........... SSSHHHHHHHhhhh ... Dengar Betul2 Apa Kata Pemimpin Umno Selepas Menang Jawatan | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

SSSHHHHHHHhhhh ... Dengar Betul2 Apa Kata Pemimpin Umno Selepas Menang Jawatan

Monday, October 21, 201337comments

Kita semua dah dengar betapa bingitnya jeritan perang atau war cry yang penuh semangat jati anak Melayu yang bersungguh2 mahu mempertahankan maruah dan survival bangsanya ketika kempen Pemilihan Umno baru ni. Semakin dekat tarikh semakin kuat bunyinya .... sampai sekarang pun masih terngiang2 ditelinga......

Sebagai anak Melayu, saya rasa berbangga dengan semangat bangsa yang ada dalam diri pemimpin2 Umno ni. Sampai ketahap rasa nak tukar bidang pulak dalam berblog, yalah orang Melayu sudah tidak perlu lagi sokongan dari para bloggers untuk mengingatkan pemimpin tentang isu2 Melayu, semuanya sudah selamat diserahkan kepada mereka. 

Pemimpin pulak yang duk sound kat bloggers supaya lebih bersemangat Melayu ! Jadi saya ingat nak tukar bidang, tulis blog hiburan pulak !

Gempar ! Pasangan Artis Rupanya Dah Berkahwin Bulan Lepas .... Tapi Apakah Mereka Sudah Bernikah ? ?

Artis Idam Anak Kembar !

Skandal Artis-Pengarah - Saya cuma mengikut skrip dan arahan director ! 

Mesti glamer kan ..... 

Itu semua SEBELUM Pemilihan.

Bagaimana selepas habis Pemilihan ? Yang kalah tak payah ceitalah .... yang menang ni, apakah mereka semua akan terus dengan semangat Power Rangers Melayu ?


Mungkinkah ini boleh dijadikan contoh -

"Kita tidak harus lupa pengundi Cina banyak membantu BN mengekalkan kuasa pada pilihan raya umum 1999 apabila Umno, parti yang menunjangi BN berpecah ekoran pemecatan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri.

"Tetapi semasa pilihan raya umum baru-baru ini, mereka ambil kesempatan daripada perpecahan itu untuk menyokong pembangkang dengan harapan boleh mengubah kerajaan.

"Bagaimanapun, ia tidak bermakna kita harus mengetepikan mereka kerana jika mahu terus berkuasa dan kita perlu berusaha untuk mendapatkan sokongan mereka," - Sinar

Demikian tegas Datuk Razali Ibrahim yang baru memenangi jawatan Ketua Bahagian Muar dan Majlis Tertinggi.

Kita perlu berusaha untuk mendapatkan sokongan kaum cina .....

Sebelum itu lagi kita dah dengar ucapan kemenangan KJ - Agenda Progresif, Liberal Disokong Akar Umbi !

Pernah anda dengar sewaktu kempen KJ melaungkan - Sokonglah agenda Liberal yang saya bawa ! ? atau dari Razali - Kita perlu berusaha untuk mendapatkan sokongan kaum cina .....

Bagaimana pemenang2 jawatan Umno yang lain ? Masih nak bercakap tentang perjuangan Melayu atau nak kena tunggu kempen Pemilihan sekali lagi baru nak sebut balik ?

Share this article :

+ comments + 37 comments

....................
Reply To This Comment ...................
October 21, 2013 at 1:51 PM

Bilamana mereka melencong, kita akan pancung ! Ingat kuasa ingat melayu !

Cina tetap cina yang belum tentu menjadi jiran melayu yang baik ! Baca dilemma cina Malaysia yang di tulis bangsa rakyat cina sendiri. Perangailaku jijik...

Melayu mesti maju dan berpendapatan tinggi. Melayu Berniaga ! Bekerja makan gaji pilihan kedua sekarang. Gerakkan !

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
October 21, 2013 at 2:00 PM

kihkihkih.....biasalah, tengkuk masing2 dah LEPAS.....skrg la masa masing2 nak luahkan ISI PERUT SEBENAR....lama kot di KULUM...nak ckp ke tak...nak ckp ke tak.....bila dah menang haaaaa masa tu cabut habis TOPENG, BULU KAMBING, TERBURAI SEMUA ISI PERUT SEBENAR.....itulah namanya Transformasi ala Ah Jib Gor.....hahaha

Tak lama lg tunggu je la DS Ah Jib Gor umumkan KASIH SAYANG dia pd Cina2 biaDAPigs....tak lama dah tu, tunggu je la....org Cina dr Chinapun BENCI dgn Cina Malaysia, tp Melayu Malaysia punya ramai yg JILAT2 Cina Malaysia ni....mmg haru...:)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2013 at 2:02 PM

Sebaik sahaja habis pemilihan, pemimpin umno yang berjiwa liberal akan kembali ke tabiat asal. Memartabatkan agenda liberal, progresif dan centris. Kini, lakonan sebagai pendekar melayu telah berakhir. Semua dah berpakat buang topeng masing-masing. Tiba masanya mereka untuk menunjukkan wajah sebenar dan tak perlu berpura-pura lagi. Jom kita meremajakan wajah umno dengan menyuntik botox liberal agar sesuai dengan zaman. Kita wujudkan umno baru melalui perlaksanaan agenda liberal progresif. Soal hidup melayu, agenda melayu, kita serahkan bulat-bulat kepada perkasa. Masanya telah tiba untuk menobatkan umno sebagai parti pertama dalam bn yang menolak perkauman. Pemimpin liberal kini di puncak kuasa. Umno akan dirosakkan dari dalam secara beransur-ansur. Melayu akan terus merempat di bumi sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
October 21, 2013 at 2:06 PM

Bro, tak yah le tukar blog politik ke blog hiburan...

Sekarang ni pun banyak cerita hiburan dalam umno, raja awak Dan Mega lawak pun boleh mereka buat, cerita skandal, yg sexy, support artist, pelacur Mongolia semua Ada.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2013 at 2:15 PM

umno mmg dah x relevan, banyak sangkak dan politik pitih..
cuma x nampak je, mana ada yg nak mengaku kannn
mie..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2013 at 2:33 PM

kesian... buang je melayu.. jadi semua bangsa malaysia.. buang ja umno.. jadi je barisan nasioanl.. buang ja KJ.. ganti ja wee ka siong... buang je najib.. ganti mca...

adei... syndrom kepercayaan diri yang rendah... buat malu jadi melayu...

-kipas-

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2013 at 2:33 PM

Din, aku baru tengok ranking blog ko kat wartarakyat tadi. Tahniah Din, sebab ko dapat tempat ke-2 di belakang Dr. MiM dan tempat ke-4 bagi gabungan ranking blog BN dan PR.

....................
Reply To This Comment ...................
October 21, 2013 at 3:01 PM

keh keh keh keh

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2013 at 3:22 PM

Ringkasnya ... Mudahnya melayu tertipu ... Terutamanya jika penipu adalah ketua mereka ...

....................
Reply To This Comment ...................
Jamal
October 21, 2013 at 3:44 PM

Tak payah bercakap banyak sebenarnya. Kalau nak bantu Melayu, sementara ada kuasa, macam2 boleh buat. Pegawai-pegawai kerajaan pun banyak yang membantu tanpa banyak bercakap. Yang penting, matlamat sampai. Cuma orang politik ni mahu political mileage. Mereka cuba kelihatan seperti hero, tetapi belakang bagi projek kepada proksi cina juga. PKR dan UMNO are two sides of the same coin. Duit syiling yang sama sahaja.

....................
Reply To This Comment ...................
October 21, 2013 at 4:16 PM

Macam biasa dah lepas semua bala diorang akan start balik Dung...Dang...Dung..Dang...main Gendang Cina macam orang giler....!!!!

Tak caya cuba tanya Regina.


PtuiiiHHH....!!!

....................
Reply To This Comment ...................
October 21, 2013 at 4:21 PM

Salam Din,

Mamat ni skrg jaga BTN. Patutlah BTN sekarang kurang menyengat. Rupanya si tukang jaga nak sangat ambil hati cinapek. Hmmm...

....................
Reply To This Comment ...................
October 21, 2013 at 4:54 PM

@Anonymoussementara itu orang Melayu yang masih kekal dengan semangat Melayu, yang konservatif, yang sentiasa menegur pemimpin2 Liberal ini akan dianggap pula sebagai musuh.

....................
Reply To This Comment ...................
October 21, 2013 at 4:57 PM

@Anonymousno 2 ya .... :) saya cuma harap ranking itu akan buat mereka yang diatas baca dan beri perhatian apa yang diluahkan disini. Kalau tidak, takde faedahnya ranking tinggi pun

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2013 at 5:00 PM

He he he...igtkn depa betoi2 insap xnak jilat jubor cinabeng ghope2nyer ketagih ....sat lagi berderet2la pakar jilat jubor cina bersuara......satuuuuuuuu Malaysia.........

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
October 21, 2013 at 5:05 PM

@dinturtle
hahaha...begitulah seadanya...nnt nak dkt PRU jd KAWAN BALIK...lps PRU MUSUH mula...:)

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
October 21, 2013 at 5:07 PM

@paneh
bg dia jaga BIRO SAYANG CINA lg molek

....................
Reply To This Comment ...................
October 21, 2013 at 5:15 PM

Alangkah baiknya jika PAU diadakan setiap TAHUN.
Sebelum dam masa berkempen, cakap seperti "Power Rangers Melayu". Selepas menang dah jadi, progressive balik, sehingga jasa 1999 (14tahun tu) masih lagi di kenang. Jasa Tun yang memulihkan ekonomi, tak pula di kenang?

Saya dah hampir bosan dengan UMNO.
Mari kita boikot PRK Sg.Limau sebagai tanda amaran awal PRU14.

Jika calon PAS pada PRK Sg. Limau bukan dari Anwarinas, Syiah dan mereka melantik calon yang ada pertalian saudara dengan Arwah TS Azizan atau yang nampak seperti setuju, UMNO dan PAS berbaik-baik, elok saja UMNO membiarkan PAS menang tanpa bertanding, sebagai tanda ikhlas persahabatan. Bukannya BN akan dapat 2/3 pun. Tiada ceramah dan kempen yang lebih banyak memecah-belah kesatuan Ummah. Tiada sampah-sarap pilihanraya. Kerajaan juga boleh berjimat RM1.3Juta.
Lagi pun, saya sebagai penyokong atas pagar BN dan berasal dari Kedah, sudah bosan dengan keputusan Pemilihan UMNO, baru-baru ini yang memgekalkan Khairi dan Sharizat yang terpalit dengan RASUAH, tetapi masih di pilih. (Guan Eng pun sokong mereka ini, sebagi 'peluru' PRU14 nanti). Jangan2 ada udang di sebalik mee???
Regina Lee, penyokong DAP, di ambil berkerja sebagai Setiausaha politik. Hisham yang lembik pun boleh menang, manakala Mukhriz yang lebih popular boleh kalah.

Sebagai protes pada President, mari kita beramai-ramai boikot PRK Sg.Limau, jika PAS meletak calon yang sesuai, seperti saya sebut di atas. Dengan sikap bertolak ansur ini, maka PAS akan 'lembut hati dan buat keputusan keluar dari PR. Mereka juga boleh ambil kesempatan, menawan hati orang Melayu yang kebanyakannya sudah bosan dengan corak kepimpinan UMNO sekarang yang sudah terlalu liberal.

....................
Reply To This Comment ...................
October 21, 2013 at 5:28 PM

Tahniah bro. Teruskan perjuangan.

....................
Reply To This Comment ...................
October 21, 2013 at 5:32 PM

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Abg. Din, kan aku dah KATA.. HE!HE!HE!

UMNO Johor dan UMNO Pahang dah dapat berJUTA RM dari TOKEY 'AH-Beng' Singapork dan TOKEY BALAK Pahang,.. Kenalah BALAS BUDI pulak..

Wallahualam..

....................
Reply To This Comment ...................
October 21, 2013 at 5:33 PM

dua ekoq ni adalah diantara penyamun, penyangak & perompak melayu yg pasti akan mampueh kalau cina tak bagi 'sokongan'. tolong habag mai depa ni kerja apa ha? tanpa cina melayu boleh terus hidup tapi jenis macam depa tu boleh ka?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2013 at 6:13 PM

kita perlu berusaha untuk mendapatkan sokongan mereka,????

Habis MCA TUTUP KEDAI.????

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2013 at 6:30 PM

kenapa dia masih kenang 'jasa' org cina tahun 1999 ? Awat tak kenang 'jasa' depa pada 2013 ? Depa boleh lupa jasa besar Melayu terima depa jadi warganegara, kenapa pemimpin suam2 kuku UMNO ni nak balas budi cina pulak ? Patutnya cina la kena kenang jasa Melayu sejuta kali !
Pemimpin UMNO perlu ambik hati org Melayu lebih lagi kerana jika org Melayu tak rasa dipinggirkan, pasti UMNO boleh menang PRU tanpa sokongan kaum itu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2013 at 7:04 PM

Otang UMNO dah sakit tua pelupa dan nanyok ....tak lama lagi mungkin jadi orang gila.Inilah masalah yang dihadapi oleh Parti UMNO.Parti UMNO tidak akan berubah jika pemimpinya penakut.....dan lembik.Siapa pemimpin UMNO yang kuat dan berani dengan sikap Melayu?kalau ada pun 1 atau 2 orang itu pun dah nak ditanam hidup hidup kerana dituduh rasist dan tidak membantu
Najib dan hisham lemah ,lemah,lemah ,lembik .

....................
Reply To This Comment ...................
antihipokrit
October 21, 2013 at 7:39 PM

MNO ni memang nak mampos.. dia nak bandingkan dgn election 99. konon masa tu melayu kurang sokong Tun. Dia silap.. masa tu sokongan melayu dan BUMI masih pada paras 50-60%. Tetapi election 13 yg lepas sokongan CINA hanyalah 3-5%. Dia boleh kira tak ?. Atau dia ni menteri yg fail matematik masa kat sekolah.

....................
Reply To This Comment ...................
October 21, 2013 at 8:05 PM

Betul la apa yg dia cakap... kalau semua Melayu undi UMNO pun akan dapat kurang daripada 50% jumlah undi rakyat Malaysia... itu pun kalau semua undi UMNO...

sebab apa... org Melayu paling ramai malas nak daftar undi dan yg daftar plak malas nak pergi mengundi... Cina2 ni pulak cukup 21 mak bapak sendiri yg tolong daftarkan...

Sekarang Melayu dah ada 3 pecahan Melayu UMNO, PAS dan PKR... Cina pulak hanya ada DAP(MCA dah hampir pupus)... India pulak opportunis yg menunggu gula2 dari kedua2 pihak... Tak salah apa yg dikatakan... cuma jgn gadai hak Melayu itu sahaja...

Kita kena la bijak sikit bila dgn golongan yg licik macam bangsa Cina ni... Diorang muka manis kat depan tapi kat belakang pegang pisau sedia nak tikam... Jgn hanya berjuang utk Melayu tapi kuasa politik di tangan bangsa lain...

Aku bukan fan KJ... bukan juga fan LIBERAL... tapi aku tahu survival BN hanya dgn kerjasama semua kaum dan parti komponen...

....................
Reply To This Comment ...................
October 21, 2013 at 8:11 PM

Betul. betul en Din,baru 2 hari bercakap melayu,melayu, la kembali liberal,tak ke pengkhianat namanya malaun ni,
Tahniah en Din ,sila dedah kan lagi mana pemimpin celaka melayu yang bercakap macam ni biarpun pemimpin tu pemimpin tertinggi negara

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu Kampung
October 21, 2013 at 8:15 PM

Ex timbalan ketua pemuda BN yang bersuara. Dah tak rasa hairan bila dengar. Sekarang tengah panas pasal progresif. Esok bila dah kena kencing lagi dengan cina, istilah apa pulak yang keluar. Sementara tu, ada siapa-siapa dengar tentang Islam Hadari tak? Tak kan senyap berkubur begitu saja?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2013 at 8:58 PM

Kena ingat, pm kita melayu berjiwa cina, ah jib gor, anak dia pandai ckp mandarin. Tu semua nak beli jiwa pm la tu. Kena tonjolkan umno parti yg sedia berubah utk jd parti tuggul. Dlm makmal tu, sdg buat uji kaji. Liberalkan umno ke arah parti tunggul kayu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2013 at 9:05 PM

Sppttnya mreka kn usaha untk pkat pgundi melayu , krana pgundi melayu la kerajaan skrng msh ada , ni tk cina. Jg yg nk d jilat . Thu tk din kontrak jhit baju untk pau tu siapa yg dpt ? Cinabeng din ! Party melayu yg berhmpn tp cina jg yg knyg , ni bkn tduhn tp knyataan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2013 at 10:03 PM

Masih lagi menaruh harapan pd pencacai komunis?

....................
Reply To This Comment ...................
October 21, 2013 at 10:26 PM

@Melayu KampungKJ harus teruskan legasi Hadhari pakmertua nya .....itupun kalau dia ada hati nak jaga maruah keluarga isterinya lah !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2013 at 10:40 PM

Saya fed-up dengan Khaled Nordin bila dia beri RM1 juta pada Foon Yew High School. Sekarang ni saya fed-up pulak dengan Razali Ibrahim kerana nak bodek kaum Cinabeng sebijik macam Ah Jib Gor.

Laksa Johor

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2013 at 11:32 PM

Tp ape tindakan kita yg berkesan. Dulu kita semua bengang dgn najib masing2 cko tgk pau nnt kita tukar dia. Sekarang haram xde sape kene tukar. So ape tindakan kita now? saya akan sentiasa syor parti baru. Kita ade 4 tahun jadi kalau berpecah sekarang pn tidaklah teruk sgt berbanding hujung2 sebelum pru. Boleh kita tgk kalau umno baru nk oandang balik agenda oerjuangan umno. Paling baik kita boleh guna platform parti baru bergabung dgn pas tarik mereka keluar dr pakatan. Kemudian kita boleh bawa oengaruh pas gabung dgn umno balik utk mengimbangi mereka yg liberal sebelum pru. Kalau kita beroleh sokongan melayu majority tidak dpt tidak umno terpaksa menerina kita kalau nk.menang.

Kalau x kalau xde tindakan kita hanya tgk parti umno makin liberal dan habis hak melayu dan islam diliberalkan.

Xpn kalau ade sesiapa idea lebih baik. Kita perlu tindaKan sekarang dan masa depan bangsa kita di tanah sendiri semakin kelam. Boleh semua imagine kj jadi pm kelak? Apa nk jadi dgn bangsa kita nnt?

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 22, 2013 at 3:34 AM

pok din weh, aku cadang ke mung buat parti baru je...PARTI MELAYU habis cerita...mung jd PRESIDEN...KE GUANA? Lepas PRU lepas aku cdg nak jd ahli UMNO tapi lening aku ubah fikiran...tak mboh masuk UMNO kalu lagu ning ceritanya. aku tunggu Pok Din buat parti baru gerenti aku jd ahli. Kalu dok caya acu cuba try teh tengok. TRG-PENANG

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 22, 2013 at 8:44 PM

Najib mengaku ajelah transformasi anda hanya akan menggali kubur UMNO dengan kewujudan mamat seperti ni. Memang bodoh tak boleh diajar mamat bodoh ni. Tak sedar diri. Stupid tahap tertinggi. Memang kita patut risau dengan adanya orang cam Razali bodoh ni.

....................
Reply To This Comment ...................
October 22, 2013 at 11:41 PM

Ahjibgor tak mampu nak tranfom bini dia..mcm mana nak tranfom negara..pemilihan baru ini rakyat da meluat.., menyampah, ...sepupu le menang..hampasssssss.. No more umno for we all..goodbye ..no undi for BN..

Post a Comment