang, anggota keselamatan WAJIB lebih advance senjatanya

ditakdirkan peperangan akhir zaman & Hj Hadi jadi komader tentera MAMPOS UMAT ISLAM

si Kafir Dajjal guna kereta kebal, tentera Islam pakai senapang cukup la, kafir guna jet pejuang, muslim guna bom tgn ok la. Mmg boleh hancur negara kalau PAS lagu ni jd pemimpin negara.....LEMAH, LONGLAI, LEMBUT, BENGAP.....serupa dgn KDN yg lepas.

Zaman keGELAPan Islam bermula spt manusia yg seALIRAN dgn pemikiran presiden PAS....lain kali suruh Hj Hadi minta penjenayah bg salam, perkenalkan diri pd org yg nak disamun, kalau yg disamun tiada PARANG, minta penjenayah pinjamkan parang dia pd si kena samun....penjenayah guna silat cukup leee

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 11, 2013 at 10:09 PM

@AnonymousPertembungan antara polis dan penjenayah mutakhir ini telah dinisbahkan umpama pertembungan kerajaan BN dengan PR pula. Kenapa bila polis memburu penjenayah, puak pr terasa macam kerajaan sedang buru mereka? Adakah hanya kerana dap sebagai dalang jenayah atau kerana para penjenayah kebanyakan penyokong dap?
Perkara ini perlu kajian kerana masakan pas dan pkr begitu beria2 membela penjenayah? Biasanya jika mereka membela sesuatu, maka tentu ada kaitan dgn mereka atau mereka menjadi orang suruhan dap untuk menekan kerajaan?..... Pening aku.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2013 at 4:32 PM

Salam Pok Din…,

Seperti Kita kata, kena baca, teliti dan hayati apa maksud yang disampaikan….
“ Kita kena tahu dia penjenayah ataupun tidak…Tindakan (menembak) boleh, tapi kena pada tempatnya. Bukan tak boleh, (tapi) kena pada tempatnya.”

Ini adalah suatu kenyataan BESOR drp Seorang Presiden PAS, Ulama, Pentafsir yang SEPATUTNYA Kerajaan Barisan Nasional kena TERIMA dengan hati dan fikiran yang terbuka.

Bilamana seseorang itu dikenalpasti (melalui intipan, siasatan dsbnya) sahih dan TAHU Bahawa ianya adalah PENJENAYAH, maka boleh terus tembak kerana KENA PADA TEMPATNYA (dia itu sebagai seorang PENJENAYAH).

Dalam Ertikata Lainnya, apabila TAHU saja seseorang itu PENJENAYAH, terus lah boleh tembak KERANA KENA PADA TEMPATNYA.

Ianya bermaksud bahawa, Presiden Pas lagilah ADVANCE di dalam memberikan nasihat menanagi Penjenayah kerana Pakai ILMU TAHU saja Mengalahkan Tun Mahathir yang berkata "Apabila seseorang mengacukan pistol untuk menembak awak, awak tembaklah dahulu,".

Kalau ikut Mursyid Am PAS, Nik Ajis pula, Beliau akan Berkata, “Saya sudah Solat Istikarah, Tuhan Ampunkan Dia jadi Polis Boleh Tembak Penjenayah tersebut”.

Bayangkan.. Tak ke Hancur Lebur TanahAir Malaysia nie Kalau Orang2 Yang Bertopengkan Agama ini Memerintah Negara? Apakah kita semua lupa bahawa Allah Maha Esa, Sesungguhnya Allah Mengetahui Siapa Sebenarnya Hadi Awang dan Nik Aziz?

Hanya kita sahaja yang Buta Mata Zahir dan Mata Batin, tidak melihat siapa Dua Orang yang terang-terangan menggunakan Agama untuk Kesenangan dan Kemewahan Hidup dengan terus-terusan menipu Umat Islam di Malaysia.

Hadi Awang nie seorang PENIPU, PEMBOHONG AGAMA, PENYONGLAP WANG DERMA…. Soalan Saya Mana perginya semua duit Derma Masjid Rusila?… Masjid yang dok siap2 bertahung tahung lamanya2.

ADA KE TIDAK PENYATA KEWANGAN DAN APAKAH AUDIT KE ATAS DUIT DERMA INI DIBUAT WAHAI HADI AWANG?

Wahai Pelampau @ Penipu Agama Hadi Awang, Sesungguhnya akan dating kepada Kamu Hari-Hari Yang Kamu akan dimalukan di Khalayak Ramai atas apa yang telah Kamu lakukan? Azab Allah Tuhan Sekelian Alam pasti akan mendatangi kamu di dunia ini dan lagi dahsyat menanti kamu di alam seterusnya. Illaanysha Allahu aminiin.

From Ampang..Asal Kay Tee.

....................
Reply To This Comment ...................
October 12, 2013 at 4:45 PM

@AnonymousKelas cara saudara tukar topik ek :)

Post a Comment