........... RASIS Gila Babi Cina Ni - TERBAIK !! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

RASIS Gila Babi Cina Ni - TERBAIK !!

Monday, October 21, 201323comments



1.Pandangan ini adalah dari Ye Lin-Sheng yang berasal dari china tetapi seorang ahli perniagaan di Malaysia, Hong Kong dan Australia, Thailand, Singapura, Britain dan Amerika Syarikat. Beliau mempunyai banyak pengalaman yang melibatkan orang Cina di negara yang disenaraikan itu. Tetapi orang Cina di Malaysialah yang paling tidak bersyukur, kejam, serta mengkhianati perjanjian ataupun dipanggil perlembagaan. Dalam buku Ye Lin-Sheng The Chinese Dilemma (East West Publishing, Australia, 2003), Ye Lin-Sheng menulis:


2.Pengiktirafan orang cina:
"Orang Cina Malaysia mendapati mereka lebih mudah untuk menerima dominasi oleh orang-orang putih kerana mereka dapat memberi pengiktirafan terhadap kehebatan orang Barat. Tetapi Orang Cina Malaysia amat susah untuk menerima kehebatan orang Melayu kerana perasaan iri hati dan hasad dengki mereka bahawa Malaysia ini milik orang Melayu. Mana mana orang Cina Malaysia sama sekali tidak boleh menerima tentang konsep ketuanan Melayu, mereka percaya bahawa mereka adalah lebih baik" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)


3.Keangkuhan orang cina:
"Keangkuhan orang cina Malaysia telah membuatkan mereka sentiasa memandang rendah terhadap keupayaan orang Melayu, walhal ramai orang Melayu sebenarnya bekerja atau belajar lebih pandai dari kaum cina Malaysia ini. Perkara ini sudah lama saya perhatikan, kerana saya memiliki perniagaan di Malaysia dan telah bercampur dengan orang Cina Malaysia ini. 


Sikap mereka suka cakap belakang dan tekan orang Melayu adalah menjadi tabiat dan budaya mereka. Mana mana orang Cina Malaysia yang tidak menghina orang Melayu dikatakan kolot dan membelot bangsa cina" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

4.Perkauman orang cina:
"Kejayaan orang Cina Malaysia hanya tercapai jika mereka dapat menindas orang Melayu dalam masa yang sama menggunakan kudrat dan kelebihan orang Melayu. Mereka juga tidak akan mengakui bahawa kepimpinan Melayu adalah sangat mahir, cekap serta bagus dalam pengurusan politik, ekonomi dan sosial. Cina jarang menyifatkan kejayaan Malaysia kepada orang Melayu.  


Apa yang ada diminda mereka adalah semua kejayaan di Malaysia ini kerana orang Cina. Sebab itu orang cina yang asal dari China tidak suka bergaul dengan cina Malaysia kerana sikap mereka yang ekstrim ini. Mereka masih lagi mengamalkan ideologi komunis" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

5.Penghinaan orang cina:
"Sampai hari ini, sesetengah orang Cina Malaysia masih menggunakan istilah menghina terhadap orang Melayu. Dalam dialek tertentu, orang Melayu dipanggil dengan nama yang bermakna ‘orang hutan’ atau ‘orang liar’. Maknanya, bangsa yang tidak bertamadun. Orang Cina yang memeluk Islam dikatakan ‘masuk Melayu’. 


Jarang ibu bapa Cina membenarkan anak mereka menjadi askar atau polis kerana anggap itu kerja kotor dan eksklusif kepada kaum Melayu. Mereka sentiasa percaya bahawa budaya dan tamadun Cina lebih tinggi berbanding budaya dan tamadun Melayu termasuklah penggunaan membersihkan diri menggunakan tisu dianggap lebih bertamadun. Umumnya, orang Cina boleh menerima ‘ketuanan orang putih’ kerana menganggap tamadun dan budaya Barat lebih bagus, tapi tidak terhadap orang Melayu-Bumiputera." -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

6.Sikap negatif orang cina:
"Kejayaan orang Melayu turut dipandang sinis. Ia biasanya dikaitkan dengan bantuan kerajaan atau hak istimewa yang diberi kepada mereka. Kebanyakan Cina Malaysia sukar menerima hakikat kejayaan usahawan atau syarikat Melayu dimana mereka berniaga secara jujur dan bukan seperti orang cina berniaga. Jadi sebenarnya majoriti orang Melayu ada peniaga tulen yang jujur dan dicapai menerusi kerja keras mereka.  


Sikap sebegini sebahagiannya berpunca daripada kesukaran menerima hakikat orang Melayu lebih pandai daripada mereka dan sebahagian lagi bertujuan menunjukkan pencapaian mereka sebagai lebih hebat" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

7.Isu Tuan Rumah:
"Siapakah tuan rumah negara Malaysia? Ia adalah orang Melayu selaku tuan rumah , dan orang Cina dan India sebenarnya hanyalah tetamu ataupun dipanggil menumpang kerana tiada tempat. Orang cina Malaysia sepatutnya malu kerana telah datang secara asal untuk menjadi pekerja dan selepas diberi kerakyatan akhirnya mereka hendak merampas serta menindas tuan rumah.


Sudahlah mereka datang dengan jumlah yang besar serta. Jika saya (Ye Lin-Sheng, penulis Buku) adalah orang Melayu, saya tidak akan membenarkan perlembagaan dan sosial kontrak dicabar. Saya akan merasakan maruah dan penghormatan saya akan tercalar" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

8.Orang Melayu sebenarnya sedang dijajah cina:
"Tetapi itulah keistimewaan orang Melayu, mereka adalah bangsa yang bersopan santun dan seorang penyabar. Sudahlah mereka bersusah payah berjuang untuk membebaskan diri dari jajahan barat. Sekarang mereka perlu bersusah payah untuk merampas dari orang Cina yang memegang ekonomi pula. Sepatutnya orang Cina yang perlu berbakti kepada orang Melayu kerana sudah diberi peluang mendapat kerakyatan, tetapi saya selaku orang asal dari China berasa malu dengan sikap bangsa saya yang tinggal di Malaysia.  


Tidak ada perkataan yang dapat saya berikan kerana dasar orang cina terlalu keras, ekstrim serta perkauman. Kami sendiri orang yang tinggal di China tidak menerima ideologi Komunis, tetapi orang Cina di Malaysia lebih selesa untuk mengamal serta menyebarkan ideologi Komunis. Sebenarnya jujur saya mengatakan orang cina Malaysia sedang menjajah orang Melayu, mereka seperti menganggap bahawa orang Melayu adalah musuh yang nyata" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

9.Dapatkan buku The Chinese Dilemma ini di MPH Bookstore yang menulis tentang realiti orang cina Malaysia serta sikap perkauman mereka yang sangat tinggi lebih dari orang cina di China itu sendiri.


PS - Sebenarnya artikel ini KHAS buat renungan pemimpin2 Melayu Umno ! Orang cina mereka sudah pasti tahu perangai mereka sendiri. Yang perlu pencerahan akan sikap mereka ini adalah pemimpin2 Melayu yang terus mahu BODEK orang cina.

Share this article :

+ comments + 23 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2013 at 10:40 PM

Terbaikkkkk...

Bro din.. kak helan tak ulas keee...

Jappp... nak jengok blog kak helan ang pulok...

Apa lagi cina mau...

Apa lagi pas nak jadi... muahahhaha. .

Xyz

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2013 at 10:48 PM

memang terbaik!!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2013 at 11:12 PM

Din, daripada ko beli buku biografi Kak Ros, baik ko beli buku ni. Ada gak faedahnya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2013 at 11:22 PM

bro din... masa kempen dah abis... sekarang masa bahagikan harta ramapsan perang....tnb nak naik tarif(abitw) dan felda nak dijual(ostb)..... memang lahanat la pemimpin yang ada dalam umno ni.... asal menang semua nganga tembolok nak mentekedarah... yang kena himpit kena tekan tetap rakyat macam kita.... sekarang bukan masa nak tanya apa sumbangan negara kepada kita tetapi sumbangan kita pada negara punya retorik.... ini kapir laknat punya slogan dah tak laku.... dah dalam membeli barang keperluan didominasi dan dimanipulasi puak cina untuk tekan melayu.. kerajaan yang ditunjang melayu pun nak tekan dan himpit melayu jugak ke?.... kalau dah macam ni apa beza undi melayu atau undi dap?...

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu Kampung
October 21, 2013 at 11:27 PM

Kompom UMNO akan tuduh cina ni murtad!!!! Dia tak tau ke sekarang zaman progresif. Cina diutamakan, Melayu dikudakan, India dibodohkan. Siapa agaknya UMNO akan hantar untuk "tarbiyah" kan cina murtad tu. Agak-agak muat tak Airbus A380 untuk tampung jumlah gerombolan UMNO yang nak pergi berjuang mempertahankan cina-cina di Malaysia ni.

....................
Reply To This Comment ...................
October 22, 2013 at 12:06 AM

Cina ni mesti peminat tun m,pasal tu tajuk buku dia the chinese dilemma hehe..lepas ni mesti buku ni akan diharamkan di negeri2 pakatan..

Punca cina boleh naik tocang pasal Melayu lemah dan lembik.Cuba kalau kat us ke uk,cina sama cina cakap cina pun siap boleh kena sound dgn mat salleh suruh cakap english sebab bagi mat salleh adalah sesuatu yg tidak sopan bercakap dalam bahasa yg orang lain tidak faham dikhalayak ramai.Tapi cina kat Malaysia selamba badak terpekik terlolong cakap cina di depan Melayu,takde sekor Melayu pun yg berani tegur.Ini contoh kecil tentang sikap kita yang terlalu bertolak-ansur atau memang tipikal Melayu tak suka berkonfrontasi secara berdepan?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 22, 2013 at 12:06 AM

Kita semua bercakap sahaja. Tetapi tindakan kita tidak mencerminkan ucapan kita yang berdegar-degar nak naikkan semangat Melayu, nak bantu Melayu, kononnya.

MCA bantu bangsanya dengan jadi suara orang Cina dalam kerajaan. Menterinya bantu bangunkan ekosistem perniagaan Cina. Cuma mereka mahu lebih. Itu fitrah manusia.

Persoalannya sekarang, adakah UMNO juga berusaha membangunkan ekosistem perniagaan Melayu?

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
October 22, 2013 at 12:11 AM

memang MELAMPAU la Cina dr China ni.....RASIS!!!!

tak tau ke Cina kat Malaysia merempat?.....byk yg mati kebuluran?.....org2 kaya Cina Malaysia tu semua SANDIWARA UMNO sajenyeee adoyaiii.

Nak cari le buku ni buat simpanan.....siapa nak belikan utk DS Ah Jib Gor?.......muaahahahaha.....:)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 22, 2013 at 12:45 AM

Dari gelagatanwar apa komen bro din?
Blog ini ucap tahniah kepada semua pimpinan yang telah diberikan kepercayaan untuk menjawat jawatan dalam pemilihan UMNO 2013. Alhamdulillah, nampaknya semua berjalan dengan lancar. Boleh dikatakan lancar.

Dalam pada orang memperkatan kononnya Mukhriz mendapat sokongan yang luar biasa dan kuat di kalangan ahli UMNO, blog ini ingin mengambil kesempatan mengucapkan TAHNIAH dan TERIMA KASIH kepada team h20 yang membuktikan mereka setia dengan perjuangan, dan mengenepikan ego politik peribadi.

Setelah berbincang dengan ramai rakan-rakan di bawah, team h20 telah membuat keputusan yang tepat, untuk tidak memberi malu kepada penawaran diri Mukhriz Mahathir sebagai Naib Presiden.

Team H20 banyak memberikan peluang agar nama Mukhriz diberikan tempat di kalangan perwakilan, dan tidak meninggalkan Mukhriz jauh di belakang.

Sejujurnya, berdasarkan kekuatan sebenar Mukhriz, paling maksimum yang mampu diperoleh anakanda Tun adalah 31 Bahagian. 60 bahagian lain adalah usaha menjaga nama agar Tun Mahathir tidak mengamuk sakan. Permainan ini hanya boleh dimainkan oleh kalangan yang setia kepada Najib, dan bukan mereka yang mempunyai ego politik yang tinggi.

Team h20 sebenarnya boleh menang jauh lebih besar. Jauh. Tetapi khusus untuk menjaga nama baik ayahanda Tun, ada bahagian yang diarah untuk mengundi Mukhriz. Bab itu, penyokong MM kena tahu dan faham.

Dalam politik, pencapaian adalah penting. Ianya akar untuk menentukan seorang pemimpin itu berjaya atau tidak.

Apa sumbangan Mukhriz sewaktu menjadi Timbalan Menteri? Ada MM bersuara mengenai isu Melayu? Ada MM usaha mempertingkat ekonomi Melayu?

Blog ini harap kalangan penyokong MM tidak overzealous dengan pencapaian 91 Bahagian. Tolak 60. 31 Bahagian itulah kekuatan sebenar MM.

Mungkin ada yang marah, tetapi itulah hakikatnya. Jangan nak ek dan berlagak sangat. Bawa bertenang.

Blog ini puji Hisham yang nampak bigger picture dalam pertandingan kali ini. Setia Hisham yang sanggup berkorban ego politik, berhadapan dengan tekanan undi popular memang luar biasa.

Hanya pemimpin hebat yang ada jiwa seperti ini. Tahniah Dato’ Seri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 22, 2013 at 1:09 AM

sepatutnya semua Cina , akhbar the Star menyiarkan Kandungan Buku ini..

Jika Lim Kit Sial jujur Dia tak akan menafikan kandungan buku itu..
CINA MALAYSIA TERKINI UMPAMA MAHU BERMAI BOLE SEPAK..TETAPI MEMPERSOAL MENGAPA ADA TIANG GOL, MENGAPA PERLU REFEREE, MENGAPA PERLU UNDANG2 CURI AYAM..TAK BOLEH KA PENJAGA GOL ADA TIGA? BABI TAK BOLEH MAIN SAMA KA?

Malangnya Specis BABI mcm Kit Sial sedang merasok Cina Malaysia..

Jika Cina malaysia sudah banyak hidup & mempersoal semua CONTEX..kehidupan, Tuhan, Islam, Raja, Obama dll..adalah lebih baik MAMPOS aje & minta TOPEKONG anda lahirkan ANDA SEMULA SEBAGAI AGONG yg dikelilingi BABI PANGGANG..BRULAH AMAN DUNIA ANDA. jgn lupa Sekolahkan Babi itu sebelum dipanggang..

Inilah akibat berfikir diluar contex.


....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 22, 2013 at 3:25 AM

Salam,

Rasanya komentator Blog Ini nie, masih lagi mengantok tak sudah2.. Inilah yg dikatakan rumah Sipa Pahat Berbunyi..

Ada ke Team H20 kempen bagi undi kat Laksamana Mukhriz...utk mengelak malu?

Siapa Yg Malu Sekarang nie Bila Team H20.. Team H20 ke Team Mukhriz? Mukhriz Menang dan memang popular dikalangan Perwakilan UMNO, di kalangan Orang2 Melayu Marhaen yg ingingkan Transformasi di dlm UMNO..

Blog Inin kena Marah dgn H20 kee... Patutlah cara Komen pon Macam Pondan....

Orang Cakap Pasal Cina Tak Sedar Diri DiDodoi Pakatan Haram PAS dan Keadilan, dia dok pie citer orang tanam padi, aleh2 Dia yg dapat beras..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 22, 2013 at 11:09 AM

@Anonymous

Itu dia forward dari blog gelagat anwar lah bro...

salah satu blogger yg ditaja oleh persatuan pondan2 UMNO!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 22, 2013 at 11:48 AM

jap jap.....aq nak mabok daum ketum jap....hik hik hik....apa yg ko merepek neh setannnnn.....h20 menang sbb kalo xsokong dia nnt peruntukan kurengla esp kat pehe.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 22, 2013 at 12:21 PM

salam,
apa pun kami pemimpin umno berketua ah jib gor, tetap mementingkan orang cina untuk memastikan kelangsungan pemerintahan bn. tanpa cina, umno ibarat pokok yg layu, kereta yg buruk dan sebagainya kerana siapalah umno tanpa orang cina. untuk itu, segala usaha untuk 5 tahun ini adalah menjurus kepada mendapat undi kaum cina. undi daripada orang cina ini sangat penting untuk umno terus berkuasa. kata la apa sahaja, pemimpin umno tidak akan meminggirkan rakan sejati kami ke arah parti bn parti tunggul. progresif dan liberal antara cara untuk membebaskan umno daripada melayu konservatif. tahniah untuk ahli pewakilan umno yg mengundi untuk kekal dengan yg lama. slogan menjadi pembangkang pru14 wajar dilaungkan sekarang.

....................
Reply To This Comment ...................
October 22, 2013 at 4:39 PM

Salam bro din,

Penah baca ulasan berkaitan sikap ultra-kiasu cinabeng ni ulasan Dr.Ridhuan Tee.Beliau kata,orang Cina Malaysia CUKUP MALU jika dikaitkan dengan apa-apa hal berkaitan Melayu waima nak pakai songkok dan baju Melayu pun mereka anggap hina dan jijik konon ini adalah cubaan umno untuk MENGASILIMASI mereka menjadi Melayu.

Tapi mereka sangat BANGGA apabila dikaitkan dengan barat atau orang putih.Mereka tak malu disuruh memakai bikini,mereka tak malu untuk bersekdudukan sebelum berkahwin yang jelas diharamkan oleh Buddha dan juga Kristian atas nama liberal,mereka bangga minum arak yg menjadi sinonim dengan orang barat dan mereka bangga menggunakan NAMA KEDUA yg selalu digunakan di dalam bisnes mereka.Mereka bangga menggunakan nama Marry,Michael,Joh,Robert,Lisa,David dll yg kononnya melambangkan KEHEBATAN diri kerana budaya itu datangnya dari bangsa yang mereka anggap maju iaiatu bangsa Barat.

Tapi itu semua adalah kerana sikap lemah serta tolak ansur bangsa dan pemimpin kita jugak.Di Indonesia pon bangsa Cina menguasai ekonomi dan kekayaan Indonesia tapi mereka tidak berani untuk MENCUIT status quo rakyat pribumi Indonesia.

Bukan suatu yg pelik di sana jika kita melihat wajah dan perwatakan mereka saling tak tumpah seperti Cina di Malaysia atau dari negara China,tapi mereka menggunakan BAHASA INDONESIA sebagai BAHASA INDONESIA.Malah jika kita melihat generasi muda cina di Indonesia sekarang ini,sangat sukar untuk mencari yang mampu bertutr fasih dalam bahasa mandarin,Hokkien dll sebaliknya mereka hanya fasih di dalam bahasa Indonesia dan Bahasa Inggeris sahaja.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 22, 2013 at 8:39 PM

Sedih bila baca ni, sebab memang terbukti apa yang kita bimbangkan sebelum ni adalah benar belaka. Hanya Cina yang bukan warga Malaysia yang benar-benar jujur dan ikhlas dan Nampak permainan jahat yang dilakukan oleh rakan sebangsa. Emosi orang melayu di Malaysia ni sebenarnya banyak tergugat dan terganggu dek kerana kerakusan bangsa yang mendapat kerakyatan tetapi mahu menjadi tuan. Saya rasa kes banjir di PPinang sengaja dilakukan untuk menghalau orang Melayu dari kampong halaman mereka. Bila asyik fed up dengan banjir, maka akan terpaksalah dijual tanah kepada kaum sepet yang tak pernah kenyang dengan tanah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 23, 2013 at 12:11 AM

Yang orang PAS berbaik-baik dgn DAP komunis- apa hal?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 23, 2013 at 4:16 AM

sebab pas bodoh tahap ameba. itu je...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 23, 2013 at 8:37 AM

Melayu Islam sudah tidak lagi bersatu padu. Inilah punca utama menyebabkan bangsa Melayu x kira apa parti sekalipun dipandang rendah oleh kaum² lain terutamanya Cha Ya Nun Aliff. Kuasa wang Cha ya nun alif telah memburukkan lagi keadaan. Sedarlah wahai Melayu Islam, kuasa ekonomi wajib dipergiatkan lagi bermula dari dlm diri anda sendiri. barulah anda akan dihormati. Wassalam

....................
Reply To This Comment ...................
October 23, 2013 at 10:29 PM

baru je cek kat mph, buku ni dah xde daaa...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2014 at 9:41 PM

Mphtu sapa. Sanggupke dia jual buku macamni lama lama.

....................
Reply To This Comment ...................
MelayuMemangBodoh
October 30, 2014 at 12:10 PM

Kesian tengok orang2 melayu yang komen dalam blog ni. Memang orang melayu ni mudah sgt diperdaya. Di kalangan cina, tiada siapa yg nak membela melayu, tapi di kalangan melayu adoi mak ramainye yang dok membela cina tak habis2. Melayu sekalian sibuk membela cina, tak sedar ke macam mana bela pun, cina tak suka jugak muka korang yg hitam tu. Memang sah lah melayu ni bodoh2 belaka. Cina DAP ke MCA ke, semua nye sama, kita org melayu je yg BODOH.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 24, 2015 at 2:52 AM

malu nak mengaku tp terima la yg kaum melayu mmg lemah dan lembik sekarang ni.cina pula kuat kencing dan kuat sifat perkauman.tak patut jadi sebegini..salah siapa ? SALAH PEMIMPIN MELAYU YG TRLALU BERSABAR DAN TUNDUK KEPADA AGENDA ORANG CINA

Post a Comment