........... Sketsa Kehidupan ... Demi Mencari Rezeki | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Sketsa Kehidupan ... Demi Mencari Rezeki

Monday, October 28, 20135comments

Anda nak pergi kerja, trafik jem la pulak ...... tension ? 

Diorang kat bawah ni memang tak pernah tension kalau soal trafik jem, apatah lagi ngan JPJ atau speedtrap. Tapi diorang punya tension lain sikit ...

 

Musim tengkujuh dah nak mula. Ia bukan saja merujuk kepada hujan yang semakin kerap tapi juga keadaan laut yang semakin bergelora. Sementara masih boleh ke laut, mereka akan teruskan juga. Sebab cuaca dan keadaan laut ni tak menentu. Dibuatnya laut bergelora, mau berhari2 tak boleh keluar. 


Itu lagi teruk dari trafik jem .... sebab dapur tak berasap !

Rezeki masing2 .... semua punya peranan mereka dalam hidup ini.



KLiK untuk ke Youtube. 

Nak hidup senang kenalah rajin berusaha. Janganlah jealous pada mereka yang hidup senang atas titik peluh yang mereka telah curahkan .... they deserved it. They very the hard work one...

Bak kata Nadeem Nazri -



PS - Video dirakam semalam. Tak dirancang dan diambil hampir setengah km jauhnya jadi kualiti memang teruk.

Share this article :

+ comments + 5 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 28, 2013 at 7:56 AM

Ha..ha..Ha...

Gila betul lah posting Din Penyu nih... Tergulik2 dog aku terawa-tawa!

Kalu kita tanya anak raja, jawapan yg sama mcm nedim nih jugak diaorang jawap!

Org2 tua kata, like bapa, like son! Sama2 lupa diri, sombong dan tolol! Orang tolol pun tarak mo jilat ludah orang lain!

Ha..Ha..Ha...!

....................
Reply To This Comment ...................
kekayaan untuk bekalan akhirat
October 28, 2013 at 9:06 AM

woi nedim..i pity you too..

you are happy with the beauty you have? well, i am much2 happier coz i married a beautiful and virgin girl some time ago..
you are happy with tonnes of money you have? well, in that case, i must admit that i dont have tonnes of money like you but i am much happier than you that i managed to own a bungalow and a semiD with MY OWN HARD-EARNED MONEY. REZEKI HALAL LAGI BERKAT. BAGI ANAK BINI AKU MAKAN. how about you? nanti dalam kubur menjawab la ye...
you are enjoying your life? well, i am working hard and working smart and i enjoyed my life with my wife and my wonderful kids too.. but i am much happier than you that no one blamed me, no one kutuk2 me like you.. SHAME ON YOU!!!

....................
Reply To This Comment ...................
October 28, 2013 at 9:11 AM

errr ..... ada yang tak kena ke dengan posting ni ?

....................
Reply To This Comment ...................
October 28, 2013 at 10:59 AM

Ha..ha. ha.
Pandai sungguh hang buat posting lawak tetapi berkesan.

Inilah reality sebenar kehidupan. Mereka yang hidup membesar dengan disuap menggunakan sudu perak tidak akan dapat merasai kesusahan rakyat marheam. Begitu juga jadinya, kalau golongan aristokerat menjadi pemimpin negara.
Mereka ingat kita dengki pada kekayaan bapa mereka. Mereka lupa bahawa kekayaan yang di perolehi itu, berasal dari hasil atau cukai yang di kutip daripada rakyat yang berkerja keras.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 28, 2013 at 5:31 PM

kekayaan , jawatan dan kesihatan kurniaan ALLAH ,DIA pinjamkan kat kita , kalau tuhan tarik balik kesihatan , lepas tu Dia bagi telor besar sebelah , besor buah kelapa itu jam baru tau, jangan sombong kawan , esok lusa belum tau...

Post a Comment